داستان اکران آنلاین امشب «خروج» ابراهیم حاتمی کیا

داستان اکران آنلاین امشب «خروج» ابراهیم حاتمی کیا

فیلم خروج حاتمی کیا شامگاه ۲۴ فروردین ۹۹ از طریق سامانه فیلیمو و نماوا به صورت اینترنتی پخش می شود. رسانه ملی، دیشب تبلیغ گسترده ای برای نمایش آخرین کار کارگردان ژانر دفاع مقدس کرد و از هموطنان خواست تا به تماشای آنلاین فیلم او بنشینند.

حاتمی کیا نیز در یک پیام ویدیویی که از بخش خبری بسیاری از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش شد، از مردم خواست از کپی و به اشتراک گذاری فیلم جلوگیری کنند تا پس از داستان کرونا، فیلم در اکران عمومی، هزینه ساخت را جبران کند.

انتخاب فیلم «خروج» حاتمی کیا برای اکران آنلاین روزگار کرونایی و تبلیغ گسترده آن در رسانه ملی و پخش صحبت های کارگردان درباره دانلود غیرقانونی فیلم، با واکنش های مختلفی از سوی فعالان رسانه ای، سینمایی و کاربران شبکه های اجتماعی همراه شده است.

فیلم خروج حاتمی کیا از فرآیند انتخاب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر ۹۸ کنار گذاشته شد تا آقای کارگردان همیشه معترض، این اتفاق را «مهندسی آرا» خطاب کند. کارگردان ژانر دفاع مقدس سینمای ایران، در نشست خبری فیلمش در بهمن ۹۸، زبان منتقدان فیلمش را زبان بی حیایی دانسته بود.

فرامرز قریبیان هم در نشست خبری فیلم، «خروج» را بهترین کار خود دانست و از «خروج همیشگی» از دنیای بازیگری گفت. برخی از رسانه ها در بهمن ماه ۹۸ پس از اکران محدود فیلم خروج حاتمی کیا، عناوین خاصی برای نوشته های خود انتخاب کردند.

از آن جمله می توان به: شورش مرد تنها، عصر جدید حاتمی کیا، حاتمی کیا خشمگین می شود، سقوط، زنده باد رحمت، روایت وسترن ایرانی، اعتراض به وقت حاتمی، دوگانه کوفی و کربلایی، بحران دوگانگی حاتمی کیا، خروج عدل آبادی ها با کاروان غیرت، همه علیه خروج، هفت قهرمان سینما، عباس آژانس شیشه ای با تراکتور در خروج، جایی برای پیرمردها نیست و روزگار قریبیان، اشاره کرد.

فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، محصول سال ۱۳۹۸ است. تهیه کننده این فیلم، حبیب الله والی نژاد بوده و نویسنده فیلمنامه نیز خود کارگردان است. در این فیلم شاهد جدید ترین بازی فرامرز قریبیان هستیم که گویا از دنیای سینماگری، خداحافطی کرده است.

پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، سام قریبیان (پسر فرامرز قریبیان)، کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، محمد فیلی، مهدی فقیه و آتش تقی پور از جمله هنرپیشه هایی هستند که در فیلم سینمایی خروج حاتمی کیا، نقش آفرینی دارند. موسیقی این فیلم محصول استاد کارن همایون فر بوده و وحید ابراهیمی نیز کار فیلمبرداری اثر را بر عهده داشته است.

فیلم خروج حاتمی کیا
حضور یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در پشت صحنه خروج حاتمی کیا با واکنش هایی همراه شده بود
فیلم خروج حاتمی کیا
تصویر گریم پانته آ پناهی ها در فیلم خروج حاتمی کیا

داستان فیلم سینمایی خروج حاتمی کیا

داستان فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا ، روایت گروهی از کشاورزان یک روستا است که از قضا، شرکت سهامی آب منطقه ای، در زمان تخلیه سد آب شور، اشتباهی آب شور را وارد اراضی زراعی آن ها کرده و همه محصولات کشاورزی آن ها را تخریب می کند. کشاورزان، مساله را با دهیار و بخشدار و امام جمعه محل مطرح می کنند اما به نتیجه خاصی نمی رسند.

مشکل حل نمی شود و خسارتی هم جبران نمی شود. کشاورزان آسیب دیده از سهل انگار شرکت آب منطقه ای ، تصمیم می گیرند که شکایت خود را پیش رئیس جمهور ببرند تا مشکل خود را با وی مطرح کنند. لذا تراکتوری اجاره می کنند و از روستا، عازم پایتخت می شوند. خبر سفر آن ها بازتاب خبری گسترده ای در رسانه ها پیدا می کند و سبب محبوبیت و مشکلاتی برای ایران افراد می شود.

داستان «خروج» کارگردان «آژانس شیشه ای»، روایتی از جنس اعتراض و مثل داستان «دوغ» سریال تلویزیونی «نون خ ۲» شبکه اول سیما، داستان تلخ حق انتخاب و اعتراض را در ایران امروز بیان می کند. اعتراض مردم به حاکمان، علت و ایده شکل گیری این فیلم در ذهن کارگردان فیلم سینمایی به وقت شام است.

لوکیشن فیلم سینمایی خروج حاتمی کیا

گفته شده که بخشی از لوکیشن فیلم سینمایی خروج ، شهرستان گچساران بود و از آن جا آغاز و در استان قم به اتمام می رسد. شما در فیلم سینمایی خروج، با ۴۸۰ نما مواجه می شوید. بخشی از داستان روی تراکتور و جاده می گذرد و بیش از پنجاه دقیقه جلوه بصری دارد که ۱ ماه با حضور ۱۵ کارشناس، طراحی و ساخت آن به طول انجامید.

جوایز خروج و نقدها

جوایز خروج حاتمی کیا مثل بسیاری از آثار این کارگردان مورد حمایت نهادها، داستان ها دارد. فیلم خروج حاتمی کیا توانست در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در ۵ رشته نامزد شده و در ۲ رشته بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه های بصری، سیمرغ بلورین را شکار کند.

فیلم خروج حاتمی کیا
تصویر هنرپیشه ها و کارگردان و عوامل فیلم خروج حاتمی کیا در نشست خبری جنجالی فیلم در جشنواره فیلم فجر ۹۸

بعضی ها معتقدند که جدید ترین اثر سینمایی کارگردان «بادیگارد» و «چ»، نشانه هایی از فیلم های سینمایی مطرح چون: «داستان استریت» به کارگردانی دیوید لینچ، «نابخشوده» به کارگردانی کلینت ایستوود و «زنده باد زاپاتا» ساخته الیا کازان و «خوشه های خشم» جان فورد را در خود دارد. گر چه ژانر وسترن نیست و درون مایه اعتراض منطقی دارد و در مقابل تئوری شورش فیلم «جوکر» به کارگردانی تاد فیلپس قرار می گیرد.

بازی زیر پوستی فرامرز قریبیان در نقش اصلی فیلم، روایتی از یک قهرمان تنها است که آرمان گرا بوده و ذهنیت ما را به «حاج کاظم» آژانس شیشه ای نزدیک می کند. اما فریادی در کار نیست. «رحمت» فیلم سینمایی خروج، برای مبارزه با ظلم، جدیت دارد. اما به قول برخی از منتقدان، شیرین بازی های دیگر هنرپیشه ها، تمرکز را از رحمت دور کرده است.

دانلود فیلم خروج حاتمی کیا

دانلود فیلم خروج حاتمی کیا احتمالا از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹ از طریق کانال های تلگرامی سینمایی و دانلود فیلم و سریال استارت خورده و شاهد نمایش فیلم خروج حاتمی کیا در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی باشیم که نیازمند برخورد پلیس فتا با قانون شکنان است.

لینک دانلود فیلم خروج حاتمی کیا روی هر پرتالی قرار بگیرد، مثل دیگر آثار سینمایی مجاز کشور که دانلود غیر قانونی آن، ممنوع است، موجب پیگرد خواهد شد. برای حمایت از کپی رایت سینمایی ایران و حمایت از اقتصاد هنر، از قرار دادن لینک دانلود خروج حاتمی کیا پرهیز کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود