چگونه در وسایل نقلیه مختلف امن ترین مکان را برای نشستن انتخاب کنیم؟

چگونه در وسایل نقلیه مختلف امن ترین مکان را برای نشستن انتخاب کنیم؟

این روزها موضوع حمل و نقل به مسئله ای اساسی تبدیل شده و تمام کشورها سعی دارند آن را  به هر شکلی که شده آسان تر نمایند. همین امر سبب گشته که وسایل مختلفی مانند خودرو، ماشین، هواپیما و قطار شکل بگیرند. هر یک از وسایل یاد شده مزایا و معایبی دارند و برای موارد خاص به کار گرفته می شوند. اما سوالی وجود دارد که میان تمام آن ها مشترک است: در کدام قسمت از وسایل نقلیه بنشینیم تا امنیت بهتری داشته باشیم؟

این مسئله اهمیت بسزایی دارد و گاهی اوقات می تواند جان افراد را نجات دهد. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین مکان نشستن از نظر امنیت را در ۷ وسیله نقلیه پر استفاده به شما نشان دهیم. پیشنهاد می دهیم توضیحات را بخوانید و مطلب را تا پایان دنبال کنید.

خودرو

400

بهترین جا برای نشستن: صندلی عقب وسط و پشت راننده؛ این بخش از خودرو در تصافات رو در رو آسیب کمتری می بیند.

بدترین جا برای نشستن: صندلی شاگرد؛ زیرا در یک تصادف سرنشینان ناخودآگاه جا خالی می دهند و سرنشین کنار آن ها در خطر خواهد بود.

مینی بوس

401

بهترین جا برای نشستن: قرار گرفتن در جهت خلاف حرکت و پشت صندلی راننده، زیرا شانس اصابت ضربه به سر بر اثر ترمز ناگهانی کمتر است.

بدترین جا برای نشستن: کنار درب و پنجره ها، زیرا احتمال آسیب دیدگی توسط شیشه هنگام تصادف بالا می رود. بهتر است از نشستن در چنین مکان هایی خودداری نمایید.

اتوبوس برقی

402

بهترین جا برای نشستن: ردیف سمت راست راهرو (در مواردی که رانندگی در سمت راست است) زیرا وسایل دیگر از سمت چپ عبور می کنند و شانس کمتری برای آسیب دیدگی وجود دارد. صندلی های وسط کابین که در جهت حرکت قرار گرفته اند نیز امن در نظر گرفته می شوند.

بدترین جا برای نشستن: همانند مینی بوس ها، بهتر است از نشستن کنار درب ها و پنجره ها پرهیز کنید تا تکه های شیشه به شما آسیبی نرسانند.

اتوبوس شهری

403

بهترین جا برای نشستن: صندلی های میانی و سمت راستی در جهت حرکت، زیرا آن ها در مقایسه با دیگر نقاط دورتر از وسایل نقلیه عبوری هستند.

بدترین جا برای نشستن: دو ردیف اول، زیرا هر گونه قطعه و شی خارجی از شیشه بزرگ جلو وارد می شود. همین اتفاق برای صندلی های کنار درب ها و پنجره ها رخ می دهد. جایگاه های عقب نیز به خاطر امکان وارد شدن ضربه از پشت خطرناک هستند.

قطار

404

بهترین جا برای نشستن: نزدیک به میانه واگن؛ بهتر است پنجمین و یا ششمین واگن را برای نشستن انتخاب کنید، زیرا به هنگام حادثه معمولا اولین و آخرین واگن از ریل خارج می شوند.

بدترین جا برای نشستن: صندلی هایی که در جهت حرکت قرار دارند، زیرا این امکان وجود دارد که با یک ترمز ناگهانی زمین بخورید.

کشتی

405

بهترین جا برای نشستن: عرشه و کابین هایی که نزدیک به آن هستند، زیرا بخش بالای کشتی دیرتر غرق می شود.

بدترین جا برای نشستن: کابین های پایین، زیرا هنگام سوراخ شدن کشتی آن ها از همه جهت پر از آب می شوند و بیرون آمدن نیز کار بسیار سختی خواهد بود.

هواپیما

406

علی رغم برخی توصیه های در نظر گرفته شده، اما متخصصان هنوز به اجماع کلی در این زمینه نرسیده اند. بیشتر کارشناسان اعتقاد ارند که قسمت عقب هواپیما از قسمت جلوی آن امن تر است.

در نهایت می توان گفت که مهمترین نکته حفظ آرامش، رعایت اصول ایمنی و توجه به قوانین جاده و حمل و نقل عمومی است. به این ترتیب احتمال رخ دادن تصادف و آسیب ناشی از آن به حداقل خواهد رسید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود