گول بیت کوین ۷۰۰۰ دلاری را نخورید!

بیت‌کوین بخریم یا نخریم؟ مساله این است!

گول بیت کوین ۷۰۰۰ دلاری را نخورید!

بیت کوین که بعضی آن را پادشاه کریپتو کارنسی (crypto currency) ها یا ارزهای دیجیتال یا رمز ارز یا ارزهای رمز نگاری شده می‌دانند، در آستانه سال ۲۰۲۰ میلادی، با افت قیمت روبرو شده است و به حدود ۷۰۰۰ دلار رسیده است.

چند ماه پیش، هر سکه بیت کوین به بیش از ۱۱۰۰۰ دلار رسید و کارشناسان، رسیدن به سقف قیمتی ۱۹۰۰۰ دلار را برای آن پیش بینی کردند. اما اوضاع به گونه اش شد که هر ماه شاهد افت قیمتی بیت کوین بودیم و اکنون در روزهای پایانی دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، قیمت هر سکه بیت کوین به ۷۲۰۰ دلار رسیده است.

بیت کوین که معروف ترین و معتبر ترین ارز رمز نگاری شده به نسبت ریپل و اتریوم و بقیه دوستان است!، کلا ۱۷ میلیون قطعه سکه بوده و با استقبال مراکز مالی واعتباری شرق و غرب عالم روبرو شده است. ارزش واقعی این ارز رمز نگاری شده را احتمالا در دهه سوم قرن بیست و یکم با تحولاتی که در اقتصاد دیجیتال جهان رخ خواهد داد، بهتر درک کنیم.

استفاده از بیت کوین و ارز رمز ها در تعاملات مالی جهان در دهه سوم قرن بیست و یکم، قطعی است و به قول ما ایرانی ها، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. خریدن و نگهداری و سرمایه گذاری رو یک واحد بیت کوین، مثل خرید سهام بنیادی در بازار بورس است.

سهام بنیادی به سهامی گفته می شود که آینده خیلی خوبی طبق فاند داشته و محکوم به صعود است و خرید آن در کف و فروش در سقف در بازه بلند مدت، توصیه می شود.

معمولا افرادی سهام بنیادی در سبد خود دارند که تحلیل درست و روشن و منطقی از حال و آینده سهم و بازار داشته و در زمانی که اکثریت، در خواب خرگوشی به سر می برند، سبد خود را از سهام بنیادی تکمیل می کنند تا در روز موعود که همگان، در صف خرید میلیونی فلان سهام بنیادی هستند، آن ها سودهای شیرین با درصدهای شگفت انگیز را شکار کنند. بیت کوین، یکی از سهام بنیادی است که ارزش سرمایه گذاری بلند مدت دارد. نباید گول بیت کوین ۷۰۰۰ دلاری را خورد.

قیمت بیت کوین چند است؟

قیمت بیت کوین و ارزش هر واحد بیت کوین، به مراتب بیش از ۷۰۰۰ دلار امریکا است و این را آینده نه چندان دور، اثبات می کند. بعضی ها پیش بینی می کنند که هر واحد بیت کوین تا چند سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار و گاها ۱ میلیون دلار برسد! هیچ چیز معلوم نیست. چون کسی فکرش هم نمی کرد که هر واحد بیت کوین که در سال ۲۰۱۰ میلادی، کم تر از ۱ دلار قیمت داشت، ظرف چند سال به ۱۹۰۰۰ دلار برسد.

ده ها هزار درصد رشد قیمتی در عرض چند سال برای یک کالا ، در تاریخ اقتصاد جهان، بی سابقه بوده است و این افتخار، نصیب پادشاه کریپتو کارنسی ها شده است. بنابراین، گول بیت کوین ۷۰۰۰ دلاری را نخورید.

قیمتش به مراتب بیش از آن چیزی است که مشاهده می کنید. روی این قیمت، مدت زیادی ماندگار نخواهد شد. هر افتی، فرصتی برای کم  کردن میانگین است. نیازی نیست ۷۰۰۰ دلار برای خرید ۱ واحد بیت کوین پول بدهید. می توانید در حد ۱۰۰ دلار آمریکا، بیت کوین بخرید. اما مهم این است که بخرید و نگهداری کنید و در آینده نه چندان دور، سورپرایز شوید.

داستان شگفت انگیز

در سال ۲۰۰۸ صنعت مالی جهان سقوط کرد  همانطور که شاید بسیار درخور هم بود، فرد یا افرادی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو با استفاده از یک رمز ارز بنام بیت کوین پروتکلی جدید برای ایجاد یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا طرح کرد .

رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) نسبت به ارزهای فیات ستنی متفاوت هستند، چون توسط کشورهای یا دولتها خلق یا کنترل نمی شوند. این پروتکل مجموعه ای از قوانین را تعیین کرد – در قالب پردازشهای توزیع شده – که از صحت تبادل اطلاعات میان میلیاردها دستگاه بدون رد شدن رد شدن از یک شخص ثالث قابل اعتماد ،اطمینان حاصل می کرد.

این حرکت ظاهرا ظریف باعث به وجود آمدن جرقه ای شد که دنیای پردازش را هیجان زده و وحشت زده کرده و آن را مجذوب خود ساخت و در عین حال آتش به جان کسب و کارها، دولت ها، هواداران حریم خصوصی، فعالان توسعه اجتماعی و… انداخته است

این نمودار خیلی حرف دارد.

بیت کوین
نمودار تغییر قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۹ میلادی.

در اقتصاد، برای هر عرضه ای، تقاضا وجود دارد. اما تقاضا زمانی به اوج خود می رسد و خریدار حاضر می شود برای خرید چیزی، پول هنگفتی پرداخت کند که از آن چیز، تعداد کمی باقی مانده باشد. بیت کوین، مصداق همان چیز است که در دهه سوم قرن بیست و یکم، تقاضا برای داشتن ۱ واحد از آن، بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. زرنگ باشید. هوش تجاری را همین حالا فعال کنید. صدای پای انقلاب بورس ایران را هم بشنوید . .

حتما بخوانید:  پیش بینی آینده  قیمت بیت کوین

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود