داستان خانواده حدید؛ حدیدهای مهاجر چطور به مشهورترین خانواده صنعت مدلینگ تبدیل شدند؟

داستان خانواده حدید؛ حدیدهای مهاجر چطور به مشهورترین خانواده صنعت مدلینگ تبدیل شدند؟

این روزها همه جا صحبت از خواهران حدید است و اخبار و تصاویر آن ها دائماً منتشر می شود. این خواهران مشهور عرصه ی مدلینگ اما تنها عضو شناخته شده ی خانواده ی خود نیستند. برادر کوچک جیجی و بلا حدید یعنی انوار حدید هم یک مدل است. به گفته ی سایت CelebrityNetWorth، این سه خواهر و برادر در مجموع بیشتر از ۵۷ میلیون دلار ثروت دارند. اما پدر و مادر آن ها هم که از مهاجران آمریکا هستند چهره های مشهوری محسوب می شوند. مادر خانواده، یولاندا حدید هم در حوزه ی مدلینگ فعالیت داشته و پدر خانواده، محمد حدید از چهره های بانفوذ حوزه ی ساختمان سازی است. خانواده حدید را یکی از مشهورترین خانواده های عرصه ی مدلینگ در یک دهه ی گذشته می دانند. این خانواده ی مشهور و ثروتمند اما از سختی های روزگار بی نصیب نبوده اند و با وجود آنکه اعضای آن با بیماری های سختی دست و پنجه نرم می کنند، اما دست از مبارزه برای رسیدن به موفقیت برنداشته اند. در ادامه با این خانواده بیشتر آشنا خواهیم شد.

جیجی و بلا حدید
خانواده حدید به واسطه ی فعالیت در صنعت مد و فشن، به ویژه حوزه ی مدلینگ و همکاری با طراحان و برندهای معروف، شهرت یافته اند. این خانواده چنان تأثیری بر این صنعت داشته اند که نشریه ی Telegraph آن ها را «اولین خانواده ی صنعت فشن» نامیده.
یولاندا حدید، مادر خانواده، خود یک مدل بود و هنوز هم هست. یولاندا ۱۶ سال داشت که از هلند به آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان مدل در شهر نیویورک مشغول به کار شد، به این ترتیب او می تواست برای خانواده اش پول بفرستد. به گفته ی یولاندا، بعد از مرگ پدرش او نقش «نان آور» خانواده را برعهده گرفت.
یولاندا با محمد حدید – که خود مهاجری فلسطینی بود – آشنا شد و در سال ۱۹۹۴ ازدواج کرد. این زوج صاحب ۳ فرزند شدند و آن ها را در مزرعه ای در شهر ساحلی سانتا باربارای ایالت کالیفرنیای آمریکا بزرگ کردند. یولاندا و محمد در سال ۲۰۰۰ از یکدیگر جدا شدند.
یولاندا و محمد دو دختر و یک پسر دارند: جلنا نورا حدید – که او را با اسم خودمانی اش جیجی می شناسند، بلا حدید و انوار حدید.
پدر خانواده، محمد حدید، یکی از چهره های مشهور و بانفوذ حوزه ی املاک و مستغلات است. حدید عمارت های مسکونی می سازد و شعبه های هتل مشهور ریتز کارلتون در سراسر دنیا هم از ساخته های او هستند. شرکت ساختمان سازی حدید «گروه طراحی و ساخت حدید» نام دارد. ثروت خالص محمد حدید ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده.
ثروت خالص یولاندا حدید که به واسطه ی حضور در چندین فصل یک ریالیتی شو به نام «کدبانوهای واقعی بورلی هیلز» (Real Housewives of Beverly Hills)، کار مدلینگ و پول به دست آمده از طلاقش از محمد حدید، کسب شده، نزدیک به ۴۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.
گرچه جیجی، بلا و انوار هم گهگاه در ریالیتی شوی «کدبانوهای واقعی بورلی هیلز» حضور پیدا می کردند، اما آن ها تقریباً به دور از کانون توجه عمومی بزرگ شدند – کار آن ها بازی در ریالیتی شو نبود.
جیجی در دوران کودکی برای خود شغل داشت. او ۲ ساله بود که برای اولین بار به عنوان مدل در کمپین تبلیغاتی برند Baby Guess حضور پیدا کرد.
جیجی در مصاحبه ای با نشریه ی Vogue گفته قبل از این کمپین تبلیغاتی، خودش چتری هایش را با قیجی بریده بود، به همین خاطر در عکس های این کمپین دستمال سر به سرش دارد.
اما وقتی جیجی به سن نوجوانی رسید، مادرش، یولاندا آگاهانه او را از عرصه ی مدلینگ دور کرد. به گفته ی یولاندا، او نمی خواست نه جیجی و نه دیگر فرزندانش، قبل از اینکه احساس راحتی و اعتماد به نفس نسبت به بدن خود پیدا کنند، مورد قضاوت دیگران قرار گیرند.
فرزندان خانواده حدید در مدت دوری از عرصه ی مدلینگ، روی سرگرمی ها و علائق خود کار می کردند. جیجی اهل ورزش بود. وقتی نوجوان بود در یکی از اپیزودهای ریالیتی شوی «کدبانوهای واقعی بورلی هیلز» مدلینگ را شغل خود خواند و از والیبال به عنوان ورزش خود یاد کرد.
بلا به عکاسی و سوارکاری علاقه داشت.
او حتی آرزو داشت روزی بتواند در مسابقات سوارکاری المپیک شرکت کند.
علاوه بر این، بلا در مصاحبه ای با نشریه ی Vogue گقته در مقطعی از زندگی اش بدون دوربین از خانه بیرون نمی رفت. او علاقه ی زیادی به عکاسی داشت و حتی در دانشکده ی فیلم و عکاسی دانشگاه طراحی پارسونز ثبت نام کرده بود.
انوار در سال ۲۰۱۶ در سن ۱۶ سالگی با آژانس مدلینگ IMG قرارداد بست.
گرچه او حالا در عرصه ی مدلینگ فعالیت دارد، اما مادرش، یولاندا، در مصاحبه ای گفته پسرش هنوز کاملاً خجالتی است. او در اینباره گفته: «اگه من مجبورش نکنم، خودش دوست داره تو چشم نباشه و کار خودش رو بکنه.»
انوار که حالا چیزی به ۲۰ ساله شدنش نمانده، به کار طراحی زیورآلات بدون جنسیت هم علاقه پیدا کرده.
هر سه فرزند خانواده حدید اظهار کرده اند که رابطه ی فوق العاده صمیمی ای با یکدیگر و مادرشان دارند. خواهران حدید اغلب از همدیگر لباس قرض می گیرند – کاری که بین خواهرها رایج است – و گاهی هم سراغ کمد لباس های مادرشان می روند.
یولاندا گفته به نظرش «بامزه» است که دخترهایش دوست دارند لباس های او را بپوشند اما «گاهی لباس ها را برنمی گردانند و به همین خاطر دیگر آنقدرها بامزه نیست.» جیجی اما به نکته ی خوبی اشاره کرده و گفته: «ترجیح نمیدی از کمد تو خرید کنیم تا اینکه پول خرج کنیم؟»
گرچه فرزندان خانواده حدید، هر سه در عمارت هایی در کالیفرنیا بزرگ شدند، اما جیجی در یکی از اپیزودهای ریالیتی شوی «کدبانوهای واقعی بورلی هیلز»، بهترین چیزی که پدر و مادرش به او دادند را اخلاق حرفه ای بیان کرد.
یولاندا فرزندانش را تشویق کرد که خودشان پول درآورند و فقط به او و پدرشان تکیه نکنند. او به جیجی گفته بود پول دربیاورد تا بتواند اولین آپارتمانش را در نیویورک بخرد، یعنی تقریباً همان تجربه ای که خود یولاندا هم کرده بود.
یولاندا درباره ی زندگی اش پیش از مهاجرت به آمریکا بی پرده و با صراحت صحبت کرده. به گفته ی یولاندا، او از خانواده ای بسیار فقیر بود و حتی نشریات مشهور دنیای مد را نمی شناخت چون هیچ جایی در زندگی اش نداشتند. او با پولی معادل ۵۵ دلار به آمریکا آمد اما بعد از کار در نیویورک و نقل مکان به لس آنجلس بالاخره موفق شد اولین خرید بزرگ زندگی اش که یک آپارتمان بود را انجام دهد.
با این حال، داشتن آگاهی اقتصادی تنها توصیه ی یولاندا به فرزندانش نبوده.
جیجی و بلا، هر دو گفته اند بهترین توصیه ی مادرشان به آن ها این بوده که اگر بهترین و سختکوش ترین دختر صنعت مد نباشند، کس دیگری زیباتر، بهتر و سختکوش تر از آن ها جایشان را خواهد گرفت. و اگر نمی توانند اینطور باشند هیچ دلیلی برای مدل شدن آن ها وجود ندارد.
به علاوه یولاندا اهمیت وقت گذرانی با خانواده را به فرزندانش یاد داده. او به آن ها گفته غذا خوردن به همراه خانواده برای حفظ صمیمیت خانواده ضروری است. بلا در مصاحبه ای با نشریه ی Vogue گفته اعضای خانواده ی حدید اغلب هر کدام برنامه ی متفاوتی برای تعطیلات شان دارند، اما هدف همگی این است که همه ی خانواده در کنار هم باشند.
به گفته ی جیجی، بهترین توصیه ای که پدرش به او داشته این بوده که خلاقیت می تواند در هر زمان و مکانی رخ دهد، حتی در آشپزخانه! جیجی در یک مسابقه ی آشپزی تلویزیونی به نام Master Chef Celebrity Showdown شرکت کرد که داور آن گوردون رمزی، آشپز مشهور و شرکت کننده های آن سلبریتی بودند. به گفته ی جیجی، او در این مسابقه شرکت کرده بود تا جایزه ی نقدی آن را به اتحادیه ی بین المللی بیماری لایم اهدا کند. جیجی توانست با پخت برگری که اختراع خودش بود در این مسابقه پیروز شود. گوردون رمزی برگر جیجی را بسیار خوشمزه توصیف کرد.
آگاهی بخشی در مورد بیماری لایم، دغدغه ی همه ی خانواده ی حدید است.
این خانواده ی مشهور دنیای مد از سختی های زندگی بی نصیب نبوده اند. یولاندا، بلا و انوار، هر سه به بیماری لایم مبتلا هستند. بلا، مانند مادرش یکی از حامیان آگاهی بخشی در مورد این بیماری بوده و در مراسم هایی که برای جمع آوری پول به نفع بیماری لایم برگزار شده اند، در مورد تجربیات خود از این بیماری سخنرانی کرده است.
لایم نوعی بیماری عفونی است که از طریق نیش کنه به انسان منتقل می شود. این بیماری عوارض مختلفی دارد، مثل سردرد، درد عضلانی و احساس ضعف، تب و خستگی. بیماری لایم می تواند باعث بی حس شدن دست و پا، بی خوابی و افسردگی هم شود.
جیجی در مصاحبه ای با نشریه ی Elle گفته سخت است که ببینی همه ی خانواده ات درد می کشند و ندانی چه باید بکنی. گرچه او خودش به بیماری لایم مبتلا نیست، اما از بیماری دیگری به نام هاشیموتو رنج می برد – نوعی بیماری خود ایمنی که به غده ی تیروئید حمله می برد.
اما این تنها فعالیت خیرخواهانه ی این خانواده نیست. جیجی با برند Stuart Weitzman و نهاد خیریه ی Pencils of Promise همکاری هایی در زمینه ی تولید کفش داشته که از عواید حاصل از آن برای ساخت مدرسه در کشورهایی مانند غنا، گواتمالا و لائوس استفاده شده.
علاوه بر این، جیجی یکی از سفیران یونیسف است.
جیجی و بلا قبل از به شهرت رسیدن در دنیای مد، صرفاً بچه هایی بودند که در نقاط مختلفی از کالیفرنیا زندگی کرده بودند – بعد از جدایی یولاندا و محمد از یکدیگر، یولاندا و فرزندانش به شهر ساحلی سانتا باربارا نقل مکان کردند. به گفته ی یولاندا، دوران کودکی بچه ها در سانتا باربارا گذشت و بعد از آن، آن ها به شهر ساحلی مالیبو در ایالت کالیفرنیای آمریکا نقل مکان کردند.
به گفته ی یولاندا، جیجی همیشه می خواست یک مدل شود، اما بلا هرگز چنین آرزویی نداشت و حتی از قرار گرفتن در برابر دوربین خوشش نمی آمد.
یولاندا به خاطر تفاوت هایی که هم در ظاهر و هم در شخصیت دخترانش وجود دارد، یکی را قوی سیاه و دیگری را قوی سفید توصیف کرده.
به گفته ی یولاندا، یک رقابت طبیعی بین دخترانش وجود دارد چون از نظر سنی بسیار نزدیک به هم هستند، اما در زمینه ی مدلینگ خیلی با هم رقابت ندارند.
علت این مسأله تفاوت زیادی است که در ظاهر این دو خواهر وجود دارد. اما اگر هم برای به دست آوردن کاری با هم رقابت کنند، این رقابت بیشتر دوستانه است. بلا در مصاحبه ای با نشریه ی Harper’s Bazaar Arabia گفته: «اگه جیجی اون کار رو بگیره که خوش به حالش. همه ی ما یه خانواده هستیم، پس اون میتونه برای من یه جفت کفش بخره.» معامله ی منصفانه ای به نظر می آید!
جرمی اسکات، طراح مشهور برند موسکینو در مصاحبه اش با نشریه ی Elle گفته جیجی «چهره ی عروسکی زیبایی» دارد و چهره ی بلا «شکلی از بی نقصی» است.
بسیاری معتقدند موفقیت و شهرت خواهران حدید در صنعت مدلینگ فقط به خاطر چهره ی زیبایشان نیوده. جیمز کالی، مسئول انتخاب بازیگر در مصاحبه ای با نشریه ی Elle گفته این دو خواهر هرگز نمی توانستند پا در یک آژانس مدلینگ بگذارند و شانس کار در دنیای مدلیگ را پیدا کنند اگر این امر را برای خودشان شدنی نکرده بودند. او خواهران حدید را شبیه به مدل های قدیمی دانسته و گفته که آن ها ویژگی اخلاق و شخصیت را دوباره به این تجارت برگردانده اند.
به گفته ی جرمی اسکات، جیجی و بلا هر دو بسیار خوش رفتار، با شخصیت، دوست داشتنی و مهربان هستند.
اما به طور خاص در مورد بلا، مایکل کورس، طراح مشهور، در مصاحبه اش با نشریه ی New York Post گفته بلا همیشه خونسردی اش را حفظ می کند و هر اتفاقی هم که بیفتد از کاه کوه نمی سازد، حتی اگر هنگام راه رفتن روی سکوی فشن شو زمین بخورد.
از میان سه فرزند خانواده حدید، جیجی اولین نفری بود که در یک فشن شو شرکت کرد. اولین فشن شوی او به مناسبت ۳۰ سالگی برند Guess برگزار شد، یعنی همان برندی که او اولین بار در ۲ سالگی مدل تبلیغاتی اش شده بود.
حالا انوار هم به خواهرانش پیوسته و آن ها در بعضی پروژه ها در کنار هم حضور داشته اند مثل فشن شوی بهار و تابستان ۲۰۱۹ برند Prabal Gurung.
هر سه این خواهر و برادر عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و از اینکه همدیگر را دارند تا بتوانند در سختیها و مشکلات این صنعت به یکدیگر تکیه کنند خوشحالند. جیجی در مصاحبه اش با نشریه ی Vogue گفته او و بلا اغلب وقتی سر کار و دور از هم هستند با هم تماس تصویری دارند.
از شروع فعالیت جیجی و بلا در عرصه ی مدلینگ چیزی نگذشته بود که بلا به خواهرش در نیویورک پیوست. جیجی در اصل به این خاطر به نیویورک آمد تا بتواند کار مدلینگ را شروع کند، اما در نیویورک به دانشگاه نیو اسکول هم می رفت. او در این دانشگاه رشته ی روانشناسی جنایی می خواند. یک سال بعد، بلا شرکت در کلاس های عکاسی دانشگاه پارسونز را شروع کرد.
با وجود همکاری با طراحان معروفی همچون تامی هیلفیگر، فعالیت به عنوان چهره کمپین تبلیغاتی برند کلوین کلاین و همکاری با مادر خانواده در ریالیتی شوی جدیدش به نام «مدل سازی با یولاندا حدید» (Making a Model with Yolanda Hadid)، خانواده ی حدید به طور قطع حالا حالاها فرصتی برای سر خاراندن نخواهند داشت.
منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • موسوی شهریور ۲۳, ۱۳۹۸

    ما بریم دنبال کارتن یخچال

  • سینا شهریور ۲۴, ۱۳۹۸

    سانسورتون مسخره‌ست

  • ناشناس آذر ۱۴, ۱۴۰۱

    موندم خانواده ی حدید دقیقا چی دارن تبلیغ میکنن؟ جالبه باباهه معماره بچه ها متفاوت