غول های آی تی بورس ایران، چقدر ارزش دارند؟

شرکت خدمات انفورماتیک: گران ترین شرکت سهامی ICT ایران

غول های آی تی بورس ایران، چقدر ارزش دارند؟

به روز های پایانی تیر ماه نود و هشت نزدیک می شویم و کوارتر اول سال نود و هشت رو به اتمام است. بر خلاف تصور اکثریت، بازار بورس ایران در سال سخت تحریمی نود و هشت، شگفتی ساز شد و شاخص کل از مرز ۲۴۰ هزار واحد عبور کرد تا امید ۱۱ میلیون دارنده کد بورس در ایران ها به شاخص کل ۵۰۰ هزار واحدی تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، همچنان زنده باشد.

تبادل بیش از ۱ هزار میلیارد تومان سهم در روزهای معاملات بورس نود و هشت نشان بارز این واقعیت است که نقدینگی خوب و پول هوشمند، وارد بازار شده و رکود در بازارهای موازی (ارز و سکه و طلا و زمین)، در رونق بورس ایران تاثیر شگرفی داشته است. این روند همچنان ادامه دارد و اگر شما، همچنان از سرمایه گذاری در بورس وحشت دارید و گرفتار «ذهن فریبکار»، توصیه میکنیم که با بازار آشنا شده و کتاب ها و مقالات و کانال های اینستاگرامی وتلگرامی فعال و خوش نام را دنبال کنید و در عرضه اولیه های شیرین ۹۸ که سود ۲۰ درصد (ظرف۴ روز) را به ارمغان می آورد، شرکت کنید.

بیش از ۵۴۰ شرکت در ده ها گروه در بازار بورس ایران فعال است و شما می توانید از طریق ۱۰۶ کارگزاری در ۳۱ استان کشور، در صورتی که کد بورس دارید و در سجام ثبت نام کردید، نسبت به خرید و فروش انلاین سهام اقدام کنید. یکی از سهام بسیار ارزشمند بورس ایران، سهام گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که بسیاری از فعالان بازار و به خصوص فعالان حوزه آی تی ایران، از آن غافل هستند.

سهام گروه فناوری اطلاعات وارتباطات بر خلاف دیگر گروه های بورسی، فرق عمده ای که دارند، ارزش افزوده بالا خدمات آن ها است. نه مثل گروه پترو-پالایشی، لنگ نرخ خوراک پتروشیمی هستند و نه مشکل تسعیر نرخ ارز دارند و نه مواد اولیه، تاثیر آنچنانی روی تولیدات و خدمات ان ها دارد. سال به سال، اهمیت و ارزش صنعت فناوری اطلاعات و فعالان بالا دستی این حوزه به جامعه و سرمایه گذاران هوشمند و باهوش، بیش از گذشته هویدا شده و این موضوع را در صورت های مالی و تجدید ارزیابی های متعدد شرکت های این حوزه از محل سود انباشته و ارزیابی دارایی ها، مشاهده می کنیم.

سهام ۱۶ شرکت فعال حوزه آی تی ایران در بازار بورس ایران از های وب تا رانفور، روند صعودی داشته و این روند بر اساس نگاه بنیادی و تکنیکال، در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد. داشتن یک سهم آی تی با دید فاکتور سود آتی در پرتفو، توصیه می شود.

قیمت شرکت داده گستر عصر نوین: ۲۸۰۰ میلیارد تومان

غول های آی تی بورس ایران
قیمت هر سهم های وب در ۱۹ تیر ۹۸ به ۷۱۱ تومان رسید

قیمت روز شرکت ایران ارقام: ۲۲۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم مرقام (ایران ارقام) در ۱۹ تیر ۹۸ به ۴۶۲ تومان رسید که ۱۰۰ درصد افزایش قیمتی را نسبت به تیر ۹۷ تجربه کرده است

قیمت روز شرکت اتیه داده پرداز: ۷۵۰ میلیارد تومان

غول های آی تی بورس ایران
قیمت هر سهم شرکت اپرداز در ۱۹ تیر ۹۸، ۱۰۹۹ تومان که نسبت به سال گذشته، تقریبا ۷۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرد

قیمت روز شرکت مبین وان کیش: ۴۸۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم اوان، ۲۴۵۵ تومان که ۴۰ درصد افزایش قیمتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

قیمت روز شرکت آسان پرداخت پرشین: ۳۹۵۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم آپ، ۱۵۲۳ تومان است که به نسبت به قیمت تیر ۹۷، ۵۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرد.

نکته جالبی که باید در باره غول اپ های ایران بدانیم آن است که قیمت روز شرکت آسان پرداخت، نصف کل قیمت بانک تجارت با هزاران شعبه در سراسر کشور است. ارزش شرکت های آی تی را می توان با غول های صنعت بانکداری و پتروشیمی مقایسه کرد تا به جایگاه رفیع این صنعت در آینده اقتصاد ایران و بورس، پی برد.

حتما ببینید: قیمت هر سهام بانک تجارت: فقط ۴۰۰ ریال!

قیمت روز شرکت کارت اعتباری ایران کیش: ۸۴۷ میلیارد تومان

غول های آی تی بورس ایران
قیمت هر سهم رکیش به نسبت سال ۹۷، ۵۰ درصد افزایش قیمتی را نشان می دهد

قیمت روز شرکت به پرداخت ملت: ۲۰۲۴ میلیارد تومان

قیمت هر سهم پرداخت به نسبت تیر ماه ۹۷، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

قیمت روز شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی: ۱۰۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم خوارزمی در تیر ۹۸ به نسبت تیر ۹۷، بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است

قیمت روز شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش: ۳۵۰۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم سپ به نسبت سال پیش، ۳۰ درصد رشد داشته است و تا ۱۸۰۰ تومان هم افزایش یافت

قیمت روز تجارت الکترونیک پارسیان کیش: ۳۲۰ میلیارد تومان

تاپکیش از سهام خوب گروه آی تی است که به نسبت سال ۹۷، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمتی را تجربه کرد. تاپکیش را تا ۱۴۰۰ تومان در سبد داشته باشید.

قیمت روز شرکت داده پردازی ایران: ۴۳۹ میلیارد تومان

قیمت هر سهم مداران به نسبت سال ۹۷، حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است. مداران ۱۰۰۰ تومان نزدیک است. ✅ در بلندمدت با شکست مقاومت مهم ۱۳ ساله، پتانسیل رشد تا سقف کانال ۱۸ ساله را خواهد داشت.

قیمت روز تجارت الکترونیک پارسیان: ۱۰۱۰ میلیارد تومان

قیمت هر سهم رتاپ در تیر ۹۸ به ۲۸۱ تومان رسید. سهامداری، توصیه میشود

قیمت روز شرکت خدمات انفورماتیک ایران: ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان (گران ترین شرکت آی تی در بورس ایران)

غول های آی تی بورس ایران
رانفور یکی از بهترین شرکت های آی تی در بازار بورس ایران و خاورمیانه است که ظرف ۸ سال اخیر، ۳۲۰۰ درصد افزایش سرمایه داده است.

قیمت روز شرکت همکاران سیستم: ۸۴۰ میلیارد تومان

سهم آی تی
قیمت هر سهم شرکت همکاران سیستم که از برترین شرکت های نرم افزاری مالی و حسابداری ایران است، ظرف ۱ سال، ۱۰۰ درصد رشدکرد

قیمت روز شرکت افرانت: ۴۴۶ میلیارد تومان

قیمت هر سهم افرانت در بازه ۱۲ ماهه، ۲۰۰ درصد رشد کرد

مخاطب گرامی، این گفتار، نه سیگنال خرید سهام معرفی شده است و نه سیگنال فروش. آن چه که مشخص است، قیمت روز بسیاری از سهام در بورس ایران به خصوص شرکت های گروه آی تی ، پایین تر از قیمت ذاتی و ارزش جایگزینی آن ها با دلار ۱۳ هزار تومان، به مراتب بالا تر از این رقم ها می باشد. توصیه می شود حداقل یک سهم از گروه آی تی در سبد بلند مدت خود داشته باشید. این گروه، مستعد رشد عالی تا سال ۱۴۰۰ بوده و سود شیرینی را نصیب سهامداران صبور خواهد کرد.

شرکت ایران خودرو که بزرگ ترین شرکت خودروساز در خاورمیانه است، ۷۵۰۰ میلیارد تومان قیمت بازاری داشته که تنها ۲ برابر قیمت برخی از شرکت های حاضر در گروه آی تی بورس ایران (مثل پرداخت الکترونیک سامان کیش) است. آینده بورس، حتما متعلق به  شرکت های خدماتی و ارزش آفرین است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود