پایان داستان جف و مکنزی بیزوس؛ نگاهی به ازدواج و جدایی ثروتمندترین زوج جهان

پایان داستان جف و مکنزی بیزوس؛ نگاهی به ازدواج و جدایی ثروتمندترین زوج جهان

جف و مکنزی بیزوس که روزگاری ثروتمندترین زوج جهان شناخته می شدند بالاخره به طور رسمی از هم طلاق گرفتند. بیزوس ها جمعه گذشته در دادگاه جدایی خود را رسمی کردند. بر اساس بندهای طلاق توافقی این دو، بخشی از سهام کمپانی آمازون به مبلغ ۳۸ میلیارد دلار همچنان در اختیار مکنزی باقی خواهد ماند که او را در رتبه سومین زن ثروتمند جهان قرار می دهد. این زوج مدت ها قبل از تاسیس کمپانی آمازون در سال ۱۹۹۴ با هم آشنا شدند. آن ها سه ماه پس از اولین آشنایی نامزد کرده و بعد از شش ماه با هم ازدواج کردند. جف و مکنزی ۲۵ سال با هم زندگی کرده و در این مدت دارای ۴ فرزند شدند. در ادامه می خواهیم نگاهی بیندازیم به زندگی ۲۵ ساله جف و مکنزی بیزوس و داستان جدایی همراه با رسوایی آن ها.

جدایی جف و مکنزی بزوس

مکنزی و جف بیزوس اولین بار در سال ۱۹۹۲ در یک موسسه سرمایه گذاری با هم آشنا شدند. جف اولین کسی بود که با مکنزی که در دانشگاه پرینستون درس خوانده بود برای استخدام در موسسه مصاحبه کرد. در آن زمان مکنزی در زمینه تحقیقات مشاوره ای فعالیت کرده و جف نیز معاون مدیر عامل موسسه بود. جف بیزوس در مورد همسرش در یک مصاحبه با مجله ووگ چنین گفت: «به نظر من همسرم بسیار خوش قریحه، باهوش، متفکر و جذاب است اما این خوش شانسی را داشتم که قبل از ملاقات با او رزومه اش را ببینم، از این رو می دانستم که او کجا درس خوانده و چه رتبه ای دارد».

جدایی جف و مکنزی بزوس

بعد از این که مکنزی به شغل مورد نظر موسسه سرمایه گذاری مذکور دست یافت، او و جف در محل کار نیز همسایه شدند. مکنزی درباره همجواری خود با جف در محل کار چنین می گوید: «تمام طول روز به آن خنده های افسانه ای گوش می دادم. چطور می توان عاشق آن لبخند نشد؟». جف می گوید از همان ابتدا می دانسته که باید با یک شخص متفکر و باهوش ازدواج می کرده است. او در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۹ در این باره چنین می گوید: «هیچ کس نمی داند منظور شما چیست وقتی که می گویید من به دنبال یک زن خوش قریحه هستم. اگر به یکی بگویم من دنبال زنی هستم که بتواند مرا از زندان جهان سوم نجات دهد همه شروع به فکر کردن در مورد روس پروت خواهند کرد. آن ها دنبال کسی هستند که بتوانند به او تکیه کنند».

جدایی جف و مکنزی بزوس

مکنزی زودتر از جف دست به کار شده و جف را به یک شام بیرون از محل کار دعوت کرد. این دو کمتر از سه ماه بعد نامزد شده و کمتر از ۶ ماه بعد از آشنایی شان در سال ۱۹۹۳ با هم ازدواج کردند. خیلی زود جف در مورد ایده انقلابی خود برای تاسیس یک کتابفروشی آنلاین با مکنزی صحبت کرد. مکنزی می گوید که اگر چه او در حوزه کسب و کار و تجارت تجربه ای نداشته اما می توانسته اشتیاق و هیجان را در صدای جف حس کند. او در این باره چنین گفته است:«اینکه به همسرت نگاه کنی، کسی که عاشق او هستی و او به دنبال یک ماجراجویی است. چه چیزی بهتر از این می تواند باشد و اینکه تو نیز بخشی از آن باشی؟».

جدایی جف و مکنزی بزوس

در سال ۱۹۹۴ این زوج از کار خود در نیویورک سیتی دست کشیده و سراسر کشور را با خودرو خود پیمودند تا به سیاتل رسیدند و آنجا بود که کمپانی آمازون تاسیس شد. در مسیر و در حالی که مکنزی رانندگی می کرد، جف در حال کشیدن یک نقشه کسب و کاری در کامپیوترش و تماس تلفنی برقرار کردن با سرمایه گذارانی بود که فکر می کرد در این برنامه سرمایه گذاری خواهند کرد. مکنزی سمت حسابدار آمازون را بر عهده گرفت و به یکی از اولین کارمندان کمپانی تبدیل شد. گفته می شود که او مسئول انجام اولین گفتگوها و مذاکرات با کتابفروشی های Barnes  و Noble بوده است.

بیشتر بخوانید: رابطه عاشقانه «جف بیزوس» با «لورن سانچز» که باعث جدایی مالک آمازون از «مکنزی» شد

جدایی جف و مکنزی بزوس

تا سال ۱۹۹۹، این زوج خانه ای یک خوابه در سیاتل داشتند. اکنون اما آقا و خانم بیزوس ۵ خانه مجلل در سراسر ایالات متحده دارند: یکی در مدینا، واشنگتن؛ یکی در بورلی هیلز، کالیفرنیا؛ یکی در ون هورن، تگزاس؛ یکی در واشنگتن، دی سی و دیگری در منطقه منهتن، نیویورک. تا سال ۲۰۱۳، مسئولیت رساندن ۴ فرزند به مدرسه به عهده مکنزی بود که این کار را با خودروی هوندای خانوادگی شان انجام می داد.

جدایی جف و مکنزی بزوس

یکی از دوستان نزدیک این خانواده گفته که خانواده بیزوس ها بسیار ساده و طبیعی و دارای روابط نزدیک و گرم بود که برای خانواده ای در چنین سطحی از شهرت و ثروت عجیب بوده است. این خانواده به یک برنامه روتین بسیار معمولی متعهد بوده و صبحشان را با یک صبحانه سالم شروع می کردند. برای گذراندن وقت بیشتری در کنار خانواده، جف بیزوس هیچگاه صبح زود قرار ملاقات کاری نداشت. وقتی پای آموزش فرزندان فرا رسید، جف و مکنزی استراتژی های مختلفی را امتحان کردند از جمله «سفر در فصول خلوت سال، آزمایشات تجربی در آشپزخانه، جوجه کشی و باشگاه های و ورزش های متعدد همراه با بچه های همسایه ها».

جدایی جف و مکنزی بزوس

مکنزی که در گذشته دستیار تونی موریسون در کالج بود، اکنون به رمان نویسی روی آورده بود. او تاکنون دو کتاب نوشته است: «امتحان لوتر آلبرایت» (The Testing of Luther Albright) و «دام ها» (Traps). جف بیزوس گفته بود که گاهی اوقات در هنگام تعطیلات صبح از خواب بیدار می شده و همسرش را در دستشویی در حال کار بر روی رمان اولش می دیده است. مکنزی نیز گفته بود که جف «بهترین خواننده» کتاب های اوست. مکنزی گفته بود که شخصیت های او و همسرش مکمل یکدیگر بوده است: «او ملاقات با دیگران را دوست داشت و مرد بسیار اجتماعی بود. مهمانی های شلوغ برای من عصبی کننده است. کوتاه بودن صحبت ها، تعداد آن ها، در این چیزها زیاد خوب نیستم».

جدایی جف و مکنزی بزوس

جف نیز گفته است که گاهی اوقات هنگام پرواز برای مکنزی لباس می خریده است: «گاهی اوقات به او زنگ می زدم و می گفتم که سایز فلان و فلان تو چند است و او می گفت: چرا؟ و من می گفتم به تو مربوط نیست! او از این کار خوشش می آمد». مدیرعامل و موسس آمازون می گوید که او معمولاً روز را با یک کار خانگی که مکنزی همیشه از بابت آن سپاسگزار بوده به پایان می برده است: شستن ظرف ها.

جدایی جف و مکنزی بزوس

در ژانویه گذشته بود که جف در حساب توئیتری خود اعلام کرد که او و مکنزی پس از ۲۵ سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی از هم گرفته اند. در بیانیه مشتریک این زوج چنین آمده بود: «همانطور که خانواده و دوستان نزدیک ما می دانند، بعد از یک دوره طولانی ماجراجویی عاشقانه و جدایی آزمایشی، تصمیم گرفته ایم که از هم جدا شویم و زندگی های مشترکمان را به عنوان دوست ادامه دهیم». بر اساس گزارش مجله بلومبرگ ثروت جف بیزوس ۱۳۷ میلیارد دلار برآورد می شود که او را به ثروتمندترین مرد تاریخ مدرن تبدیل می کند.

جدایی جف و مکنزی بزوس

او همچنین در صدر فهرست مجله فوربس از ثروتمندترین اشخاص جهان قرار دارد و کمپانی متعلق به او، آمازون، نیز سپتامبر گذشته به دنبال شرکت اپل، به دومین کمپانی آمریکایی تبدیل شد که ارزش آن از یک تریلیون دلار می گذرد. جف و مکنزی بیزوس در آوریل گذشته در گفته های جداگانه در توئیتر تایید کردند که بر سر طلاق خود به توافق رسیده اند. مکنزی گفته بود که این دو «فرآیند عشق زدایی ازدواجشان را تکمیل کرده و به سمت فاز جدید زندگی شان به عنوان والدین مشترک و دوستان» پیش می روند.

جدایی جف و مکنزی بزوس

مکنزی همچنین نوشته بود که او ۷۵ درصد از سهام مشترک خود و جف در آمازون همراه با حق رأی در مورد سهام باقیمانده او در کمپانی آمازون را به همسرش واگذار کرده است. ۴ درصد سهام باقیمانده مکنزی در آمازون حدود ۳۸ میلیارد دلار با قیمت های کنونی ارزش دارد. جدایی این دو پس از افشای رابطه جف بیزوس با لورن سانچز، مجری سابق تلویزیونی رخ داد که شوهرش از دوستان خانوادگی بزوس ها بود.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ چه کسانی هستند؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود