چرا بعضی ها پیرتر از سن واقعی شان به نظر می رسند؟

چرا بعضی ها پیرتر از سن واقعی شان به نظر می رسند؟

بعضی اشخاص پیرتر از سن واقعی شان به نظر می رسند، به همین دلیل اغلب افراد سن آن ها را بیشتر از آنچه که واقعاً هست حدس می زنند. این شرایط برای هر کسی ممکن است پیش آمده باشد. مثلاً شاید متوجه شده باشید که گاهی در عکس ها بزرگ تر از سن خودتان به نظر می آیید یا شاید گاهی کسی به شما گفته باشد که جوان تر به نظر می رسید. علت همه ی این اتفاقات این است که ذهن انسان را به راحتی می شود فریب داد. در حقیقت در ظاهر همه ی آدم ها نشانه هایی وجود دارد که ما به طور ناخودآگاه بر اساس آن ها سن دیگران را تخمین می زنیم. اما برخلاف تصور رایج، چین و چروک های پوست مهم ترین و پررنگ ترین نقش را در این مسأله ندارند.

در ادامه می خواهیم ببینیم چه عواملی باعث می شود پیرتر از سن واقعی مان به نظر برسیم و چطور می توانیم ظاهر این مسأله را حل کنیم.

۱- یکدست نبودن رنگ پوست

لکه های تیره ی پوستی در اثر توزیع نابرابر ملانین در سلول های پوستی به وجود می آیند، مسأله ای که باعث می شود بعضی قسمت های صورت تیره تر از دیگر قسمت ها شوند. یکدست بودن رنگ پوست صورت، ظاهر را بسیار جوان تر نشان می دهد.

۲- پر نبودن صورت

در این مورد، استخوان های گونه، لب ها و چانه مد نظر است. وقتی جوان هستیم، این قسمت های صورت معمولاً برجستگی بیشتری دارند، گونه ها بزرگ تر و لب ها پرتر هستند و چانه خطوط صاف تری دارد. اگر می خواهید ظاهر جوان تری داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این قسمت های صورت تان به نفع خود استفاده کنید و آن ها را طوری نشان دهید که برجسته به نظر برسند. هر چه صورت پرتر باشد، ظاهر جوان تر به نظر می رسید.

۳- کوچکی چشم ها

اروپایی های معتقدند هر چه چشم ها بزرگ تر باشند، چهره جوان تر به نظر می رسد. با بالا رفتن سن، پلک بالای چشم ها طول بیشتری پیدا می کند و به تدریج حاشیه ی بالایی چشم ها را می پوشاند.

۴- صاف نبودن خطوط صورت

صاف بودن خطوط صورت، تداعی کننده ی جوانی است. هر چه جوان تر باشیم، حفظ انعطاف پذیری پوست راحت تر است. با بالا رفتن سن، پوست نازک تر می شود و کش می آید. به همین دلیل است که وقتی خطوط صورت ناصاف باشند، فرد پیرتر از سن واقعی اش به نظر می رسد.

۵- بزرگی گوش ها و بینی

هر چه گوش ها و بینی کوچک تر باشند، چهره جوان تر به نظر می رسد. نکته اینجا است که گوش ها و بینی، دو قسمت از بدن هستند که برخلاف بقیه ی بخش های بدن، رشد آن ها هرگز متوقف نمی شود و تا پایان عمر ما ادامه می یابد. به همین دلیل ما بزرگی بینی و گوش ها را نا خودآگاه به پیری ربط می دهیم.

۶- چین و چروک ها

شاید فکر کنید که این بدیهی ترین مورد این فهرست است و طبیعتاً هر چه چین و چروک ها کمتر باشند، شخص جوان تر به نظر می رسد. با این حال حقیقت آن است که اگر می خواهید در عکسی پیرتر از سن واقعی تان به نظر نرسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید رنگ پوست تان یکدست است، چشم هایتان را برجسته کنید و کاری کنید که گوش ها و بینی تان جلب توجه نکنند. در واقع تعداد چین و چروک ها اهمیتی ندارد چون آن ها باعث پیرتر دیده شدن ما نمی شوند. حتی افراد جوان هم می توانند به خاطر ویژگی های ژنتیکی شان چین و چروک داشته باشند.

۷- کندی و روان نبودن حرکات

تحقیقات نشان داده اگر یک ویدئوی یکسان از یک شخص را یک بار با سرعت عادی و یک بار هم با دور تند تماشا کنیم، در ویدئوی دوم شخص جوان تر به نظر می رسد. اما نکته ی دیگری هم هست که باید به آن توجه داشت: مسأله فقط بر سر سرعت نیست، بلکه روانی حرکات هم اهمیت دارد. هر چه حرکات روان تری داشته باشیم، جوان تر به نظر می رسیم.

۸- استایل از مد افتاده

فرقی نمی کند یک لباس بلند و تیره باشد یا یک لباس باز و پر زرق و برق؛ لباس های از مد افتاده حتی اگر نو هم باشد، قدیمی به نظر می رسند. این مسأله باعث می شود کسی که چنین لباسی را به تن دارد، پیرتر به نظر برسد. با این حال، کاری که از شما برمی آید این است که لباس های مدل قدیمی را با لباس های که از مد جدید هستید در استایل خود ترکیب کنید.

۹- مدل موی از مد افتاده

داشتن پویایی طبیعی، ظاهر را جوان تر نشان می دهد. این مسأله نه فقط به نحوه ی لباس پوشیدن، بلکه به کوچک ترین جزئیات ظاهری ما هم مربوط می شود، مثلاً اینکه موها نامرتب یا مدلی از مد افتاده داشته باشند.

در اغلب مواقع، برداشت ذهنی ما از سن دیگران تماماً از ترکیبی از چیزهای کوچکی نشأت می گیرد که معمولاً متوجه آن ها نمی شویم، که البته این برداشت همیشه هم درست نیست.

۱۰- بی حالت بودن صورت

بی حرکت بودن پیشانی در ناخودآگاه ما علامت پیری تلقی می شود. علت آن شاید این باشد که دیگر به فراگیر شدن استفاده از بوتاکس و بی حرکت بودن این بخش از صورت سلبریتی ها عادت کرده ایم، یا شاید هم اینکه افراد مسن تر کمتر از خود احساس و هیجان بروز می دهند. اگر حالت های صورت شخصی زیاد تغییر نکنند، مغز ما تصور می کند آن شخص پیر است.

۱۱- خمیدگی بدن هنگام ایستادن یا نشستن

هنگام ورود به یک اتاق، به سقف نگاه کنید، نه زمین. اگر می خواهید شخص قدرتمند و پرانرژی ای به نظر برسید، این قانون ساده را همیشه رعایت کنید. خمیدگی پشت و افتادگی شانه ها، شخص را پیر نشان می دهد چون افراد مسن قدرت عضلانی کافی را برای درست نگه داشتن حالت بدن خود ندارند.

۱۲- اعتماد به نفس

یک زن ۳۰ ساله ی با اعتماد به نفس ممکن است کمی بزرگ تر از سن واقعی اش به نظر برسد. علت این مسأله به حالت صورت او برمی گردد.

در مجموع، با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا، این نکته ی ساده را هم در نظر داشته باشید: هیچ کجای چین و چروک داشتن ترسناک نیست. تنها چیزی که باید از آن پرهیز کنید داشتن ناامنی روانی، از مد افتاده بودن استایل، کند بودن و متفاوت نبودن است. این ها همان چیزهایی هستند که ما را پیرتر از سن واقعی مان نشان می دهند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود