همه چیز درباره عرضه اولیه سهام شرکت لاستیک یزد در ۳۱ اردیبهشت ۹۹

۲.۵ میلیون نفر منتظر مهمان جدید فرابورس

همه چیز درباره عرضه اولیه سهام شرکت لاستیک یزد در ۳۱ اردیبهشت ۹۹

عرضه اولیه لاستیک یزد (با نماد: پیزد) از جمله عرضه اولیه های شیرین و پر سود بهار ۹۹ است. سال ۹۹ سال جهش تولید و سال رویایی بورس ایران است. منتظر شاخص کل ۳ میلیون واحدی و انفجار بورس با آزاد سازی سهام عدالت در شهریور یا آبان ۹۹ هستیم.

زمان عرضه اولیه لاستیک یزد ۳۱ اردیبهشت ۹۹ است. مبلغ مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه لاستیک یزد ، سود مشارکت در عرضه اولیه لاستیک یزد و تحلیل بنیادی اجمالی این مهمان جدید فرابورس ایران در سال کرونایی ۹۹ را در این گفتار روزیاتو در اختیار علاقمندان بورس باز ایرانی قرار داده ایم.

زمان عرضه اولیه پگاه گیلان ۱۰ اردیبهشت ۹۹ بود. حداکثر سهم قابل عرضه به هر کد سهامداری غگیلا، ۱۰۰۰ سهم و سقف قیمتی نیز ۱۴۵۰ تومان است.

توصیه می کنیم در کلیه عرضه اولیه های سال ۹۹ شرکت کرده و برای همه اعضا، خانواده پس از ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در کارگزاری ها یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور، کد بورس و دسترسی معاملات آنلاین بگیرید تا از سودهای شیرین مشارکت در عرضه اولیه سهام سال ۹۹ برخوردار شوید.

اگر فردی در سال  ۹۸  در کلیه عرضه اولیه ها شرکت کرده بود، ۵۵ میلیون تومان سود خالص نصیب او می شد. پس شرکت در عرضه اولیه لاستیک یزد مثل شستا و صبا، فراموش نشود.

با ما همراه باشید.

زمان عرضه اولیه لاستیک یزد

زمان عرضه اولیه لاستیک یزد بهار ۹۹ است. زمان دقیق عرضه اولیه پس از انتشار اطلاعیه عرضه اولیه در آخرین هفته اردیبهشت ۹۹ توسط شرکت فرابورس ایران، مشخص شد که در همین گفتار به روز رسانی می شود. زمان عرضه اولیه لاستیک یزد پس از عرضه اولیه شستا و صبا، بهار ۹۹ را به یکی از بهارهای فراموش نشدنی در تاریخ  عرضه اولیه ها در بازار سرمایه تبدیل می کند.

فهرست عرضه اولیه های سال ۹۹

توجه کنید که پس از عرضه اولیه لاستیک یزد ، منتظر عرضه اولیه های زیر باشید که در روزیاتو در گفتارهای جامعی به آن اشاره خواهیم کرد. لذا همیشه چند میلیون تومان نقدینگی برای مشارکت در عرضه اولیه های پرسود سال ۹۹ در حساب شما نزد کارگزاری موجود باشد تا نیاز به فروش سهام خود در سال رویایی بورس نداشته باشید:

  • عرضه  اولیه  زر ماکارون
  • عرضه اولیه شرکت رایان هم افزار با نماد رافزا
  • عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد غگیلا
  • عرضه اولیه شرکت لیزینگ پارسیان با نماد ولپارس
  • عرضه اولیه شرکت توسعه میر برق گیلان با نماد بگیلان
  • عرضه اولیه شرکت ایمن خودرو شرق با نماد خیمن
  • عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی
  • عرضه اولیه شرکت تولید نیروی  جنوب غربی صبا با نماد بصبا
  • عرضه اولیه شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان با نماد برانسفو
  • عرضه اولیه پتروشیمی ایلام با نماد شایلام
  • عرضه اولیه پتروشیمی مروارید با نماد شمروارید
  • عرضه اولیه پالایش نفت جی با نماد شجی
  • عرضه اولیه راه آهن حمل و نقل با نماد حرآهن
  • عرضه اولیه صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر

به این ها ده ها عرضه اولیه شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان، ایدرو و ایمدرو را نیز باید اضافه کرد که سال طلایی برای بازار سرمایه رقم زده و عمق  بازار را افزایش می دهد.

مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه لاستیک یزد

مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه لاستیک یزد از سوالات متداول هموطنان عزیز است. مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه لاستیک یزد به اطلاعیه فرابورس ایران در یکی از هفته های اردیبهشت یا خرداد ۹۹ بستگی دارد که تعداد سهام عرضه اولیه و سقف قیمتی را مشخص می کند.

پیزد، ۵۱۰ میلیون سهم  دارد. تعداد سهام این شرکت به نسبت حجم عظیم نقدینگی وارد شده به بازار در فروردین ۹۹ و افزایش تعداد کدهای بورسی علاقمند به شرکت در عرضه اولیه ، کم است.

طبق اطلاعیه فرابورس ایران، به هر کد سهامداری حداکثر ۵۰ سهم پیزد اختصاص می یابد. اگر ۲.۵ میلیون کد شرکت کنند، حداکثر ۱۶ سهم به هر کد میرسد و چون سقف قیمت، حدود ۴۰۰۰ تومان است، لذا بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان نقدینگی نیاز ندارد.

تعداد کدهای مشارکت کننده عرضه اولیه لاستیک یزد

در عرضه اولیه شستا ، بیش از ۲ میلیون کد حقیقی و حقوقی شرکت کردند. انتظار می رود در عرضه اولیه پیزد، حدود ۲.۵ میلیون کد مشارکت کنند که رکوردی جدید در مشارکت هموطنان در تاریخ عرضه اولیه ها خواهد بود. توجه کنید که احتمالا با توجه به  روند فزاینده ثبت نام  ملت در سامانه سجام و دریافت کدبورس، شمار مشارکت کنندگان در آخرین عرضه اولیه  سال ۹۹ که اسفند ماه صورت می گیرد، بیش از ۳ میلیون نفر باشد.

سود عرضه اولیه لاستیک یزد

همه عرضه  اولیه ها در سال ۹۹ با مشکلی به نام حجم مبنا روبرو هستند. حجم مبنا شستا چون ۱۳ میلیون سهم  بود، تا چند روز پر نشد و قیمت پایانی، ۵ درصد کامل نشد.

احتمالا همین وضعیت برای پیزد نیز رخ دهد و تا یک هفته  یا ۱۰ روز اول، حجم مبنا پر نشود. اما قیمت سهم احتمالا تا ۲هفته به صورت کامل در مدار صعودی بوده و صف خرید میلیونی برای پیزد شکل بگیرد. لذا حداقل تا ۳ هفته پس از عرضه اولیه پیزد، فروشنده نبوده و تنها در زمانی که شاهد سست شدن صف خرید میلیونی روی تابلو هستید، شناسایی سود کنید.

کسب حداقل ۲۰ تا ۴۰ درصد سود برای پیزد ظرف ۱ ماه، کف انتظار ما برای این مهمان تازه وارد فرابورس است.

تعداد سهام تخصیصی هر کد در عرضه اولیه لاستیک یزد

اگر فرض کنیم ۱۰ درصد سهام پیزد عرضه اولیه شود، ۵۱ میلیون سهم  است و با احتساب مشارکت ۲.۵ میلیون سهامدار، به هر کد ۲۰ سهم تعلق می گیرد.

این که چه تعداد سهم و با چه قیمتی عرضه شود، مبلغ نهایی مورد نیاز برای مشارکت در  پیزد را مشخص می کند.

تابلو نماد عرضه اولیه لاستیک یزد

شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد، بعد از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ بیست و ششم آذر ماه سال ۱۳۹۸، به عنوان دویست و شصتمین نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران،  ثبت شد. نماد شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد، پیزد بوده و در گروه لاستیک و پلاستیک فرابورس قرار دارد.

عرضه اولیه لاستیک یزد
تابلو نماد عرضه اولیه لاستیک یزد در سامانهtsetmc.com

شرکت فرابورس ایران، با نماد فرابورس، یکی از فراکابی ها بوده و با عرضه اولیه ها و آزادسازی سهام  عدالت، سود وحشتناکی را در سال ۹۹ شناسایی خواهد کرد. به همین خاطر به کلیه سهامداران ایرانی توصیه می شود که سهامدار بلند مدتی شرکت فرابورس ایران باشند.

گروه لاستیک و پلاستیک فرابورس، از گروه های پر سود در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و به بعد است که تحریم ها نیز مزید بر علت شده و قیمت محصولاتش، روند صعودی یافته و این گزینه هوشمندانه ای برای سهامداران بلند مدتی به منظور توجه به فاکتور سود آتی است.

هم گروه هایی لاستیک یزد عبارتند از: پلاسک، پاسا،  پدرخش، پکرمان، پتایر،  پسهند و پکویر. همه این ۷ نماد، رشد خوبی در بلند مدت خواهند داشت و اگر سهامدار هم گروهی های پیزد هستید، سهامداری را توصیه می کنیم.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تابلو نماد پیزد در سامانه tsetmc.ccom به نمایش در آمده است. پیش از عرضه اولیه لاستیک یزد ، شکل این تابلو به صورت فوق است. پس از عرضه اولیه با هر قیمتی که انجام شود، قیمت جدید روی تابلو پیزد ثبت شده و قیمت ثبت شده، معیار قیمتی برای تعیین بازه نوسان برای معاملات روز بعد خواهد بود.

چون دامنه نوسان پیزد، ۵ درصد است، اگر در روز عرضه اولیه لاستیک یزد ، مثلا قیمت ۴۰۰۰ تومان ثبت شود، روز بعد، بازه نوسان قیمت پیزد بین ۴۲۰۰ تومان تا ۳۸۰۰ تومان حدودا خواهد بود.

همان طور که در تابلو مشاهده می کنید و قبلا هم در سلسله گفتارهای تکنیک های تابلوخوانی تاکید کردیم، اطلاعات تابلو نمادها، داده های خوبی برای بررسی سهم و روند فعالیت حقیقی و حقوقی خواهد بود. به  این موضوع پس از شروع به کار این نماد، جهت ورود و خروج دقت کنید. فعلا میزان EPS پیزد ۲۰۹۴ و میزان P/E نیز ۴۸ صدم اعلام شده است.

عرضه اولیه لاستیک یزد
PDF صورت های مالی پیزد را در CODAL.IR مشاهده کنید

پیزد، ۵۱۰ میلیون قطعه سهم است. این یعنی آن که پیزد، یک شرکت کوچک در بازار سرمایه سال  ۹۹ است. چون تعداد سهم کم است، تقاضا برای این شرکت با تعداد سهام کم،بالا بوده و احتمال عرضه ، زیاد نیست. به هر  حال باید دقت کنید که شرکتی مثل شستا با چند میلیارد سهام و شرکت مثل پیزد با نیم میلیارد سهام، وضعیت یکسانی در شناوری و تبادل سهام در طول روز ندارند.

سهامداران عمده پیزد

بر اساس اطلاعاتی که در کدال و تابلو معاملاتی پیزد درج شده است، ۳ سهامدار اصلی و بالای ۱ درصد پیزد به شرح زیر است:

  • شرکت مجتمع آرتاویل تایر (سهامی عام) مالک ۶۱ درصد سهام پیزد
  • شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین مالک ۳۶ درصد سهام پیزد
  • آستان قدس رضوی مالک ۲.۱ درصد سهام پیزد
  • شرکت تولیدی ایران تایر مالک ۱۲ صدم درصد سهام پیزد
  • شرکت پلاستیک سازی کرمانشاه مالک ۳ صدم درصد سهام پیزد
  • محمد رضا تقی گنجی
  • مهدی سعید تقی گنجی
  • کریم مسعود تقی گنجی

نفر دوم سهامداران اصلی پیزد، مالک شرکت های زیر نیز هست که نشان از قدرت پرتفو این سهامدار عمده پیزد دارد:

  • مالک ۱۳.۶درصد سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین
  • مالک ۱۶.۵درصد سهام شرکت پتروشیمی جم
  • مالک ۱.۵۵ درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • مالک ۵۰ درصد سهام گروه صنعتی بارز
  • مالک ۱۸ درصد سهام شرکت پتروشیمی خارک
  • مالک ۵۰ درصد سهام گروه سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
  • مالک ۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی شازند
  • مالک ۴۲ درصد سهام شرکت پتروشیمی خراسان
  • مالک ۵۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی فناوران
  • مالک ۱۵ درصد سهام شرکت پتروشیمی نوری
  • مالک۳۲ درصد سهام شرکت نیروکلر
  • مالک ۱۶ درصد سهام شرکت ایران یاسا تایر

آستان قدس رضوی نیز به عنوان یکی از سهامدار عمده پیزد، مالک ۷۲  درصد سهام شرکت کمباین سازی ایران است.

آشنایی با هیات مدیره پیزد

طبق گزارش فعالیت ۱۲ماه هیات مدیره پیزد مربوط به عملکرد سال مالی ۹۸ که روی کدال منتشر شده است، اسامی هیات مدیره پیزد به شرح زیر است:

  • مهدی سعید نقی گنجی عضو هیات مدیره و فوق لیسانس به نمایندگی آرتاویل تایر
  • علیرضا نیرمی نایب رئیس هیات مدیره و دکتری به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین
  • داود پرهیزی عضو هیات مدیره و لیسانس به نمایندگی از شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)
  • هادی ابراهیمی عضو هیات مدیره و لیسانس به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رازی
  • اسکندر ستوده فوق دکتری و مدیرعامل پیزد.

درباره مجتمع صنایع لاستیک یزد

طبق گزارش فعالیت  ۱۲ ماهه هیات مدیره پیزد مربوط به عملکرد سالی مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، شرکت پیزد در خرداد سال شصت و چهار در تهران ثبت شد. موضوع فعالیت شرکت، تولید انواع لاستیک تویی و رویی و قطعات لاستیک ولاتکسی و ریکلیم و رابر و پخش لاستیک و فرآورده های مربوطه است.

از زمان تاسیس شرکت در سال ۱۳۶۴ تا پیش از عرضه  اولیه لاستیک یزد ، ۱۰ مرحله افزایش سرمایه داشته  است. افزایش سرمایه لاستیک یزد در سال ۱۴۰۰ به بعد رقم می خورد.

روند صعودی تولیدات مجتمع صنایع لاستیک یزد از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷
عرضه اولیه لاستیک یزد
وضعیت تولیدات شرکت یزد تایر در ۳ سال گذشته طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره
عرضه اولیه لاستیک یزد
عملکرد سود و زیان شرکت در سال ۱۳۹۷

واحد تایر و تیوب لاستیک یزد با ظرفیت اسمی سالانه ۱۳۵۰۰ تن برای تولید انواع تایر و تیوب دوچرخه، موتور سیکلت و سواری و وانت های سیک طراحی و عملیات اجرایی از سال ۶۹ آغاز شد.

عمده صادرات پیرد  در سال ۱۳۹۷ به  کشورهای نیجریه، افغانستان، عراق، مالی،قزاقستان، یمن، پاکستان، ترکمنستان،رومانی و سوریه بوده است.  این شرکت در سال ۱۳۹۸، ۱۸۲ نیروی رسمی، ۳۲۳ نیروی قراردادی و ۹۷۸ نیروی پیمانکاری داشته است و بیش از ۱۴۸۰ نفر از فعالیت های پیزد، اشتغال دارند.

طبق گزارش صورت های مالی میان دوره ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ پیزد که ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ روی کدال منتشر شد، شاهد افزایش ۹۳ درصدی درآمدهای عملیاتی ۹ ماهه سال ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل هستیم. هم چنین سود ناخالص ۹ ماهه ۹۸ به نسبت ۹ ماهه ۹۷ حدود ۲۵۸ درصد افزایش نشان می دهد.

فعالیت های تحقیقاتی پیزد در سال ۱۳۹۹

اگر قصد سرمایه گذاری در صنایع لاستیک یزد در سال ۹۹ و به بعد دارید بدانید که این شرکت طرح  های توسعه زیر را برای افزایش ظرفیت در دستور کار دارد. به همین خاطر، سهامداری بلند مدت با عرضه اولیه لاستیک یزد یک انتخاب هوشمندانه برای سهامداران صبور است.

  • اتمام فاز نخست پروژه طرح توسعه ظرفیت محصولات رادیال از ۷۰۰۰ حلقه به ۹۰۰۰ حلقه در روز تا رسیدن به ۱۲۰۰۰ حلقه در روز
  • توسعه ماشین آلایت از طریق شرکت کارا گستر و شرکت هانچ
  • اجرای فازهای تولید انبوه تایر های وانتی رادیال
  • تولید تایر جدید سواری رادیال MARS
  • مذاکره با فردشتاین و نهایی شدن الزامات فنی برای انتقال فناوری تولید تایر SUV
  • پروژه تولید تایرهای سواری رینگ ۱۳ با پترن جدید
  • قرارداد با شرکت زامیاد (نماد: خزامیا)
  • قرارداد با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برای تحلیل تایر
  • همکاری با ستاد ویژه فناوری نانو ریاست جمهوری
  • ارائه مدارک برای اخذ گرید A ساپکو و سازه گستر

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره پیزد که دی ماه ۱۳۹۸ روی کدال منتشر شد، این شرکت از محل صندوق ذخیره ارزی، ۲۵ میلیون یورو اخذ کرده  است.

خرید دستگاه ماشین تایر سازی هانچ، ماشین بید سازی، ماشین بن بوری، دستگاه های تست آزمایشگاهی، به روز آوری ماشین تایر سازی VMI و خرید فناوری تولید تایر های SUV از شرکت فردشتاین آلمان و فناوری تایر های موتوری از کشور چین از جمله اقدامات ارزی شرکت می باشد که منجر به ارتقا فناوری و افزایش تولید و فروش و شناسایی سود خوب و گسترش توان صادراتی در سال ۱۴۰۰ به بعد می شود.

آدرس، تلفن و سایت مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر)

  • آدرس مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر) تهران، خیابان خرمشهر. شماره ۱۱۳.
  • تلفن مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر): ۰۲۱۸۸۵۱۶۷۸۰
  • آدرس کارخانه مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر): یزد، جاده فرودگاه، جنب شهرک صنعتی یزد. مجتمع صنایع لاستیک یزد.
  • تلفن کارخانه مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر): ۰۳۵۳۷۲۷۲۲۸۳
  • سایت مجتمع صنایع لاستیک یزد (یزد تایر): yric.com

قابل توجه جسورها!

با موج عظیم ورود نقدینگی و تداوم روند عرضه اولیه ها به بورس و حمایت دولت و حکومت از بازار سرمایه و هدایت حسن قالیباف اصل (رئیس جدید سازمان بورس)، مشاهده شاخص کل در کانال ۸/۰۰۰/۰۰۰ واحدی در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، شگفت انگیز نیست.

سهامداری، سودهای شگفت انگیزی را نصیب سهامداران صبور می کند. از  جنس سودهای ۸۰۰۰ برابری دعبید در ۲۰ سال اخیر و ۱۰۰۰ برابری غنوش در ۱۰ سال اخیر. تلاش کنید فرهنگ سهامداری را نهادینه کرده و تحلیل بورس و صورت های مالی را یاد بگیرید تا به کارگزارهای بورس بابت معاملات متعدد، کارمزد مفت ندهید.

لینک این گفتار تحلیل کامل و جامع عرضه اولیه لاستیک یزد را به اطلاع کلیه دوستان و آشنایان خود در تلگرام برسانید تا با اطلاعات کامل، در این عرضه اولیه ۴ شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ شرکت کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • رضا اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹

    ممنون از شما آقای زمانی عزیز

    • رضا اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹

      جناب زمانی اگر امکانش هست پست های بیشتری درمورد سهام عدالت و سود آن و اینکه اصلا سهام عدالت برای کجاست و درآمد های آن از کجاست پست کاملی قرار بدین . ممنون از زحمات شما

  • حمید اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹

    باسلام
    به غیر از سایت tse از کجا میشه پرتفوی شرکتها رو پیدا کرد ؟
    ممنون

  • dsfdsf اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹

    ” مشاهده شاخص کل در کانال ۸/۰۰۰/۰۰۰ واحدی در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، شگفت انگیز نیست.” !!!
    شتر در خواب بیند پنبه دانه.

    اقتصاد ایران یعنی در اون حد شکوفاست؟؟؟؟!!!

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹

      امیدوارم اولین فردی باشید که بخاطر این پیش بینی به ما در بهار ۱۴۰۱ شمسی، تبریک می گویید.
      (اصل اول تکنیکالیست ها: همه چیز در قیمت لحاظ شده است)