مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و تعطیلات نوروز ۹۸ یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خانواده‌های ایرانی رفتن به سفرهایی شاد و ارزان است. هر خانواده‌ای براساس نوع سفر یک نوع وسیله نقلیه را انتخاب می‌کنند که بتوانند در طول سفر آسودگی بیشتری داشته باشند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی با تمام مزایا و معایبی که دارد یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین وسایلی است که برای سفر انتخاب می‌شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند.

اما وسایل نقلیه عمومی معایبی هم دارند؛ مثلا صف‌های طولانی کنترل کردن مدارک، عدم دسترسی راحت به سرویس بهداشتی در اتوبوس‌ها و همسفر شده با افراد غریبه برخی از این معایب هستند.

ترافیک کمتر، هوایی  تمیز‌تر

یکی از پیامدهای آلودگی هوا ضرر جبران ناپذیر به طبیعت و اکوسیستم است که برای تمام موجودات زنده خطرآفرین است که می‌توان گفت استفاده بی‌رویه از وسیله شخصی به افزایش این معضلات کمک زیادی می‌کند. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. با تمام این اوصاف استفاده از وسیله نقلیه عمومی یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آلودگی هوا و ترافیک است. مثلا مسافران می‌توانند تعطیلات خود را با اجاره ویلا در شمال و در همسایگی دریای خزر سپری کنند، البته باید پیش از آن به راحتی بلیط اتوبوس، قطار و یا هواپیما تهیه کرده باشند و در تاریخ معین سفر خود را آغاز کنند.

سفر شما چند نفره است؟

گاهی اوقات چندین خانواده از اعضای فامیل یا دوستان تصمیم می‌گیرند با هم به سفر بروند و روزهای تعطیل را کنار یکدیگر سپری کنند که باعث می‌شود هم در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی شود، هم اینکه لحظات شاد بیشتری را کنار هم خواهند داشت. اما شاید تعداد نفرات از ظرفیت خودروهای شخصی بیشتر باشد که در این مواقع استفاده از وسیله نقلیه عمومی بهترین گزینه پیش رو است. این افراد می‌توانند به راحتی و با توجه به تعداد نفرات می‌توانند به تهیه بلیط اتوبوس و اجاره ویلا در آستارا اقدام کنند و سفری پر از خاطرات شاد را در این شهر ساحلی و مرزی تجربه کنند.

هزینه کمتر، سفر بهتر

هزینه‌های سرسام‌آور چکاپ خودرو و تامین بنزین از لحاظ اقتصادی بار زیادی را بر دوش افرادی‌که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند می‌گذارد در صورتی‌که اگر بخواهند یا وسیله نقلیه عمومی به سفر بروند این هزینه خیلی کمتر می‌شود. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. به‌عنوان مثال افرادی که می‌خواهند به مسافرت بروند می‌توانند بعد از اجاره ویلاهای برغان بلیط اتوبوس را هم از طریق پایگاه‌های اینترنتی برای تاریخ مورد نظرشان تهیه کنند و با آسودگی از تعطیلات خود لذت ببرند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود