صاحبان مشهورترین برندهای مد و فشن دنیا که خود کمتر شناخته شده اند

صاحبان مشهورترین برندهای مد و فشن دنیا که خود کمتر شناخته شده اند

فشن دیزاینرها یا همان طراحان مد اسم شناخته شده و مشهوری دارند. در واقع بعضی از ما حتی تولیدات آن ها را به تن می کنیم و عطرهایشان را به خود می زنیم. اما اندک افرادی هستند که آن ها را به چهره می شناسند چون آن ها به ندرت در نشریات یا تلویزیون ظاهر می شوند. در ادامه با تعدادی از صاحبان مشهورترین برندهای مد و فشن دنیا آشنا خواهیم شد که خود کمتر شناخته شده اند.

برند دولچه اند گابانا – دومنیکو دولچه و استفانو گابانا

صاحبان مشهورترین برندهای مد و فشن

در سال ۱۹۸۵، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا یک خانه ی مد ایتالیایی به نام دولچه اند گابانا تأسیس کردند. این دو در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ با یکدیگر آشنا شدند، یعنی زمانی که دومنیکو در آتلیه ی استفانو مشغول به کار شد.

اولین کالکشن آن ها موفقیت تجاری ای که این دو طراح انتظارش را داشتند کسب نکرد و حتی آن ها تصمیم گرفتند به کسب و کار خود پایان دهند. اما خانواده ی دولچه توانستند بخشی از پولی که او و شریکش برای ادامه ی کارشان نیاز داشتند را برای آن ها فراهم کنند.

دولچه و گابانا با ستاره های دنیای سرگرمی زیاد همکاری دارند و تبلیغات منحصر به فردی با آن ها داشته اند.

برند فندی – سیلویا ونتورینی فندی

سیلویا نوه ی پایه گذار برند فندی است. کیف های زنانه ی باگتی طراحی او هستند. این کیف ها طوری طراحی شدند که مثل نان های باگت فرانسوی زیر بغل حمل شوند.

سیلویا ونتورینی فندی در حال حاضر مدیر خلاقیت بخش اکسسوری ها و لباس های مردانه ی شرکت فندی است.

برند آرمانی – جورجو آرمانی

جورجو آرمانی، طراح مد مشهور، یکی از ثروتمندترین افراد ایتالیا است. او در یکی از شهرهای کوچک ایتالیا به نام پیاچنزا به دنیا آمد، اما ریشه های آمریکایی دارد.

آرمانی کار خود را با دستیاری نینو چروتی، طراح مشهور مد شروع کرد و در سال ۱۹۷۴ برای اولین بار کالکشن خودش را ارائه کرد.

اطلاعات زیادی درباره ی زندگی شخصی این طراح مشهور در دست نیست. به گفته ی خواهرش، روزانا، او شخصیت بسیار بسته ای دارد و تقریباً هیچ دوست صمیمی ای ندارد.

برند تام فورد – تام فورد

تام فورد از چهره های مبتکر دنیای مد به شمار می رود. نگاه باز او همواره مورد تحسین عموم مردم و همکارانش قرار گرفته. برای مثال، در سال ۱۹۹۶، انجمن طراحان مد آمریکا، تام فورد را به عنوان طراح سال انتخاب کرد.

تام فورد نه فقط یک طراج بلکه یک کارگردان هم هست. او کار در صنعت مد را در دهه ی ۱۹۸۰ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۸، شروع به فیلمسازی کرد.

فورد علاقه اش به فیلمسازی را اینگونه توضیح داده که نگران است بعد از مرگش از او فقط مقداری لباس در موزه ها بماند. به علاوه او گفته وقت کافی برای زندگی واقعی را ندارد.

برند بولگاری – نیکولا بولگاری

نیکولا و برادرش، پائولو بولگاری، نوه های سوتیریوس وولگاریس، پایه گذار برند بولگاری هستند. خانواده ی بولگاری که نیکولا و پائولو نماینده ی آن ها هستند، صاحب ۵۲ درصد از سهام شرکت بولگاری هستند.

نیکولا بولگاری در رم زندگی می کند، ۶ فرزند دارد و علاقه ی زیادی به جمع آوری ماشین های قدیمی دارد.

برند کارولینا هررا – کارولینا هررا

کارولینا هررا، طراح آمریکایی، در کاراکاس، پایتخت کشور ونزوئلا متولد شد. در دهه ی ۱۹۷۰، او یکی از خوش پوش ترین زنان دنیا نام گرفت.

هررا در سال ۱۹۸۰، شرکت خودش را تأسیس کرد. ژاکلین کندی، همسر جان اف. کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا، ۱۲ سال لباس های برند هررا به تن می کرد. در سال ۱۹۸۷، اولین عطر کارولینا هررا وارد بازار شد و به موفقیت زیادی دست پیدا کرد.

برند ورساچه – دوناتلا ورساچه

خانه ی مد ورساچه در سال ۱۹۷۸ به دست جانی ورساچه تأسیس شد. بعد از مرگ او، خواهرش دوناتلا در رأس شرکت ورساچه قرار گرفت و به طراح اصلی آن تبدیل شد.

کالکشن های دوناتلا با طراحی های برادرش متفاوت هستند، اما این زن ایتالیایی پر انرژی هیچ مشکلی با این مسأله ندارد: «کالکشن های من نقدهای بدی گرفتن ولی همیشه میدونستم که نمیتونم کاری که جانی می کرد رو انجام بدم. برای اینکه بتونین تو بازار مد دووم بیارین، باید دنبال یه چیز جدید باشین.» لباس های دوناتلا زنانه تر و راحت تر هستند و بعد جنسی در آن ها کمرنگ تر است.

برند ولنتینو – ولنتینو گاراوانی

ولنتیو از زمانی که به دست گرفتن مداد را یاد گرفت شروع به طراحی کرد. وقتی متوجه شد که واقعاً به این کار علاقه دارد، تصمیم گرفت طراح مد شود و طولی نکشید که وارد آکادمی هنر شهر میلان شد.

لباس های ولنتینو نماد زنانگی و زندگی لوکس هستند. الیزابت تیلور، ژاکلین کندی، کورتنی کاکس و جنیفر لوپز، همگی با لباس هایی با طراحی ولنتینو ازدواج کردند.

در سال ۲۰۰۷، این طراح بعد از ارائه ی آخرین کالکشنش، از دنیای مد خداحافظی کرد.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود