سایز کاندوم و چالش‌های انتخاب اندازه و نوع متناسب کاندوم برای آقایان

سایز کاندوم و چالش‌های انتخاب اندازه و نوع متناسب کاندوم برای آقایان

خرید کاندومی که درست اندازه شما باشد ترفندهای خاص خودش را دارد. مثلا ممکن است سایز کاندوم راحت نباشد و شما دلتان نخواهید بار دوم از آن استفاده کنید. حتی ممکن است دقیقا منجر به همان مشکلاتی شود که کاندوم به منظور پیشگیری از آنها طراحی شده است؛ یعنی بارداری غیر ارادی یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی.

چالش خرید و استفاده از کاندوم

خرید کاندوم ممکن است برای برخی از افراد فرایندی خجالت‌آور باشد. برندهای زیادی هستند که کاندوم تولید می‌کنند. هر برند سبک‌های مختلفی از کاندوم را در ابعاد گوناگون عرضه می‌کند.

کاندوم‌ها اغلب از لاتکس ساخته می‌شوند اما کاندوم‌هایی نیز هستند که از جنس پلی اورتان یا مواد دیگر هستند و در دسته تجهیزات طبی به فروش می‌رسند. بنابراین، دقت کنید که حتما با استانداردهایی که سازمان ایزو و دیگر سازمان‌های پزشکی و بهداشتی معتبر تنظیم می‌کنند مطابقت داشته باشد.

مثلا سازمان ایزو (ISO)، که سازمان بین المللی استاندارد است، کاندوم‌ها را تحت آزمایشات هوا و الکتریسیته قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کند کاندوم سوراخ ندارد و پاره نمی‌شود. ایزو استاندارد ضخامت نیز مقرر می‌کند و الزاماتی برای طول عمر کاندوم‌ها در قفسه داروخانه یا منزل نیز ایجاد می‌نماید.

سایز کاندوم

مشکلات رایج آقایان با انواع کاندوم

با وجود این، بیشتر مشکلاتی که آقایان با کاندوم‌های خود دارند فیت و متناسب نبودن سایز آن با اندام تناسلی آنهاست. بیش از ۵۰ درصد از مردان بر این عقیده‌اند که کاندوم اندازه آنها نیست!

در یکی از جدیدترین تحقیقات انجام شده از آقایان خواسته شد در مورد مشکلاتی که با اندازه کاندوم‌های خود داشته‌اند نظرشان را بگویند. تقریبا یک سوم از آنها اذعان داشتند که کاندوم‌ بیش از اندازه برایشان تنگ بوده است. برخی دیگر هم گفته بودند که خیلی بلند، خیلی کوتاه یا خیلی شل است.

سُر خوردن و پاره شدن کاندوم در اثر نامناسب بودن ابعاد آن نیز از دیگر مشکلات مهم بود؛ البته، در طی تحقیقات انجام شده در کمتر از ۱۰ درصد موارد اتفاق افتاده بود.

آقایان مشکلات دیگری را نیز با کاندوم‌های خود تجربه کردند. برخی از آنها بر این باورند که برقراری رابطه جنسی در زمانی که از کاندوم استفاده می‌کنند به اندازه‌ای که باید حس خوبی ایجاد کند تجربه خوشایندی نیست. برخی دیگر نیز از تحریکات پوستی، مشکل در حفظ نعوظ یا خشک شدن کاندوم در هنگام رابطه جنسی شکایت داشتند.

سایز کاندوم

آیا کاندوم در یک اندازه متناسب وجود دارد؟

اندازه متوسط آلت تناسلی بین ۵ تا ۷ اینچ (۱۲.۷ سانتی متر تا ۱۷.۷ سانتی‌ متر) است و محیط دور آن یا قطرش ۳.۵ تا ۶ اینچ (۸.۸ سانتی‌متر تا ۱۵.۲ سانتی متر). اما همان طور که می‌دانید ابعاد آلت تناسلی در افراد مختلف متفاوت است.

سازمان ایزو و بهداشت در مورد ابعاد کاندوم حداقل طول را ۶.۳ اینچ (۱۶ سانتی متر) در نظر می‌گیرد. بیشتر کاندوم‌ها ۷ اینچ (۱۷.۷ سانتی متر) هستند و برخی از آنها نوک و فضای اضافی برای نگهداشتن مایع منی دارند. اگر کاندوم‌ شما فضای اضافی ندارد، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری باید نیم اینچ یا حدود ۲.۵ سانتی متر از نوک را خالی نگه دارید تا هنگام تخلیه مایع منی جای کافی داشته باشد.

به همین منظور، برخی از کارخانه‌های سازنده کاندوم‌ها را در ابعاد مختلف می‌سازند. برای اینکه اندازه متناسبی که حس خوبی برایتان داشته باشد را انتخاب کنید، باید قبل از هر چیز ابعاد آلت تناسلی خود را بدانید. اگر شما بخواهید این کار را انجام دهید، بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند هنگامی که آلت تناسلی در حال نعوظ است، از بالا و پهلو اندازه بگیرید.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که بیشتر کاندوم‌ها در ابعادی هستند که برای حداکثر آقایان متناسب به نظر می‌رسند. اما اگر فکر می‌کنید کاندومی که خریده‌اید اندازه شما نیست، احتمال دارد کلا دلتان نخواهد از آن استفاده کنید. بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم که حتما یک بار آن را امتحان کنید اما بیش از حد در مورد سایز آن وسواس نداشته باشید. سایز کاندوم معمولا پشت جعبه آن با عبارات width (برای عرض) و Length برای طول نوشته می شود.

منبع: webmd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • رضا محسس فروردین ۸, ۱۳۹۹

    سلام
    اگر میشه راه های جلوگیری از بارداری با روش های خوشایند تر رو بگین . راه هایی که از لذت جنسی جلوگیری نمی کند .باتشکر

    بعد بگین چطوری باید به متصدی داروخونه بگیم که کسی شک نکنه ؟!

    • بی نام فروردین ۹, ۱۳۹۹

      کسی که شک نمیکنه یعنی اصلا متصدی داروخانه اهمیتی به این قضیه نمیده فقط خجالت مشتری هست که باعث میشه چیزی رو که دنبالش هست به دست نیاره. متاسفانه خجالت کشیدن در مورد مسائل جنسی و خرید وسایل مناسب پیشگیری منجر به رفتارهای پرخطر جنسی میشه.