راهنمای تحصیل پزشکی ارزان در لهستان و گرجستان از داروسازی تا دندان‌پزشکی

قابل توجه علاقمندان به تحصیل پزشکی خارج از کشور

راهنمای تحصیل پزشکی ارزان در لهستان و گرجستان از داروسازی تا دندان‌پزشکی

تحصیل کلیه گرایش های پزشکی از داروسازی تا دندان‌پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، چه به زبان انگلیسی و چه به زبان کشور مقصد، نیازمندی ها و الزاماتی دارد که متقاضی باید رعایت کند. برخی از دانشگاه ها، آزمون ورودی (ENTRANCE EXAMINATION) داشته که در آن سوالات پایه زیست شناسی و شیمی و ریاضی مطرح می شود.

قبولی در این آزمون، شرط ورود است که برای دانشگاه های ایتالیا و آلمان و فرانسه برقرار است. بعضی از دانشگاه ها مثل دانشگاه های پزشکی لهستان و گرجستان، آزمون ورودی ندارد و تحصیل نیز رایگان نیست. شرایط و مدارک و دانشگاه های خوب برای تحصیل پزشکی در گرجستان و لهستان به عنوان ۲ کشور تقریبا ارزان برای هموطنان مشتاق به پزشکی در این گزارش ارائه شده است.

اگر متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی هستید و می خواهید پس از فراغت از تحصیل از دانشگاه های خارج از کشور، در ایران مشغول به کار شوید و مجوز مطب یا کد نظام پزشکی بگیرید، حتما باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۸ تحصیل کنید. اگر در دانشگاه هایی غیر از این لیست تحصیل کنید، مدارک شما ارزشیابی و معادلسازی نخواهد شد. هیچ دانشگاه پزشکی در اوکراین و فیلیپین و آذربایجان و قزاقستان و ترکمنستان و امارات، مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

شرایط و مدارک تحصیل پزشکی در لهستان 

تحصیل پزشکی در لهستان ۲۰۱۹، محبوب خیلی ها شده است. با ویزای تحصیلی لهستان می توان شنگن گردی کرد. کشوری ارزان و آرام و زیبا برای تحصیل در اروپا. تحصیل پزشکی در لهستان ، یک موقعیت بسیار خوب برای تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا به زبان انگلیسی است . تحصیل در دوره پزشکی عمومی ، ۶ سال و دوره دندانپزشکی و داروسازی ۵ سال طول می کشد .

تصویر ایندکس سایت دانشگاه پزشکی Jagiellonian لهستان

برای تحصیل پزشکی در لهستان فرد باید حداقل یک سال دوره های کالج یا پیش پزشکی را برای ورود به دانشکده پزشکی پشت سر بگذارد . تحصیل در تمامی رشته های مربوط به پزشکی به زبان انگلیسی است و به همین دلیل هر ساله از سرتاسر دنیا ،دانشجویان زیادی برای تحصیل رشته های پزشکی به کشور لهستان مهاجرت می کنند . ⁣پدیرش در دوره پیش پزشکی در لهستان بدون مدرک آیلتس نیز امکان پذیر است و فقط نیاز به دانستن سطح متوسطی از زبان انگلیسی دارد .

?دانشگاه های معتبر پزشکی کشور لهستان⁣ به شرح زیر می باشد :

▫️Jagiellonian University
⁣▫️Medical University Gdansk
▫️⁣Medical University Lodz
▫️⁣Wroclaw Medical University
▫️Medical University Warsaw
▫️Poznan University of Medical Sciences
▫️Medical University Silesia

شرایط و مدارک تحصیل پزشکی ارزان در گرجستان 

تحصیل پزشکی ارزان در گرجستان، اکنون در دسترس است. اگر دلار، پاین تر از ۱۲۰۰۰ تومان باشد چه بهتر! کشور گرجستان دارای یکی از سریع الرشدترین سیستم های آموزشی در سطوح عالی می باشد . در کشور گرجستان ، رشته پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، بهداشت و سلامت جامعه ، طب فیزیکی و توانبخشی به زبان های انگلیسی ، روسی و گرجی تدریس می شوند .

تحصیل پزشکی
تحصیل پزشکی در دانشگاه های گرجستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست

هر ساله دانشجویان زیادی از سایر کشورها ، تحصیل پزشکی در گرجستان را انتخاب می کنند . سطح آموزشی دانشکده های پزشکی این کشور بالا است و مدارک آن مورد تایید کشورهای اروپایی و همچنین نهاد WHO است . دانشگاه های پزشکی کشور گرجستان با وجود داشتن اعتبار بین المللی اما مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیستند . لذا داوطلبانی که قصد انتخاب گرجستان را دارند باید به این امر توجه کنند .

⁣دانشگاه های پزشکی گرجستان عبارتند از :

▪️Geomedi Medical university
▪️New vision Medical University (دانشگاه خصوصی)
▪️دانشگاه ایالتی تفلیس گرجستان (TSMU)
▪️دانشگاه دیوید تویلدیانی گرجستان (David Tvildiani Medical University (AIETI)
▪️دانشگاه دولتی آکاشی تسرتلی گرجستان (Akaki Tsereteli State University)

حتما ببینید: راهنمای تحصیل پزشکی در انگلستان ۲۰۱۹

⁣هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان⁣

تحصیل در گرجستان رایگان نیست و هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان بسته به دانشگاه خصوصی و یا دولتی و همچنین زبان تدریس دانشگاه ها با هم تفاوت دارد . به عنوان مثال هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه دولتی حدود ۶۰۰۰ دلار در سال می باشد در صورتی که تحصیل به زبان روسی در دانشگاه دولتی حدود ۴۰۰۰ دلار است . هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز تقریبا دو برابر دانشگاه های دولتی است . هزینه تحصیل در دوره پزشکی با استاندارد های آمریکایی در دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس نیز مبلغی در حدود ۱۲۰۰۰ دلار در سال می باشد .

حتما ببینید: راهنمای تحصیل پزشکی در فرانسه ۲۰۱۹

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود