مهاجرت دائم سلبریتی‌ها: مهناز در سوئد و جادوگر در کانادا

مهاجرت دائم سلبریتی‌ها: مهناز در سوئد و جادوگر در کانادا

مهناز افشار چندی پیش با نمایش سلفی خود با دخترش در هواپیمای لوفت هانزا، عازم خارج از کشور شد و این روزها، ویدیویی منتشر شده که او را به عنوان یکی از چهار داور مسابقه استعدادیابی تلویزیونی ام بی سی پرشیا به نمایش می گذارد.

مهناز افشار در این برنامه استعدادیابی که PERSIA’S GOT TALENT نام دارد، در کنار ابی و آرش و نازنین، قرار گرفته تا نخستین تجربه فعالیت تلویزیونی خود را نشان دهد. آن هم در شبکه ای خارجی در اروپا.  حضور مهناز افشار در این برنامه، خانم سلبریتی را در کانون انتقادات برخی جریان های داخلی قرار داده است.

برخی از رسانه ها، از قرارداد ۱ میلیون دلاری مهناز افشار با این برنامه خبر داده اند که فرآیند ضبط آن در استکهلم سوئد در جریان است. مهناز افشار پیش از سفر به سوئد، به اسلو نروژ رفته بود تا در اکران فیلم آشفتگی شرکت کند. بعضی ها معتقدند که پوشش خاص مهناز افشار که با کشف حجاب همراه نشده، می تواند سیگنالی برای قصد او نسبت به بازگشت به ایران و ادامه فعالیت های هنری در ایران باشد.

در حالی که طبق جریان حاکم ، حضور در چنین برنامه ای، خود می‌تواند پیام خداحافظی شیک خانم سوپراستار از نقش آفرینی هنری در ایران تلقی شود.

مهاجرت
ویدویی از حضور مهناز افشار در سوئد که در اینستاگرامش بازتاب پیدا کرد

علی کریمی نیز که پس از  گرانی بنزین، اینستانوشته  شدید اللحنی را منتشر کرد و بیش از  ۷۰۰ هزار لایک دریافت  کرد، معترض انتقاد ناپذیر فوتبالیست ها و محبوب ۵ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام است و در روزهای اخیر، شایعات درباره خروج وی از ایران و سفر به کانادا شدت گرفته است. اگر چه احتمال دارد که جادوگر، به کانادا سفر کند، اما برخی از رسانه های نزدیک به او گفته اند که علی کریمی، قصد اقامت دائم نداشته و به کشور باز می گردد.

مهاجرت
پست بنزینی علی کریمی با ۷۰۰ هزار لایک

موج سفر ایرانیان به کانادا به منظور گردش و تحصیل و اقامت دائم در یک دهه اخیر، به شدت افزایش یافته به گونه  ای که بعضی از هموطنان به شوق دریافت ویزای ۵ ساله مولتی پل کانادا، برچسب ویزای شنگن را جعل می کنند تا کنسول کانادا در کشورهای اطراف ایران را گول بزنند و سابقه سفر (TRAVEL HISTORY) درست کنند.

موضوعی که با انتقاد ایرانیان مقیم خارج از کشور، اعتراض کنسول کانادا و افزایش سخت گیری وزارت خارجه این کشور برای صدور روادید برای ایرانیان با مدارک مثبته همراه شده است.

موج جدید تورم که با افزایش قیمت بنزین همراه شده است، علاوه بر تکانه های ارزی و طلا و بورس و خودرو و ملک، روی انگیزه شماری از هموطنان نسبت به خروج موقت یا دائمی از کشور، تاثیر گذاشته است. افزایش جست و جو کلمه مهاجرت در گوگل نشان می دهد که برخی با پول یا بدون پول، قصد خروج از کشور داشته تا پیش از آنگه سرمایه آن ها دوباره کاهش یابد، با دلار کانال ۱۱۰۰۰ تومان، جلای وطن کنند.

در سال ۹۷، افزایش ۳۰۰ درصدی دلار سبب شد تا تمکن مالی بسیاری از مشتاقان سفر و تحصیل و مهاجرت، یک سوم شود و ضربه روحی و مالی شدیدی به آن ها وارد شود.

در موج جدید تورمی، احتمالا شاهد افزایش  میزان مهاجرت  به  کشورهای مهاجر پذیر باشیم و فرقی هم بین سلبریتی های واقعی و سلبریتی های  الکی و غیر سلبریتی نیست. نباید رفتن یا ماندن سلبریتی ها و غیر سلبریتی ها را در کشور، جدی گرفت و افکار عمومی را از  واقعیت های اقتصاد و فرهنگ و سیاست، منحرف کرد. هر  کس هر  جا می خواهد می تواند برود. مخصوصا که برخی از سوپراستارهای ورزش و سینما و سیاست و هنر که عاشقان تجارت هستند و قرارداد و پول، تعیین می‌کند که امروز کجا باشند و فردا کجا.

فرار از ایران یا مهاجرت دائمی از ایران، نه تلاشی است برای پاک  کردن صورت مساله و نه تنها گزینه برای رهایی از وضعیت موجود. به جای نا امیدی و انتشار سیگنال های انرژی منفی، به دنبال راهکارهای اثربخش و علمی باشید. هوش تجاری خود را تقویت کنید و اگر برنامه  تحصیل و زندگی در خارج دارید، به دنبال یادگیری زبان مقصد باشید. هزینه  تمام شده یادگیری زبان خارجی در ایران، به مراتب کم تر از یادگیری زبان در خارج از کشور است.

حتی اگر مشتاق سفر به  خارج از کشور و اقامت دائم هستید، تا پیش از دریافت کارت اقامت دائم، از فروش کامل لوازم و مسکن خود در ایران، اجتناب کنید. سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را قطع نکنید و بخشی از سرمایه خود را به خرید سهام مفت در بورس ایران اختصاص دهید که در سال ۱۳۹۹ با آزاد سازی سهام عدالت و ده ها عرضه اولیه جدید، گردش مالی آن به روزی ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و دارایی شما را افزایش می دهد.

حتما بخوانید: قوانین مهاجرت به کانادا و اقامت فرزندان از والدین غیر کانادایی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • مهدی آذر ۹, ۱۳۹۸

    چه بهتر.
    . سوئدی که معروف به نژادپرستیه. اینا معلومه چرا میرن سوئد.
    جدیدا هم ترکیه دستگاه های لیزری تغییر رنگ چشم اوردن و هرکی که چند هزار دلار پول داره میره و رنگ چشماشو عوض میکنه. و چون این دستگهاا فقط لایه ی سیاه رنگ رو برمیداره تنها قادر به تبدیل چشم سیاه به خاکستری هست. برا همینه اکثرشون چشماشون خاکستریه. چون هنوز دستگاهی برا تبدیل چشم سیاه به ابی یا سبز نیومده.
    خیلی خوشحالم همشون میرن همون کشورایی که دوس دارن.

    • علی زمانی آذر ۹, ۱۳۹۸

      آقا مهدی عزیز
      سوئدی ها اگه نژاد پرست بودند، الان بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی نمی کرد و ۱۰ درصد جامعه هم مهاجر نبود.به سفر تشریف ببرید سوئد، فکر کنم در نظر خود تجدید نظر کنید.

  • مری مهر ۱۳, ۱۴۰۰

    هیچ راهکار عقلانی وجود ندارد چون مقامات دزدن دزد