۱۵ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده درباره «خواکین فینیکس»

۱۵ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده درباره «خواکین فینیکس»

ساخت یک فیلم خوب نیاز به عواملی کاردان دارد و از کارگردان و نویسنده و بازیگران گرفته تا گروه تولید، همگی باید حرفه ای و کاربلد باشند. آن ها هستند که داستان های جذاب و متأثر کننده را بر پرده ی سینما به تصویر درمی آورند. با این حال در بعضی فیلم ها نقش های اصلی چنان عملکرد خیره کننده ای دارند که به نظر می رسد تقریباً تمام موفقیت فیلم به خاطر توانایی آن ها بوده. خواکین فینیکس یکی از آن ها است. با چند حقیقت جالب و کمتر شنیده شده درباره ی این بازیگر موفق هالیوودی همراه باشید.

۱- ماجرای جای زخم بالای لب های فینیکس

حقایقی درباره خواکین فینیکس

حتماً تا به حال متوجه این جای زخم که یکی از ویژگی های منحصر به فرد چهره ی فینیکس است شده اید. گرچه احتمالاً فکر کرده اید که علت آن یک حادثه، عمل جراحی یا بیماری بوده، اما جالب است بدانید که خواکین با این جای زخم به دنیا آمده. این جای زخم در تمام زندگی فینیکس همراه او بوده.

۲- در شهر سان خوآن ِ پورتوریکو به دنیا آمده

خواکین فینیکس ۱۲ ساله در نمایی از فیلم «کمپ فضایی» (Space Camp) محصول ۱۹۸۶

خواکین متولد ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴ است و ملیت پورتوریکویی دارد. او سومین فرزند از پنج فرزند خانواده ی خود است و پسر یک زوج هنرمند است که آمریکای جنوبی و مرکزی را پشت سر گذاشتند و خود را به ایالات متحده آمریکا رساندند. خواکین سه سال در سان خوآن، شهر محل تولدش زندگی کرد.

۳- تا به حال بیشتر از ۳۰ فیلم بازی کرده

او کار بازیگری را در سال ۱۹۸۶ یعنی از سن ۱۲ سالگی شروع کرد. از آن زمان او در فیلم هایی همچون «کمپ فضایی» (SpaceCamp)، «گلادیاتور» (Gladiator)، «او» (Her)، «سر به راه باش» (Walk the Line) و بسیاری فیلم های دیگر نقش آفرینی کرده است.

۴- از سه سالگی گیاهخوار است

خانواده ی خواکین گیاهخوار بودند به همین دلیل او هم از سن کم این سبک از زندگی را در پیش گرفت. او اخیراً با نهادهای حامی حقوق حیوانات همکاری دارد و در گذشته هم کمپین هایی برای افزایش آگاهی در مورد حیوان آزاری برگزار کرده.

۵- چهار ماه طول کشید تا بتواند خنده ی جوکر را بسازد

خنده ی جوکر رنج و ترس را تداعی می کند چون از یکی از مشکلات مربوط به بیماری صرع نشأت گرفته. فینیکس بعد از ماه ها بررسی رفتارهای افرادی که این نشانه را دارند موفق به اجرای بی نقص این خنده ی منحصر به فرد شد.

۶- در سال ۲۰۰۸ خبر بازنشستگی خود را اعلام کرد

بعد از حضور در فیلم «دو عاشق» (Two Lovers) و دو بار نامزدی جایزه ی اسکار، خواکین اعلام کرد که تصمیم به بازنشستگی از کار بازیگری گرفته تا به وجه هنری جدید زندگی اش یعنی فعالیت به عنوان یک موزیسین ژانر هیپ هاپ بپردازد. اما کمی بعد معلوم شد این خبر صحت ندارد چون فینیکس در واقع در حال کار بر روی یک ماکیومنتری (شبه مستند) به نام «هنوز اینجا هستم» (I’m Still Here) بود.

۷- در سن شش سالگی اسمش را به «برگ» تغییر داد

خواکین فینیکس ۱۳ ساله (سمت چپ) در نمایی از فیلم «روسکی ها» (Russkies) محصول ۱۹۸۷

همه ی خواهر و برادرهای خواکین اسمی مرتبط با طبیعت دارند: رود (River)، آزادی (Liberty)، باران (Rain) و تابستان (Summer). به همین دلیل خواکین در سن شش سالگی تصمیم گرفت اسمش را به «برگ» (Leaf) تغییر دهد. این ماجرا ادامه داشت تا آنکه او در شانزده سالگی تصمیم گرفت دوباره از اسم واقعی اش استفاده کند.

۸- برای ایفای یکی از نقش هایش یک ماه کامل به عنوان یک آتش نشان کار کرد

در فیلم «نردبان چهل و نه» (Ladder 49) خواکین نقش یک آتش نشان را برعهده داشت که مجبور شد برای نجات یک خانواده با آتش عظیمی رو به رو شود. یکی از کارهایی که فینیکس در جریان تحقیقاتش برای جان بخشی به این کاراکتر انجام داد این بود که به مدت یک ماه به عنوان یک آتش نشان واقعی در یک آتش نشانی کار کرد.

۹- برای بازی در نقش جوکر مجبور شد نزدیک به ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند

گرچه فینیکس خود معتقد بود بهترین کار در مورد نقش جوکر اضافه کردن وزن است، اما تاد فیلیپس، کارگردان فیلم، توانست او را به عکس آن متقاعد کند. خواکین رژیم سختیگرانه ای در پیش گرفت که به او کمک کرد نزدیک به ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند.

۱۰- برادر او ریور فینیکس هم کار خود را با بازیگری در کودکی شروع کرد

ریور فینیکس اولین عضو خانواده ی فینیکس بود که وارد کار بازیگری شد. او به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم «کنارم بمان» (Stand by Me) مورد تجلیل قرار گرفت و بعدها به خاطر بازی در فیلم «از نفس افتاده» (Running on Empty) نامزد جایزه شد.

۱۱- برای بازی اش در نقش «جانی کش» برنده ی جایزه ی گرمی شد

خواکین در فیلم «سر به راه باش» (Walk the Line) نقش «جانی کش»، موزیسین بزرگ آمریکایی را برعهده داشت. آلبومی که او برای این فیلم ضبط کرد برنده ی جایزه ی گرمی در بخش بهترین موسیقی متن شد.

۱۲- تا به حال سه بار نامزد جایزه ی اسکار شده

خواکین فینیکس در سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم «گلادیاتور» نامزد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. درسال ۲۰۰۵ هم او برای نقش آفرینی اش در فیلم «سر به راه باش» در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه ی اسکار شد. او یک بار دیگر هم در سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم «استاد» (The Master) در همین بخش نامزد جایزه ی اسکار شد. فینیکس در فیلم «استاد» نقش یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم را ایفا کرده بود.

۱۳- او در فیلم «کمپ فضایی» نقش «مکس» را داشت

خواکین فینیکس ۱۲ ساله در نمایی از فیلم «کمپ فضایی» (Space Camp) محصول ۱۹۸۶

اولین فیلم خواکین «کمپ فضایی» (Space Camp) بود که او در آنجا نقش «مکس» را برعهده داشت، پسری ۱۰ ساله که به همراه دیگر دوستانش به یک اردوگاه تابستانی می رود و در آنجا آموزش فضانوردی می بیند.

۱۴- او تهیه کننده ی مستندی به نام «سلامتی چیست» بوده

در سال ۲۰۱۷ خواکین به عنوان تهیه کننده ی اجرایی با مستند «سلامتی چیست» (What the Health) همکاری داشت. هدف این مستند تشویق به رژیم غذایی گیاهخواری و نشان دادن برتری های سبزیجات نسبت به  گوشت های فرآوری شده است.

۱۵- ترجیح می دهد با طرفدارانش صحبت کند تا با آن ها عکس بگیرد

خواکین اظهار کرده که او دوست ندارد با طرفدارهایش عکس بگیرد. بر عکس، او ترجیح می دهد به جای آنکه فقط برای گرفتن یک عکس ژست بگیرد، با آن ها کمی صحبت کند و وقت بگذراند.

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • محسن آبان ۱۲, ۱۳۹۸

    امیدوارم امسال برای فیلم جوکر اسکار رو ببره