محسن تنابنده در نقش «نقی معمولی» سریال پایتخت و جنجال عکس اتاق‌خواب!

محسن تنابنده در نقش «نقی معمولی» سریال پایتخت و جنجال عکس اتاق‌خواب!

محسن تنابنده احتمالا یکی از مطرح ترین هنرپیشه های سریال های نوروز ۹۹ است که هر شب، میلیون ها بیننده را به شبکه۱ سیما می کشاند تا روایتی دیگر از زندگی پر فراز و نشیب خانواده «معمولی» را در شهرهای شمالی کشور، تماشا کنیم. دستمزد محسن تنابنده در سریال پایتخت، ۱۸ میلیارد ریال نیست. عکس او با هما روی تخت آن ها در اتاق خواب که مربوط به سکانسی از سریال بود، هم‌چنان بازتاب های زیادی پیدا کرده است.

محسن تنابنده در ایام نوروز از سال ۱۳۸۹ تا به امروز که شاهد تغییر دو دولت هستیم، یکی از پرمخاطب ترین و تاثیر گذارترین شخصیت های برنامه های نوروزی است که تاثیرگذاری او در سریال پر بیننده پایتخت را نمی توان چشم پوشی کرد. تکه کلام های مازنی و غیر مازنی اش از «رو به رشدی» تا «استندبای حاجی ام»!، هم‌چنان مثل تکه کلام های مهران مدیری در شب های بربره، زبانزد خاص و عام است.

دستمزد محسن تنابنده در سریال پایتخت

دستمزد محسن تنابنده در سریال پایتخت، یکی از موضوعاتی است که رسانه ها و افکار عمومی به دنبال یافتن آن هستند. تا آن جا که نامه ای منسوب به سازمان اوج در سال ۹۷ جعل شد و دستمزد محسن تنابنده در سریال پایتخت را ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

موضوعی که توسط رئیس سازمان اوج، تکذیب شد. به هر حال، رسانه ملی بیش از ۲۰ دقیقه در زمان پخش این سریال، تبلیغ نشان می دهد که نشان گر قدرت این سریال برای ده ها میلیون مخاطب شبکه ۱ است که به قول حسام الدین آشنا، مشاور روحانی، خیابان ها و اینترنت را خلوت می کند.

جنجال عکس اتاق خواب نقی و هما در سریال پایتخت

در اولین ۵ شنبه سال ۹۹، محسن تنابنده یک استوری در اینستاگرامش گذاشت که مربوط به سکانسی از سریال پایتخت بود که او به همراه همسرش هما (با نقش آفرینی ریما رامین فر)، در اتاق خواب و روی تخت، مشغول صحبت هستند.

محسن تنابنده
تصویر استوری جنجالی محسن تنابنده در اینستاگرامش که عکس سکانس اتاق خواب او و هما (همسرش در فیلم با بازی ریما رامین فر) است

او چند ایموجی قلب هم زیر این عکس گذاشت که اتفاقا، با ایموجی قلب از سوی همسر اصلی ریما رامین فر (امین جعفری) هم مواجه شد. موضوعی که جنجالی در شبکه های اجتماعی راه انداخت و قریب به ۳۰ هزار کامنت موافق و مخالف دریافت کرد. حتی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در پستی، این استوری را نشان از بی غیرتی امیر جعفری دانست!

نقی معمولی کیست؟

محسن تنابنده در سریال پایتخت و در فصل جدید آن که هر شب از شبکه ۱ سیما پخش می شود، پسر پنجعلی است که در این فصل، شاهد حضور وی نیستیم و به قول خودش، صلاح نبود که فوت بابا پنج‌علی را به تصویر بکشند. محسن تنابنده، نقش های مختلفی را در سینما وتلویزیون ایفا کرده که نقش «نقی معمولی»، یکی از جذاب ترین این نقش ها محسوب می شود. تیکه کلام محسن خان در فصل ششم سریال پایتخت: «من استندبای حاجیم» بوده و بخشی از ادبیات طنز سریال را به دوش می کشد.

بعضی ها معتقد هستند که دیالوگ هایش در این سریال پربیننده شبکه ۱ سیما، فی البداهه است. به هرحال، او از پس نقش بر می آید و سعی می کند تا مخاطب را با خود در سریال همراه کند. محسن تنابنده ، متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۴ است. او در دانشگاه هنر تهران، رشته بازیگری خوانده و از هنرپیشه های سینما و تلویزیون است که تحصیلات دانشگاهی وی، مرتبط با کارش است.

خانواده اش دامغانی الاصل هستند اما محسن تنابنده، در تهران متولد شد و آن هم در محله «اعدام» در جنوب پایتخت. محسن تنابنده، همسری به نام روشنک گلپا داشته و پسرش، «نامی» نام دارد. محرمانه‌ها و شنیدنی های زندگی محسن تنابنده را در سایت او در نشانی MohsenTanabandeh.com می توان دنبال کرد.

اینستاگرام محسن تنابنده، از اینستاگرام های محبوب در ایام کرونایی نوروز ایرانیان است. جایی که محفل سوالات و انتقادات و تشویقات تماشاگران سریال پایتخت می شود.

سکانسی از سریال پایتخت ۶ که در اینستاگرام محسن تنابنده منتشر شد

محسن تنابنده در سریال پایتخت

محسن تنابنده در تلویزیون از سال ۱۳۸۵ با سریال زندگی به شرط خنده به کارگردانی مهدی مظلومی، حاضر شد. پس از آن در سریال پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۶ نقش آفرینی کرد که زمینه آشنایی او با استاد مقدم شد.

۲ سال بعد با سریال چاردیواری به کارگردانی سیروس مقدم، دومین تجربه خود را با وی انجام داد و از سال بعدش، سریال پایتخت استارت خورد. پایتخت ۱ در سال ۱۳۸۹ روبروی دوربین رفت. پایتخت ۲ در سال ۱۳۹۱، پایتخت ۳ در سال ۱۳۹۲، پایتخت ۴ در سال ۱۳۹۴، پایتخت ۵ در سال ۱۳۹۶ و پایتخت ۶ نیز در نوروز ۹۹ ، مهمان شب های خانه های ایرانیان شد. در همه فصل ها، محسن تنابنده در نقش نقی معمولی ظاهر شد.

سریال پایتخت ۶، مثل بخش های قبلی این سریال نوروزی پر بیننده، حوادث زیادی دارد که با هنرنمایی هنرپیشه های توانمندش، قصه جذابی را روایت می کند. قصه ای با طعم طنز که البته نیش های سیاسی بسیاری دارد.

محسن تنابنده در فصل ششم سریال، همسر هما با نقش آفرینی ریما رامین فر است. محسن تنابنده در سریال پایتخت،پسر پنجعلی (با هنرنمایی علیرضا خمسه) نیز هست و راننده خودرو یک نماینده مجلس استان های شمالی کشور است. محسن تنابنده را در این سریال، احمد مهران فر (ارسطو عامل)، هومن حاج عبداللهی (رحمت الله امینی)، بهرام افشاری (بهتاش فریبا)، مهران احمدی (بهبود فریبا)، سارا ونیکا فرقانی اصل، مجتبی و مصطفی بلال حبشی (در نقش رحمان و رحیم) و سلمان خطی (در نقش تقی معمولی) همراهی می کند.

در فصل ششم سریال پایتخت، محسن تنابنده که یکی از دستیاران فیلم نامه است، از بهنام بانی، محمد رضا حیانی، جواد خیابانی و خسرو امیر صادقی برای حضور در سکانس هایی از سریال، دعوت کرده است.

محسن تنابنده در سینما

محسن تنابنده در سال ۱۳۹۳، نخستین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کرد که «گینس» نام داشت و پس از آن فیلم جنجالی «قسم» را روبروی دوربین برد. از سال ۱۳۹۷ تا کنون، او فیلمی نساخته است.در سال ۱۳۹۸، ۲ فیلم از محسن تنابنده روی پرده های نقره ای سینمای ایران رفت که عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور از آن جمله است.در فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی در سال ۱۳۹۴، در نقش ساموئل نقش آفرینی کرد.

محسن تنابنده
جدید ترین پست اینستاگرامی محسن تنابنده که زیرش نوشت: من استندبای حاجی ام!

باید با ۱۵ قسم فصل ششم سریال پایتخت همراه شد تا ببینم فرجام فعالیت محسن تنابنده در نقش نقی معمولی و راننده نماینده مجلس، چه خواهد شد. محسن خان، ۳میلیون دنبال کننده در اینستاگرامش دارد و فقط ۱۸ صفحه را دنبال میکند که شامل صفحه اینستاگرامی احمد مهرانفر، نوید محمد زاده، یورونیوز فارسی، همسرش روشنک گلپا، رضا یزدانی و چند نفر دیگر می شود.

انتقادات به محسن تنابنده برای سکانس هایی که در فصل ششم سریال پایتخت بازی کرده، روز به روز در حال افزایش است. موج انتقادات از دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گرفته تا رسانه ها و جامعه شناسان و برخی از هموطنان مازنی و روانشناسان و فعالان سینما و هنر را شامل می شود. صدها هزار کامنت مخاطبان پایتخت را می توان لابلای کامنت هایی که مردم زیر پست های محسن تنابنده می گذارند، مشاهده کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مهدی فروردین ۸, ۱۳۹۹

    اینا فقط تراوشات یک ذهن مریضه اونایی که از این هیچی دارن کوه میسازن یه مشت عقده ای ان که تو زندگی کمبود داشتن همه چیزو جنسی میبینن و خودشون از هر دری تو هستن واقعا مایه تاسفه و البته از عوارض قرنتینه و بیکار بودن.

  • SINA فروردین ۹, ۱۳۹۹

    نمی‌تونم باور کنم که یه انسان بتونه از نشستن دو نفر بر روی تخت و صحبت کردن‌شون تحریک بشه. یا واقعا از روی قصد این حرف‌ها رو می‌زنن که حاشیه درست کنن؛ یا ذهنشون مریضه. البته به مریض بودن ذهن خیلی‌ها هیچ شکی نیست؛ اما این سبک موضوعات برای حاشیه ساختن و سرگرم کردن مردم گفته میشه. حتی خود محسن تنابنده که میاد دقیقا همون عکسی و که می‌دونه براش حاشیه ساخته شده رو قرار میده و قلب و بوس می‌ذاره، دنبال حاشیه‌ست.