محرمانه‌های «آقا داماد»: از خواستگاری دختر رییس جمهور تا نمایندگی مجلس

محرمانه‌های «آقا داماد»: از خواستگاری دختر رییس جمهور تا نمایندگی مجلس

کامبیز مهدی زاده فرساد مثل شبنم نعمت زاده (دختر وزیر صنعت و متهم به فساددارویی) و سید محمد هادی رضوی (داماد محکومی وزیر تعاون) و عمار صالحی (پسر فرمانده سابق ارتش و متهم دادگاه جرایم اقتصادی) و علی عراقچی (برادر معاون وزیر خارجه و مدیر برکنار شده بانک مرکزی)، یکی از چهره های مطرح منتسب به مسئولان است. اما چهره علمی و متفاوت با نامبردگان فوق الذکر. او خود را یک نابغه، مخترع و فارغ از هر گونه زد و بند سیاسی میداند و در حالی که ۲۸سال داشت، مشاور امور نخبگان در فرمانداری کرج و مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه ملی نفت ایران می شود.

فارغ التحصیل ارشد زمین شناسی نفت از دانشگاه آزاد، متولد سال شصت و چهار در تبریز است. در سایت شخصی اش، بالاترین مدرک تحصیلی‌اش را دکترای رسوب شناسی از دانشگاه آزاد اعلام کرده که گویا سال گذشته، به اتمام رسانده است. آقای نخبه قصه ما به عنوان دانشجوی زمین شناسی، در سال ۱۳۹۴، به عنوان عضو شورای عالی سیاست گذاری سازمان تقریب مذاهب اسلامی نیز برگزیده می شود که ارتباطش با تحصیلات و سوابق وی، جالب توجه است!

کامبیز مهدی زاده فرساد، یک سال قبل از این که ردای دامادی را بر تن کند و با دختر رئیس جمهور ازدواج کند، به عنوان مشاور معاون ارتباطات بین المللی دفتر مقام معظم رهبری (آیت الله قمی) انتخاب می شود و تا کنون این سمت ادامه دارد. طبق اطلاعاتی که در سایتش منتشر کرده، در سال ۱۳۸۳ یعنی در حالی که ۱۹ سال سن دارد، مشاور فرهنگی سازمان ملی جوانان می شود!

او چند سال پیش با دختر آقای روحانی که او را مظلوم ترین رئیس جمهور ایران می داند، ازدواج کرد و انتصابش به معاونت وزارت صمت، انتقادات گسترده به دنبال داشت به گونه ای که ۲۴ ساعت پس از انتصاب، از پذیرش این سمت انصراف داد. آقا داماد قصه ما به قول احسان خان علیخانی، مخترع و صاحب مدال طلای چهارمین دوره مسابقات جهانی اختراعات کانادا است. او شبیه ساز سنگ مخزن را ساخت که در بهره وری چاه های نفت، موثر است. مهدی زاده گفته که ۱۲ ثبت اختراع داشته و ۳ سال، پژوهشگر برتر ایران بوده است.

چندی پیش با یکی از رسانه ها به گفتگو پرداخت و جزییاتی از زندگی خود را رسانه ای کرد. او رابطه اش با حسن روحانی را رابطه پدر و فرزندی می داند که اتفاقا با اختلافات دیدگاه هم همراه می  شود. آقا داماد که متولد سال ۱۳۶۴ است، در حالی  که فقط ۲۰ (بیست) سال سن داشت، در سازمان ملی جوانان، به مسئولیتی دست یافت که راه را برای پیشرفت فوری این جوان نخبه در وزارت نفت هموار کرد. یکی از پست های وی، دبیری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در سایت شخصی خودش، روی این موضوع مانور می دهد.

آقا داماد قصه ما در حالی که کم تر از بیست و چهار سال سن داشت، مشاور مدیرعامل شرکت توسعه ملی نفت ایران شد. این چهره نخبه، بعد از این سمت، معاون برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت شد. آن هم در حالی که هنوز مدرک  کارشناسی ارشد خود را نگرفته بود.

داستان خواستگاری از دختر رئیس جمهور

داستان آشنایی کامبیز خان با رئیس جمهور هم جالب است. فردی به نام اکرمی که سابقه آشنایی با آقا داماد داشت و با وی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ کار کرده بود، پیشنهاد کرد که آقا داماد با یک خانواده خوب آشنا شود. آقا داماد گویا ابتدا، با این درخواست به دلیل تحصیل در دانشگاه و مسئولیت های مختلف، مخالفت کرد اما در ابتدای دوره دکترا، دوباره همین آقای اکرمی از کامبیز خان درخواست می کند که با خانواده آقای روحانی آشنا شوند.

تصویر ایندکس سایت شخصی کامبیز مهدی زاده فرساد که خود را دکتر خطاب کرده است

مهدی خان به همراه آقای اکرمی و مادرش، به خانه رئیس جمهور می روند و پس از طی تشریفات لازم، به حضور شخص رئیس جمهور  می رسد تا با وی درباره خواستگاری از دختر ایشان، صحبت کند. اواخر سال نود و پنج بود که پس از آشنایی کامبیز مهدی زاده فرساد با خانواده رئیس جمهور و شخص روحانی، خانواده رئیس جمهور پس از گذشت یک سال، با وصلت موافقت می کند.

او خود را نه آقا زاده می داند نه رفیق آقا زاده و معتقد است که اتفاق، سبب شد تا با دختر رئیس جمهور آشنا شود و وصلت صورت بگیرد. خانم ایشان که دختر آقای رئیس جمهور محسوب می شود، خیلی کم  در رسانه ها دیده می شود. او دکترای بیوتکنولوژی پزشکی داشته و عاشق مباحث پزشکی است.

آقا داماد گفته بود که آخر هفته ها به اتفاق همسرش، به خانه رئیس جمهور می رود و بیش تر مسائلی که بین آقا داماد و پدر عروس مطرح می شود، مسائل اجتماعی  است. آقا داماد، اطلاع رسانی را بزرگ ترین مشکل دولت تدبیر و امید می داند که گویا این موضوع را بارها خصوصی به پدر خانمش (حسن روحانی) هم منتقل  کرده است. البته  آقا داماد از این که در سال ۹۷ توسط رسانه ها در تراژدی معاونت وزارت صمت، به باد انتقاد گرفته شد و تخریب شد، گلایه دارد!

او گفته بود که در زمان نامه انتصاب به معاونت وزارت صمت، یک نشریه،‌ کاریکاتوری از وی کشیده است که او، سپر تیرهایی می شود که به سمت رئیس جمهور می رود. او خود را ژن خوب نمی داند. خود را درس خوانده و زحمت کشیده و داماد رئیس جمهور موفق می داند.

کامبیز مهدی زاده فرساد
تصویری از کامبیز مهدی زاده فرساد در یکی از نهادهای دولتی

چهره‌های موثر در مسئولیت‌های آقا داماد

کامبیز مهدی زاده فرساد گفته بود وقتی که در دهه سوم عمرش، مسئولیت هایی در وزارت نفت داشت، شاهد گپ مدیریتی ده ساله بود و به همین خاطر اعتقاد دارد که مدیران بازنشسته، معمولا جایگزین کمی دارند. او از ارادت خود به دکتر ظریف، دکتر ستاری فر، دکتر قاضی زاده هاشمی (وزیر اسبق بهداشت روحانی) و مهندس زنگنه (وزیر نفت) خبر می دهد. بعضی از این چهره ها گویا در مسئولیت های این جوان نخبه مبتکر و مخترع قصه ما، نقش مهمی ایفا کردند.

کامبیز مهدی زاده هنوز درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفند ماه در سراسر کشور برگزار شود، توضیحاتی ارائه نکرده است. اما در مصاحبه اش گفته بود که اگر جوانی، در خود این پتانسیل را میبیند که در انتخابات شرکت کند، باید وارد عرصه شود. چون کسی به فکر جوان ها نیست.

احتمال این که کامبیز مهدی زاده را در ردای نامزدی مجلس ببینیم از استان تهران یا سمنان یا تبریز، کم نیست.

۲ سوال از آقا داماد

به هر حال، ۲ نکته درباره آقاداماد مخترع مبتکر نخبه خوش شانس وجود دارد:

  • چطور امکانی که برای این فرد نخبه مبتکر مخترع عزیز وجود دارد، در اختیار افرادی که ۱۰ برابر ایشان، مخترع تر و پژوهشگر تر و عالم تر و زرنگ تر هستند، وجود ندارد و صبح تا شام به فکر APPLY و مهاجرت هستند؟ آیا وقعا به زعم آقا کامبیز، ایران، مهد شایسته سالاری است؟
  • سوال دوم این است که چگونه امکان دارد که فردی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی است، مشاور مدیرعامل و قائم مقام شماری از نهادهای تحقیقاتی و اجرایی دولتی معتبر وزارت نفت شود و همین رویه را تا یک دهه بعد در مسئولیت های مختلف تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه دهد؟ آیا کسی می پذیرد که جوان ۲۰-۳۰ساله، مشاور فرماندار و مدیرعامل باشد؟ کسی می‌پذیرد که ره صد ساله را یک شبه رفتن، در مختصات شایسته سالاری و نه پارتی سالاری بوده باشد؟

به امید سربلندی ایران عزیز ما . . . برای همه جوانان ایران عزیز اسلامی از جمله آقای دکتر مهدی زاده فرساد آرزوی موفقیت داریم

حتما بخوانید: همه چیز درباره داماد روحانی و مدارک و پست ها

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • زخم خورده ها بهمن ۵, ۱۳۹۹

    اقایون مادراقای دامادحسن روحانی همسرحسن کلیدسازه وپسرش ازشوهر اولش که قبلامامورجمع اوری زنان زیبارودرکرج وفروختن به عربهای خلیج فارس وقاچاق دختران درزمان خاتمی این ماموربه ناگاه بعدازاولین دادگاه غیب شدچون حاوی اطلاعات زیادی بودبعداین مادربی وجدان اقای دامادیکی ازاعضای اصلی باندبودوخیلی ازارتباطات زمان همسرفراری رودرسینه داشت اقای روحانی بدهکاراین بچه بی پدرمادرهست تمام اسنادمربوط به نخبه بودنش سرقتی وهیچکدوم مال خودش نیست

  • مهران مرداد ۲۶, ۱۴۰۱

    یاد بگیرید،ببینید چجوری با این سن کم تونسته به این سمتهای مهم برسه،حالا میخوان این جوون رو تخریب کنن،گناه داره،چرا اذیتش میکنید،کلاً ایشون ۳ یا ۴ بار با سفارش آشنا و فامیل چندتا سمت گرفته،دیگه تو بیت رهبری سمت گرفتن چیزی نیست که انقدر گنده اش میکنید،حالا یه بار هم تو سن بلوغ مدیر عامل شده،یکی دوتا هم بود که ارزش گفتن نداره،فقط موندم چرا این مسئولین نذاشتن روحانی دامادشو بیاره وزیر صمت بشه،آخه گناه داره با این مدرکهایی که تو دانشگاه آزاد گرفته نتونه وزیر بشه،اونم وزارتی که زیاد پول مولی توش نیست،کار زیادی هم که نداره بگیم یه جوون بیست و چند ساله نتونه انجام بده،خلاصه حیف این جوون

  • مجید مهر ۱۴, ۱۴۰۲

    من کاری به این اقاندارم.ولی اگه بهترین اختراع ودرجه علمی هم داشته باشی مهاجرت اصلا فکرمناسبی نیست اونجا بدترازاینجا هرکس رفته یابی سروصدابرگشته یا اینکه چاره ای جز ماندن درغربت نداشته.هرروز کم کلیپ پشیمانی ازمهاجرین نمیبینیم