با این ترفندها لباس های خود را مثل روز اول شان کنید

با این ترفندها لباس های خود را مثل روز اول شان کنید

کلاه لبه دارتان کج و کوله شده؟ لباس باقتنی تان گلوله گلوله و پرزهایش بلند شده؟ دکمه های پیراهن تان دائماً کنده و گم می شود؟ برای همه ی این مشکلات کوچک اما آزار دهنده راه حل های ساده ای وجود دارد. در ادامه شما را با تعدادی از ترفندهای نگهداری از لباس آشنا خواهیم کرد که به شما کمک می کنند در وقت، پول و اعصاب خود صرفه جویی کنید و لباس های خود را مثل روز اول شان کنید.

۱- چند قالب یخ داخل مخزن لباسشویی بگذارید تا چین و چروک لباس ها باز شود

ترفندهای نگهداری از لباس

چند قالب یخ داخل مخزن لباسشویی بگذارید و درجه ی خشک کن ماشین را روی متوسط بگذارید و مدت آن را ۱۵ دقیقه تنظیم کنید. قالب های یخ شروع به ذوب شدن می کنند تبدیل و به بخار می شوند که این مسأله به باز شدن چروک لباس ها کمک می کند. به جای یخ هم می توانید یک جوراب نم دار در کنار لباس ها در داخل مخزن ماشین لباسشویی بگذارید.

۲- با یک ژیلت پرزهای لباس های بافتنی را جدا کنید

با استفاده از یک ژیلت می توانید قسمت هایی که گلوله گلوله شده یا پرزشان بلند شده را از لباس های بافتنی تان جدا کنید. اما دقت کنید که این کار را باید به آرامی انجام دهید تا مبادا تصادفاْ لباس تان را با تیغ ژیلت سوراخ نکنید.

برای این کار، ابتدا لباس را بشویید و بعد از خشک شدن لباس، قسمت های گلوله گلوله شده یا پرز داده را با احتیاط با ژیلت بتراشید.

۳- با استفاده از بخار آب و بدون نیاز به هیچ وسیله ی خاصی، کلاه تغییر شکل داده ی خود را به حالت اولش برگردانید

یک قابلمه ی کوچک را از آب پر کنید و اجازه دهید آب درونش بجوشد. شعله را کم کنید و کلاه تان را روی قابلمه بگذارید. بخار آب چین و چروک ها را به تدریج باز خواهد کرد و کلاه تان مثل روز اولش خواهد شد.

۴- با نمک رنگ را به لباس های رنگ و رو رفته ی خود بازگردانید

وقتی لباس ها را در ماشین لباسشویی گذاشتید و شوینده را ریختید، نصف فنجان (۱۵۰ گرم ) نمک در مخزن ماشین بریزید. این کار نه تنها رنگ لباس ها را برمی گرداند، بلکه می تواند کمک کند از همان ابتدا جلوی رنگ و رو رفته شدن لباس ها را بگیرید.

شما می توانید در صورت تمایل در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، به لباس ها نمک هم اضافه کنید.

نمک های آشپزخانه یا نمک های خیلی ریز برای این کار مناسب هستند، اما از استفاده از نمک های درشت دریایی باید خودداری کنید چون ممکن است به طور کامل در ماشین لباسشویی حل نشوند.

نمک در از بین بردن لکه ها، به ویژه خون، کپک و عرق هم مؤثر است.

۵- دکمه ها و زیپ های لباس ها را قبل از شستن ببندید

قبل از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی همه ی دکمه ها و زیپ های لباس ها را ببیندید. این کار از گیر کردن آن ها به بقیه ی لباس ها و کشیده شدن دکمه ها یا شل شدن آن ها جلوگیری می کند. اگر این کار را انجام ندهید احتمال گیر کردن آن ها به بقیه ی لباس ها و کش آمدن یا پاره شدن پارچه ی آن ها، آسیب دیدن مکانیزم قفل ماشین لباسشویی و کشیده شدن دکمه ها در حین شستشو وجود دارد.

۶- از نخ دندان برای محکم تر کردن دکمه ها استفاده کنید

اگر می خواهید از پاره و گم شدن دکمه های لباس های خود جلوگیری کنید، کافی است آن ها را با نخ دندان به لباس ها بدوزید. این ترفند به خصوص در مورد دکمه های سنگین تر بسیار مؤثر است.

۷- با جوش شیرین بوی بد کفش ها را از بین ببرید

حداقل یک قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل هر کفش بریزید. مقدار جوش شیرین باید آنقدری باشد که تمام کف کفش را بپوشاند. اگر کفش های بزرگی دارید ممکن است به بیشتر از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز داشته باشید.

۸- از اتوی مو برای اتو کردن یقه ی پیراهن ها استفاده کنید

اگر حتی بعد از اتو کردن لباس تان هم یقه ی آن ظاهر خوبی پیدا نکرد، از یک دستگاه اتوی مو کمک بگیرید. این ترفند وقت هایی که عجله دارید و فرصتی برای اتو کردن با دقت لباس تان ندارید هم کارگشا است. فقط مراقب باشید که پارچه ی لباس تان را نسوزانید.

۹- با استفاده از شامپو بچه لباس های نخی آب رفته را به اندازه ی اول شان برگردانید

پارچه های نخی بسیار منعطف هستند، به همین دلیل اگر آب رفتند می توانید آن ها را به راحتی به اندازه ی اول شان بازگردانید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک شامپو بچه است.

۱- لباس خود را درون یک تشت قرار دهید و آن را با آب ولرم پر کنید.

۲- دو قاشق غذاخوری شامپو یا ماده ی نرم کننده ی لباس درون تشت بریزید.

۳- اجازه دهید لباس ۳۰ دقیقه درون تشت خیس بخورید.

۴- سپس لباس را صاف روی یک حوله قرار دهید و تا لباس هنوز نم دارد، آن را لوله کنید. سپس لباس را با دقت باز کنید و آن را صاف جایی پهن کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید:

چند ترفند ساده برای آنکه کفش‌هایتان را مثل روز اولشان کنید

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود