چطور بر اساس فرم بدن مان کیف انتخاب کنیم؟

چطور بر اساس فرم بدن مان کیف انتخاب کنیم؟

برای داشتن یک ظاهر بی عیب و نقص باید فکر همه چیز را بکنید – از عرض کمر گرفته تا نسبت عرض شانه ها به عرض باسن. حتی یک کیف دستی کوچک هم می تواند کلیت ظاهر شما را بهبود بخشد، البته به شرط انتخاب درستی داشته باشید. برعکس، اگر  انتخاب اشتباهی برای کیف داشته باشید، همه چیز طور دیگری رقم خواهد خورد.

در ادامه می خواهیم ببینیم چطور می توانیم کیف متناسب با فرم بدن مان را انتخاب کنیم.

اول باید فرم بدن تان را بشناسید

انتخاب کیف بر اساس فرم بدن

  • اگر شانه هایتان پهن تر از باسن تان هستند، فرم بدن شما مثلث معکوس است.
  • اگر کمر و شانه هایتان باریک تر از باسن تان هستند، شما اندامی گلابی شکل دارید.
  • اگر عرض شانه ها، کمر و باسن تان هم اندازه است، بنابراین فرم بدن شما مستطیلی است.

  • اگر کمرتان پهن تر از شانه ها و باسن تان است، هیکل شما سیبی شکل محسوب می شود.
  • اگر شانه ها و باسن تان هم اندازه اما کمرتان از آن ها باریک تر است، اندام ساعت شنی دارید.

۱- اندام مثلث معکوس

شما باید توجه را به سمت کمر خود بکشانید تا به ظاهر خود تعادل دهید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید طول و پهنای بند کیف است. از آنجایی که شانه های شما پهن تر هستند، نباید بالا تنه ی خود را شلوغ کنید، بنابراین سراغ کیف های دوشی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ با بندهای بزرگ نروید.

شما می توانید کیف های یک طرفه (Crossbody Bags)، کیف های کمری (Belt Bags)، کیف های دستی با بند بلند و کلاچ ها را امتحان کنید.

۲- اندام مستطیلی

شما برای متعادل کردن اندام یکدست خود باید کمی انحنا به ظاهر خود اضافه کنید، به همین دلیل مدل و جنس کیف دستی شما اهمیت زیادی دارد. طول بندهای کیف را طوری تنظیم کنید که قسمت اصلی کیف در حوالی باسن قرار گیرد و از استفاده از کیف هایی که شکلی شق و رق و هندسی دارند خودداری کنید.

به جای آن از کیف های چرمی و سایز بزرگ ستچل (Satchel Handbags)، کیف های دوشی بزرگ (Tote Bag) و کیف های کیسه ای (Hobo Bags) استفاده کنید.

۳- اندام گلابی شکل

شما نباید از کمر به پایین پهن تر به نظر برسید، بنابراین توجه را به سمت شانه ها و قفسه سینه ی خود بکشانید. برای این منظور، کافی است به طول بند کیف توجه داشته باشید. کیف دستی شما نباید تا پایین کمر برسد.

شما می توانید از کیف های دوشی و بقچه ای (Bucket Bags) استفاده کنید و اگر از کیف های کمری (Belt Bags) خوش تان می آید می توانید از آن نوعی استفاده کنید که یک طرفه روی قفسه سینه قرار می گیرند.

۴- اندام سیبی شکل

شما باید توهمی از تعادل به ظاهر کلی بدن تان دهید. اندازه و مدل کیفی که انتخاب می کنید نقش مهمی در این مسأله دارد. از کیف های کوچک، بند کوتاه و بی شکل دوری کنید.

به جای آن، باید سراغ کیف های بزرگ بروید. کیف های دستی (Tote Handbag) بزرگ با چرم سفت و کیف های دسته داری که با دست یا آویزان از ساق دست نگه داشته می شوند (Top Handle Bags) کاملاً مناسب شما هستند.

۵- اندام ساعت شنی

شما خیلی خوش شانس هستید چون محدودیتی برای انتخاب کیف بر اساس فرم بدن تان ندارید. با این حال هنگام انتخاب کیف باید دقت داشته باشید که کیف تعادل اندام شما را برهم نزند.

از کیف هایی استفاده کنید که بافت و طرح ساده ای دارند و برای آنکه ظاهر چشمگیرتری داشته باشید، از آن ها به همراه لباس های ساده استفاده کنید.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود