زهرا امیرابراهیمی بعد از ۱۲ سال سکوتش را شکست

زهرا امیرابراهیمی بعد از ۱۲ سال سکوتش را شکست

سال ۱۳۸۵ فیلم یکی از بازیگران سریال پر بیننده‌ی نرگس به صورت سی‌دی و دی‌وی‌دی در میان مردم دست به دست می‌شد.

زهرا امیرابراهیمی که آن زمان تازه در حوزه بازیگری مشهور شده بود، یک‌باره کوه آرزوهایش فرو ریخت و نامش به بدنامی سرزبان‌ها افتاد.

فیلم اروتیکی از او روی اینترنت و سی‌دی‌های خانگی وجود داشت که امیرابراهیمی انتساب آن به خودش را انکار می‌کرد و آن را یک تهمت ناروا و برچسب غیرانسانی می‌نامید.

اما در نهایت، این بازیگر جنجالی مجبور به ترک ایران شد و تا امروز در مورد عامل پخش این فیلم سکوت اختیار کرده بود.

اما پس از دوازده‌سال، امروز در مصاحبه‌ای در یک شبکه فارسی‌زبان سکوتش را شکست. او گفت شخصی به نام مجید بهرامی فیلم وی را منتشر کرده است.

مجید بهرامی نامی آشنا برای دوستداران تئاتر است. او که در نمایش‌های سیاها، خانه‌ای در گذشتهٔ ما، عشق آباد و عجایب المخلوقات ایفای نقش کرده، متولد سال ۱۳۵۶ بود. بهرامی در فیلم‌هایی چون بدرود بغداد، گیلانه، و دانه‌های ریز برف نیز ایفای نقش کرده بود. اما بیماری سرطان به او مهلت نداد و روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۳ درگذشت.

زهرا امیرابراهیمی در مصاحبه اخیرش گفته:

پلیس ایران در ابتدا مرا به جرم تولید و توزیع چنین فیلمی بازداشت کرد، و دستگاه قضا نیز همزمان شروع به تدوین قانونی برای چنین جرمی کرد. من اول به دوستم که ناگهان غیبش زد (پسری که در فیلم بود) مشکوک بودم، اما یک سال بعد مشخص شد فردی به نام مجید بهرامی فیلم را پخش کرده است.

به گفته خانم امیرابراهیمی، مجید بهرامی به ۶ سال حبس محکوم شد. اما بعدها در اظهار نامه‌اش به دادگاه خود را یک بیمار روانی خواند و پس از چند ماه از زندان آزاد شد.

مجید بهرامی قبل از مرگ به یک سوپراستار تئاتر تبدیل شده بود.

امیرابراهیمی همینطور خاطر نشان کرد مجید بهرامی هرگز بابت اقداماتش ابراز ندامت و عذرخواهی نکرده است.

زهرا امیرابراهیمی
زهرا امیرابراهیمی در حال حاضر ساکن شهر پاریس است.

زهرا امیرابراهیمی

زهرا امیرابراهیمی متولد ۱۳۶۰، بازیگر و عکاس ایرانی است. امیرابراهیمی در رشته بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد. کار سینما را با ساخت فیلمی کوتاه با عنوان خت در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد.

امیرابراهیمی در عکاسی نیز فعالیت داشت. وی از سال ۱۳۸۴ عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و تاکنون دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دید دوم برگزار کرده‌است.

این هنرمند با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی کمکم کن (رمضان ۱۳۸۳)، غریبانه (۱۳۸۳) و نرگس (تابستان ۱۳۸۵) به شهرت رسید.

از جمله آثار زهرا امیرابراهیمی در حوزه فیلم می توان به مواردی مثل تابوی تهران، مهریه و دموکراسی، شیرین، نرگس، سفر به هیدالو، غریبانه، کمکم کن و انتظار اشاره کرد.

مطالب مرتبط
۹ نظر

ورود

  • محسن آذر ۲۴, ۱۳۹۸

    چی بگم …

    • سانی دی ۴, ۱۳۹۸

      بگو بعد از ۱۲ سال دنیا هم عوض شده .۱۲ سال پیش دخترا با دوست پسرشون رابطه پنهانی داشتن اما امروز کمتر خانواده ای هست که از رابطه دخترش با پسری بی خبر باشه در واقع خانواده ها دیگه چاره ای ندارن. الان حتی توی دهه شستی هم دیگه از این سکس لو رفته شرم نمی کنی…

  • پویا آذر ۲۴, ۱۳۹۸

    درود بر این زن انقلابی??

  • سعید آذر ۲۴, ۱۳۹۸

    چه افتخاری هم میکنه! ایشون که “کار”ش به نظرش مشکلی نداشته پس چرا تمام این مدت به دروغ کتمان می کرد که فیلم مربوط به خودشه؟ کسی نمی پرسه اصلا این فیلم چطور دست اون بنده خدا افتاد؟ اون هم که دستش از دنیا کوتاهه و نمی تونه از خودش دفاع کنه. حالا واقعا اینها که فیلمشون “لو” میره واقعا برای چی اصلا در این وضعیتها از خودشون فیلم می گیرن؟

    • Rizo آذر ۳۰, ۱۳۹۸

      اون “بنده خدا” توی دادگاه مجرم شناخته شده و زندان رفته فرصت دفاع از خودش توی دادگاه رو هم وقتی دستش هنوز به این دنیا دراز بود داشته :/
      در ضمن شما هم اگه توی ایران با حکم مرگ روبرو بودی انکار میکردی یا نه؟؟؟

      • سعید دی ۱, ۱۳۹۸

        این زهرا “خانوم” شما که سالهاست خارج از ایرانه چطور تازه یادش افتاده راستش رو بگه؟ شما غیر از ادعای ایشون مدرکی داری که اون بنده خدا توی دادگاه محکوم شده؟ فکر نمی کنی اگر واقعا توی دادگاه محکوم شده بود بقول شما “حکم مرگ” می گرفت یا حداقل چندین سال زندان بود و به هیچ وجه نمی گذاشتن کار تئاترش رو ادامه بده؟ چی شده حالا همه شدن مدافع زهرا خانوم؟

  • آترین دی ۶, ۱۳۹۸

    نمیدونم چرا مردم ایران اینقدر دم از نجابت میزنن ولی مطمئنم همشون اون سالی که این فیلم پخش شد نشستن و نگاش کردن ولی الان خیلی مطمئن میشینن یه همچین کسی رو قضاوت میکنن. من ازش دفاع نمیکنم و فقط به نظرم نباید اجازه میداد اون دوست پسرش ازش فیلم بگیره. تنها گناهش همین بود ولی گناه مردم بیشتر از اونه. اینکه میشینن با همچین فیلمی استمناء میکنن و بعد خودشون رو بیگناه و شخص مقابل رو گناهکار میدونن.

  • محمد بهمن ۷, ۱۳۹۸

    ما مردم (خودم هم هستم) داریم چوب قضاوت های بیجا رو میخوریم.همه دزد و لاشی و….. هستن،به خودمون که میرسه میشیم قدیسه،مریم مقدس و …
    حالم بهم میخوره از ایرانی بودنم

  • محمدعلی زارعبیدکی مرداد ۱۴, ۱۳۹۹

    سلام.
    بانوی گرامی
    گاهی انسان چه متوجه باشد وچه متوجه نباشد ممکن است شرایط خاصی برایش به هر دلیل وجود بیاید که تنها نگاه عاقلانه وصبوری توأم بااعتمادبه خوبان میتواند اورا به جایگاهی بسیار بالاتر از آنچه که مدتها به خاطر آن اندوهگین وافسرده شده بوده برساند.لذا باتوکل واقعی به خداوند بنده شناس میتوان ناکامیها وتهدیدات را به فرصتهایی ویژه تبدیل کرد
    خدا را چه دیدید.شاید غبارهای بلاهت وجهالت که کم کم بی رمق ترشوند باز هم آغوش مهربان دوستداران حقیقت درانتظار زمانی باشد که درمقابل صحن باشکوه علوی زیارت امین الله را زمزمه میکنید وآن زمانی است که رگ وریشه واقعی افرادبه کارشان می آید نه چیزی دیگر.
    گوهر مخزن اسرار همان بود که بود…