فرصت های بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۰ میلادی

تحصیل رایگان در کشور گل اروپا در سال ۱۳۹۹

فرصت های بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۰ میلادی

هلند یکی از بهترین گزینه های تحصیلی ایرانیان در شمال اروپا محسوب می شود. به واسطه تحصیل مجانی در اسکاندیناوی، آلمان و فرانسه و هزینه های زندگی ارزان در جنوب اروپا، اشتیاق ایرانیان به تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی مثل هلند، قابل توجه نبوده است.

هلند، یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در عرصه صنعت و خدمات، به خصوص صنعت کشاورزی و نفت و گاز، امروزه ده ها دانشگاه در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان دارد و استناد جهانی به مقالات محققان دانشگاه های هلند قابل تامل است.

بسیاری از دانشگاه های پزشکی هلند مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است و بسیاری از دانشگاه های فنی و مهندسی و علوم طبیعی و انسانی آن نیز به تایید وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری رسیده است و این را از دفترچه ارزشیابی دانشگاه های هلند می‌توان متوجه شد.

تحصیل در بسیاری از دانشگاه های هلند به صورت غیر رایگان است اما تحصیل به زبان انگلیسی در دسترس عموم قرار دارد. هلندی ها مثل مردمان اسکاندیناوی، دانش زبان انگلیسی خوبی دارند و این موضوع پر اهمیتی برای دانشجویان بین المللی است که به منظور کار و تحصیل، رهسپار کشور گل اروپا می شوند.

یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل و زندگی همین هلند است. البته دانشگاه های هلند به اندازه دانشگاه های نروژ، در پرداخت بورس ماهانه به دانشجویان بین المللی،‌دست و دل باز نیستند اما به هر حال، پرداختی ماهانه به حدی است که به راحتی از پس مخارج زندگی ماهانه در این کشور کوچک اروپایی، بر می‌آیید.

بسیاری از دانشگاه های هلند در مقطع دکتری و پسا دکتری، بورس تحصیلی دارند. البته با بورس اراسموس موندس هم می توان برای تحصیل ارشد مجانی اقدام کرد. باید به deadline دانشگاه های هلندی مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه مروری داریم به ظرفیت های بورسیه برخی از دانشگاه های غیر پزشکی هلند در سال ۲۰۲۰ میلادی. یادتان باشد که رزومه خوب و ترجمه کامل مدارک و هم چنین بیانیه هدف جذاب، راه شما را برای دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه های هلند، هموار می کند.

حتما ببینید: فرصت‌های بورسیه دانشگاه های نروژ در سال ۲۰۲۰

فرصت های بورسیه دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۰ 

هلند
سایت آموزش تحصیل و دریافت بورسیه از دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۰ میلادی

یکی از بهترین درگاه ها برای آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسیه در هنلد، این لینک است.

همان طور که قبلا در سلسله گفتارهای معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه در دانشگاه های خارج از کشور در سرویس دانشگاهی روزیاتو گفتیم و این جا نیز مجددا تاکید می‌کنیم، برای آشنایی با فرصت های بورسیه و استخدام دانشجویان ارشد و دکتری و پسا دکتری دانشگاه ها، حتما به بخش SCHOLARSHIP و VACANCY رجوع کنید که فرصت های تحصیلی و استخدام دانشگاه ها ان جا اطلاع رسانی می شود.

هر برنامه استخدامی، یک مسئول هماهنگی یا PROGRAM COORDINATOR دارد که پاسخ گوی کلیه سوالات شما درباره اپلای و دریافت بورس است. چون فضا کلا رقابتی است، باید CV آکادمیک قوی و SOP خوب و توصیه نامه (LOR) مطلوب داشته باشید. دلسرد از عدم جواب نباشید و مرتب با آگااهی از نیازمندی های پذیرش هر بورس، برای فرصت های بورس اپلای کنید.

صفحه فرصت های بورسیه دانشگاه آمستردام هلند

فرصت های بورسیه دانشگاه آمستردام هلند برای دانشجویان ارشد در این لینک قرار دارد.

تصویر صفحه بورس دانشگاه روتردام هلند

برای آشنایی با بورس های ارشد تا دکتری دانشگاه روتردام به این لینک  بروید.

تصویر صفحه بورس دانشگاه لیندن هلند

بورس های مختلفی که این دانشگاه معتبر هلند معرفی میکند در این نشانی در دسترس عزیزان است. این دانشگاه دانشگاه مهندسی نیست و رشته های معماری و حقوق و علوم اجتماعی و توسعه پایدار و علوم رفتاری و البته پزشکی دارد.

به منظور دریافت فرصت های بورسیه و پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند، حتما رزومه آکادمیک خوب آماده کنید. بیانیه هدف (sop) شما باید منطقی و نشان دهنده علاقه و عزم شما برای تحصیل در رشته خاص در دانشگاه خاص در هلند باشد.

سعی کنید حداقل ۲ توصیه نامه تحصیلی آماده کنید. خیلی خوب، شرایط اپلای هر بورسیه را مطالعه کنید. با مسئول ارتباط هر فرصت بورسیه که program coordinator نام دارد مکاتبه کنید. فهرست اساتید دانشگاه ها را در بخش faculty member بررسی کرده و رزومه آن ها را چک کنید تا حوزه های تحقیقاتی مورد علاقه آن ها را پیدا کرد و با رزومه خود تطبیق دهید.

هیچ وقت دلسرد نشوید. فرصت های بورسیه هلند، رقابتی است و شما باید هر هفته و هر ماه، با فرصت های جدید آشنا شده و اپلای کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود