سرطان سینه را با میوه و سبزیجات درمان کنید

سرطان سینه را با میوه و سبزیجات درمان کنید

سرطان سینه دومین عامل مرگ‌ومیر و یکی از کابوس‌های زنان در سراسر دنیاست.

تومور پستان به دو صورت خوش خیم و بدخیم وجود دارد و در هر دو حالت، رشد سلول‌ها سریع و زیاد است. با این فرق که در تومورهای بدخیم روند ازدیاد بدون وقفه ادامه می‌یابد به طوری که نمی‌توان آن را مهار کرد و به سرطان سینه تبدیل می‌شود.

بد نیست بدانید نیمی از سرطان‌های سینه در یک‌چهارم بخش بالایی و خارجی سینه اتفاق می‌افتد و شایع‌ترین نوع سرطان سینه از مجاری شیر منشا می‌گیرد.

برای اینکه بدانید کدام میوه ها و سبزیجات در پیشگیری و درمان سرطان سینه نقش دارند در ادامه همراهمان باشید.

هر روز بلوبری میل کنید

سرطان سینه

بلوبری به طور قابل توجهی در کاهش میزان رشد سلول‌های سرطانی موثر است و دلیلش هم وجود آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی است که در این میوه غیر بومیِ کشور ما وجود دارد. درست است که این میوه را در همه میوه‌فروشی‌ها نمی‌توانید پیدا کنید، اما امکان خرید اینترنتی آن وجود دارد و حتی برخی فروشگاه‌های عرضه کننده میوه و سبزیجات ارگانیک و غیر ایرانی هم بلوبری دارند.

بلوبری با دفع رادیکال های آزاد و مضر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای درمان سرطان سینه این میوه را به خوراک روزانه خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد سرطان سینه و نشانه های آن بدانید

گوجه فرنگی نقش مهمی دارد

سرطان سینه

گوجه‌فرنگی طعم بسیار عالی دارد و می‌توانید هر روز یک عدد را گاز بزنید و علاوه بر لذت بردن از مزه آن، از خواص بسیار زیادی که دارد هم بهره‌مند شوید. گوجه فرنگی با سلول های سرطانی مبارزه می‌کند و به ویژه برای سرطان سینه بسیار مفید و موثر است. به این خاطر که مملو از ویتامین C است و فلاونوئیدهایی به شکل لیکوپین دارد که می‌توانند با رشد سلول‌های سرطانی مبارزه کنند.

مصرف گوجه‌فرنگی را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. حتی می‌توانید روزی یک لیوان آب‌گوجه‌فرنگی تازه بنوشید.

کلم خام در درمان سرطان سینه بسیار موثر است

سرطان سینه

کلم را می‌توانید هر روز به شکل سالاد میل کنید و از خواص انرژی‌بخش و ضد سرطانی آن بهره‌مند شوید. فلاونوئید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می کند تا سلول های سرطانی هرگز شکل نگیرند.

اسفناج و لبو قرمز را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

سرطان سینه

اسفناج و لبو قرمز نیز در از بین بردن سلول های سرطانی نقش موثری دارند. پس از خوردن لبو ممکن است ادرار انسان به رنگ قرمز تغییر کند. دلیلش وجود بتاکاروتن و رنگ‌های طبیعی است که در بدن جذب می‌شوند.

اسفناج نیز به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن زیاد برای مبارزه با سلول های سرطانی یکی از بهترین گزینه هاست. افزودن اسفناج به برنامه غذایی روزانه می‌تواند تا حد زیادی از شکل گیری سرطان ریه و سرطان سینه پیشگیری کند. البته باید هر روز و برای چندین ماه این سبزیجات را میل کنید تا شاهد اثرات مفید آنها باشید.

هر روز سیر بخورید

سرطان سینه

سیر خوش عطر و خوشمزه توانایی پیشگیری از تکثیر سلول های سرطانی را دارد. سولفور و دیگر گزینه‌های درمانی موجود در سیر می‌تواند از شکل گیری سرطان در بدن پیشگیری کند. سیر از روند رشد تومور در بدن جلوگیری می کند و برای درمان سرطان سینه بسیار موثر و مفید است. هر روز یک یا چند حبه سیر میل کنید تا از خواصش بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: با ۵ مرحله سرطان سینه و روش های درمان هر کدام از آن ها آشنا شوید

از خواص الاجیک اسید بهره بگیرید

برخی از  میوه و سبزیجات حاوی عناصری هستند که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می‌کنند. الاجیک اسید میزان رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد و در نتیجه برای پیشگیری از انواع سرطان ها بسیار موثر است. انار، گردو و کرن‌بری حاوی این اسید هستند و می‌توانند از بیماری های قلبی هم پیشگیری کنند. سعی کنید هر روز در صبحانه خود گردو میل کنید. یا حتی به عنوان عصرانه آن را مصرف کنید.

زیر نور خورشید ورزش کنید

ویتامین D نیز برای برای پیشگیری و درمان سرطان سینه بسیار مفید است. سعی کنید بیشتر در معرض آفتاب باشید تا از خطر سرطان سینه در امان بمانید. برای این منظور می‌توانید صبح ها ۳۰ دقیقه در فضای باز ورزش کنید. این کار علاوه بر جذب ویتامین دی خورشید، به سلامتی و تناسب اندام هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چه رابطه ای میان کمر درد و ابتلا به «سرطان سینه» وجود دارد؟

منبع: lifemartini
دیجیاتو
بدون نظر

ورود