کسب درآمد از پرورش پرندگان ؛ از شترمرغ تا کاسکو

کسب درآمد از پرورش پرندگان ؛ از شترمرغ تا کاسکو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قطعا روش های کسب درآمدی زیادی در دنیا وجود دارند که هر کسی بنا به استعداد ، علاقه و سلیقه ای که دارد، به سمت آنها سوق داده می شوند. یکی از روش های کسب درآمد مطمئن در شرایط کنونی بازار، پرورش پرنده های اهلی و زینتی است که در این مقاله می خواهیم شما را با شش پرنده درآمدزا آشنا کنیم که با پرورش آنها می توانید درآمد ثابت و مطمئنی برای خود و خانواده خود ایجاد کنید.

نکات مهم قبل از شروع پرورش پرندگان

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، شرط اصلی و اساسی برای موفقیت در هر کسب و کاری داشتن علاقه و پشتکار است، بنابراین اگر می خواهید در کار پرورش پرنده ها به درآمد برسید باید تلاش کنید و در این زمینه پشتکار و علاقه داشته باشید. فرض کنید که شما این کار را شروع کردید، قطعا در میانه راه با بیماری های پرندگان و تلفات آنها روبرو خواهید شد و اگر از ادامه کار دلسرد شوید، قطعا زحمات چندین ماهه و سرمایه خود را هدر خواهید داد. اما اگر به پرورش پرنده ها علاقه داشته باشید، حتما از آنها مواظبت خواهید کرد و در نتیجه مانع از بیماری و تلفات آنها خواهید شد.

کسب در آمد با پرورش شترمرغ 

کسب درآمد از پرورش پرندگان

یکی از مطمئن ترین و پربازده ترین روش های کسب درآمد، پرورش شترمرغ است. این پرنده به دلیل تحمل بالایی که در برابر سرما و گرما و بیماری ها دارد، تلفات کمتری داشته و در نتیجه پرورش آن با ریسک کمتری همراه خواهد بود. شترمرغ ها را می توانید با علوفه و سبزیجات نیز تغذیه کنید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. توجه داشته باشید که داشتن زمین وسیع و سرمایه بالا جهت خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی از شرایط شروع این کار است. تخم و گوشت و پر و پوست و روغن شترمرغ مشتری داشته و از تمامی آنها می توانید کسب درآمد کنید.

شترمرغ در عرض ۱۴ ماه آماده عرضه به بازار خواهند شد و در این مدت شما باید با استفاده از کنسانتره های مخصوص، علوفه و سبزیجات آنها را تغذیه کنید. اگر می خواهید شترمرغ هایی تخم گذار داشته باشید باید آنها را تا سن ۳۰ ماهگی پرورش دهید تا به سن بلوغ و تخم گذاری برسند. شما می توانید شترمرغ ها را در مراتع حصارکشی شده نیز پرورش دهید اما برای حفاظت از آنها در برابر گرما و سرمای طاقت فرسا، وجود یک سالن لازم خواهد بود.

کسب درآمد با پرورش بوقلمون 

کسب درآمد از پرورش پرندگان

دومین روش کسب درآمدی که پس از شترمرغ مورد توجه است، پرورش بوقلمون است. بوقلمون ها به دلیل تخم گذاری پایین و وزن بالایی که دارند، بیشتر جهت تولید گوشت پرورش داده می شوند و لذیذ بودن گوشت این پرنده ، مشتریان آن را تضمین کرده است. اما باید توجه داشته باشید که این پرنده در برابر بیماری ها و سرما مقاومت نسبتا کمی دارد و در پرورش آن باید از واکسن های مربوطه در مواقع لازم استفاده کنید. پرورش بوقلمون نیز با اجاره یک زمین و خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی و یا جوجه های یک روزه امکان پذیر خواهد بود.

بوقلمون ها در سن ۶ ماهگی حدود ۱۴ کیلوگرم وزن خواهند گرفت و آماده عرضه به بازار خواهند بود. آنها نژاد های مختلفی دارند اما نژاد برنز بیشتر از سایرین صرفه اقتصادی خواهد داشت. برای تغذیه بوقلمون ها نیز می توانید از علوفه و کنسانتره های مخصوص آنها استفاده کنید و جهت افزایش سودآوری در این روش می توانید از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی استفاده کنید چون جوجه بوقلمون های یک روزه قیمت بسیار بالاتری نسبت به تخم نطفه دار آن دارد.

کسب درآمد از پرورش مرغ محلی

کسب درآمد از پرورش پرندگان

قطعا مرغداری های صنعتی زیادی وجود دارند که روزانه هزاران قطعه مرغ وارد بازار می کنند، اما شما باید یک شیوه متفاوتی را در پرورش این پرنده در پیش بگیرید، پرورش مرغ بومی یا همان پرورش مرغ محلی روشی است که شما می توانید با استفاده از آن منابع پروتئینی ارگانیک مورد نیاز خانوارهای متقاضی گوشت ارگانیک را برآورده کنید. برای شروع این کار نیاز به تعدادی تخم نطفه دار، یک دستگاه جوجه کشی مناسب و یک سالن دارای آب و برق و گاز خواهید داشت. برای داشتن حداکثر سودآوری در این روش باید تخم نطفه دار را خریداری کرده و پس از گوشتی کردن مرغ ها ، آنها را روانه بازار کنید و با استفاده از انواع مانده میوه ها و سبزیجات و برنج شسته شده آنها را تغذیه کنید.

کسب درآمد از پرورش بلدرچین

کسب درآمد از پرورش پرندگان

پرورش بلدرچین نیز مانند سایر کسب و کار های فوق، دارای مزایای خاصی است به همین دلیل افراد زیادی به این کار سوق پیدا کرده اند. بلدرچین بر خلاف همه پرنده ها در عرض ۴۵ روز بالغ شده و آماده کشتار می شود، دوره جوجه کشی این پرنده ۱۷ روز است و جوجه کشی آن نسبت به سایر پرنده ها بسیار آسان بوده و با استفاده از دستگاه های جوجه کشی معمولی امکان پذیر است. این پرنده ضریب تبدیل بالایی داشته و نسبت به سایر پرنده ها غذای کمتری مصرف می کند و نکته مهم تر اینکه میزان تخم گذاری بسیار بالایی دارد، بنابراین هم برای تولید گوشت و هم برای تولید تخم پرورش داده می شوند. با سرمایه بسیار کمتری می توان این کار را شروع کرد.

جوجه کشی و تربیت کاسکو

کسب درآمد از پرورش پرندگان

کاسکو یکی از گران قیمت ترین پرنده های زینتی می باشد که هوش بالایی داشته و طرفداران خاص خود را نیز دارد. اگر به پرورش پرنده های زینتی علاقه دارید، می توانید پرورش کاسکو را مد نظر قرار دهید. این پرنده ها در سن ۴ سالگی به بلوغ می رسند و تا ۵۰ سال نیز می توانند عمر کنند، اما شما می توانید آنها را در سن یک با دو سالگی به قیمت چند میلیون بفروشید و هر چه قدر کاسکو شما توانایی بیان کلمات بیشتری را داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. برای شروع کار به یک اتاق کوچک، چند تخم نطفه دار و یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای مخصوص جوجه کشی پرنده های زینتی احتیاج خواهید داشت.

جوجه کشی و ترتیب عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرطرفداران پرنده های زینتی است که از قیمت کمتری نیز برخوردار است و افراد زیادی تمایل به داشتن این پرنده در خانه خود دارند. عروس هلندی ها نسبت به کاسکو از هوش کمتری برخوردارند، اما بسیار آرام و بی سر و صدا هستند و بسیار سریع با انسان صمیمی شده و به او عادت می کند. این پرنده ها را می توانید در یک اتاق کوچک پرورش دهید و برای شروع کار به یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای و تعدادی تخم نطفه دار احتیاج خواهید داشت. مطمئن باشید که مشتریان خاص خود را دارند و کسب و کار شما به زودی رونق خواهد گرفت.

نتیجه گیری : در این نوشته سعی شد تا به پرسودترین پرنده های قابل پرورش در ایران اشاره شود و به صورت خلاصه و مفید در مورد راه حل های پرورش آنها توضیح داده شود.

دیجیاتو
یک نظر

ورود