فرمانده نیروی قدس سپاه به شهادت رسید؛ ترامپ تبریک گفت

رهبر انقلاب: انتقام سختی خواهیم گرفت

فرمانده نیروی قدس سپاه به شهادت رسید؛ ترامپ تبریک گفت

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز در بغداد به شهادت رسید. ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای، مسئولیت ترور سردار سلیمانی را بر عهده گرفت. رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از ترور سپهبد سلیمانی، در یک برنامه زنده خبری، جزییاتی درباره طرح به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی ارائه کرد که با خشم و نفرت جهانی مواجه شد.. پیکر مطهر سردار رشید ایران، در حال انتقال از فرودگاه بغداد به تهران است و از یکشنبه در ایران تشییع می شود.

رهبر انقلاب در بیانیه ای ضمن محکومیت ترور استراتژیست بزرگ نظامی ایران، اعلام کرد بزودی انتقام سختی از آمریکا می‌گیریم. فرماندهی کل قوا ساعاتی پیش، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه دقایقی پیش گفت که باید آماده یک مشت سنگین تلافی جویانه از سوی ایران باشیم. در ایران، ۳ روز عزای عمومی اعلام شد. برخی منابع خبری از سوخت گیری F14 های ایران برای عملیات گشت زنی در نوار غربی کشور خبر داده اند. سخنگوی فرمانده کل سپاه هم اعلام کرد بزودی جشن لحظه‌ای آمریکایی‌ها را عزا می‌کنیم. وزیر خارجه ایران و برخی از فرماندهان نظامی، ۲۴ ساعت پس از ترور حاج قاسم سلیمانی اعلام کردند که زمان و مکان انتقام را ایران را تعیین می‌کند.

وزیر امور خارجه و بسیاری از مسئولان ایرانی، این ترور آمریکایی-صهینویستی را محکوم کردند. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز جلسه فوق العاده ای در روز جمعه به ریاست حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی تشکیل داده است که جزییاتی از آن هنوز رسانه‌ای نشده است. با این حال، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور در منطقه، آماده حمله پیشگیرانه از سوی ایران هستند.

جو بایدن اولین کاندیدای دموکرات‌ها نیز نسبت به ترور قاسم سلیمانی اعلام کرد که این اقدام ترامپ مثل انداختن دینامیت روی یک جعبه کبریت است، ایران یقینا واکنش سختی نشان خواهد داد و من از به خطر افتادن جان آمریکایی‌ها و عدم آمادگی دولت ترامپ اظهار نگرانی میکنم.

دولت جنایتکار آمریکا، نام عملیات بامداد امروز خود در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، آذرخش کبود (بلو لایتنینگ) نام گذاشته است. آذرخش کبود قبلا نام یک بازی رایانه ای بود که در آن باید ژنرال دریکو با حمله هوائی کشته شود.

در ساعت‌های اولیه پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی،‌ هشتگ‌های انگلیسی و فارسی ایران (Iran#)، سلیمانی (Soleimani#)،‌ #قاسم_سلیمانی و جنگ جهانی سوم (WWIII) به نخستین ترندهای جهانی تبدیل شد.

حتما ببینید: ۵ گزینه مهم ایران برای انتقام سخت از آمریکا

تصویر ایندکس سایت شبکه خبری سی سی ان آمریکا را درروز جمعه مشاهده می کنید

شبکه خبری CNN آمریکا، بخشی از پیام رهبر انقلاب درباره انتقام سخت از آمریکایی ها را تیتر یک خود قرار داده است و عکس زیر را به نقل از AP منتشر کرد که بخشی از تظاهرات مردم ایران در محکومیت جنایت دولت آمریکا را به تصویر می کشد.

تصویر تظاهرات مردم تهران در محکومیت جنایت دولت آمریکا

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا لحظاتی پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق، با انتشار توییتی، عکس پرچم آمریکا را توییت کرد.

قاسم سلیمانی
توییت رئیس جمهوری آمریکا پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد ، بسیاری از شبکه های خبری بین المللی، این موضوع را خبر اول خود کرده اند و منتظر واکنش دولت ایران و ستاد کل نیروهای مسلح  کشورمان هستند. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق کل سپاه دقایقی پس از انتشار خبر ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد ،ایران بزودی انتقام سختی از آمریکا درمنطقه خواهد گرفت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در بیانیه ای اعلام کردکه خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومند تر خواهد کرد.

قاسم سلیمانی در آغوش همرزمانش

پیام تسلیت فرمانده کل  قوا

در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ارواحناه‌‌فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای . ۱۳دیماه ۱۳۹۸

احتمالا مهم ترین خبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ترور سردار قاسم سلیمانی خواهد بود که اتفاقات خاصی را در جهان در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی رقم خواهد زد. باید از فردا و روز دوشنبه هفته آینده (۶ ژانویه  ۲۰۲۰ میلادی)، منتظر واکنش بازارهای جهانی به این اتفاق بود. فعلا نفت و دلار، صعودی شد  و بورس ایران در اولین روز پس ترور سردار، ۱۶ هزار واحد سقوط کرد که در تاریخ بورس ایران، کم سابقه بود.

حتما بخوانید: درباره «موشک سفارشی حاج قاسم» بدانید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۸ نظر

ورود

  • unknow دی ۱۳, ۱۳۹۸

    سلام

    وقتی عنوانُ خواندم شکه شدم! وقتی مقالرو خواندم بیشتر
    ایشون یکی از بزرگان و قدرتمند ترین شخص در سپاه پاسداران بودن
    قضیه چیه!
    مشکوک میزنه
    باز چه بازی سیاسی راه انداختین

    • برف دی ۱۳, ۱۳۹۸

      اشخاصی مثل ملا عمر. ابو شیشانی. اسامه بن لادن. الظواهری هم نابغه های نظامی بودن. کلی سردار امریکایی میشناسم گفتن این حرف.

  • برف دی ۱۳, ۱۳۹۸

    کویت هرسال پول میده امریکا بمونه تو کشورش. امارات پول میده. قطر پول میده. عربستان پول میده. عراق هرسال قرارداد میبنده تا امریکا بمونه.
    امریکا از همون اول گفت من نمیمونم یا پولشو بدین یا میرم. پس میبینین که امریکا به زور نیومده. اگه بره یهو یه کشورایی بهمدیگه حمله میکنن.

  • پویا دی ۱۴, ۱۳۹۸

    خوشحالم که از کشته شدن سردارتون عصبانی هستید، امیدوارم با عصبانیت بمیرید!??

    • سلیمانی دیگر دی ۱۴, ۱۳۹۸

      اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید،
      حداقل یه نیم نگاهی به خدمت این سردار بزرگ جهان بنداز،این شهید بزرگوار به تمام دنیا خدمت میکرد شاید به این خاطر بود که شغال های گاهی خوشحال شوند و حرفی هرچند موقت گفته باشند.توهم خوشحال باش حیوان عزیز

      • مسعود دی ۱۴, ۱۳۹۸

        از کی تا حالا جنگ افروزی شده خدمت؟

        • یک نفر دی ۱۴, ۱۳۹۸

          گاهی اوقات در تعقل یه عده شک میکنم شاید خوب سربازی هستید برای دشمن احسنت !
          ببین دوست عزیز کاش به این فکر میکردی قاسم سلیمانی ها اگر نبودند سر بریدن های نیرو های دشمن در عراق و سوریه تو تهران و اصفهان و اهواز و شهر خودت صوررت میگرفت.
          این صحبت شما شبیه این میمونه که ۴۰ سال پیش ما به عراق حمله کردیم نه اون بعثی ها
          کاشکی یه روزی به امروزت نگاه کنی و حقارت هم فکرات رو درک کنی

        • علی دی ۱۵, ۱۳۹۸

          چند کلاس سواد داری؟؟؟?

        • نسیم دی ۱۵, ۱۳۹۸

          نکن تحلیلگر سیاسی ????از وقتی امثال شماها عرضه بالا کشیدن شلوارتو ندارین ولی غلط زیادی میکنین

    • سهیل دی ۱۴, ۱۳۹۸

      احسنت آقای پویا

      • علی دی ۱۵, ۱۳۹۸

        النگوهات نشکنه آقا سهیل

      • آریو برزن دی ۱۵, ۱۳۹۸

        خدا بهتون عقل بده تا بشناسید
        کسی که ظرف ۳ماه طومار حکومت داعش را در هم پیچید
        وقتی حکومت داعش نابود شد ترامپ سگ کوچلوی خودش همون سگی که میگفت سگ خوشکل چون مهره سوخته بود کشت (ابا بکر بگدادی مرد کلی تیراندازی شد و..)
        سردار ایران با تروریستها میجنگید و آنها را شکست میداد ولی آمریکاییها فقط مهره های سوخته خودشان را حذف میکردند بن لادن پس از شکست تروریسهای القاعده و ابوبکر بغدادی بعد از شکست تروریستهای داعش توسط اربابشان سگ کشی شدند

    • ژینوس دی ۱۵, ۱۳۹۸

      چند کلاس سواد داری؟؟؟?

    • قاسم سلیمانی دی ۱۶, ۱۳۹۸

      . سردار شهید شد که تو پست فطرت در آسایش باشی

    • محمد دی ۱۶, ۱۳۹۸

      خوشحالیت از رو بی غیرتیتِ

  • بسم الله القاسم الجبارین دی ۱۵, ۱۳۹۸

    خوب از خندتون لذت ببرید ما ایرانیا تا بعصی چیزا سرمون نیاد درکش نمیکنیم
    حتما باید ناموس و امنیتتون گرفته بشه تا قدر اینچنین بزرگ مردایی رو بدونیم

  • مینا دی ۱۵, ۱۳۹۸

    انسانیت هم خوب چیزیه ایشان قبل از هر چیزی یک انسان بودن و جانشان شریف…متاسفم برای افرادی که از مرگ فجیع یک انسان خوشحالند..آقا پویا احیانا شما از اون جمله پسرهایی نیستی که ابرو برمیداری؟؟ شما و افرادی مانند شما مایه ننگ هستید خودتونو به یه دکتر نشون بدین فک کنم مرد نباشی شما خون ایرانی تو تنت نیس پس حرف نزن برو همون دنبال الافی بچه جون تو رو چه به سیاست

  • ناراحت دی ۱۶, ۱۳۹۸

    سردار شهید شد که بی شرف هایی مثلپویا مسعود و … در آسایش باشن