پرفروش ترین کتاب های تاریخ را بشناسید

پرفروش ترین کتاب های تاریخ را بشناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید شما هم علاقه‌مند باشید بدانید چه کتاب‌هایی در طول تاریخ بیشترین فروش را داشته‌اند. اگر کتاب‌های دینی مانند قران یا انجیل را کناب بگذاریم که اطلاعات ناقصی درباره میزان فروش آن‌ها وجود دارد، می‌توان به لیستی از کتاب‌ها رسید که در اینجا آورده شده است.

تحریریه انتشارات نارون دانش در این مقاله شما را با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ آشنا خواهد کرد.

لیست پرفروش ترین کتاب های تاریخ

۱۰- رمز داوینچی نوشته دان براون

این کتاب در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است و با ۸۰ میلیون نسخه فروش در رتبه دهم قرار دارد. رمز داوینچی جزو کتاب‌های پرفروشی است که در هزار جدید منتشر شده است و همچنان نسخه‌های زیادی از این کتاب در کشورهای مختلف به فروش می‌رسد. بعید نیست که در سال‌های آینده کتاب رمز داوینچی را در رتبه بالاتری ببینیم.

۹- شیر، کمد و جادوگر نوشته سی اس لوئیس

کتاب شیر، کمد و جادوگر در سال ۱۹۵۰ منتشر شد و تاکنون ۸۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این کتاب مورد علاقه کودکان است و به دلیل به تصویر کشیدن یک دنیای خیالی طرفداران زیادی دارد.

۸- او: تاریخچه ماجراجویی تالیف هنری رایدر هگارد

این کتاب سال چاپ ۱۸۸۷ منتشر شده است و جزو کتاب‌های پرفروشی است که در ایران خیلی دیده نشده است. کتاب او: تاریخچه ماجراجویی با فروش ۱۰۰ میلیون نسخه، در رده هشتم رتبه بندی ما قرار دارد. تاکنون ۱۰ فیلم مختلف با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.

۷- رویای تالار سرخ اثر کائو ژوکین

این کتاب در بین سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۹۱ برای اولین بار به چاپ رسیده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این رمان کلاسیک چینی به عنوان یک گنجینه از آثار تاریخی و فرهنگی قرن هجدهم چین به شمار می‌رود. استفاده زیاد از شعر و استعاره سبب دشوار شدن ترجمه آن به زبان‌های دیگر به خصوص انگلیسی شده است.

۶-  و سپس هیچکدام باقی نماندند تالیف آگاتا کریستی

آگاتا کریستی از نویسندگان شناخته شده برای جامعه کتاب‌خوان ایران به شمار می‌رود. این رمان او که در سال ۱۹۳۹ به چاپ رسیده است بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. رمان و سپس هیچکدام باقی نماندند به عنوان شاهکار این نویسنده محسوب می‌شود.

۵- هری پاتر و سنگ جادو تالیف جی کی رولینگ

اولین کتاب از سری کتاب‌های هری پاتر با نام هری پاتر و سنگ جادو در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و تاکنون ۱۰۷ میلیون نسخه فروش داشته است. در واقع قرار گرفتن یک کتاب از مجموعه هری پاتر در این لیست برای کسی عجیب نیست. با وجود گذشت بیش از دو دهه، این کتاب همچنان در سراسر دنیا فروش بالایی دارد.

۴- پنجاه سایه آقای خاکستری اثر اِل جیمز

این کتاب نیز اگر چه در هزاره جدید و در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسیده است اما فروش خیره کننده ۱۲۵ میلیون نسخه را به ثبت رسانده است. این کتاب با نام‌های مختلفی مانند پنجاه طیف خاکستری، پنجاه سایه خاکستری، پنجاه سایه آقای گِری و پنجاه سایه گری در کشورهای مختلف به چاپ رسیده و اولین کتاب از سه گانه جیمز به شمار می‌رود.

۳- شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

یکی از کتاب‌های محبوب در سراسر دنیا شازده کوچولو است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شده و موفق به فروش ۱۴۰ میلیون نسخه شده است. این کتاب به ظاهر برای کودکان نوشته شده است اما در ورای سطح ساده آن، هر فردی را در هر سنی به تفکر درباره جهان دعوت می‌کند.

۲- هابیت اثر جان رونالد روئل تالکین

ساخت فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها سبب شهرت بیشتر کتاب هابیت شد که در سال ۱۹۳۷ چاپ شده و ۱۴۶ میلیون نسخه فروش را تا به امروز به ثبت رسانده است. این رمان پس از انتشار به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و تاکنون نیز فروش بالای آن ادامه داشته است.

۱- داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز

کتاب داستان دو شهر در سال ۱۸۵۹ به چاپ رسید و تنها کتاب لیست ما است که بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. اگرچه عده‌ای معتقدند که این کتاب بهترین اثر چارلز دیکنز نیست، اما باید اعتراف کرد که داستان آن تاثیرات بسیاری در تاریخ ادبیات داشته است. اگر کتاب داستان دو شهر را نخوانده‌اید، بهتر است همین امروز این کار را شروع کنید تا یکی از خوانندگان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ باشید.

جمع‌بندی مربوط به کتاب‌های پرفروش تاریخ

این مقاله که توسط همکاران ما در انتشارات نارون دانش ترجمه و منتشر شده است، تلاشی برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در کشورمان است. انتشارات نارون دانش امیدوار است که بتواند با همراهی نویسندگان و مترجمین عزیز، در زمینه انتشار کتاب‌های ارزشمند علمی گام‌های بلندی بردارد. بدینوسیله از تمامی مولفین و مترجمین گرامی دعوت می‌شود که با مراجعه به سایت انتشارات نارون دانش با فرایند چاپ کتاب در این مجموعه آشنا گردند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود