ادعاهای دختر جنجالی تهرانی : پیوند قلب در خانه یا جذب فالوئر؟

ماجرای ناپدید شدن دختر ۳۸ ساله در شهرک غرب تهران

ادعاهای دختر جنجالی تهرانی : پیوند قلب در خانه یا جذب فالوئر؟

لیدا کاوه، دختر دوچرخه سواری است که مدعی شده در تهران توسط گروهی ناشناس ربوده شده و به خانه ای انتقال یافته تا قلبش را به فردی دیگری پیوند بزنند. این بخش از ماجرا، خیلی عجیب است. چرا که ادعای پیوند قلب در خانه با وسایل پزشکی محدود، ادعایی است که مضحک بوده و وزارت بهداشت نیز آن را غیر عملی دانست. اما او پیدا شد و کسی است که ۹ روز پیش به طرز مشکوکی ناپدید شده بود. او اکنون ۱۹ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد و خیلی ها به دنبال صفحه  او  هستند! آخرین ویدویی که لیدا کاوه در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، قریب به ۱۴۰ هزار بار دیده شده و با کامنت زنی ۴ هزار کاربر اینستاگرام ایرانیان مواجه شده است.

این دختر الان مثل مهنوش صادقی (خواهر همسر برادر مهدی هاشمی و همسر جدید او)، از چهره های مطرح شبکه های اجتماعی بوده و مراجعه کننده به صفحه اش افزایش یافته است. مشخص نیست که ادعاهایی که مطرح می کند، واقعی است یا به منظور جذب فالوئر است.

این دختر جوان روز جمعه ٣١ خردادماه از خانه بیرون رفت و دیگر کسی از او ‏خبری نداشت. تا این‌که دوشنبه شب پیکر نیمه هوشیار این دختر ورزشکار در یکی از پارک‌های غرب ‏تهران پیدا شد. این دختر درحال حاضر در اختیار پلیس است، اما به دلیل وضع نامناسب جسمانی و ‏روحی در بیمارستان آتیه تهران بستری است.

این‌که لیدا در این مدت کجا بوده و چه بلایی سر ‏او آمده به درستی مشخص نیست. فرمانده پلیس تهران ماجرای آدم ربایی درخصوص این حادثه را ‏منتفی اعلام کرده، اما در عین حال از ارایه توضیح بیشتری هم در این خصوص خودداری کرده ‏است. در همین حال اما در پیگیری قضائی این پرونده اظهارات کوتاهی از لیدا وجود دارد.

این دختر ‏جوان در صحبت‌های کوتاهی مدعی شده که همه این مدت در خانه‌ای نگهداری می‌شده و از ‏سوی فرد ناشناسی مورد تهدید قرار گرفته است. خانواده این دختر هم فعلا سکوت کرده‌اند .آنچه مشخص است، ماجرای پیدا شدن لیدا مثل ناپدید شدنش، هم چنان مرموز است و خانواده این دختر نیز از شفاف سازی، به هر دلیلی امتناع کرده اند.

ماجرای ناپدید شدن لیدا ۳۸ ساله از تهران

ماجرا از آخرین جمعه خردادماه شروع شد. وقتی لیدا برای تهیه هدیه از خانه خارج شد و دیگر به ‏خانه بازنگشت. دوربین‌های مداربسته آخرین بار، این ورزشکار حرفه‌ای را در مقابل مرکز خرید ‏میلاد نور دیده‌اند. لیدا چند دقیقه پیش از ناپدیدشدنش هم به خواهرش پیام داد و به او گفت که ‏درحال آمدن به خانه است، اما دیگر از او خبری نشد.

دو روز گذشت تا این‌که روز یکشنبه تصاویر ‏لیدا  همراه با چند شماره تماس در اینستاگرام منتشر شد. همین کافی بود تا در مدت کوتاهی شبکه ‏های اجتماعی پر شود از تصاویر این دختر جوان. چهره‌های شناخته شده و صفحات پر فالوور همراه ‏با سلبریتی‌ها از مردم خواستند تا هر رد و نشانی از این دختر را به خانواده‌اش اطلاع دهند.

همزمان ‏پرونده فقدانی لیدا از طریق دادسرای جنایی تهران به پلیس آگاهی فرستاده شده و کارآگاهان برای ‏یافتن این دختر جوان دست به کار شدند. بعد هم گفت‌وگو‌های خواهر لیدا با رسانه‌ها ماجرا را ‏جدی‌تر کرد. همان روزها یعنی اواسط هفته گذشته خواهر لیدا در گفت‌وگویی جزییات دقیقی را از ناپدید شدن خواهرش مطرح کرد:  «جمعه ظهر بود. برای خرید از خانه بیرون ‏رفت. می‌خواست یک عکس را روی تخته شاسی چاپ کند.

لیدا کاوه
دوچرخه سواری های لیدا کاوه در اینستاگرامش

ابتدا همان حوالی خانه رفته بود، اما ‏مثل این‌که مغازه بسته بوده و او هم به مرکز خرید میلادنور در شهرک غرب رفته بود. ساعت ۵٧:  ٢‏بود که پیام داد و گفت که من شارژ ندارم و ممکن است گوشیم خاموش شود تا نیم‌ساعت دیگر به ‏خانه برمی‌گردم. نگران نباش. اما بعد از او هیچ خبری نشد و تا شب هم به خانه نیامد، تلفنش هم ‏خاموش بود.» ‏

درحالی که احتمال می‌رفت این دختر ٣٨ ساله از سوی فرد یا افرادی ربوده شده باشد، اما نزدیکان ‏لیدا کاوه مطمئن بودندکه برای او اتفاق دیگری افتاده است. آنها می‌گفتند که  لیدا دختر آرامی بوده و ‏به همین دلیل هم نمی‌تواند دشمنی داشته باشد که برای اخاذی یا آزار و اذیت او را ربوده باشند. ‏خواهر لیدا کاوه هم درباره دلیل ناپدید شدن  این دختر جوان احتمال می‌داد که او در مسیر برگشت ‏گرفتار راننده ماشین‌های شخصی شده باشد:  «لیدا آرام‌ و بی‌آزار‌ترین شخصیتی بود که می‌شد در ‏دنیا پیدا کرد. برای همین می‌دانم که اصلا موضوع آدم‌ربایی نیست. من حدسی که می‌زنم این است ‏که خواهرم هنگام بازگشت به خانه سوار یک ماشین و گرفتار راننده‌ آن شده است.»‏

واقعیت در ابهام!

حالا هرچند این دختر جوان پیدا شده است، اما همه این گمانه‌زنی‌ها به قوت خودش باقی است. هیچ ‏کس نمی‌داند که دقیقا برای لیدا کاوه چه اتفاقی افتاده. پلیس تنها موضوع آدم‌ربایی لیدا  کاوه را منتفی دانسته ‏و اطلاعات دیگری از جزییات این ماجرا را رسانه‌ای نکرده است. خانواده لیدا هم سکوت کرده‌اند.

‏تنها خود لیدا کاوه که گفته می‌شد درحال حاضر در بیمارستان آتیه تهران بستری است، مدعی شده که ‏در مسیر بازگشت به خانه سوار یک پراید شده و بعد راننده با تهدید او را به مکان نامعلومی برده ‏است. لیدا به این اظهارات کوتاهش اضافه کرده که آن فرد ناشناس بارها به او گفته که قصد دارد ‏قلب او را برای پیوند از بدنش خارج کند:  «آزمایش‌هایی از من گرفت، اما انگار آزمایش‌هایم منفی ‏بوده است.

در این مدت همش بیهوش بودم  و وقتی چشم بازکردم خودم را درپارک مرزداران ‏دیدم . همانجا بود که یک زن رهگذر را دیدم و از او خواستم که با اورژانس تماس بگیرد.  به ‏بیمارستان منتقل شدم.» زنی هم که لیدا را پیدا کرده بود و با اورژانس تماس گرفته بود  در ‏بازجویی‌ها گفت:   «من تصور می‌کردم این دختر کارتن خواب است اصلا وضع مناسبی نداشت. ‏نامتعادل بود. شک داشتم که به اورژانس زنگ بزنم ولی با این حال تماس گرفتم و بعد متوجه شدم ‏این دختر لیدا است همانی که گمشده بود.»

با این وجود پلیس اعلام کرد لیدا برای بررسی جزییات ‏این حادثه در اختیار آنهاست و به‌زودی جزییات بیشتری درخصوص این حادثه را منتشر می‌‏کند. ‏

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود