گزینه های ایران برای «انتقام سخت» ترور سردار سلیمانی چیست؟

جهان در شوک انتقام سخت نیروهای مسلح ایران

گزینه های ایران برای «انتقام سخت» ترور سردار سلیمانی چیست؟

انتقام سخت در پیش است. جهان منتظر یک اتفاق غیر قابل انتظار است. سخت ترین ژانویه ای که ارتش آمریکا تا کنون پیش سر گذاشته است، در حال سپری شدن است و کریسمس خیلی‌ها در ابهام و ترس عجیبی عجین شده است. هر لحظه جهان منتظر خبری است. خبری از جنس انتقام ایران. انتقام سخت ترور سردار فاتح و خط شکن که شهادتش، لرزه بر پیکر سربازان و فرماندهان اشغالگر منطقه انداخته است و روز موعود بالاخره فرا می رسد. روی بیلبورد بسیاری از اتوبان های ایران، تصویر سردار و «انتقام سخت» دیده می‌شود.

فاز اول از انتقام سخت ایران با شلیک ده ها فروند موشک بالستیک به بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق، صبح روز سه شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸ آغاز شد. ده‌ها نظامی تروریست آمریکا به خاک و خون کشیده شدند. ایران، نسبت به هر گرونه واکنش نظامی آمریکا هشدار داد که خاک اسرائیل، موج سوم حملات موشکی احتمالی ایران خواهد بود.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی ، نابغه نظامی ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه، روز جمعه به آرزوی دیرینه خود رسید و در نزدیکی فرودگاه بغداد، به شهادت رسید. فرمانده کل قوا با صدور پیامی، از «انتقام سخت» ترور سردار سلیمانی خبر داد.

پیام رهبر انقلاب تا زمان تنظیم همین گزارش، در صدر اخبار رسانه های منطقه و جهان قرار دارد. بسیاری از تحلیل گران نظامی، سیاسی و اقتصادی شبکه های تلویزیونی، ۲۴ ساعت است که درباره رویکرد و اقدام ایران در اجرای پیام رهبری ،تحلیل های مختلفی ارائه کردند و هر از یک بر اساس فرضیه ها و شواهد، تحلیل هایی ارائه می‌دهند.

شورای عالی امنیت ملی ایران هم در بیانیه روز گذشته خود، جزییاتی از این انتقام سخت منتشر نکرد تا همچنان فضای مبهم، فرا روی انتقام سخت ایران باشد. وزیر امور خارجه ایران دیشب در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود که انتقام سخت ایران، در زمان و مکانی است که ایران تعیین می‌کند و درباره شیوه و چگونگی انجام آن صحبت نکرد.

سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش ایران بامداد یکشنبه ۱۵ دی ماه در پاسخ به توییت تهدید آمیز ترامپ گفته بود که در صورت عملی کردن تهدیدش، به او می‌فهمانیم که ۵۰ و ۲ به کجا تعلق دارد. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی، منظور سرلشکر موسوی از عدد ۵۰ را ۵۰ ایالت آمریکا و منظور از ۲ را رژیم صهیونیستی و عربستان تفسیر کردند.

سردار سرلشگر رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران ، اخیرا اعلام کرد که روزها و شب های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است و مجبورند غرب آسیا را را فضاحت ترک کنند. سرلشکر محسن رضایی، از دیگر فرماندهان سابق سپاه هم گفته بود که مردم عجله نکنند. پاسخ قاطعانه ای در پیش است.

آنچه مسلم است، پس از گذشت چند روز از ترور سردار سلیمانی، هنوز موشکی شلیک نشده است و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و جهان، که طبق تحلیل رسانه ها، گزینه اول انتقام سخت ایران است، مورد حمله موشکی قرار نگرفته است. اما ترامپ را آیفون به دست کرده است و هز ساعت در توییتر، پیامی میزند.

انتقام سخت ایران چگونه خواهد بود؟

بعضی از تحلیل گران رسانه ها، انتقام سخت ایران را در روزهای آینده، اجتناب ناپذیر می دانند و آن را فراتر از چند حمله موشکی به پایگاه های نظامی می دانند. این که روش و زمان و مکان حمله ایران به آمریکایی ها در منطقه چگونه است، احتمالا ظرف روزهای آینده مشخص می شود. به نظر می رسد عمل وعده فرمانده کل قوا، خیلی به طول نیانجامد و احتمالا رئیس جمهور آمریکا یک ژانویه سخت را تجربه کند.

از معدود دفعاتی بود که جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی به ریاست فرماندهی کل قوا تشکیل می شد و این خود، پیام ویژه دارد. سخنگوی سپاه پاسداران دیروز اعلام کرده که شهادت سردار سلیمانی، خطوط قرمز را برای نیروهای نظامی ایران جابجا کرده است.

این گزینه ها نشان می دهد که انتقام سخت ایران در روزهای آینده، احتمالا قابل توجه خواهد بود و از نظر حجم و ابعاد حمله و هزینه هایی که برای دشمن به ارمغان می‌آورد، مصداق انتقام پرهزینه خواهد بود تا بتواند نظر افکار عمومی را جلب کند.

راضی کردن پارلمان عراق برای صدور رای برای خروج دائمی آمریکایی ها از عراق، یکی از گزینه های پیش رو است اما به نظر نمی رسد که این به معنای انتقام سخت از آمریکایی ها باشد.

از پس فردا، گام پنجم تعهدات هسته ای آغاز می شود. یکی از روش هایی که می توان وعده انتقام سخت را عملی کرد، خروج کامل ایران از پیمان بی فایده برجام است. افزایش غنی سازی تا سطح ۲۰ درصد، می‌تواند یکی از روش های پیش رو باشد.

حتما ببینید: با موشک های دور برد و تونل های موشکی سپاه آشنا شویم

قاسم سلیمانی
تصویر صفحه اول شبکه خبری CNN آمریکا درباره گزینه های انتقام سخت ایران صحبت کرده است
صفحه ایندکس وب سایت شبکه خبری یورونیوز اروپا را در بالا مشاهده میکنید

البته این تنها یک فرضیه است. استفاده از نیروهای وفادار به جبهه مقاومت برای ضربه فراگیر به آمریکا در منطقه، از دیگر فرضیه های پیش رو می باشد. ارتش دریا پایه آمریکا، ارتشی است کلاسیک و در جنگ ها نامتعارف، آسیب پذیری فوق العاده بالا دارد.

اقدام مستقیم نظامی علیه آمریکا توسط ارتش و سپاه ایران، محتمل ترین گزینه برای عمل به وعده انتقام سخت خواهد بود که بسیاری از تحلیل گران، این گزینه را محتمل می دانند. مرگ هزاران آمریکایی و میلیاردها دلار خسارت به پایگاه های آمریکایی در عراق، ژانویه خونینی را دستاور ترور سردار در منطقه می کند.

اما قطعا این حمله نیز به جنگی فراگیر تبدیل می شود و ایران باید منتظر واکنش همه جانبه نظامی آمریکا در حمله به خاک ایران باشد که خود می تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد. چرا که کشورهای بسیاری را درگیر این نبرد خواهد کرد و سال ۲۰۲۰ میلادی را غیر قابل پیش بینی تر از قبل می کند.

بنابراین، آنچه که قطعی است، عمل ایران به وعده رهبری در انتقام سخت از دولت آمریکا در روزهای آینده در پی ترور سردار سلیمانی است. اینکه چگونه و چطور و چه زمانی انجام می شود را احتمالا فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح می‌دانند و به قول ظریف، در زمان و مکان مناسب اجرا می‌کنند. فعلا دنیا، منتظر این زمان و مکان است. هزینه این انتظار هم هر روز بالا تر می رود.

روشن است که انتقام سخت ایران، تلاش دارد تا واکنشی را انتخاب کند که بیش ترین ضربه را به دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ماه نوامبر آمریکا بزند. ترامپ دیروز گفته بود که منتظر پایان رفتار تهاجمی ایران است. انتظاری که مثل صلح طلبی ترامپ، انتظاری فانتزی وخیالی به نظر می رسد. سال  ۲۰۲۰ میلادی، احتمال سال فراموش نشدنی برای دولت و ملت آمریکا باشد.

«انتقام سخت»، ساعت به ساعت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، در حال ترند شدن است. به نظر می رسد که باید منتظر یک اتفاق بزرگ در آینده نه چندان دور بود. اتفاقی در حد و اندازه جنایت ترامپ در قبال سردار فاتح ایران زمین.

حتما ببینید: از صیاد تا مرصاد، با پدافند موشکی ایران آشنا شویم

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۳۰ نظر

ورود

  • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

    درسته که آمریکا کار غیر اخلاقی کرده که فرمانده ارشد یک کشور رو توی یه کشور ثالث ترور کرده ولی بدونید که جنگ با کشوری مثل آمریکا جز نابودی مردم و ایران عزیز دست آورد دیگه ای نداره.درواقع اگر بخوایم منطقی نگاه کنیم این ایران و نیرویهای تحت امرش بود که طی ۶ ماه پیش تا الان پهپاد ۶۰ میلیون دلاری آمریکا رو زد و به پالایشگاه ها و کشتی های سعودی و اماراتی حمله کرد.حتی وقتی که بعد از بمباران پایگاه حشد الشعبی سفارت آمریکا توی بغداد اشغال شد ایران و نیروهای تحت امر بدون توجه به تهدید فرد دیوانه ای مثل ترامپ اقدامات قبلی خودشون رو تکرار کردن.درواقع این واقعه هم برای آمریکا یه شکست بود و هم برای ایران.هم وجهه غیر اخلاقی آمریکا رو و هم ضعف امنیتی اطلاعات سپاه و بی تدبیری مسئولان نسبت به تهدید های آمریکا رو نشون داد.درواقع عدم پاسخ آمریکا نسبت به سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک این اطمینان رو برای مسئولان ایجاد کرد که آمریکا فقط تهدید و جنگ روانی میکنه و در پاسخ نظامی ناتوانه.همین الان هم اگر پاسخ هیچانی و احساسی به آمریکا بدیم ایران به سرنوشت کشورهای تحت اشغال آمریکا دچار میشه.

    • saman دی ۱۴, ۱۳۹۸

      پهباد وارد خاک ایران شده بود و باید زده میشد:/
      اگر ایران قصد جنگ افروزی داشت همون موقع هواپیمایی که با اون پهباد همراه بود با ۳۸ سرنشین زده میشد
      واقعا مسخرس که بگیم امریکا حق داره پهبادش رو بیاره توی خاک ما اما ما واکنشی نشون ندیم
      بعد هم واسه زدن یه پهباد یه شی بی جان بیای یک مقام عالی رتبه نظامی رو بکشی ؟؟؟ اینو هر جای جهان بگی بهت میخندن
      کشتن یک مقام عالی رتبه نظامی در هر جای جهان به معنای اعلام جنگ به طرف مقابله

      • ایرانی دی ۱۵, ۱۳۹۸

        درسته
        آفرین
        و هدف ما مرگ شخص ترامپه

    • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

      شما هیچ سوادی نداری و اساسا یک انسان غرب زده هستی . مطمئن باشید اگر جنگ اتفاق بیفته هیچ چیزی جز ضرر برای امریکا و اسرائیل وجود نداره .

      • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

        امثال شما فقط کارتون انگ زدنه.

        • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

          متاسفانه هر نظری که من ثبت میکنم نصف و نیمه تایید میشه! به نظرم یا نظری رو از من ثبت نکنین یا کامل ثبت کنین!

      • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

        من موندم چرا بعضی از آقایون دانشمند درکی از یک واقعیت مهم ندارند!کشور آمریکا هزاران کیلومتر با ایران فاصله داره و تا سالیان سال ایران نمیتونه مستقیما به آمریکا حمله کنه و خسارت اصلی یک جنگ رو به اون وارد کنه.درنتیجه هر حمله ما نهایتا باعث خسارت به چند پایگاه از صد ها پایگاه آمریکا میشه درحالی که حمله متقابل آمریکا به داخل ایران به مراتب هزینه برتره و فجیع تره و علاوه بر کشتار مردم بی گناه منابع و زیر ساخت های ایران مثل زیر ساخت های نفتی به کلی نابود میشه و ایران چندین سال دیگه از جهان عقب میفته.

        • مهدی دی ۱۵, ۱۳۹۸

          یقینا دو طرف آسیب جدی خواهند دید.
          اما عدم جواب ایران بر ضعف ایران گذاشته میشه و قطعا بلاشک به زودی دوباره آمریکا این عمل رو در شکل بدتری تکرار خواهد کرد
          ما یک دشمن سفاک داریم ربطی هم به انقلابی و شاهنشاهی و چپ و راست و اینها هم نداره.
          امروز یا همه باهم برای ایران میمیریم یا تا عمر داریم در ذلت و خواری همچون زمان قاجار زندگی خواهیم کرد و تکه تکه خواهیم شد.
          در آخر امریکا در منطقه به شدت شکست خواهد خورد بلاشک. بر طبق هر محاسبه ای که انجام بدیم اسرائیل نابود خواهد شد و منطقه وارد دنیای جدیدی خواهد شد. نصفی هم بمیریم ارزش داره ک نصفی دیگه در کمال افتخار زندگی کنیم. دم هرچی ایرانیه گرم

        • نارسیس دی ۱۵, ۱۳۹۸

          انگار یادتون رفته منافع آمریکا دور و ورمونه بکیش تلاویو جنایتکار وآمریکا بیشترین ترسش حمله به اسزاییل مثل خودش جنایتکاره

    • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

      بله تا موقعی که انسان های بیسوادی و ترسویی مانند شما هست نیازی به جنگ با امریکا برای نابودی ایران نیست ،

    • moein دی ۱۴, ۱۳۹۸

      ینی خاک تو سر
      بی عرضت کنن
      احمق بی خاصیت

    • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

      برادر نترس امریکا هر ککه ای میتونست بخوره تا حالا خورده

    • س معتمدراد دی ۱۴, ۱۳۹۸

      ببین برادر عزیز در این شرایط تحریم وسختی هاوفشارهای دولت امریکا به ملت ایران ،ترامپ فکر کرده که ایران اینقدر ذلیل شده که وقت توسری خوردنشه!!!!! اگه الان اقتدار خودمون نشون ندیم قطعا دشمن گستاخ تر میشه و دراینده باید منتظر توسری خوردن های بیشتری باشیم . این هم بگم اگر جنگی بشه یکی میخوریم ولی ده تا میزنیم ! ما تو سرزمین خودمون میمونیم ولی امریکایی ها منطقه رو باخفت ترک میکنن و فرار رو به قرار ترجیح میدن . به امیدسرافرازی ملت بزرگ ایران

    • امیرحسبن دی ۱۵, ۱۳۹۸

      اگه یه زمانی ایران با آمریکا تو جنگ بیفتن به احتمال ۹۰ درصد جنگ جهانی سوم اتفاق میفته که اگه این اتفاق بیفته صد درصد نصف آمریکای ها و ۷۰ درصد ایرانی ها میمیرن

    • ZC دی ۱۵, ۱۳۹۸

      وقتی سوریه به اسرائیل حمله کرد اسرائیل عمدا از نیروهای پشتیبانی نکرد اجازه داد سوریه پیشروی کنه
      بعد با مظلوم نمایی حمایت امریکا و… رو جلب کرد نیروهاش رو تقویت کرد بعد مدتی حمله کرد به سوریه جولان رو اشغال کرد
      هنوزم جولان دست اسرائیل هستش این یعنی سیاست و تاکتیک و ایران برای ابر قدرت شدن نباید احساسی عمل کنه
      سیاست خیلی مهمه جوری که میتونی خوب رو بد و بد رو خوب جلوه بدی ایران رکن تقویت نیرو هاش مسئله مهمیه و باید
      با سیاست پیش بره

      به امید ایران قدرت مند?

    • من دی ۱۵, ۱۳۹۸

      تو اول برو راجب سپاه تحقیق کن برای چی امریکا از یه نگاه سردار میترسید؟ ها؟
      چون قدرت داشت.
      چون سپاه تکنولوژی داره.
      اینقدری قوی بودیم که داعشو لت و پار کردیم.
      داعش کی بود؟
      مگه داعش همون آمریکا نبود.
      شمایی که میگی وطن فروش و خائن، اینقدر احمقی که مثل گاو بدون فکر کردن همینجور ما ما میکنی.
      برو به حرفات یکم فک کن. بدون فکر کردن حرف نزن. ذهنت پر شده از چرندیات غربی ها.

    • ایرانی دی ۱۵, ۱۳۹۸

      ترسو ،بُزدل
      ایران باید انتقامی سخت از آمریکا بگیره
      که تلافی خون مسافرین هواپیمای مسافربری هم باشه
      آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
      اگه می تونست تا الان کرده بود
      مسلمانان منتظر انتقام سخت هستند

    • محمد عرب زاده دی ۱۵, ۱۳۹۸

      دوست عزیز
      این آمریکآ بود که حریم هوایی ما رو نقض کرد ، توقع داشتی بهشون خوش آمدهم بگن
      خیلی آمریکا ،آمریکا میکنی
      آمریکا فقط یه خیک پر باد هست
      یه ابهت پوشالی داره که به فضل خداوند به دست سربازان ولایت درهم شکسته خواهد ،شد و شما خواهید دید که هر عملی را عکس العملی است ،مساوی و برابر
      ما ملت غیوری هستیم که از ذلت بیزاریم
      یه شهروند ایرانی رو در کشور ثالث بکشن و هیچ جوابی نگیرن
      همین کار ها رو ملت ها کردن که اینقدر آمریکا پر رو شده

      • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

        این اراجیفی که این به قول خودش تاریخ دان میگه مال مخ خودش نیس. چون اگه اینقدر عاقله، یکم فکر کردن بهشون باعث میشه بفهمه که چرتن.
        اگر هم مال مخ خودشه که قطعا یکی از اون آشغال هایی که میخوان ذهن مردمه ایرانو از انتقام سختی که رهبر عرض کردن منحرف کنه تا به آسیب هایی که ممکنه پیش بیاد برسونه.
        اینکه الان ترامپ داره شلوارشو قهوه ای میکنه از ترس خودش نشونه ی اینه که ما میتونیم انتقامو بگیریم.
        اینقدر ترسیدن که میگن به جاش بیایید یکی از اسطوره هامو ترور کنید!

    • جابر دی ۱۵, ۱۳۹۸

      شما اگه وجودشو نداری عقب وایسا و وراجی بی خودی نکن سردار یک کشور قابل مقایسه با یک پهبادهرچند دلاری نباید کرد اینجا اگر اقدام متقابل انجام نشود فشار بین المللی روی کشور افزایش چند برابری پیدا می کنه وزمینه برای جنایات بعدی بازتر میشه .همین سردار با مبارزات برون مرزی اگر نبودن الان داعش ایران بود و ناموست دست خودت نبود.نمیدونم کی امثال شما میفهمند که آمریکا چه غلطی تو خاور میانه میکنه ؟چرا مثل کشورهای دیگه نمیشینه سرجاش چرا دنبال استعمار وبه خدمت گرفتن کشورهای ضعیف تره.لطفا با باد معدتون حرف نزنید آدم حالش بد میشه ادای کارشناس در میارید

    • ناشناس دی ۱۵, ۱۳۹۸

      بعد نسیه است. اول پاسخ. خواهیم دید امریکا تنبل تو خالیست

    • نارسیس دی ۱۵, ۱۳۹۸

      متاسفم که به هر قیمتی حاضری با ذلت و حقارت زیر سلطه آمریکای جنایتکار و همپیمانای حیوون سرشتر از خودش دو روز بیشتر ننگ اسارت رو بپذیری

    • ایمان بی نیاز دی ۱۵, ۱۳۹۸

      س:::مرگ نه بگو شهادت از شهادت بالاتر هم پاداش و اجری نیست.پهپاد ب هاک ایران تجاوز کرده ترامپ حق نداره حرفی بزنه برو یکم مطالعه کن ببین چی به چی نسنجیده حرف نزن خود امریکاییا دارن میگن مقصر ماییم…..بر داداش برو رفیق برو غیرتو یاد بگیر بفهم ک سردار قاسم کی بود که کل دنیا داره عطش سردارو میزنه بعد بیا بگو احساساتی رفتار کنی

    • هوشنگ دی ۱۵, ۱۳۹۸

      تو اولا یا خنگی یا واقعا خیلی خنگی
      یعنی انتظار داری آمریکا به راحتی بیاد پهبادش رو بفرستع تو ایران و هیچ عملی انجام ندیم
      بعدشم آمریکا جنایتی کرده که در طول تاریخ هیچ کشوری همچین کاری نکرده اونا با این کارشون فقط اعلان جنگ کردن. که بی پاسخ نمیمونه ما ایرانی ها باید جواب کوبنده ای بهشون بدیم حتی اگر جنگ جهانی سوم در پیش باشد

  • محمدرضا کیانفر دی ۱۴, ۱۳۹۸

    سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع گفت: در انتظار انتقامی سخت باشید شیرینی کام‌تان را تلخ خواهیم کرد.

    آقای وحیدی،
    گفتا که که‌را کشتی تا کشته شدی زار تا باز که اورا بکشد آن‌که تورا کشت؟

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

    • ابراهیم دی ۱۵, ۱۳۹۸

      غرب زده بدبخت ترسو
      باید یک جنگ تمام هیار بشه
      نبرد نهایی باید اتفاق بیفتهومطمئنا ما پیروز نهایی هستیم

    • من دی ۱۵, ۱۳۹۸

      شما احمق تشریف داری که فکر میکنی مذاکره ممکنه همچیو حل گوباچف هم همین اشتباهو کرد و تاوانشو هم داد یکم اطلاعات جم کن بعد حرف بزن

    • ایرانی دی ۱۵, ۱۳۹۸

      باید انتقام گرفت
      حتی
      اگر باعث شروع جنگ جهانی سوم بشه

      شخص ترامپ باید قصاص بشه

  • مهدی دی ۱۴, ۱۳۹۸

    به یاری خدا انتقام خواهیم گرفت حتی اگر به یک جنگ تمام عیار ختم شود همه پای کار هستیم.
    خواهیم جنگید.

    • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

      آقا مهدی!به نظر کلمه وطن فروش و خائن مخصوص افرادی مثل شماست که جز نابودی ایران چیزی رو نمیخوان.البته توی این چهل سال توسط همین افراد خیلی چیز ها نابود شده.جنک طلبان وطن فروش حتی اطلاع دقیقی از ویرانی های جنگ و قدرت دو طرف ندارند . فقط مدام شعار میدهند.

      • mahdi دی ۱۴, ۱۳۹۸

        قشنگ معلومه ایران و قدرت و نفوذ ایران و نشناختی

        • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

          اصلا تو بگو هرچی.جنگ با آمریکا و هم پیمانانش یعنی نابودی.فکر کن اسراییل هم نابود کردیم بعدش چی؟؟

          • امين دی ۱۵, ۱۳۹۸

            بعدش عزت بعدش شرف و یکی مثل تو میفهمه وقتی کشورش تو دنیا عزت داشته باشه یعنی چی

        • نامجو دی ۱۴, ۱۳۹۸

          خدا رو شکر سیاست مدارای ایران مثل تو این همه احساساتی نیستن وگرنه الان کشور رو هوا بود. دوست عزیز نفوذ ایران فقط و فقط گروه های چریکی وابسته به ایران هستن. تو دنیای امروز تمام کشورها اول منافع اقتصادی رو در نظر میگیرن بعد دست به هر کار دیگه میزنن. داداش وطنپرستی خوبه ولی کمی احساسات خودت رو کنترل کن عزیز

      • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

        . درسته که نباید افراطی تصمیم بگیریم ولی نباید مثل شما ترسو و بزدل باشیم

        • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

          بزدل شماهاید.همینجا توی فضای مجازی نمیتونید دو دقیقه با دیدگاه های مخالف بدون انگ زدن و تهمت حرف بزنید.برو بچه جان تو نه جنگ دیدی و نه جنگ رو از نزدیک میبینی.

        • بینام دی ۱۴, ۱۳۹۸

          داداش تو چنبار چنگ میان ایرانو عراقو دیدی ک اینجوری قاطعانه جواب میدی؟؟جنگ چیز الکی نیست یا جنگ ۲ نفر نیس ک بشه پیش بینی کرد بعدش ایرانو با اون کشورا مقایسه نکن مطمعن باش اگه امریکا میتونست اشغالش کنه تا الان کرده بود

      • محمد عرب زاده دی ۱۵, ۱۳۹۸

        شک ندارم شما از اون پیرمردهای منافقی هستی که پشت کامپیوتر در اون سر دنیا ،داری افکار پلیدت رو منتشر میکنی…
        اگه ضعفی هم در کشور ما هست بخاطر کوتاه اومدن هست
        تو کوفه با ابن زیاد مذاکره کردن که سر حسین جدا شد
        هرچی می کشیم از دست تفکر ذلیل امسال شماهاست

        • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

          منم شک ندارم شما از اون دسته هایی هستین که توی زندگس غیر از شعار دادن هیچ کاری نکردن.

  • unknow دی ۱۴, ۱۳۹۸

    سلام

    برید حرفای ترامپُ گوش کنید خندتون میگیره :))
    واقعا باید این اصطلاحُ بکار برد که خدا شفا بده 🙂
    چنین حرکتیُ یادمه توی بچگی هامون بارها موقع دعوا انجام دادیم مثلا طرف میاد یک مشت محکم میزنه به طرف مقابلش بعد میگه خوب دیگه دعوا بسه بهتره ادامش ندیم تا کار به خون و خونریزی کشیده نشه 🙂
    دقیقا قضیه ترامپ هم همینه مشترو زده بعد میگه ما خواهان صلح هستیم و دنبال جنگ نیستیم و جالب اینجاست میگه این آقا حقش بوده که بمیره چون دستش به خون کلی آمریکایی آلوده هست ولی حتی یک مدرک این حرفاشون ندارن و فقط اشخاصیُ گذاشتن توی رسانه هایی که همشون دست خودشون هست اما متأسفانه مردم معتبر می دوننشون درحالی که هیچ رسانه معتبری وجود نداره بخصوص اگر رسمی باشه و معتبرو فقط باید در رسانه های غیر رسمی کوچیک پیدا کرد چند نفرو می ذارن این حرفارو بزنن و این آقارو یعنی قاسم سلیمانیُ به دنیا تروریست معرفی می کنن
    درحالی که تا الان هر حمله ای هم اگر انجام شده باشه همش تا الان اول از سمت اونا بوده انتظار دارن حملاتشون بی پاسخ بمونه
    ببینید دنیارو یه سری بچه اداره می کنن 🙂

  • اااقا دی ۱۴, ۱۳۹۸

    همونقدر که به حملات اسرائیل جواب دادیم به اینم همونقدر جواب میدیم.وقتی مسئولان میگند صبر کنید تلافی میکنیم یعنی ترسیدند

    • علی دی ۱۵, ۱۳۹۸

      کشوری که پهپادگران قیمت آمریکا رومیزنه ازاون کشورنمیترسه

  • حمید دی ۱۴, ۱۳۹۸

    جواب میدیم سخت هم جواب میدیم که اگر غیر از این باشه میدان رو باختیم . و دشمن هم همینو میخواد که ما بترسیم وجا بزنیم ‌ .

  • unknow دی ۱۴, ۱۳۹۸

    سلام
    خواستم همه اینارو توی نظر قبلی بگم ولی کار داشتم نشد 🙂

    به حرفی که ترامپ زد نسبت به عملی که داره انجام میده خیلی از کاربرای خارجی یوتیوب هم مسخره کردن
    حالا باید دید این یک بازی سیاسی بوده و مردم ایران با انقلابی که کردن همش بازی بوده یا خیر
    اگر بازی سیاسی بوده پس خیلی وقته که ایران شکست خورده و داره توسط آمریکا اداره و غارت میشه که در این صورت حتی قضیه پهباد rq170 که کاملا غیر قابل هک بوده و توسط چند ماهواره کنترول می شده و کاملا رادار گریز اوردنش توی ایران و نشوندنش توی ایران همش یک بازی سیاسی بوده چون این پهباد اونقدر پیشرفته ساخته شده بوده که بعد از بدست ایران افتادنش همشون واکنش نشون دادن و تا مدتی باورشون نمیشد و فکر می کردن توسط آدم فضایی پهبادشون ربوده شده تا اینکه دیدن ایران به نمایش گذاشتش و مهندسی معکوسش هم کرده و بر همین اساس شروع کردن به تئوری سازی و حرف از سلاح سری ایران به میان آمد سلاحی که تمام قطعات الکترونیکیُ از کار می اندازه حتی از فاصله چند ده کیلومتری
    حالا سوال پیش میاد چرا همراهش از این سلاح استفاده نکرده شخصی به قدرتمندی قاسم سلیمانی
    مورد بعدی اینه که اگر بی پاسخ بمونه یا کاملا سطحی با یک طلافی کوچیک ازش گذشته بشه دیگه کاملا مشخصه ایران خیلی وقته که داره بدست آمریکا اداره میشه و غارت میشه و سالم فرود آمدن اون پهباد و حتی منهدم شدن گلوبال هاوک همش بدست خوده آمریکا با نام سپاه فیکی برای ایران
    اما اگر این تئوری که توسط خودم گفتم واقعی نباشه و کشته شدن قاسم سلیمانی در اثر یک سهلنگاری یا درواقع دست کم گرفتن دشمن بوده باشه
    دلیل صبر کردن ایران برای طلافی کردن معنا پیدا می کنه و معنیشم اینه که دارن یک استراتژی میریزن که حمله ی یکدفعه انجام بدن به تمام پایگاهای نظامی آمریکا در منطقه های که تحت نظارت ایران هست و حمله به تمام ناوهای چه جنگی و چه هواپیمابر آمریکا حتی توی خوده کشور آمریکا
    یعنی یکدفعه همرو با موشک بزنن و دلیل صبرشون اینه که اول اینکه موقعیت هارو شناسایی کنن و دوم به چه شیوه ای بزنن که آمریکایی ها فرصت نکنن جنگ افزارهاشون رو از حمله راه دور نجات بدن که بعد بخوان برای حمله ازشون استفاده کنن

    در نظرات بعضی توی یوتیوب برای توجیح پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای مختلف وقتی خواندم واقعا برام جای سوال هست که اینا زره ای مغز دارن آیا
    میگن که کشور این یا اون به آمریکا پول میده که پایگاه نظامی توی کشورش داشته باشه مثلا عربستان یا ژاپن یا قطر که کشورشون در امان باشه مثلا از حمله های تروریستی کشورهای کوچیک تر دیگه نفهمی تا چه حد
    عربستان یا قطر و غیره کلا کشورهای عربی که دارن برای آمریکا کار می کنن اینا هیچی ندارن و اقتصاد کشورشون به آمریکا کاملا وابستست اگر نتونن به آمریکا نفت بفروشن کلا هیچی ندارن و قطعا اگر چنین کاریُ انجام ندن و قسط خودکفایی (که ارضشون ندارن) داشته باشه مطمئنا کشوری که بهشون حمله می کنه برای منابع خوذه آمریکاست
    میمونه ژاپن که این کشور قبل از اینکه آمریکا بهش حمله کنه و علاوه بر حمله اون بلای اتمی هم سرش بیاره حالا یا یکی زدن یا دو تا ژاپن کشوری کاملا مستقل و خودکفا بود کشوری ثروتمند که همه چیز داشت از نظر اقتصادی کاملا صنعتی بودن و همه چیُ خودشون تولید می کردن و اتفاقا قدرت نظامی بالایی هم داشتن اصلا اقتداری داشتن واسه خودشون و دلیل شکستشون نداشتن علم هسته ای که خوده آمریکایی ها از هیتلر این علمُ دزدین قبل از اینکه دانشمندان آلمانی بهش برسن علمُ برداشتن و بی هیچ دلیلی آزمایشگاه های آلمانُ منفجر کردن و زدن بمب اتم در ژاپن باعث ترس در دل مردم ژاپن و تسلیم شدنشون شد حالا به من بگید چرا یه همچین کشوری که کاملا مستقل و خودکفا بود و آزارش به هیچ کشوری نمی رسید مگر اینکه حمله کننده کشور مقابل باشه دقیقا مثله ایران یا آلمان نازی چرا همچین کشوری منظورم ژاپن بخواد که بیش از صد پایگاه نظامی آمریکا توی کشورش باشه و مردمش باصطلاح مثله سگ کار کنن که علاوه بر هزینه های کشور خودشون از پس هزینه این پایگاهی نظامی آمریکا هم بر بیان
    این مورد اول بود

    مورد دوم
    خواهشا یه نگاهی هم به آفریقا بندازید وضعیت بد کشور آفریقا که ربطی به ایران یا حکومت آفریقا که نداره این کشور کاملا تحت نظارت آمریکاست اما این کشور مثله ژاپن نبوده که از اول همه چی داشته باشه سیاه پوستا توی اون دوران توسط همین آمریکایی ها به بردگی گرفته می شدن و مثله کالا استفاده می شدن
    چرا این کشور با وجود اون همه منابعی که داره اصلا پیشرفت نمی کنه اینا به زشتیُ سیاهیشون نرید اینا واقعا ژن باهوشی دارن و علاوه بر این بدنای قوی ای هم دارن مخصوصا استخوناشون این یعنی منابع انسانی عالی داره واسه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته صنعتی ولی چرا این همه بدبختن
    منابعشون که داره توسط آمریکا غارت میشه و با جنگ روانی بلایی یا بقول رائفی جنگ قلب ها بلایی سر مردمشون اورده که التماس می کنن به آمریکا بیا بهمون ظلم کن
    بازم بقول رائفی که البته من عکساشو هم دیدم بچه داره از گرسنگی میمیره ولی کنارش یک زمین کاملا حاصل خیر هست که توش علف سبز شده
    خوده آفریقایی دارن زجر می کشن بعد آمریکا یا اروپایی ها شهری از آفریقا کلا ماله خودشون کردن و دارن توی آب و هوای خوب و منابع زیادش عشقُ حال می کنن
    برید راجب کشاورزی آمریکا تحقیق کنید انقدر کشاورزی این کشور پیشرفته و بازدهیش بالاست که می تونه علاوه بر نیاز کشور خودش می تونه بیش از ۲ میلیارد انسان دیگرو هم هرساله غذا بده و سیر کنه چی میشه این همه غذا اولا که نمی دونستن با این همه تولیدی چکار کنن محصولات عذایی رو ریختن توی دریا ولی حالا باهاشون سوخت درست می کنن دقت کنید که بازم میگم به نقل از رائفی میگم که متأسفانه با چند سرچ ساده فهمیدم تمام حرفاش صحت داره اما بازم اگر شما فکر می کنین صحت نداره باشه از خودم یک مثال براتون میزنم
    کشور سومالیُ بخوام مثال بزنم اگر یادتون بیاد چندسالی میشه که از گرسنگی و آوارگی مردم سومالی حرف زده شده و همین آمریکا کلی رسانه ای کرد که ابراز هم دردی می کنن و کمک رسوندن و حتی سلبریتی فرستادن و خوده سلبریتی ها کمک کردن
    چی شد این کمک ها چرا هنوز انقدر بدبختن و گرسنن ۲۰۲۰ شد چرا هنوز انقدر گرسنن و آوارن و خیلی هاشون و البته بچه هاشون دارن از گرسنگی جونشونو از دست میدن کمکاشون چی شد مگه چقدر جمعیتشونه که انقدر سخت کمک کردن بهشون و همینطور دادن علم بهشون و ساختُ ساز خانه براشون و با یاد دادن بهشون خودکفا کردنشون
    بازم مثال میزنم
    داعشی که (اول که ساخته خودشون هست) قرار بود بزنن و گفتن اصلا داعش به ما ربطی نداره چرا زدن داعش توسط ایران باعث عصبانیتشون شد و از اون موقع تا الان جنگ روانی درون کشور شدت گرفت و کشور با سرعتی بیشتر از هر موقعی توسط نفوذی های داخلی عارت می شد و توسط همینا هم فتنه و تفرقه بین مردم ایجاد میشد سال ۲۰۱۹ که دیگه واقعا اوج گرفته بود و سال ۲۰۲۰ میبینیم قاسم سلیمانیُ می کشن
    ببینید چقدر برنامه ریزی دقیقی انجام داده بودن که موفق به چنین کااری شدن

    اینارو برای اشخاصی گفتم که پیروزی شیاطین بزرگ آمریکا اسرائیل انگلیس آلمان و کشورهای اروپایی که باهاشون همدستن و غیره پیروزیشون بر ایران و روسیه فکر می کنن باعث میشه که دنیا جای بهتری بشه و همه در آرامش زندگی می کنن

  • مهدی دی ۱۴, ۱۳۹۸

    انتقام سخت با اعلام جنگ با امریکا باشه و به صورت مستقیم با موشک دور برد به پایگاه های آمریکا حمله کرد

  • ZC دی ۱۴, ۱۳۹۸

    اینو مطمئنم انتقام ایران هرچی باشه تا قبل انتخابات امریکاست سپاه درصدد تحقیر ترامپه و شکوندن غرور و نژاد پرستی آمریکایی ها هستش جوری که بعد این عمل نشون بده ترامپ یه میمون انسان نماست و امریکا باید درصدد تغییر ترامپ باشه خلاصه بگم ایران به آب و آتیش می‌زنه ترامپ و امریکا تحقیر شه رای نیاره

  • بدون نام دی ۱۴, ۱۳۹۸

    حسین پالایشگاه نفت را اگر میتونند ثابت کنند که ایران زده . پهپاد امریکا هم وارد خاک ایران شده بود باید زده میشد ‌‌. باید جواب داده بشه در ضمن اینقدر امریکا را بزرگ نکنید. اونایی هم که میگن مذاکره باید بکنیم بدونن که ملت عزتمند ایران هرگز حرف زور قبول نمیکنه . ذلت از مردم ایران دوره . امریکا و اسراعیل هم نابود میشوند .

    • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

      باشه دوست عزیز.واقعیت اینه که با این اقتصاد خراب و مردمی که اکثرا مخالف نظام و سیاست های اون هستن (نه برانداز) و خواهان جنگ نیستن این جنگ بی فایده و فاجعه آمیزه.فقط کافیه به تعداد معترض ها و کشته شده ها طبق گفته های همین رسانه های داخلی نگاه کنید تا واقعیت مردم و حکومت رو درک کنید.با اینکه حکومت نظامی که چند هفته طول کشید مردم زیادی جونشون رو به خطر انداختن و تظاهرات کردن.

      • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

        مخالفای نظام حتما اونایی هستند که تو اهواز اومده بودند؟ حاجی یکم واقع نگر باش ما شاید به سیاستای اقتصادی سیاستمدارامون اعتراض داشته باشیم ولی هم انقلابمون و قبول داریم هم امام و رهبرمون رو. تمام کسایی که تو اهواز اومده بودند و توی مشهد و تهران و کرمان هم قطعا میاند، نشونه این حرفه.

        • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

          دوست عزیز از جانب خودت حرف نزن.این همون حرف های اقلیتی هست که یه نفر رو پاک و منزه و غیر پاسخگو میدونن و حاضر نیستن واقعیت رو قبول کنن.توی همین ۹ دی اصلا بگو ۱۰۰ هزار نفر تظاهرات کردن.این جمعیت ۱ درصد جمعیت تهران هم نمیشه.تازه با این همه تبلیغات خیلی خیلی هم کم تر از اون عدد هم بودن.

          • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

            ۱۰۰ هزارتا؟؟؟ حاجی بعضی هیئتای محرم نزدیک ۲۰ هزارتا جمعیتشون میشه تو تهران؟ یا شما نمیدونی ۱۰۰ هزار چیه یا اصلا نمیدونی ۹ دی چی بوده. یکم به جا ماهواره بیا با هم تو خیابونای تهران قدم بزنیم ببینی کجا زندگی میکنی.

  • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

    درسته که جنگ به ایران ضرر میزند ولی البته ایران میتواند تمامی پایگاه ها امریکا و اسرائیل و عربستان را با خاک یکسان کند و حتی میتواند در سوریه خاک امریکا رو با هزاران موشک بی نام و نشان باستیک و نقطه زن مورد حدف قرار دهد. و با قطع کامل تولید نفت در عربستان و امریکا قیمت نفت به بالای ۲۵۰ دلار برسد. که اقتصاد دنیارو نابود میکند

    • Ciri دی ۱۴, ۱۳۹۸

      هزاران موشک نقطه زن؟ ایران انقدر سکوی پرتاب داره؟

      • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

        کی اینو اینجا را داده؟ ???

    • ZC دی ۱۴, ۱۳۹۸

      خواب دیدی خیر باشه از من به تو نصیحت این حرفو تو جمع نزن به فضای مجازی بسنده کن?

    • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

      معلومه تکلیفت با خودت چند چنده

    • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

      چرا رنگ عوض میکنی آفتاب پرست؟
      الان داشتی میگفتی با آمریکا بجنگیم به فنا میریم

  • ابو احمد دی ۱۴, ۱۳۹۸

    عزیزان دل فرار از سگ هار باعث تموم شدن کارآدم میشه کافیه ازسگ هار فرار کنی تکه تکت میکنه فک کردی آمریکا دلش برا من و تو سوخته تاحالا ایرانو فتح نکرده
    نه جان دل قبلیای ترامپ احمق حساب شده کار میکردن از واکنش ایران می‌ترسید حالا یه احمقی کاری که نمی‌بایست رو کرده باید حتماجواب پشیمان کننده بگیرن وگرنه ازفردا شلوار از پای همه میکشن و کسی جرات نداره این قضیه رو بنظرم یکباربراهمیشه باید حل کرد یا زندگی با آمریکایی‌ها و عشق و حال یاتودهنی زدن و حفظ شرافت حتی اگه شده بامرگ
    لبیک یاحسین

    • ZC دی ۱۴, ۱۳۹۸

      حاج آقا الان فکر می کنی همه چی با جنگ حل میشه ؟ سپاه هرکاری می کنه باید مراقب باشه درخت انقلاب قطع نشه

  • عباس دی ۱۴, ۱۳۹۸

    کار غیر اخلاقی؟؟؟ میخوای بریم لپش و بکشیم بگیم گوگولی شیطون لا دیگه از این کارا نکن؟ تو غیرت داری که دوست داری با این حقارت زندگی کنی؟ سردار مملکتتو با موشک زدن بعدشم گفتن خوب کردیم زدیم باید زودتر میزدیم اونوقت میگی جنگ باهاشون جز نابودی نداره؟ مطمئن باش من و امثال من ترجیح میدیم هممون با خانوادمون توی همچین جنگی کشته بشیم ولی با این حقارت کنار امثال تو زندگی نکنیم.

    • امیر حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

      احسنت بر شما ، حرفتون کاملا درسته

    • محمد دی ۱۴, ۱۳۹۸

      سلام امریکا وارد جنگ با ایران شده ولی خدا میدونه اخرش چی بشه البته تو جنگ حلوا خیرات نمیشه خدا خودش رحم کنه هرچند ناگزیر به این جنگ هستیم ولی هیچکس جنگ دوست نداره

    • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

      شما که غیرتت داری چرا درقبال آبان ماه سکوت کردی؟؟؟؟ نگو همه معترض ها توسط بیگانه ها کشته شدن که خندم میگیره.

      • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

        ما که غیرت داشتیم روز اول بهتون گفتیم این آدم بی خرد و انتخاب نکنید، گوش کردید؟ حالا خودتون ازش شاکی شدید ریختید تو خیابون برای انتقام بانک و پمپ بنزین آتیش میزنید؟ این خودتون که میگم مردم بیچاره نیستنا چون اون بیچاره ها اموال خودشون و آتیش نمیزن، احمقای نقابداری این کار و میکنن که پولشم پیش پیش از رفقاشون گرفتند.

        • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

          《آره دوست عزیز !روزیاتو ثبت کن.

          • علی زمانی دی ۱۵, ۱۳۹۸

            دوستان عزیز که لطف می کنند نظر خود را درباره این پست روزیاتو می نویسند، لطفا رعایت کرده و محدودیت ها و الزامات سایت روزیاتو را هم در نظر گرفته و از اهانت اجتناب کنند و صرفا تحلیل خود را مودبانه و صبورانه ارائه کنند. به امید روزهای آرام در ایران عزیز.

        • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

          آره

    • حسین دی ۱۴, ۱۳۹۸

      من و امثال من هم ترجیح میدیم بمیریم و این ویرانی ها و جنایت ها رو نبینیم.

    • جواد دی ۱۵, ۱۳۹۸

      کاملا حرفتون درسته عباس آقا. کاش مردم عزیزمون دوست و دشمن رو اشتباه نگیرن

  • عرفان دی ۱۴, ۱۳۹۸

    یک روز زندگی عزتمند بهتر از هزاران سال زندگی خفت بار است باید تمام پایگاه های آمریکا و ناو هاشون حمله موشکی بشه اگر حمله بصورت یکجا باشه عملا هیچ فرصتی برای استفاده از تسلیهاتش برای حمله به ایران استفاده کنه پیدا نمیکنه

    • ZC دی ۱۴, ۱۳۹۸

      جک سال وقتی از تاکتیک و سیاست چیزی نمی دونی نظر نده

      ایران چنین کاری رو بکنه امریکا مظلوم نمایی می کنه ائتلاف ضد جمهوری اسلامی تشکیل می ده همون کاری رو با صدام کردن با ایران می کنه اونوقت کشورت مثل عراق و افغانستان تجزیه میشه

  • ابراهیم دی ۱۴, ۱۳۹۸

    هیچ چیزی جز اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم ایران برای آمریکایی ها زجر آور تر نیست. خون سردار تداوم سربلندی ایران اسلامی است.

  • سجاد دی ۱۴, ۱۳۹۸

    با سلام
    تمام دوستان عزیز بدانند اگه سربازان باغیرت و شجاع ایرانی نبودند ناموسشان دربازارها توسط داعش تجارت می شد.این مسائل کاری به موافق و مخالف بودن با نظام سلطه ندارد خاورمیانه بایستی جهت سهولت به منابع تجزیه شود.
    پس بیایید قبول کنیم جهان توسط نفراتی که خود را صاحب آن میدانند مدیریت میشود.مذاکره کنیم نکنیم همین برنامه ها هست پس مقاومت بهترین گزینه است حتی به قیمت خون سرداران رشید ایرانی

  • سهیل دی ۱۴, ۱۳۹۸

    سنگ بزرگ نشانه ی نزدن

    • ZC دی ۱۴, ۱۳۹۸

      Dark quotes ?

    • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

      تو الان کدوم وری هستی؟

  • بی نام دی ۱۴, ۱۳۹۸

    زدن پایگاه های امریکا در کشورهای اطراف یعنی نه تنها ایران رسما به عنوان شروع کننده جنگ محسوب میشه بلکه به معنی اعلان جنگ به کشوری هم هست که امریکا در اونجا پایگاه داره. یعنی توسط تمام سازمان های بین المللی دنیا شروع کننده جنگ خواهیم بود و در این صورت طبق قوانین ناتو نه تنها اروپا و استرالیا و دیگر اعضا که حتی ترکیه هم باید از خاک و منافع امریکا که مورد حمله قرار گرفته دفاع کنن!!! در این صورت حتی روسیه و چین هم مجبورن حمایت سیاسی و اقتصادی رو از ایران رها کنن. آیا ایران واقعا حاضره به خاطر گرفتن انتقام کل هست و نیستش رو فدا کنه؟ واقعا اینایی که دم از انتقام میزنن به خانواده ها و عزیزانشون فکر کنن که چه اتفاقی براشون میوفته. اینها واقعا فکر می کنن امریکا و اسرائیل و متحدانشون دست میزارن رو دست تا ایران انتقام بگیره و بگن غلط کردیم و منطقه رو کلا ترک میکنن؟! حداقل اگه جوگیر میشیم ببینیم چه بهایی باید بابت جوگیر شدن پرداخت کرد.

    • جواد دی ۱۵, ۱۳۹۸

      رفیق نترس مگه زمان جنگ همه ی دنیا مقابل ایران نبود
      شیر همیشه تنهاست اما کفتارها با همند

      • ملیکا دی ۱۵, ۱۳۹۸

        خیلی جاها کفتار ها موفق ترن…. شعار از زبون میاد حرف حساب از مغز….
        من کاملا موافق جواب قاطعم ولی لازمه که فکر کرد برای جواب قاطع…
        امیدوارم کسی که در این باره تصمیم میگیره مثل خود سردار به فکر (حیثیت) و (ابرو) و (شرف) و (جان) مردم باشه

    • من دی ۱۵, ۱۳۹۸

      فک کردی سکوت سپاه برای چیه
      حتما اینقدر عقلشون میرسه که این چیزایی که میگی رو هم در نظر بگیرن
      اینا که فقط به ذهن تو خطور نمی کنه

    • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

      همه ی دنیا میدونن که اگه ما بزنیم شروع کننده ی جنگ نیستیم.
      سردار سلیمانی کسی بود که توی فرانسه اعتراض کننده ها عکسشو روی پیرهنشون زده بودن.
      ترور همچین آدمی جنگ جهانی نمیخواد؟

  • نامجو دی ۱۴, ۱۳۹۸

    یک مقاله بسیار احساسی و به طور از منطق. هزینه چنین انتقامی برای شهروندان و مردم ایران هیچی نگفته… شاید هم یک مقاله ترجمه شده از رسانه های امریکایی هست

    • علی زمانی دی ۱۴, ۱۳۹۸

      جناب نامجو
      این مقاله تالیف است و ترجمه از هیچ منبعی نیست. تنها گزینه های پیش رو بررسی شده و به احساسات شخصی هم ربطی ندارد. به امید روزهای آرام برای ایران بزرگ.

      • نامجو دی ۱۴, ۱۳۹۸

        غرور چیز خوبیه ولی میتونه یک مملکت رو یا حتی کل دنیا رو به نابودی بکشونه. امیدوارم مقامات کشور ما هم احساسات خودشون رو تحت کنترل داشته باشن

  • سعیدنادری دی ۱۴, ۱۳۹۸

    نگ برماوحکومت ما باداگرنتوانیم انتقام از دیوانه ای چون ترامپ وحتی مردم امریکا بگیریم .قرارنیست مثل آدم های ترسو بنشینیم وهرروزمنتظرحقارتمان باشیم.اگرواقعا ماازنظرنظامی پیشرفت کرده ایم نباید ازانتقام گرفتن ازامریکا ترسی داشته باشیم.

    • نامجو دی ۱۴, ۱۳۹۸

      دوست عزیز الان شرایطی هست که ایران باید بین مصلحت اندیشی و ریختن بنزین بر روی جرقه ی ایجاد شده یکی رو انتخاب کنه. واقعیت اینه که تو این شرایط اقتصادی و اجتماعی داخلی و شرایط سیاسی و نظامی خارجی ایران به هیچوجه پیروز یک جنگ مستقیم و رو در رو با امریکا و متحدانش نخواهد بود. واقعا یک ایرانی عاقل و با غیرت حاضره دهها یا حتی صدها هزار نفر ایرانی به خاطر این انتقام کشته و زخمی بشن؟؟؟؟؟ اگر مقامات کشورمون مصلت اندیشی رو تو این شرایط انتخاب کنن به شجاعتشون احترام میذارم.

      • اشکان دی ۱۵, ۱۳۹۸

        اگه مصلحت اندیشی به قول شما کنن اولین واکنش که نشون میدین اینه که همه نگاه کنین جمهوری اسلامی ترسید هیچکاری نکرد

        • نامجو دی ۱۵, ۱۳۹۸

          شما باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟ جنگ کردن و مشاهده کردن ویران شدن ایران رو یا پا گذاشتن موقتی روی غرور و پیگیری منافع ملی رو؟ باید قبول کرد که ایران الان تو جایگاهی نیست هم خدا رو داشته باشه و هم خرما رو

  • امیر دی ۱۴, ۱۳۹۸

    مردونه باید این حیوان کثیف را نشوند سر جاش نامردیه اگه ایران از خون سردار سلیمانی بگذره و رد بشه

  • مهتاب دی ۱۵, ۱۳۹۸

    ما مردم خاهان انتقامیم پای عواقبشم وایمیستم هیچی جز ی انتقام سخت دل مردومو اروم نمیکنه

  • هادی دی ۱۵, ۱۳۹۸

    خیلی سردار بزرگی رو از دست دادیم نصف امنیتمون رفت تنها کسی بود که با شهادتش کل ایران به بغض فرو رفت تا الان۴بار گریه کردم ولی همچنان باورم نمیشه,شهادتت مبارک سردار دلها وتسلیت ایران بزرگ

  • وطن پرست دی ۱۵, ۱۳۹۸

    بهتره دهنت روببندی چاقال بیسوادبی هویت تومعلومه پوشکتو خراب کردباید عوضش کنن واست

    • مریم دی ۱۵, ۱۳۹۸

      چه طرز حرف زدنه خوش هیکل با سواد با هویت

  • محمد دی ۱۵, ۱۳۹۸

    بعضیا انقد بی غیرت اند ک میگن پهباد تو خاکمون رو نباید میزدیم
    اینا همونایی هستند ک اگر به ناموسشان تجاوز کنند می خندند

  • reza دی ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام همه نظرات رو خوندم حرفای همه قابل تفکره هم باید قبول کرد اگه آمریکا به چشم خودش میدید از دهه های قبل شاید یک قرن پیش دست به اشغال ایران و ایجاد منافع در ایران میزد و هم باید قبول کرد که در حال حاضر ابر قدرته . در عین حال یک منطق درست باید به انتقام فکر کنه ولی نه از راه جنگ . خیلی آدما امثال سردار شهید رو تندرو میدونن ولی واقعیت امر اینه که وقتی کشوری مثل آمریکا از اونطرف دنیا اومده و در فاصله کمتر از ده کیلومتری مرز ایران لونه زده اگر امثال سلیمانی ها نباشند چه خواهد شد قبول کنید اگر آمریکا میتونست تا الان به ایران حمله کرده بود .حمله به افغانستان به بهانه انفجار برجهای دوقلوی آمریکا نبود؟ افغانستان چی داشت که اینجوری غارت شد؟ هدف ایجاد پایگاه در شرق ایران بود . حالا عراق چیکار کرده بود که اینهمه بمباران شد؟ به بهانه تروریست بودن صدام .صدام تروریست بود جنایتکار بود ولی مردم کشورش چه گناهی داشتن؟پس این غارت هم دلیلش داشتن پایگاه در غرب ایران بود در جنوب هم عربستان و قطر . آمریکا دهه های متمادی به فکر استعمار ایرانه ولی ما باید به خودمون ببالیم که سردار سلیمانی رو داشتیم و امثالش رو داریم ما اینجا فقط نظرات رو مینویسیم و از حال اونا خبر نداریم که برای حراست از ایران چی میکشند شهادت سردار چیزی از ایران و ایرانی کم نکرد بلکه بزرگترش کرد اینو میتونیم همه جای دنیا ببینیم . پس پیرو راهش باشیم تا سگ هاری مثل ترامپ جرات دست درازی به خاک و ناموس این کشور رو نداشته باشه

  • شهرام دی ۱۵, ۱۳۹۸

    آمریکایی ها از ترس انتقام بدجور به خودشون پیچیدن و وقتی خودشون پیشنهاد نحوه انتقام می دن کاملا اینو ثابت می کنه . و نکته در حال حاضر ما یک کشور بزرگ در منطقه هستیم ولی آمریکا فقط چندین پایگاه نظامی در منطقه داره که همه در تیررس و شکننده می باشند ولی هیچ استقلال و موجودیت رسمی در این منطقه ندارن پس بسیار ضربه پذیر و شکننده هستن.

  • منتقم دی ۱۵, ۱۳۹۸

    اگه جلوی فرد زورگو سرپایین کنیم مثل سال ۸۲ بحث انرژی هسته ای گستاخ میشوند ولی اگه مثل دولت احمدی نژاد که رهبری فرمودند باید با تمام توان پیش رفت دولتهای غربی عقب نشینی کردند ولی بر سر برجام کوتاه آمدیم این شد که سردار رفت و اگر جواب ندیم از فردا باید منتظر رفتن تمام سردارها و زیر بار خفت سلطه آمریکا بریم پس مرگ بهتر از ذلت هست ضمنا الان آمریکا توان جنگ نداره با اون اوضاع سیاسی و اقتصادی که دارن اونها از مرگ میترسن و تمام شدن زندگی میدونن ولی ما با مردن و رفتن به جهان ابدی شروع یک زندگی جدید می دونیم و هیچ وقت در جواب انتقام سخت ایران ، دیگر جایی خود را می فهمند

  • عباس از ساوه دی ۱۵, ۱۳۹۸

    با سلام ؛
    مثل روز برام روشنه ک جواب محکمی به آمریکا میدیم اگه ذره ای اعتقاد به رهبر داشته باشید میفهمید ک الکی حرف نمیزنه
    آمریکا بارها خاسته به کشور ما حمله کنه ولی به لطف خدا شرشون به خودشون برگشته
    مملکتی ک پشت ولایت فقیه باشه آسیب نمیبینه

  • مهران دی ۱۵, ۱۳۹۸

    ما که خواهان جنگ نیستیم و مطمینا عواقب خوبی نخواهد داشت. اما امروز روز دیگه ای هست. ما سالها زیر پرچم کسی سینه زدیم که هیهات من الذله سر داده. اگر امروز بنابر مصلحت اندیشی عقب نشینی کنیم سیلی به همه عقاید خودمون زدیم. جنگ قطعا اتفاق خواهد افتاد اما مطمینا کشور ما با خاک یکسان نخواهد شد و تلفات زیادی متوجه امریکا خواهد شد. قطعا یه عده هم شهید میشن. اما نتیجه این انتقام شکستن قدرت پوشالی امریکا و خیلی از نتایج دیگست

  • میثم دی ۱۵, ۱۳۹۸

    ************* سلام اگر جنگ ایران با آمریکا بشه، مثل مسابقه سرعت فرقون با بنزه ، اسلحه کلاش ۶۰ سال پیش با بهترین اسلحه ۲۰۲۰ دنیاست، جنگ نظامی شوخی نیست که باهاش جوک و لطیفه بسازیم، جنگ در به دری، آوارگی، یتیمی،بی سرپناهی، مردن اقوام و دوستان و پدر و مادر و خواهر و برادر هاست، ایران بی شک جوابی خواهد داد، اما اگر این کارش بدون فکر و دور اندیشی باشه، که احتمالاً هست هزاران افسوس اما اگر تمام عواقب سنجیده بشه که عالیه
    به نظرم جواب ایران باید بدون خونریزی باشه مثلا هک کردن زیرساخت های حیاتی و مهم آمریکا یا گروگان گیری نظامیان آمریکا
    من که از زندگی و زنده بودن خسته شدم و حالم به هم خورد؛ من دزفول به دنیا اومدم و از بدو تولد از بالای سرم به جای ابر، موشک رد می شد و شیر پر از استرس خوردم، ما مردم ایران چه گناهی کردیم که زندگیمون باید پر از بلا و عذاب و استرس و … باشه؟ چرا نباید مثل آدم معمولی زندگی کنیم؟ چرا خدا نفت رو تو ایران قرار داد؟ آیا تاوان مسلمونی ماست؟ آیا ما دین رو اشتباه و بدون تحقیق انتخاب کردیم؟
    هیچکس تو این جا مثل من جنگ رو با خون خودش تجربه نکرده، فقط خدا به دادمون برسه ************

    • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

      قبل از شما اونایی درک کردن که توی تمام این مدت بعد از جنگ نه پدری بالای سرشون بود نه حتی جنازشو تونستن ببینن، آخرشم فقط توسط خیلیا مسخره شدند که مدافعان اسدند.

      • میثم دی ۱۷, ۱۳۹۸

        سلام من گفنم اینجا (یعنی مردمی که تو این صفحه نظر خودشونو ثبت میکنن) وگرنه که من درصدی از تجربه جنگ دیگران رو ندارم

    • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

      تو هم داری مثل گاو بدون فکر ما ما میکنی
      کی گفته اسلحه ایران مال دهه شصته؟
      یا خودت ماهواره بینی یا با ماهواره ای ها میچرخی
      میدونی اخبار امریکا چی گفته؟
      گفته مردم ایران از ترس زندان و اعدام برای سلیمانی راهپیمایی کردن
      تو هم لابد از همین اخبار ها فهمیدی که ایران اسلحش دهه شصتیه
      واقعا با کدوم گاو هایی شدیم هشتاد نود میلیون

      • میثم دی ۱۷, ۱۳۹۸

        سلام بزرگوار، شما هم عین ترامپ فقط توهین بلدی؟ بله من ترسوام اما ترس من فقط از ریخته شدن خون هموطنانم دارم و داغداری بستگانشون نه ریخته شدن خون خودم؛ ماهواره نداریم و پیگیرش هم نیستم و بسیاری از جوانان فکر میکنن جنگ عین بازی کامپیوتریه و بعد از مردن دوباره بازی از اول شروع میشه! شما اطلاعاتت از تلویزیون رسمی ایرانه نه شواهد عینی، من پدرم از مقامات ارشد نظامیه

  • مصطفی چمران دی ۱۵, ۱۳۹۸

    برادران و هموطنان عزیزم
    بی شک که همه ما ایرانیان و شیعیان داغداره شهادت یل ایران زمین و سپهد پهلوان جهان اسلام حاج قاسم ه بزرگیم
    بی شک که همه ما در انتظاره رخداده عظیم و وعده ی مسولان مبنی بر ((انتقام سخت))یم
    اما مهمتر از آن همدلی و اتحاد ماست…..پس نسبت بهم مهربانتر باشیم و از واژه های تحقیرآمیز و اهانت بار استفاده نکنیم… هرکس نظری دارد و محترم است.
    اما راجع به انتقام از آمریکا….یا نبردبا آمریکا:
    همه ی محققین علوم نظامی و طبعا مسوولین کشور میدانند که ما از لحاظ نظامی با بسیاری از کشورهای تراز اول جهان(خصوصا کشورهای مسلح به زرادخانه هسته ای همچون آمریکا) فاصله ی بسیار داریم….. و احتمالا در صورت درگیری و اگر کار به جاهای باریک بکشد همان اتفاقی برایمان میافتد که برای ۲شهر هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن افتاد و موجب سقوط امپراطوری ه بسیار قدرتمنده ژاپن شد.
    (فراموش نشود که ژاپنیها در جنگ جهانی دوم بخشهای بزرگی از خاک چین,روسیه,مناطق جنوب شرق آسیا همانند فیلیپین,مالزی,اندونزی,تایلند,لائوس,کامبوج و میانمار را فتح کرده بودند و به دروازه های هند رسیده بودند….
    اما پس از مواجهه با غول صنعتی/نظامی ه آمریکا..قدم به قدم عقب نشستند و درنهایت پس از مقاومتهای جانانه و بی نظیر از خاک کشورشان (ماجرای هواپیماهای انتحاری کامیکازه را حتما شنیده اید….) درنهایت با اصابت ۲بمب اتمی و کشتاره ناگهانی صدهاهزار نفر….ناچار تسلیم شدند
    اینها را نگفتم که زیر دل مبارزان را خالی کنم…
    اینها واقعیات پنجه در پنجه ی غولهای جائر و ستمگر انداختن است…
    برخورد و انتقام از همچون هیولای نافهم و خونریزی….بلدی و دانش میخواهد….صبوری و حلم میخواهد…. بدنبال اتفاقات ه احساسی و سریع نباشیم و بگذاریم بزرگان سیاسی و نظامی ه کشور و رهبر آگاه و مدبر مان….بی دغدغه و فارغ از فشارهای احساسی جامعه… تصمیم بگیرند
    فراموش نکنیم که طی این۱۰سال اخیر…قدرتهای جهانی هرچه داشته اند برای نابودی این انقلاب هزینه کرده اند و نتیجه ای نداد…… این دیگر تیره آخر است….. ((درگیری مستقیم نظامی))….
    باید صبور و حسابگر و زیرک بود……بله ما حریف اندام درشت و هیولایی ه این غول نیستیم..
    پس باید بدنبال یافتن ه (((چشم)))اش باشیم……
    فراموش نکنیم که ایرانیها از ایام باستان…. قدرتمندترین,زیرکترین و هوشمندترین طراحان ه نظامی عالم بوده اند…
    ایرانیها مغزجنگی ه درخشانی دارند….
    هرچه باشد ما فرزندان کوروش و داریوش (فاتحان غرب آسیا)و خشایار(فاتح یونان) ونادر (فاتح هند)و هزار جهانگشای دیگریم
    ما فرزندان سلمان فارسی(طراح و استراتژیست پیروزمند نبرد احزاب/غزوه خندق) ایم
    ما شاگردان و برادران و همرزمان مصطفی چمران و همت و خرازی و باکری و جهان آرا و پهلوان عصر(((حاج قاسم سلیمانی))) ایم
    ما همان سربازان کوچک ه ((خمینی کبیریم))
    والبته اگر روزی به آنجا رسد….. که دشمن بخواهد ذره ای ازاین خاک را پایمال کند……در نبردی عاشورایی
    ((((ما همه حسینیم)))) و جان…..دیگر ارزشی ندارد
    یاعلی مدد.

    • اریا دی ۱۶, ۱۳۹۸

      افرین خیلی خوب گفتی قطعا ما انتقام سختی از امریکای تروریست میگیریم انتقامی که هوشمندانه باشه

  • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

    فقط یه حرف به همه اونا که میگن جنگ بده و باید ازش دوری کرد. رفتار شما من و یاد رفتار قبیله مذحج میندازه وقتی که هانی بن عروه رو گرفته بودند. وقتی حاضر شدند کنار بیان و بشینن تو خونشون هم گردن هانی رو زدند هم به روایت تاریخ مثل گوسفند ذبح شده بدنشو توی بازار چرخوندند. عاقبت حواب دشمن و ندادن و نشستن تو خونه کوچیکش میشه قصه هانی و بزرگش میشه مسلم و کربلا. حالا چه به این چیزا اعتقاد داشته باشیم و چه نداشته باشیم، اینا واقعیت دنیاست. تا جایی که بی غیرت باشی و ظلم و بپذیری بیشتر توی سرت میزنن. اونایی که میگن اگر جنگ شه همه میمیریم، قصه قوم موسی رو نشنیدید؟ وقتی به موسی گفتند آدمای اون شهر بزرگند و زورمند، تو و خدات برو و بجنگ؟ چی شد آخرش جز اینکه آواره و ذلیل شدند سال‌ها تا جایی که اومدند به پیغمبر بعدی گفتند یه فرمانده به ما بده حداقل بریم بجنگیم و بچه‌هامون و آزاد کنیم. که آخرشم دوباره ترسیدند و اتفاق نکردند بازم ذلیل شدند؟ آدم ذلیل همیشه ذلیله. امروز اونایی که میگید جلوی جسارت دشمنمون سکوت کنیم، خواهشا دیگه نه از شهدای دفاع مقدس به نام شهدای وطن یاد کنید نه بهشون افتخار کنید، چون اونا با این که میدونستن صدام هزاران برابر ازشون جلوتره بازم غیرتشون اجازه نداد ساکت بشینند. حتی موقعی که صدام گفت خرمشهر مال من بمونه ولی دیگه جنگ ادامه نداشته باشه.

    • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

      آره .همیشه تاریخ و احادیث رو به نفع خود تفسیر میکنید.

      • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

        من تفسیر نکردم تعریف کردم، داستان موسی که عینا در قرآن هست روایت امام حسین هم که توی تمام مقاتل هست. شما که این مطالب رو خوندید بگید کدومش غلطه و نیست؟

        • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

          به نظرم بد ترین کار اینه که مدام امام حسین و ائمه و حکومت پیغمبر رو مدام با مسئولین و حکومت فعلی شبیه میدونیم(هزاران تناقص توی این ۴۰ سال بوده و هست.اگر یکم به انصاف خودتون برگردید و یکم تاریخ همین ۴۰ سال رو مطالعه کنید متوجه این موضوع میشید)

          • عباس دی ۱۵, ۱۳۹۸

            من مقایسه‌ای بین حکومت پیغمبر با حکومتمون کردم؟ من گفتم هر کی تو دنیا عقب کشید ذلیل شد. از قوم موسی گرفته تا قبیله مذحج. بعدشم شما گفتی من تفسیر به رای کردم شمایی که این حرف و میزنی باید دلیلی برای ادعای خودت داشته باشی چون من منبع حرفم و گفتم. شمایی که میگی حرفم غلطه بگو منبع حرفتو ببینم؟ چقدر مطالعه کردی شما؟ شمایی که نمیدونی کدومه این داستانا مال قرآنه کدوم روایت تاریخه چرا میای میگی تفسیر به رای میکنید و ربطی نداره. من بی انصاف شما که با انصافی چندبار این کتابا رو خوندی که راجع بهش نظر میدی؟
            شما که با انصافی یه لطفی بکن به جهت انصافتم که شده فردا صبح بیا دانشگاه تهران برای تشییع، فقط برای اینکه ببینی این مردم جمعیتشون چقدره و چقدر حرفای شما رو قبول دارند.

          • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

            دوست عزیز من منظورم نوع دیدگاه های اینچنینی بود که مدام تاریخ و یا حتی روایات رو به این دوره نسبت میدن و دنبال شباهت هستن.در ضمن قرآن از منظری تاریخ رو هم بازگو میکنه و متعجبم که شما قرآن رو جدا و منفصل از تاریخ میدونین.بعدش من مگه چی گفتم؟ مقام قاسم سلیمانی رو پایین آوردم و یا تهمت ناروا بهش زدم؟ من گفتم جنگ با این وضعیت مشکل داره و دلایلش رو هم به وضوع میشه دید.درضمن خداروشکر من یکی از اصلی ترین علایقم خوندن تاریخ و روایت های تاریخی هست.درمورد حکومت هم توی کامنت بعد توضیح میدم چون ممکنه الان کل نظرم حذف بشه.

          • حسین دی ۱۵, ۱۳۹۸

            درمورد راهپیمایی فردا خب من خیلی از افراد رو که مخالف حکومت هستن رو میشناسم به خاطر اخلاص و حقی که سلیمانی در مبارزه با داعش داشت حاضرن تو راهپیمایی شرکت کنن.درمورد حکومت هم من و خیلی ها شاید تا قبل آبان اشکالات حکومت رو به نبود آزادی بیان و دموکراسی و اقتصاد فروپاشیده در طول دوران ها و یا چند واقعه در گذشته که ناحق صورت گرفت خلاصه میکردیم و توصیه میکنم حداقل اون برنامه شبکه فرانس ۲۴ رو که درمورد اعتراضات آبان بخش شد ببینید توی اینترنت هم هست.شاید از کافران و بلاد کفر هم یکی دوتا حرف درست و حق بشه شنید.آقای زمانی لطفا خواهشا این رو تایید کنید من قول میدم این آخرین نظرم توی سایت درمورد سیاست و …. باشه.خواهشا…

          • عباس دی ۱۶, ۱۳۹۸

            گاهی زیاد حرف زدن نشانه ضعفه آدمه پس سعی میکنم دیگه حرفی نزنم، فقط میگم برنامه امروز تهران و شعارهای مردم رو ببینید، حتی از شبکه هایی مثل همون فرانس ۲۴، اگر میبینید و بازم نمیفهمید خدا به هممون چشم بینا بده

  • وحید دی ۱۵, ۱۳۹۸

    بهترین و مناسب‌ترین پاسخ، ترور خود زردک خان است. اگر این مردک ترور شود بزرگترین تحقیر به تاریخ آن کشور وارد شده است که می‌تواند برای تمام دنیا درس شود.

  • علیرضا حسنی نژاد دی ۱۵, ۱۳۹۸

    والله امریکامثل سگ ازایران می ترسداگرامریکاراازخاورمیانه فراری ندهید وهابیهانیزشیرمی شوند…واشنگتن راهم که بزنیدجرات نمی کندیک فشنگ به طرف ایران شلیک کنددرودبررهبرفرزانه

  • علیرضا حسنی نژاد دی ۱۵, ۱۳۹۸

    درودبرخامنه ای موشکهاراشلیک کنیدجرات نمی کنندیک گلوله هم بزنند

  • یوسف دی ۱۵, ۱۳۹۸

    بهترین گزینه خروج بی قید و شرط آمریکا از منطقه بالاخص عراق و سوریه و خلیج فارس،در غیر اینصورت جمهوری اسلامی نمی تواند جلوی مردم مسلمان بشدت خشمگین منطقه را برای هر عملیاتی علیه آمریکا و اذناب جنایتکارش را بگیرد

  • جواد دی ۱۵, ۱۳۹۸

    آمریکا دستوراتش رو داره از اسرائیل میگیره و میخواد ما و آمریکا وارد جنگ بشیم در واقع عامل اصلی این جنایت اسرائیله بنابر این باید انتقام رو از اسرائیل گرفت و تاوان خون سردار قدس فتح قدس خواهد بود و برچیده شدن حکومت اسرائیل.

    • من دی ۱۶, ۱۳۹۸

      برعکس فهمیدی اسرائیال از آمریکا دستور میگیره
      ببینید که چقدر پرروشون کردیم که جرأت کردن خودشون دست به کار بشن و سردارمونو ترور کنن.

  • سینا دی ۱۵, ۱۳۹۸

    ببینید نظر شخصی من یه پسر ۱۸ ساله بسیجی اینه که بذاریم سران مملکت برای جنگ تصمیم بگیرند.جوانان هم سن من سرشون برای جنگ با ایالت متحده شیطانی امریکا درد میکنه….من و دوستانم و هم وطنانم منتظر بانگ جنگ هستیم و روزی که این خبر پخش شود تکبیر لبیک یا خامنه ای سر میدهیم و به عشق شهادت به جنگ با امریکا میرویم….یاعلی

  • نادری دی ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام به همه دوستان

    جناب ترامپ ملعون و روانی ، سردار مان را کشتی و به شهادت رساندی!هنوز مطالب تهدید آمیز هم واسمون توییتر میکنی؟انگاری ما از تو بدهکار هستیم؟
    -کور خوندی، ملت غیور ایران تو را خواهد کشت………..
    -ملت ایران اجازه نمی دهد خون سردار سلیمانی پایمال شود………

    ما باید با توکل به خدا و با سربازان و ارتشیان مومن و میهن دوست + بمب اتمی، آمریکا و اسرائیل را با خاک یکسان کنیم.اینقدر به هیچ کشوری حرف نگفته ایم حق ما خورده شده است و از ما سو استفاده می کنند ولی کور خوندن.
    همانطور که در دوران دفاع مقدس با ایمان در برابر لشکر صدام ملعون ایستادیم (هنوز انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و ما سلاح های درست حسابی نداشتیم و تنها سلاحمان توکل بر پروردگار بود)و دشمن را با خواری از کشور بیرون راندیم ، اکنون نیز می توانیم با یکسان کردن آمریکا با خاک به جهانیان نشان دهیم که با توکل بر خدا می توان در برابر هر دشمنی ایستادگی کرد.
    ما الآن خیلی قدرتمندیم و جز کشورهایی هستیم که موشک های دوربرد داریم…
    ما باید اون کله کدو(ترامپ)را بکشیم و پودر کنیم.
    ای دوستان این ترامپ و همبستگانش مثل سگ از ایران ترسیده اند و توی توییتر مارا تهدید کرده اند ولی به خدا هیچی نیستند فقط اسم دارند…
    ما انرژی هسته ای داریم می توانیم با توکل بر خداوند متعال کاخ سفید را نابود کنیم.

    ما از خون سردار دلاورمان و همرزمانش نمی گذریم و باید انتقام مان را از ترامپ ملعون بگیریم…
    والسلام

  • احمد عباسیان دی ۱۵, ۱۳۹۸

    حسین اسمت مناسب این نظر نیست برو اسمت رو عوض کن. حضرت حسین علیه السلام با جان و مال و اهل و عیالش آزادانه جنگید و از هیچ چیز ترسی نداشت جز محقق نشدن حق یک مظلوم و بی نوا .

  • SMM دی ۱۵, ۱۳۹۸

    بهترین گزینه انتقام ترور یه بهتر بگویم به درک رساندن مردک زردک موی است والسلام .یا علی مدد

  • نارسیس دی ۱۵, ۱۳۹۸

    متاسفم که به هر قیمتی حاضری با ذلت و حقارت زیر سلطه آمریکای جنایتکار و همپیمانای حیوون سرشتر از خودش دو روز بیشتر ننگ اسارت رو بپذیری

  • ماجد دی ۱۶, ۱۳۹۸

    باسلام واحترام ، انتقام حق طبیعی ملت ایران از دولت تروریستی امریکاست و بایستی مجموعه ای از اقدامات دردستورکارباشد : ۱- خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق ۲- بستن مرکز فساد ، ترور و طراحی خون ریزی بیگناهان عراق یعنی سفارت آمریکا دربغداد ۳- انتقام توسط جبهه مقاومت از حزب اللهی های عراق گرفته تا یمن و سوریه ولبنان وفلسطین ۴- اعلام به کشورهای اسلامی میزبان تروریست های آمریکایی برای اخراج نظامیان آمریکایی و تعطیلی پایگاه های آمریکایی در کشورشان و اینکه درغیر اینصورت مورد هدف قرار خواهند گرفت ۴- درصورت عدم تعطیلی حمله به تمام پایگاه های نظامی آمریکا درمنطقه به صورت همزمان ۵- حمله همه جانبه به غده سرطانی منطقه و آزادی قدس شریف

  • پویا دی ۱۶, ۱۳۹۸

    مستر زمانی!
    همین طوریشم همه جوگیر شدن و حتی کسایی که صدای ترقه میاد فرار میکنن یا درگیر خریدن سربازیشون هستن دارن پست #انتقام_سخت میزارن!!?
    شما کوتاه بیا از این چیزا نزار یا مردم رو به آرامش دعوت کن.
    آفرین خدا خیرت بده

  • بابک دی ۱۶, ۱۳۹۸

    به نظر من ما مردم ایران هم حق داریم نظر بدیم یه رفراندوم بزارین تا مردم هم حق انتخاب داشته باشن، روح آن مرحوم هم شاید دوست نداره خونریزی بشه چرا انقدر به طبل جنگ میزنین تا اینجا مملکت داغون شده تا خاک یکسان نشه ول کن نیستین؟

  • مرضیه دی ۱۶, ۱۳۹۸

    باید کاخ سفید را به اتش کشید و تمام سران و مسئولان امریکا و اسرائیل را نابود کرد حتی با اینکه جنگ جهانی سوم میشه حتی اگه همه بمیریم با اینکار فقط اندکی انتقام از خون سردار گرفته میشود

  • محمدرضا کیانفر خرداد ۱۸, ۱۳۹۹

    محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس توئیتید: غلط می‌کند کسی با قاتل حاج قاسم مذاکره کند.

    آقای پیرهادی،
    ترور سردار سلیمانی مانند حمله به کویر طبس که ۳ماه قبل از تولد شما حادث شد عملیات مشترک … بود.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،