۱۰ اشتباه معمول که سوارکاران تازه کار مرتکب می‌شوند

۱۰ اشتباه معمول که سوارکاران تازه کار مرتکب می‌شوند

چند اشتباه مشترک وجود دارد که بیشتر کسانی که برای اولین بار اقدام به اسب سواری می‌کنند آن را مرتکب می‌شوند. در این مقاله سعی کردیم ده مورد مهم که بیشترین میزان تکرار بین سوارکاران دارد را برایتان لیست کنیم.

دست ها را از افسار اسب دور نکنید

این یک حرکت غریزی است که ما انسان‌ها هنگامی که احساس تعادل نمی‌کنیم دستهای‌مان را در دو طرف بدنمان باز ‌می‌کنیم. سوارکاران تازه کار معمولا اولین تجربه‌شان را با حالتی که دست‌ها را در هوا گرفته‌اند به اتمام می رسانند، جایی حتی بالاتر از شانه هایشان! در این حالت دهنه اسب سست شده و سوارکار هیچ کنترلی روی اسبش نخواهد داشت.

راه‌حل: باید با توجه و دقت به مسیر حرکتی اسب و استفاده از ران و زانوها برای کنترل اسب این مشکل را حل کنید. همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشید که تحت هیچ شرایطی دست هایتان را نباید بالاتر ازباسن بیاورید.

تنگ کردن بیش از حد پاها به دور شکم اسب

هر سوارکار تازه کاری باید این را در ذهنش حک کند که اسب سواری تمرین حفظ تعادل بر روی اسب است نه چسبیدن روی زین. عضلات بدن شما باید روی اسب هوشیار و گوش به فرمان دستوراتتان باشند نه اینکه آنها را در فشار و استرس قرار دهید. باور کنید اصلا دلتان نمیخواهد بخاطر فشار بیش از اندازه، عضلاتتان روی اسب بگیرد.

راه حل: وقتی روی زین نشستید سعی کنید تا پاهایتان آزاد و رها باشد و فشار بیش از اندازه ای روی آنها نیاورید. سعی کنید وزن بدنتان را بصورت مساوی بر روی رکاب های دو طرف اسب بیندازید.

آموزش اسب سواری

رفتن روی نوک انگشتان پا

تازه کارها وقتی که شروع به یادگیری یورتمه رفتن با اسب می‌کنند این مشکل برایشان پیش می آید. آنها نمی‌توانند پایشان را بصورت کامل در رکاب بگذارند و بخاطر تکان های اسب پاهایشان از رکاب خارج میشود و روی نوک انگشتانشان میرود. در این زمان سوارکار احساس تعادل نداشتن و عدم امنیت می‌کند.

راه حل: باید روی قرار دادن پاهایتان در رکاب تمرین کنید و بدنتان را با حرکات اسب در هنگام یورتمه رفتن هماهنگ کنید.

فرو کردن پا در رکاب

اگر حواستان نباشد و دچار استرس شوید ممکن است پاهایتان را بیش از اندازه در رکاب فرو کنید. این شرایط به گونه ای خواهد بود که انگار شما کفش تنگ و کوچکی را پوشیده اید و تنها پس از اتمام سوارکاری است که متوجه می‌شود چه اتفاقی برایتان افتاده است.

راه حل: ارتفاع بند رکاب مسئله بسیار مهمی است که سوارکاران تازه کار باید به آن دقت کنند. ارتفاع بند رکاب باید به اندازه فاصله انتهای انگشتان تا زیر بغل سوارکار باشد.

گاهی اوقات سوارکاران تازه کار بخاطر ارتفاعی که از زمین گرفته اند و بلندی قدشان دچار احساس شرمندگی می‌شوند و سعی می‌کنند قدشان را خمیده کنند. گاهی اوقات هم آنها از فیلم های کابوی و گاوچرانی تقلید می‌کنند و مانند آنها خم می‌شوند. بعضی مواقع سوارکاران تازه کار و عصبی آنقدر خودشان را خم می‌کنند که شبیه افراد گوژپشت می‌شوند. کنترل اسب در این حالت بسیار سخت خواهد بود.

راه حل: صاف بنشینید ولی به بدنتان هیچ فشار و استرسی وارد نکنید. چانه را به سمت جلو و شانه هایتان را به سمت عقب بکشید.

آموزش اسب سواری

شیوه صحیح نشستن بر روی اسب

یکی از مهم ترین نکاتی که هر سوارکار تازه کاری باید یاد بگیرد نحوه صحیح نشستن روی اسب است. نشستن روی اسب شبیه نشستن روی صندلی یا هر چیز دیگری نیست و اصول و قواعد خاص خودش را دارد.

راه حل: سوارکار باید خونسردی خودش را حفظ کند و تنها فشاری که وارد می‌کند سینه پاهایش به داخل رکاب باشد.

مواظب باشید افسار اسب از دستتان خارج نشود

اسب‌ها زمان دویدن سرشان را تکان تکان میدهند و سوارکار تازه کار اگر با این نکته آشنا نباشد کنترل افسار از دستش خارج می‌شود و بعد از آن هم کنترل اسب. باید مواظب باشید که افسار را محکم بگیرید تا کنترل اسب از دستتان خارج نشود.

راه حل: برای این مورد باید راجع به نحوه صحیح گرفتن افسار در دستتان آموزش ببینید. نکته دیگر هم این است که افسار را در فاصله مناسب از گردن اسب نگه دارید تا از شل یا سفت شدن آن جلوگیری کنید.

نگه داشتن نفس

حتی سوارکارهای حرفه ای هم گرفتار این مشکل می‌شوند. استرس و عصبی بودن باعث می‌شود سوارکار فراموش کند که د باید نفس هم بکشد.

راه حل: لازم است دوباره تکرار کنیم؟ باید خونسرد و بدون استرس باشید.

آموزش اسب سواری

فشار بیش از حد به افسار

با این حرکت باعث سردرگمی اسب می‌شوید. در واقع شما دارید با پاهایتان به اسب فرمان می‌دهید به جلو برود و با افسار می‌گویید بایستد. همچنین مشکل دیگری که این کار ایجاد می‌کند این است که بخاطر فشار بیش از حد، دهان اسب حساسیتش را از دست می‌دهد و دیگر فرمان ایستادن با کشیدن افساررا متوجه نمی‌شود.

راه حل: این مشکل با تمرین حل می‌شود. باید متوجه شوید چه مقدار فشار به دهنه اسب وارد کنید.

خیره شدن به اسب

یکی از مشکلات مهم سوارکاران تازه کار این است که بجای اینکه به مسیر پیش رو نگاه کنند به اسب خیره می‌شوند. این مشکل هم بخاطرعصبی بودن سوارکار است که گمان می‌کند با نگاه کردن به اسب می‌تواند خودش را برای اتفاقات پیش رو آماده کند.

راه حل: یکی از نکاتی که بسیاری از سوارکاران می‌شنوند این است که موقع سواری باید بین دو گوش اسب را نگاه کنند. البته این مسئله درست است اما بهتر است که سوارکار به روبه روی خود نگاه کند تا برای اتفاقات و شرایطی که برایش پیش خواهد آمد آماده باشد.

امیدواریم این مقاله و نکاتی که برایتان گفتیم کارآمد و مفید باشند.

منبع: آیلند
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود