عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

گرچه عروسی های سلطنتی اغلب بسیار پرهزینه و پرسروصدا برگزار می شوند، اما نحوه ی آشنایی بعضی از زوج های سلطنتی بسیار ساده و مثل اغلب مردم است؛ مثلاً از طریق معرفی یک دوست یا آشنایی دورادور به دلیل نسبت با یکی از اقوام.

از ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ گرفته تا هری و مگان مارکل، در ادامه درباره ی ماجرای آشنایی زوج های سلطنتی مشهور بریتانیا صحبت خواهیم کرد.

هری و مگان مارکل در ژوئیه ی ۲۰۱۶ در لندن با یکدیگر آشنا شدند

زوج های سلطنتی بریتانیا

مگان مارکل در مصاحبه ای که در اکتبر ۲۰۱۷ در نشریه ی ونتی فر منتشر شد بیان کرد که او و هری به واسطه ی دوستان شان در لندن با یکدیگر آشنا شدند.

اولین باری که خبر رسید هری و مگان مارکل با یکدیگر وارد رابطه شده اند، اکتبر ۲۰۱۶ بود.

مارکل در مصاحبه ی خود با نشریه ی ونتی فر گفته بود: «قبل از اینکه خبرش منتشر شود ما شش ماه خیلی بی سر و صدا باهم در رابطه بودیم. من تمام آن مدت را سر کار بودم و تنها چیزی که تغییر کرد استنباط مردم بود.»

یکی از اولین دفعاتی که این زوج در ملأعام با یکدیگر حضور پیدا کردند، در مسابقات اینویکتوس سال ۲۰۱۷ بود که سپتامبر آن سال در تورنتو برگزار شد.

مراسم عروسی هری و مگان مارکل در روز ۱۹ مه سال ۲۰۱۸ در کلیسای سنت جورج ِ کاخ ویندزور برگزار شد

مگان مارکل یک لباس عروسی آستین بلند به تن کرده بود که طراحی سفارشی کلیر ویت کلر، مدیر برند ژیوانشی بود.

تور عروسی مارکل ۵ متر طول داشت و نیم تاج الماس نشانی هم که بر سر داشت زمانی متعلق به مادربزرگ ملکه الیزابت دوم یعنی ملکه مری، همسر شاه جورج پنجم بود.

هری و مگان مارکل حدود یک سال بعد، در روز ۶ مه ۲۰۱۹ صاحب پسر خود، آرچی هریسون ماونت باتن ویندزور شدند.

این زوج اخیراً بیشتر به دلیل تصمیم شان برای کناره گیری از مقام خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بر سر زبان ها افتاده اند. از ابتدای آوریل سال جاری میلادی، آن ها به طور رسمی از مقام سلطنتی خود کناره گیری می کنند و دیگر به عنوان نماینده ی ملکه ی بریتانیا در مراسم های رسمی حضور نخواهند داشت. این زوج اعلام کردند قصد دارند زمان خود را میان آمریکای شمالی و بریتانیا تقسیم می کنند.

پرنس ویلیام و کیت میدلتون از قرار معلوم در سال ۲۰۰۱، در یک مهمانی با یکدیگر آشنا شدند که در خوابگاه دانشجویی شان در دانشگاه سنت اندروز برگزار شده بود

اینطور که گفته می شود زمانی که این زوج در مهمانی خوابگاه دانشجویی با یکدیگر آشنا شدند، کیت میدلتون به پرنس ویلیام تعظیم کرده بود و بعداً یک نوشیدنی روی لباس خودش ریخته بود.

میدلتون در اولین مصاحبه ی رسمی این زوج بعد از نامزدی شان در سال ۲۰۱۰ گفته بود: «وقتی دیدمت واقعاً سرخ شدم و از خجالت زیاد دوان دوان رفتم.»

این زوج چند سالی با یکدیگر در رابطه بودند تا آنکه در سال ۲۰۰۷ به رابطه ی خود پایان دادند، مسأله ای که درباره ی آن هم در مصاحبه ی بعد از نامزدی شان صحبت کردند.

ویلیام دراینباره گفته بود: «هر دوی ما خیلی جوان بودیم. آن موقع دانشگاه می رفتیم. هر دو داشتیم خودمان را پیدا می کردیم و شخصیت دیگری داشتیم. تلاش زیادی می کردیم تا راه خود را پیدا کنیم و داشتیم بزرگ می شدیم. آن جدایی هم فقط برای آن بود که کمی فاصله بگیریم. در نهایت هم اینطوری برایمان بهتر شد.»

آن ها در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر نامزد و در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ باهم ازدواج کردند

این زوج نزدیک به ۱۰ سال بعد از اولین باری که در خوابگاه دانشجویی دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند، در کلیسای وست مینیستر ِ لندن با یکدیگر ازدواج کردند.

لباس عروسی کیت میدلتون که از برند الکساندر مک کوئین بود و حالا لباس معروفی است، آستین هایی از جنس گیپور و به طرح گل داشت و قدمت نیم تاجش که از ملکه آن را قرض گرفته بود به سال ۱۹۳۶ بازمی گشت.

دوک و دوشس کمبریج حالا ۳ فرزند دارند: پرنس جورج ۶ ساله، پرنسس شارلوت ۴ ساله و پرنس لویی که آوریل سال جاری میلادی ۲ ساله می شود.

ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ اولین بار در سال ۱۹۳۴ با یکدیگر آشنا شدند

ملکه الیزات دوم (که آن زمان پرنسس الیزابت بود) وقتی برای اولین بار با پرنس فیلیپ آشنا شد فقط ۸ سال داشت. این اتفاق در سال ۱۹۳۴ در جریان عروسی عموی الیزابت یعنی پرنس جورج، دوک کنت با مارینا، پرنسس یونان و دانمارک، رخ داد.

آن ها نزدیک به ۱۳ سال بعد یعنی در نهم ژوئیه ی ۱۹۴۷، زمانی که ملکه ۲۱ سال و پرنس فیلیپ ۲۶ سال داشت با یکدیگر نامزد کردند.

این زوج در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۷ در کلیسای وست مینیستر ِ لندن با یکدیگر ازدواج کردند

بعد از ازدواج شان ملکه الیزابت دوم – که در آن زمان هنوز پرنسس الیزابت بود – و پرنس فیلیپ، در کشور مالت (مجمع‌ الجزایری کوچک در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه) با یکدیگر زندگی می کردند. پرنس فیلیپ از طرف نیروی دریایی سلطنتی در آنجا مأموریت داشت.

این زوج در سال ۱۹۴۹ صاحب اولین فرزند خود یعنی پرنس چارلز شدند. پرنسس آن، پرنس اندرو و پرنس ادوارد، فرزندان بعدی ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ هستند.

ملکه و پرنس فیلیپ تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۳ سال است که با یکدیگر زندگی می کنند

آن ها در سال ۲۰۱۷ هفتادمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ ۸ نوه و ۸ نتیجه دارند.

پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال ۱۹۷۷ با یکدیگر آشنا شدند

پرنس چارلز در یکی از روزهای نوامبر ۱۹۷۷ برای شرکت در یک برنامه ی شکار پرنده به خانه ی خانواده ی اسپنسر رفته بود. او مهمان سارا، خواهر بزرگ تر دایانا بود که پرنس چارلز مدت کوتاهی با او در رابطه بود.

در آن زمان دایانا ۱۶ سال داشت و از قرار معلوم از زمانی که با چارلز آشنا شده بود از او خوشش می آمد. رابطه ی چارلز با سارا به جایی نرسید اما وقتی دایانا ۱۸ ساله شد، او و پرنس چارلز با یکدیگر وارد رابطه شدند.

دایانا در اینباره گفته بود: «کارهایی که برای جلب محبت و توجه می کرد با خودش جور درنمی آمد. او یک هفته هر روز به من زنگ می زد، بعد سه هفته با من صحبت نمی کرد. خیلی عجیب بود. با خودم فکر می کردم که خب اگر مرا بخواهد می داند کجا پیدایم کند. وقتی به من زنگ می زد به قدری هیجان زده می شدم که سه دختر دیگری که در آپارتمانم زندگی می کردند را دیوانه می کردم.»

پرنس دایانا و پرنس چارلز قبل از آنکه در سال ۱۹۸۱ با یکدیگر نامزد کنند، فقط ۱۳ بار همدیگر را دیده بودند. آن ها مدتی بعد در همان سال باهم ازدواج کردند

گفته می شود این زوج قبل از اینکه با یکدیگر نامزد کنند فقط ۱۳ بار شخصاً یکدیگر را دیده بودند.

عروسی پرنس و پرنسس ولز در روز ۲۹ ژوئیه ی ۱۹۸۱ برگزار شد و آن ها بعداً صاحب ۲ فرزند شدند: پرنس ویلیام و پرنس هری.

زندگی مشترک دایانا و چارلز که همیشه سوژه ی رسانه ها و پاپارازی ها بود را یکی از جنجالی ترین و پرماجراترین ازدواج های سلطنتی می دانند.

پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال ۱۹۹۶ با کسب اجازه از ملکه از یکدیگر جدا شدند. این اتفاق بعد از مصاحبه ی مشهور دایانا با شبکه بی بی سی رخ داد که در آن گفته بود: «در این ازدواج سه نفر حضور داشتند، به همین خاطر کمی شلوغ بود.» اشاره ی دایانا به رابطه ی پرنس چارلز یا کامیلا پارکر بولز بود.

پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۷ در جریان یک سانحه ی رانندگی جان خود را از دست داد. دودی فاید، مردی که دایانا بعداز جدایی اش از پرنس چارلز با او وارد رابطه شده بود هم در این سانحه حضور داشت و کشته شد.

بعد از مرگ پرنسس دایانا، پرنس چارلز در سال ۲۰۰۵ بالاخره با کامیلا پارکز بولز ازدواج کرد

اینطور که گفته می شود پرنس چارلز از زمانی که زندگی مشترکش با پرنسس دایانا به پایان رسید، رابطه ی خود را با کامیلا پارکر بولز شروع کرد. طبق شنیده ها، آشنایی آن ها با یکدیگر به دهه ی ۱۹۷۰ بازمی گردد.

این زوج روز دهم فوریه ی ۲۰۰۵ نامزدی خود را اعلام کردند و طی یک مراسم محضری (مراسم ازدواجی که در کلیسا برگزار نمی شود) در آوریل همان سال در سالن اجتماعات ویندزور با یکدیگر ازدواج کردند.

ملکه به کامیلا عنوان دوشس کورنوال اعطا کرد و وقتی پرنس چارلز بعد از مادرش، پادشاه بریتانیا شود، عنوان کامیلا، پرنسس، همسر پادشاه خواهد بود.

پرنس ادوارد، عموی ملکه الیزابت دوم، با همسر آینده اش، والیس سیمپسون که یک زن آمریکایی مطلقه بود در سال ۱۹۳۱ در یک مهمانی آشنا شد

پرنس ادوارد اولین بار در سال ۱۹۳۱ در خانه ی لیدی فرنس که شایعه شده بود معشوقه ی او است، با والیس سیمپسون آشنا شد.

والیس در آن زمان همسر ارنست سیمپسون بود. او و همسرش ابتدا قصد حضور در مهمانی لیدی فرنس را نداشتند. وقتی زوج دیگری به دلیل بیماری از شرکت در این مهمانی بازماندند، سیمپسون ها تصمیم به رفتن  به خانه ی فرنس گرفتند.

پرنس ادوارد بعدها در کتاب خودزندگی نامه اش به نام «داستان یک پادشاه» (A King’s Story) که در سال ۱۹۵۱ منتشر شد، درباره ی اولین مواجهه اش با والیس سیمپسون نوشته که فکر نمی کند بار اول ذهنیت خوبی از خود برای همسر آینده اش ساخته باشد.

سیمپسون و پرنس ادوارد یک بار دیگر در مراسمی در کاخ باکینگهام با یکدیگر ملاقات کردند و از آن زمان شایعه شد آن ها با یکدیگر در رابطه هستند.

ادوارد در ژانویه ی ۱۹۳۶ به پادشاهی رسید اما می خواست با والیس سیمپسون که در اکتبر همان سال از همسرش جدا شده بود ازدواج  کند. در آن زمان، اعضای خاندان سلطنتی اجازه ی ازدواج با افراد مطلقه را نداشتند.

شاه ادوارد هشتم داوطلبانه از سلطنت کناره گیری کرد تا بتواند با والیس سیمپسون ازدواج کند. آن ها در ژوئن ۱۹۳۷ در مراسمی بی سروصدا با یکدیگر ازدواج کردند

ادوارد در دسامبر ۱۹۳۶ در مصاحبه ای با رادیوهای بریتانیا اظهار کرد: «متوجه شدم امکان ندارد بتوانم بدون کمک و حمایت زنی که دوستش دارم بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشم و وظایفم به عنوان پادشاه را انجام دهم.»

این زوج در ژوئن ۱۹۳۷ باهم ازدواج و تا زمان مرگ ادوارد در سال ۱۹۷۲ با یکدیگر زندگی کردند.

پرنسس اوژنی و همسرش، جک بروکسبنک، در سال ۲۰۱۰ در یکی از پیست های اسکی سوئیس با یکدیگر آشنا شدند که از تفریحگاه های محبوب اعضای خاندان سلطنتی است

پرنسس اوژنی، یکی دیگر از نوه های ملکه بریتانیا که دختر کوچک اندرو، دوک یورک و سارا فرگوسن، دوشس یورک است، اولین بار در سال ۲۰۱۰ در یکی از پیست های اسکی مشهور سوئیس به نام وربیر با همسرش آشنا شد که اعضای خاندان سلطنتی زیاد به آنجا می روند.

اینطور که گفته می شود رابطه ی پرنسس اوژنی و بروکسبنک از سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

طبق شنیده ها، بروکسبنک یکی از اقوام دور خاندان سلطنتی بریتانیا است. او به دانشگاه نرفته اما شغل های مختلفی از جمله در حوزه ی هتلداری و همکاری با برندهای مشروب سازی داشته. او در حال حاضر سفیر برند مشروب سازی جروج کلونی است.

بروکسبنک و پرنسس اوژنی دوازهم اکتبر ۲۰۱۸ با یکدیگر ازدواج کردند

پرنسس اوژنی در ویدئویی درباره ی نامزدی اش با بروکسبنک در مه ۲۰۱۸ گفته بود که مادربزرگ و پدربزرگش جزء معدود کسانی بودند که ابتدا آن ها را در جریان تصمیم خودش و بروکسبنک برای نامزدی با یکدیگر گذاشته بود و آن ها از این خبر بسیار خوشحال بودند.

بروکسبنک هم اظهار کرد که ملکه بسیار خوشحال بود و برای آن ها آرزوی خوشبختی کرد.

پرنسس اوژنی و بروکسبنک دومین زوج سلطنتی ای بودند که در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ازدواج کردند. مراسم ازدواج آن ها بعد از عروسی مگان مارکل و هری، پسرعموی اوژنی برگزار شد.

هر دو مراسم در یک جا یعنی کلیسای سنت جورج ِ کاخ ویندزور برگزار شد.

از آنجایی که پرنسس اوژنی و خواهر بزرگش، پرنسس بئاتریس، «عضو فعال خاندان سلطنتی» محسوب نمی شوند، در مقایسه با پسرعموهایشان، هری و پرنس ویلیام، در مجموع ملزم به رعایت قوانین سلطنتی کمتری هستند و این در مورد مراسم هایی مثل عروسی هم صدق می کند.

پرنسس بئاتریس، خواهر بزرگ پرنسس اوژنی، و نامزدش، ادواردو ماپلی موتزی، اینطور که گفته می شود سال ها دوستان خانوادگی یکدیگر بوده اند

پرنسس بئاتریس و ادواردو «ادو» ماپلی موتزی، که یک ساختمان ساز و از اعضای خاندان سلطنتی ایتالیا است، در سپتامبر ۲۰۱۹ نامزدی خود با یکدیگر را اعلام کردند.

اینطور که گفته می شود موتزی یکی از دوستان نزدیک خانواده ی پرنسس بئاتریس است. پرنسس بئاتریس و موتزی در مارس ۲۰۱۸ با حضور در مراسمی در گالری ملی پرتره ی لندن، رابطه ی خود را علنی کردند.

موتزی و پرنسس بئاتریس قرار است در ماه مه ۲۰۲۰ در مراسمی که شاید خصوصی تر از دیگر عروسی های سلطنتی برگزار شود، با یکدیگر ازدواج کنند

پرنسس بئاتریس با یکی از خانواده های سلطنتی ایتالیا وصلت خواهد کرد و بعد از آنکه به عقد موتزی درآید، به یک کنتس یا در ایتالیایی «کنتسا» و «نوبیلی دونا» تبدیل خواهد شد، نه مثل مگان مارکل و کیت میدلتون یک دوشس.

مراسم ازدواج آن ها که در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، با بعضی از عروسی های بزرگ سلطنتی یک دهه ی گذشته مثل مراسم ازدواج مگان مارکل و هری و پرنسس اوژنی و جک بروکسبنک، متفاوت خواهد بود.

مراسم عروسی پرنسس بئاتریس و موتزی به صورت خصوصی برگزار می شود و قرار نیست شبکه ی تلویزیونی خاصی آن را پوشش خبری دهد یا مراسم پخش زنده ی تلویزیونی داشته باشد.

منبع: insider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود