بازگشت کیم جونگ اون؟ تصاویر جدید خبرگزاری کره شمالی از حضور دوباره رهبر این کشور در ملأعام

بازگشت کیم جونگ اون؟ تصاویر جدید خبرگزاری کره شمالی از حضور دوباره رهبر این کشور در ملأعام

بعد از هفته ها گمانه زنی درباره وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی، خبرگزاری دولتی این کشور از حضور کیم جونگ اون در ملأعام خبر داد.

خبرگزاری KCNA  کره شمالی روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد کیم از یک کارخانه ی تولید کود در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور، بازدید کرده که این اولین حضور او در ملأعام از ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) محسوب می شود. خبر دیده شدن دوباره ی کیم جونگ اون اولین بار توسط خبرگزاری Yonhap کره جنوبی منتشر شد.

بازگشت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

تصاویر منتشره در خبرگزاری KCNA  نشان می دهد کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی هم در کنار او در کارخانه ی تولید کود حضور داشته. او قدرتمندترین زن کره شمالی محسوب می شود و گمان می رود در صورت مرگ برادرش، رهبری این کشور را در دست گیرد.

کیم جونگ اون در مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و پایه گذار کره شمالی، در روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) حضور نداشت و همین مسأله باعث شایعاتی در خصوص وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی شد. گزارش ها حاکی از آن بود که کیم جونگ اون پس از عمل جراحی قلبش در شرایط وخیمی به سر می برد، اما مقامات کره جنوبی این شایعات را رد کردند.

کیم یئون-چول وزیر اتحاد کره جنوبی، اخیراً اظهار کرده بود که احتمالاً نگرانی در خصوص ویروس کرونا علت غیبت کیم از مجامع عمومی بوده.

این وزیر گفته بود: «او (کیم) از زمان در دست گرفتن قدرت هرگز در مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ غیبت نداشته، اما بسیاری از مراسم ها از جمله جشن ها و ضیافت ها به خاطر ویروس کرونا لغو شده اند.»

شایعاتی هم در خصوص مرگ کیم جونگ اون درگرفته بود، اما سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی نسبت به صحت این گزارشات اظهار تردید کردند.

به تازگی هم تصاویری ماهواره ای منتشر شد که نشان می داد قطار اختصاصی کیم جونگ اون به اقامتگاه ساحلی او در شهر ونسان کره شمالی رفته، مسأله ای که از اقامت او در این منطقه حکایت داشت. یکی از مقامات سازمان اطلاعاتی کره جنوبی بیان کرد: «ما می دانیم که رئیس کیم جونگ اون این هفته در ونسان بوده.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم که در گذشته دیدارهای ناموفقی با کیم جونگ اون در تلاش برای خلع سلاح هسته ای کشور کره شمالی داشته، روز جمعه از اظهار نظر در خصوص وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی خودداری کرد.

وقتی از ترامپ در مورد کیم سؤال پرسیده شد او در جواب گفت: «نمی خواهم درباره اش صحبت کنم. در زمان مناسب در موردش خواهیم گفت.»

بیشتر بخوانید:

وارثان تاج و تخت «کیم جونگ اون»؛ در مورد سه فرزند رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

حقایقی جالب و خواندنی درباره همسر رهبر کره شمالی

قدرتمندترین زن کره شمالی کیست؟ با خواهر مرموز و پر نفوذ رهبر کره شمالی آشنا شوید

رمزگشایی از استایل رهبر کره شمالی؛ لباس‌های «کیم جونگ اون» حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

غول بی شاخ و دم کیم جونگ اون؛ در قطار ضد گلوله شخصی رهبر کره شمالی چه می گذرد؟

ترفندهای خلاقانه کیم جونگ اون؛ کره شمالی چگونه تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند؟

حکومت کره شمالی چگونه از تکنولوژی برای نگهداشتن مردم در جهل و تاریکی بهره می‌برد؟

حقایقی جالب درباره کودکان کشور کره شمالی و دنیای ویژه آن‎ها

منبع: businessinsider ، kcnawatch
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود