۱۶ دلیل برای اینکه بپذیریم کشور هند متعلق به سیاره دیگری است

۱۶ دلیل برای اینکه بپذیریم کشور هند متعلق به سیاره دیگری است

با بیش از ۱.۶۰۰ زبان و تقریبا یک ششم جمعیت جهان، هند کشوری معمولی نیست. تنوع زیستی، فرهنگ غذایی و آب و هوا باعث شده که بخش های مختلف هند مانند کشورهایی کاملاً متفاوت به نظر برسند. همانطور که شنیده اید از هند به عنوان کشور هفتاد و دو ملت یاد می شود که به خاطر فرهنگ ها و آداب و رسوم متنوعش همواره مورد توجه جهانیان بوده است. هند را می توان کشور تنوع ها و تضادها از هر نوع و در هر مقوله ای دانست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۶ واقعیت که نشان می دهند این کشور متعلق به سیاره دیگری است آشنا کنیم.

۱- کشورهای جهان ۴ فصل دارند اما هند ۶ فصل دارد

در تقویم سنتی هند ۶ فصل در سال وجود دارد:

  1. بهار: اواسط فوریه تا اواسط آوریل
  2. تابستان: اواسط آوریل تا اواسط ژوئن
  3. فصل باران های موسمی: اواسط ژوئن تا اواسط آگوست
  4. پاییز: اواسط آگوست تا اواسط دسامبر
  5. پیش از زمستان: اواسط اکتبر تا اواسط دسامبر
  6. زمستان: اواسط دسامبر تا اواسط فوریه

۲- در جهان مجموعهاً ۸.۰۰۰ زبان وجود دارد که تنها ۱.۶۰۰ مورد آن مربوط به هند است

هند

در حالی که اکثر کشورهای جهان یک، دو یا نهایتاً ۳ زبان عمده دارند، تعداد زبان ها در هند ۱.۶۰۰ مورد است. از این همه زبان، ۱۲۲ زبان به عنوان زبان های عمده دسته بندی شده و ۳۰ مورد از آن ها زبان مادری بیش از یک میلیون نفر به شمار می آیند. جالب اینکه هند بعد از ایالات متحده دومین کشوری است که بیشترین جمعیت آشنا به زبان انگلیسی را دارد. علیرغم داشتن این همه زبان، هند دارای زبان رسمی نیست.

۳- در هند مدارسی وجود دارد که به جای شهریه از دانش آموزان پلاستیک تحویل می گیرند

هند
h

در حالی که در جهان شهریه مدارس همواره در حال افزایش است، یک مدرسه در هند با یک ایده خارق العاده به استقبال این موضوع رفته و به جای شهریه از دانش آموزان خود زباله های پلاستیکی دریافت می کند. این کار نه تنها مدرسه رفتن را برای دانش آموزان فقیر آسان تر می سازد بلکه به کاهش پلاستیک در طبیعت کمک کرده و بازیافت این ماده خطرناک را در پی دارد.

۴- بوق زدن در هند خوشایند است

اغلب کامیون ها در هند روی قسمت پشتی خود عبارت «لطفا بوق بزن» یا دیگر عبارت هایی که رانندگان را به بوق زدن تشویق می کند را نوشته اند. این عبارت برای آن است که به راننده ماشین عقبی بگوید پیش از سبقت گرفتن در جاده بوق بزند. بوق زدن پدیده ای مرسوم و پذیرفته شده در هند است و در هر جاده یا شهری در هند به طور مداوم و معمول صدای آن را خواهید شنید.

۵- در حالی که پوشش گیاهی در جهان کاهش یافته، در هند با افزایش روبرو بوده است

بر اساس یافته های اخیر سازمان ناسا، در ۲۰ سال گذشته، در شرایطی که جنگل زدایی های گسترده ای در جهان صورت گرفته، پوشش گیاهی سبز در هند چنان افزایش یافته که باعث افزایش فضای سبز در مقیاس جهانی شده است. در واقع در سال ۲۰۱۷ چنان حجمی از درختکاری در هند صورت گرفت که رکوردشکن بود. در طی یک کمپین درختکاری در این سال در هند، در کمتر از ۱۲ ساعت بیش از ۶۶ میلیون اصله نهال کاشته شد.

۶- در هند مردان یکدیگر را بغل کرده و دست یکدیگر را می گیرند

هند

در این کشور وقتی که مردان برای اولین بار با هم ملاقات می کنند یکدیگر را بغل کرده و دوستان مرد هنگام راه رفتن دست های یکدیگر را می گیرند.

۷- تعداد هندی هایی که در روز از قطار استفاده می کنند برابر با جمعیت استرالیاست

هند

اگر چه همه می دانیم که هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است (دومین کشور و با فاصله ای اندک پس از چین)، اما درک تراکم جمعیت در این کشور کمی دشوار است. برای درک میزان رشد جمعیت در این کشور باید بدانید که تعداد افرادی در هند که روزانه از سیستم حمل و نقل ریلی استفاده می کنند برابر با کل جمعیت کشور استرالیا است.

۸- همه چیز در هند ارزان است

هند

در هند می توان ارزان زندگی کرد مگر اینکه خودتان بخواهید ریخت و پاش کنید. یک وعده غذایی مجلل در هند تنها ۵ دلار هزینه داشته و یک فنجان قهوه ۲۰ سنت قیمت دارد. هزینه اقامت در هتل ها و مهمانخانه ها نیز بسیار بسیار مقرون به صرفه است. با شبی کمتر از ۱۵ دلار نیز می توان یک شب را در هتلی مناسب در هند خوابید. هزینه سفر درون شهری یا بین شهری در هند نیز از هر جای دیگری در جهان کمتر است.

۹- در هند می توان در مک دونالد غذاهای مخصوص گیاهخواران یافت

در حالی که دنیا رفته رفته به سمت گیاهخواری پیش می رود، در هند قدمت بسیار طولانی دارد. در واقع، هند کمترین سرانه مصرف گوشت در جهان را دارد. این موضوع بدین دلیل است که نزدیک به ۸۰ درصد از مردم این کشور پیرو آیین هندو هستند که رژیم غذایی گیاهی را ترویج می نماید. اگر گیاهخوار باشید برای پیدا کردن رستوران ها و کافه های گیاهخواری در هند مشکلی نخواهید داشت.

۱۰- تکان دادن سر در هند معانی بسیار متفاوتی دارد

تکان دادن سر در هند می تواند به معنای «بله» یا «خیر» باشد اما نحوه تکان دادن سر در نقاط مختلف کشور متفاوت است. برای این که معنای سر تکان دادن را در هند درک کنید باید بومی آن منطقه باشید. بدین ترتیب شاید در طول سفر به هند سر تکان دادن های یک هندی را نشانه تایید بدانید در حالی که در واقع معنی سر تکان دادن او منفی است.

۱۱- بازی کریکت در هند شبیه یک دین است

بازی کریکت در هند طوری بازی و تماشا می شود که انگار یک چیز روحانی و عرفانی است. هندی ها بعد از پیروزی تیم های محبوبشان با شور و شعف فراوان جشن گرفته و پس از باخت نیز مانند هنگام از دست دادن عزیزانشان عزاداری می کنند.

۱۲- دستشویی ها در هند دستمال توالت ندارند

معمولاً سرویس های بهداشتی در هند دستمال توالت ندارند. هندی ها ترجیح می دهند که با آب خود را تمیز کنند به همین دلیل در اکثر سرویس های بهداشتی در هند یک سطل و آفتابه خواهید یافت.

۱۳- در برخی از شهرهای هند، در ورودی بانک ها قفل ندارند

در شهر شانی شینگناپور که شهری مذهبی و پر از معبد در هند است، ساکنان شهر خانه های خود را هنگام خروج قفل نمی کنند زیرا بر این باورند که خداوند از آن ها و اموالشان حفاظت می کند. اولین بانک این شهر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و درب های ورودی آن قفل ندارند.

۱۴- بازی های شطرنج و مار و پله در هند ابداع شده اند

هند منبع ابداع دو بازی پرطرفدار تخته ای شطرنج و مار و پله است. در زبان هندی به شطرنج، «چاتوراناگا» (Chaturanga) گفته می شود که به معنای «۴ بخش ارتش» است (فیل ها، اربه ها، سواره نظام و پیاده نظام)  و گفته می شود که در قرن ششم پس از میلاد مسیح در هند ابداع شده است. مار و پله نیز ریشه در هند باستان داشته و «موکشا پاتام» نامیده می شده است. این بازی با فلسفه سنتی هند و مفاهیم سرنوشت و آرزو در ارتباط است.

۱۵- هند کشور فستیوال ها است

در کشوری بسیار مذهبی مانند هند بسیار طبیعی است که فستیوال های متعددی به افتخار خدایان مذکر و مونث برگزار شود. هر فستیوال ویژگی های منحصربفرد خود را دارد اما همگی یک نقطه اشتراک دارند و آن پویایی، شور و شعف فراوان و رنگارنگ بودن فسیتوال هاست. یکی از این فستیوال های مشهور، فستیوال رنگ ها یا هولی است که برای جشن گرفتن عشق، آغاز بهار و پیروزی خیر بر شر برگزار می شود. در این روز مردم به خیابان ها آمده و با مایعات و پودرهای رنگارنگ یکدیگر را غرق در رنگ می کنند به نحوی که سراسر کشور در این روز رنگین می شود. در برخی از شهرها نیز زنان با استفاده از چوب مردانی که به سمت آن ها رنگ پرتاب می کنند را زده و مردان نیز با استفاده از نوعی سپر از خود دفاع می کنند.

۱۶- هند سرزمین زیبارویان است

هند را باید سرزمین زیبارویان نامید و اگر فیلم های بالیوودی را دیده یا به هند سفر کرده باشید با این نظر موافق خواهید بود. هند با ۶ بار برنده شدن یکی از بیشترین پیروزی ها را در مسابقات زنان زیبا و شایسته جهان داشته است.

بیشتر بخوانید: ۲۰ چیز عجیبی که تنها در کشور شگفت انگیز «هند» وجود دارد

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • دنیا مرداد ۱۳, ۱۳۹۸

    یا اینکه بپذیریم روی کره ی زمین بیش از ۲۰۰ کشور با سلیقه ها دین و مذاهب و فرهنگ مختلف وجود داره و هرکدوم افتخار میکنن به کشورشون.
    چند وقت پیش یه اهنگ تاجیکستانی تو اپارات میدیدم از رو کنسرت زنده ضبط کرده بودن. دوستی که باهاش نگاه میکردم یه حرف خیلی زیبایی زد. گفت اگه یه فرد دیگه بود به این کلمات میخندید. زیرا تمام کلماتی که استفاده میکردن فارسی هستن و تعدا دکلماتی که از زبان عربی استفاده میکردن خیلی کم بود
    این نظر ماست درباره زبانی که تو تاجیکستان حرف میزنن و اکثر کلماتش فارسیه. اینم از هند چون فرهنگشون متفاوته میگن از یه سیاره دیگه اومدن. لابد فردا لشگر میکشن هند تا اونجا رو بگیرن و به هندیها بگن برگردین سیاره خودتون.