۲۵ دانشگاه خوب و متوسط اوکراین برای تحصیل ۲۰۲۱

۲۵ دانشگاه خوب و متوسط اوکراین برای تحصیل ۲۰۲۱

دانشگاه های اوکراین به خصوص در زمینه های فنی و مهندسی و پزشکی، به دلیل سطح اکادمیک نسبتا مطلوب و شهریه های پایین و هزینه های اقامتی نسبتا کم برای دانشجویان ایران، در فهرست مقصدهای تحصیلی ارزان برای ایرانیان قرار داشته است و از زمانی که تحصیل انگلیسی زبان در دانشگاه های اسکاندیناوی (سوئد و فنلاند) رایگان نیست، مقصدهای تحصیلی ارزان نزدیک ایران که مشکل دریافت روادید هم ندارد، در دستور کار دانشجویان ایرانی قرار دارد.

اگر شما قصد تحصیل ارزان قیمت در دانشگاه هایی نزدیک به ایران را دارید، توصیه میکنیم که فرصت تحصیلی ارزان قیمت در دانشگاه های اوکراین را فراموش نکنید که هم امکان دریافت ادمیشن تحصیلی آسان است و هم الزامی به تسلط به زبان انگلیسی  و اخذ آیلتس و تافل ندارد و هم شهریه زیادی برای تحصیل از شما دریافت نمیشود.

برای دریافت خدمات اقامت در اوکراین و اخذ پذیرش تحصیلی در اوکراین و ثبت شرکت در این کشور، از خدمات موسسه مهاجرتی اوکرانیا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. اینستاگرام موسسه در این لینک در دسترس است.

شرکت اوکراینا  آماده ارائه خدمات و مشاوره قانونی و دقیق در خصوص اخذ اقامت کشور اوکراین ، مهاجرت به اوکراین ، پاسپورت اوکراین ،  اخذ ویزای اوکراین ، اخذ ویزای تحصیلی ،  خرید و فروش مسکن و ملک ، سرمایه گذاری در اوکراین و خدمات حقوقی شامل ثبت شرکت در اوکراین و … است.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های اوکراین را بایستی در شهریه پایین دانشگاه ها و امکان پرداخت قسطی شهریه دانست. مثلا دانشگاه مهندسی معتبر خارکف اوکراین، برای رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین المللی، ۳۲۰۰ دلار  شهریه برای دوره ۲ ساله در نظر گرفته که میتوان آن را قسطی پرداخت کرد.  هم چنین شما میتوانید در این کشور به زبان اوکراینی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شده اما برای ارز دانشجویی نمیتوانید اقدام کنید. دانشگاه های اوکراین برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی و آسیایی مورد تایید است و دانشجویان ایرانی زیادی از دانشگاه های این کشور دانش آموخته شده اند.

از  طرفی، خوابگاه دانشجویی به دانشجویان پذیرفته شده تعلق میگیرد که ماهانه  زیر ۱۰۰ دلار هزینه در بر دارد. هزینه  زندگی و خوراک برای دانشجویان در اوکراین به مراتب کمتر از روسیه و اروپای مرکزی و جنوبی بوده و توصیه می شود اگر  خواهان تحصیل ارزان  قیمت در سال ۲۰۱۸ و به بعد هستید، دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم  کشورمان در این کشور را در نظر داشته باشید.

سامانه نشا وزارت علوم

تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اوکراین سبب می شود که هم کیفیت دانشگاه برای شما مسجل باشد و هم اینکه بتوانید هم برای جبران هزینه های زندگی و هم پرداخت شهریه، سهمیه ارز دانشجویی دریافت کنید. توجه کنید که ارز دانشجویی به دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه های اوکراین، زمانی داده می شود که روادید اوکراین را دریافت و گواهی اشتغال به تحصیل در این دانشگاه ها را به تایید سفارت ایران در کیف قرار دهند و مدارک را از طریق سامانه نشا اپلود کنند. بنابراین، اگر قصد دارید هر ترم ۶ هزار دلار دولتی با نرخ نیمایی برای تحصیل در اوکراین بگیرید، مراحل معرفی شده را در نظر داشته و یکی از دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید.

اوکراین
فهرست جدید دانشگاه های مورد تایید اوکراین در سایت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم

فهرست دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

  1. Karazin Kharkiv National University
  2. Kharkiv National University of Radio Electronics
  3. Kharkiv State Technical University of Construction and Architecture.
  4. Kyiv National University of Construction and Architecture
  5. National Academy of Sciences of Ukraine
  6. National Aerospace University (Kharkiv Aviation Institute)
  7. National Aviation University
  8. National Technical University ‘Kharkiv Polytechnical Institute’
  9. National Technical University of Ukraine (Kiev Polytechnical Institute), Ukraine
  10. National University of Life Science & Environmental Studies (National Agricultural University)
  11. Taras Schevchenko University of Kiev

گروه ج (متوسط)

  1. Donetsk National Technical University
  2. Kharkiv State Automobile and Highway Technical University
  3. Kharkiv State Municipal Academy
  4. Kyiv National Linguistics University
  5. Kyiv National University of Design and Technology
  6. National Metallurgical Academy of Ukraine در مقطع کارشناسی کلیه رشته‌ها، در مقاطع کارشناسی ارشد ودکترا صرفاً رشته‌های فنی و مهندسی
  7. National P.I Caikovsky Musical Academy
  8. National University of Shipbuilding ‘Admiral Makarov’ (NUS)
  9. Odesa National Maritime Academy
  10. Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture صرفاً در رشته‌های عمران، ساختمان، معماری و رشته‌های مرتبط با آنها
  11. Sumy State University در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها و در مقطع دکترا صرفاً رشته‌های مکانیک، الکترونیک، فیزیک، اقتصاد و مدیریت
  12. Zhytomyr State ‘Ivan Franko’ University صرفاً در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه و تربیت دبیری
  13. Mycola Lysenko Lviv National Music Academy
  14. Uman National University of Horticulture صرفا رشتههای کشاورزی -باغبانی،زراعت،اقتصادکشاورزی ومدیریت مزرعه-ومنابع طبیعی

توجه کنید که صرفا به پذیرش تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل شما که صادر شده از دانشگاه های فوق باشد و به  تایید سفارت ایران در کیف برسد، ارز دانشجویی به قیمت سامانه نیما پرداخت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر سوالات خود را کامنت کنید.

حتما بخوانید: داستان ارز دانشجویی و ارزشیابی مدارک دانشجویان

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • محمد اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

    ارز تعلق گرفته با چه نرخی محاسبه می شوند؟
    ارز دولتی که دلار رو ۴۲۰۰ قیمت گذاری کرده یا ارز نیمایی که دلار رو حدود ۱۰۰۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته؟
    چون تا اونجا که من می دونم ارز دولتی فقط به کالا های اساسی تعلق می گیره نه چیز دیگه ای ولی شما تو این مقاله گفتید که با طی مراحل دلار ۴۲۰۰ به دانشجویان تعلق می گیره

    • علی زمانی اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

      این قدر رقم ها سریع تغییر می کند که اعلام رقم صحیح نیست. ارز نیمایی صحیح است

  • Hamed اسفند ۱۲, ۱۳۹۷

    از مرداد ۹۷ به بعد کسی ارز با این قیمت نگرفته و تنها لطفی که میکنن ۵۰۰۰ تا ارز رو به قیمت بانک مرکزی لطف میکنن میدن یه چیزی حتی بیشتر از قیمت ارز نیمایی .