پادکستی جدید درباره‌ی جوانان موفق

پادکستی جدید درباره‌ی جوانان موفق

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داستان‌های موفقیت افراد، همیشه موضوعی جذاب بوده. همه‌ی ما دوست داریم تا با زندگی این افراد و مسیری که در راه موفقیت طی کرده‌اند، بیشتر آشنا شویم. به تازگی یک پادکست جدید برای معرفی افرادی که در جوانی و با سن کم به موفقیت رسیده‌اند، منتشر شده که با فضاسازی و شیوه‌های داستان‌گویی متفاوتش نظرها را به خود جلب کرده است.

در سال‌های اخیر پادکست فارسی رشد چشم‌گیری داشته. بسیاری از  تولیدکنندگان محتوا با ایده‌های خوب و موضوعات متفاوت، پا به عرصه‌ی پادکست‌سازی گذاشته‌اند و هر روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. البته همه می‌دانیم که کمیت لزوماً به کیفیت منجر نمی‌شود. از آن‌جایی که تولید پادکست فرایندی وقت‌گیر، هزینه‌بر و نیازمند تجربه است، بسیاری از پادکست‌های جدید کیفیت را فدای تولیدِ صِرف کرده‌اند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از آن‌ها موفق به همراه کردن مخاطبان نشوند و حتی در مواردی ادامه پیدا نکنند. در این بین اما گاهی با نمونه‌های درخشانی نیز مواجه می‌شویم که با کیفیت مطلوب از همان ابتدا میخ خود را محکم می‌کوبند. پادکست پاسکال که قسمت اول آن ۱۷ بهمن منتشر شده از این نمونه‌هاست. پاسکال در هر قسمت به معرفی یکی از افراد جوان از گوشه و کنار دنیا می‌پردازد که توانسته در سن کم به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. آن‌طور که سازندگان می‌گویند هدف از ساخت این پادکست آشنایی با جوانان آینده‌داری است که قرار است در سال‌های پیشِ رو  بیشتر اسم‌شان را بشنویم. از نکات جالب توجه و متفاوت این پادکست فضاسازی منحصر به فردی است که در کنار لحن ساده و صمیمی گویندگان، تا مرز نمایش‌های رادیویی پیش می‌رود ولی انسجام پادکستی خود را حفظ می‌کند.

خشایار رحیمی و کیمیا هندی، سازندگان پادکست که هر دو از فارغ‌التحصیلان سینما و فیلم‌ساز کوتاه هستند، سعی کرده‌اند که پادکست‌شان هم حال و هوایی سینمایی داشته باشد. به طور مثال در قسمت اول که به فیلم‌ساز کانادایی زاویه دولان (Xavier Dolan) اختصاص دارد، تمهیدات سینمایی همچون صداگذاری، استفاده از صدای بازیگر برای شخصیت اصلی و همین‌طور  عناصر داستان‌گویی، پادکست را به تجربه‌ای شنیدنی و متفاوت تبدیل کرده است.

اگر محتوای جذاب و کیفیت صدای خوب را هم به این مجموعه اضافه کنیم، حاصل پروژه‌ای است که در فضای پادکست فارسی نمونه‌اش را کمتر دیده‌ایم. پاسکال به راحتی با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند و سادگی و خلاقیت در روایت را به خوبی به کار می‌گیرد. البته این تازه اول راه است. سازندگان عقیده دارند که برای فصل اول، خود را به قالب خاصی محدود نکرده‌اند تا جا برای تجربه شیوه‌های متفاوت روایت برای آن‌ها باز باشد.

متاسفانه در فصل اول خبری از جوانان ایرانی در پاسکال نیست، اما لیست انتخابی سازندگان آن‌قدر جذاب به نظر می‌رسد که احتمالاً می‌توان از این نکته چشم‌پوشی کرد. قرار است به جز زاویه دولان و لُرد، داستان‌هایی از کیلیان ام‌باپه، الکساندریا اکازیو کورتز، سرشا رونِن، میلی بابی براون و چندین شخصیت مطرح دیگر در این فصل بشنویم. پاسکال هر دو هفته یک‌بار پنج‌شنبه‌ها ساعت ۸ بر روی شبکه‌های اجتماعی این رسانه منتشر می‌شود.

با توجه به تنوع موضوعات و همین‌طور قالب اصلی داستان‌گویی، حتما از شنیدن این پادکست لذت خواهید برد. به شما پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌ی جدید و جذاب را از دست ندهید. برای گوش دادن به پاسکال می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

وبسایت پادکست

منبع: pascalpodcast
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • صادق اسفند ۶, ۱۳۹۸

    من این پادکستو به صورت اتفاقی گوش دادم. واقعا خیلی خوب کار کردن. ممنون از شما برای معرفی این پادکست 🙂