داستان ثریا: تن فروشی زن تهرانی با ۳ مرد در گورستان؛ بخاطر فلافل

داستان ثریا: تن فروشی زن تهرانی با ۳ مرد در گورستان؛ بخاطر فلافل

تن فروشی محصول فقر است. پس از آن که چند سال پیش خبرهایی از گورخواب ها در اطراف تهران شنیده شد، چندی پیش با خبر شدیم که یک زن تهرانی بخاطر خرید یک فلافل، داخل قبری در گورستانی در تهران، با ۳ مرد وارد ارتباط شده تا تراژدی غم انگیزی از فقر در مناطق جنوبی پایتخت ایران را روایت کند.

نام این زن در خبرگزاری ها، «ثریا» است. ثریا یکی از هزاران بانوی بی خانمان در تهران و ۳۱ استان کشور است که در روزگار گرانی و فقر میلیون‌ها هموطن، سقفی برای زندگی و درآمدی برای امرار معاش ندارد و چند روز پیش، بخاطر خرید فلافل، وارد ارتباط با ۳ مرد داخل گورستانی در تهران شد.

ثریا در مناطق اطراف حرم امام زندگی می کند. جایی که این روزها، محفل ورشکسته ها و بی خانمان هایی است که این روزها در زیر آلاچیق های آهنی، روزگار می‌گذرانند. اعتیاد و موادمخدر، سرنوشت غم بار برخی از ساکنان این منطقه است که فاصله زیادی با مرکز شهر تهران ندارد. او به یکی از خبرگزاری ها گفته بود که اینجا، ته خط است. آخر دنیا است.

ثریا که در این منطقه تهران زندگی می‌کند گفته بود که در زمان سردی هوا به توالت های منطقه پناه برده و گاها به زیر پله ها می رود. چون باد کم تری در جریان است و سقفی بالای سرش است.

او از غذایی که داخل حرم می دهند استفاده می کند. البته این غذا در روزهای خاصی توزیع می شود و همیشگی نیست. او علت اینکه در قبری در گورستان تن به رابطه جنسی با ۳ مرد داده است را گرسنگی شدید دانست. او این رابطه را هزینه خرید یک فلافل گفته بود. ثریا حاضر است هر کاری بکند تا لقمه نانی بدست آورد اما کارفرمایی به او کار نمی دهد. …..

داستان غم بار ثریا، برداشتی از یک واقعیت قابل تامل زیر پوست این شهر هزار رنگ است. ثریا فقط چند کیلومتر از مرکز تهران فاصله دارد. او چند دقیقه با شهری با جمعیت ۱۲ میلیون نفری فاصله دارد.

جایی است که مقصد و آمال بسیاری از هموطنان برای زندگی است اما در اطرافش و حتی در بسیاری از مناطق ۲۲ گانه اش، افرادی هستند که شب را گرسنه سر به بالین می گذارند و برای خرید یک فلافل چند هزار تومانی، مجبور به تن فروشی می شوند.

ظرف یک سال اخیر، بیش از ۱۱۰۰ تن از کاربران، با ارسال درخواست هایی به روزیاتو، خواستار فروش کبد و کلیه خود شده اند و گاها مشخصات آزمایش خون خود را نیز ضمیمه درخواست ها کردند! چه شد که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در حوزه انرژی، اکنون شاهد هزاران شهروندی شده است که برای امرار معاش، مجبورند یکی از کلیه های خود را به فروش برسانند؟

تن فروشی

هیچ انسانی برای تفریح، نسبت به فروش کبد و کلیه خود اقدام نمی کند. تن فروشی نمی کند. وقتی عدالت اجتماعی نباشد، سال به سال بر شمار هموطنانی که زیر خط فقر قرار می گیرند افزوده شود، داستان ثریا ها ادامه دارد.

جامعه، گرسنگان زیادی دارد. شاید باورش سخت باشد که برای یک فلافل چند هزار تومانی، زنی حاضر باشد داخل قبر تاریک، وارد رابطه جنسی با ۳ مرد شود. اما این یک واقعیت است. آن هم چند کیلومتری تهران. نزدیک پایتخت. جایی همین نزدیکی ها. . . آیا سبد معیشتی کارتن خواب ها ها فرا می رسد؟ تدبیری فوری نیازمندیم. فراموش نکنیم که ۴۰ درصد خانوارهای تهرانی و بیش از ۱۶ میلیون تن از هموطنان، زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، فکری به حال کارتن خواب های ایران که سال به سال بر شمار آن ها افزوده می شود بکنند. حمایت از سازمان بهزیستی، باید فرهنگ ملی ایرانیان شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۲ نظر

ورود

  • یاس آذر ۲۷, ۱۳۹۸

    بهتر نبود عکسی برای پست بزارید که قیافه کسی معلوم نباشه؟!

  • Mr.Saxoeat آذر ۲۷, ۱۳۹۸

    سلام
    ممنون بخاطر مقالتون که عالی بود.
    تونستم بخونمش فقط ناراحت باشم چونکه عادی شده برام ولی وقتی نقل کلیه نوشتید اه هم در اومد.
    یه زمانی خیلی ها رفتن روی مین.رفتن روی سیم خاردار خودشونو به کشتن دادن که ناموس این وطن تن به تن فروشی نده نه مرد این وطن ذلت و خفت بپذیره.همه جوری خون دادن.جون دادن. ناقص و فلج شدن تا ایندگانمون معلولیتی نداشته باشن.
    ولی روزگار وفا نکرد بهمون.ناموسمون تن فروش شد.مردمون ذلیل شد دست به کلیه فروشی زد خیلی هامون وطن فروش شدیم و خیلی هامون با مملکتمون قهر کردیم و مهاجرت کردیم یا موندیم و فقط به فکر خودمون بودیم.واژه ما رو بلدیم ولی معنی شو نه چونکه فهمیدیم من بهتره لازم نیست به ما بودن فکر کنیم.
    از دین فقط یه اسم موند.از ایران یه مرز و از مردمونمون یه مشت مرده متحرک.
    خوب و بد کاری ندارم ولی این رسمش نبود نه حکومت خوب بود نه ما ملت خوب و تلاش گری بودیم.به خودمون مگفتیم نسل سوخته ولی تلاشی نکردیم نسل های دیگر هم نسوزن.همش به فکر خودمون بودیم.
    و این گونه بود که این شدیم .

    • علیرضا آذر ۲۷, ۱۳۹۸

      مشکل از همینجا شروع شد. طرف چون رفته رو مین به خودش حق میده خون مردم رو بخوره. طرف چون رفته جبهه به خودش حق میده برا مردم تعیین تکلیف کنه. طرف چون باباش شهید شده به خودش حق میده با باتوم بزنه رو سر مردم تا حجاب داشته باشن.
      مشکل مملکت ما همینه.

  • unknow آذر ۲۷, ۱۳۹۸

    سلام

    از طرفی ما میگیم حقشونه این مردم هر بلایی سرشون بیاد اما واقعیت اینه که کسایی بلا سرشون میاد و آسیب میبینن که حقشون نیست
    و برعکس اونایی که حقشونه وضعشون روزبروز بهتر میشه
    حاضرم به خدا و کلامش قرآن قسم بوخورم اگر می تونستم توی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت می کردم اما نمیشه چون هم سنم پایین هست هنوز ۳۰ سالمم نشده و تا دیپلم هم بیشتر ادامه ندادم و هر مهارتی که دارم با پکیج آموزشی و توی خانه تمرین کردن یاد گرفتم
    اگ می تونستم شرکت می کردم و نشون می دادم اسلام واقعی چیزی که توی قرآن هست چطوریِ
    و یک پدری از این پولدارها در می اوردم کسایی که میرن ماشین چند میلیاردی کنار یک سوپور شهرداری بدبخت پارک می کنن و یا مقامات فاسد اختلاس گر یا حتی مقاماتی که فاسد نیستن ولی کار بلد هم نیستن
    اما هیجوره نمیشه وقتی مردم مدرک گرا هستن یا دوست دارن دروغ بشنون و یا تبلیغات یا یه غذا دادن روی رأیشون تأثیر می ذاره شدنی نیست

    • محسن آذر ۲۹, ۱۳۹۸

      داداش اگه هم شرکت کنی تایید صلاحیت نمیشی خخ

  • سعید آذر ۲۸, ۱۳۹۸

    سلام آقایی ۳۵ ساله اهل تهران متاهل از همه نظر سالم ورزشکار فروش کلیه به دلیل نیاز مالی ۵۵ میلیون تومان فوری فوری فوری

  • حسین آذر ۳۰, ۱۳۹۸

    خجالت کشدیدم از مرد بودنم

  • Amir دی ۳, ۱۳۹۸

    نفت،گاز،آب،معادن مس،طلا،همه چی تو این مملکت هست،اما نه برای ما،برای دولت و حکومت.
    ما همه چی داریم،اما هیچی نداریم.
    لطفا سکوت کنید مردم ایران،وگرنه خانوادتون جنازتونم نمیتونن ببینن.
    وطنم پاره تنم
    حتی ثریا،فلافل،اختلاص،انتقال اب به کویت،بنزین،گرانی،و اعتراضات مردمی که به مقام انسانیت نرسیدند،همش توطعه دشمنه وگرنه حکومت هیچ ایرادی نداره!?

  • مسعود فروردین ۶, ۱۴۰۰

    قابل‌توجه‌روسای‌‌قوه‌مجریه‌بعد‌از‌انقلاب.جناب‌میر
    حسین‌موسوی(اصلاح‌طلب)هاشمی‌رفسنجانی(اصلاح
    طلب)‌جناب‌خاتمی‌(اصلاح‌طلب)‌جناب‌محمو‌احمدی‌نژاد
    (مستقل)‌هرچند‌در‌دوره‌او‌کمی‌‌‌فاصله‌طبقاتی‌کم‌شد‌وضعفا
    تا‌حدود‌نا‌چیزی‌طعم‌عدالت‌را‌چشیدند.ودر‌آخر‌تنها‌رئیس
    شعاری‌وکم‌عمل‌وبی‌تدبیر‌ونا‌امید‌وطرفدار‌سرمایه‌داران
    جناب‌حسن‌روحانی(اصلاح‌طلب)‌که‌تا‌توانست‌به‌ضعفا
    خیانت‌کرد‌وبه‌ثروت‌مندان‌جامعه‌خدمت‌کرد.‌کسی‌که‌ارزش
    پول‌ملی‌را‌به‌کمترین‌حد‌رساند‌وبا‌‌معاون‌عقل‌کلش‌آتش‌به
    دلارهای‌ذخیره‌ایران‌به‌نفع‌اغنیا‌وبدبختی‌ضعیفان‌‌زد‌‌و
    تنها‌دولت‌عشق‌شعار‌وخودستا‌‌وغربگدا‌ی‌خفت‌پذیر.

  • امیر اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

    شرم بر این مسئولین
    خاک بر سرشون
    همش فکر میکنم بخاطر سکوت در برابر بی کفایتی های مسئولین و وضع نابسامان مملکت من هم گناهکارم??

  • مظفر خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    واقعاوقتی همچون خبرایی رومیخونم خیلی ناراحت میشم که بخاطریه لقمه نون خالی هم که شده ادم خودش وبفروشه.خیلی سخته