چگونه صورت خود را چاق کنیم؟ روش هایی طبیعی برای پر کردن صورت

چگونه صورت خود را چاق کنیم؟ روش هایی طبیعی برای پر کردن صورت

پر بودن صورت اغلب باعث می شود چهره جوان تر دیده شود و برعکس، افتادگی یا فرورفتگی گونه ها را نشانه ی بالا رفتن سن یا بیماری می دانند. اما برای برخورداری از گونه هایی پر و صورتی چاق لزوماً نیازی به انجام کارهایی مثل تزریق چربی یا بوتاکس به پوست نیست، روش هایی که با ریسک هایی همراه هستند و پزشکان انجام آن ها را توصیه نمی کنند. شما با روش های طبیعی هم می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه می خواهیم ببینیم با روش های طبیعی چگونه صورت خود را چاق کنیم .

چگونه صورت خود را چاق کنیم

۱- ورزش دادن صورت

ورزش صورت که به آن یوگای صورت هم گفته می شود باعث تقویت عضلات صورت می شود و ظاهر جوان تری به چهره می دهد.

برخی ورزش های صورت به این ترتیب هستند:

  • دهان خود را ببندید و لپ های خود را تا جایی که می توانید باد کنید. ۴۵ ثانیه در همین حالت بمانید، سپس هوای داخل دهان تان را به آرامی بیرون دهید.
  • دهان خود را طوری باز کنید که لب ها به شکل O درآیند. در همین حالت، انگشتان هر دست را روی یکی از گونه ها بگذارید و به مدت ۳۰ ثانیه گونه های خود را بالا و پایین بکشید.

۲- آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین های C و E است که آنتی اکسیدان هم محسوب می شوند. به همین دلیل بسیاری معتقدند زدن آلوئه ورا به گونه ها اثر ضد پیری دارد.

تحقیقات همچنین نشان داده خوردن آلوئه ورا باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست می شود. این مسأله ممکن است به پر شدن گونه ها کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که بعضی افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند پس قبل از مصرف باید قدری آن را امتحان کنید.

۳- سیب

سیب را به دلیل داشتن مقادیر فراوانی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان در کمک به حفظ جوانی پوست مؤثر می دانند.

یکی از روش های استفاده از سیب برای این منظور، به شکل ماسک است. یک عدد سیب را رنده کنید، آن را به صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را آب بکشید.

بسیاری هم معتقدند میوه ی سیب را به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A، B و C باید به طور مرتب مصرف کرد تا جلوی وارد آمدن صدمه به بافت ها گرفته شود. برخی هم اعتقاد دارند کلاژن و الاستین موجود در این میوه پوست را نرم و پر نگه می دارد.

۴- گلیسیرین و رز واتر

ترکیب نصف به نصف رز واتر و گلیسیرین هم یکی دیگر از روش هایی است که برخی از آن برای پر کردن صورت استفاده می کنند. این ترکیب را شب ها قبل از خواب به گونه های خود بمالید. با این کار پوست تمیز و مرطوب می شود و ظاهری جوان پیدا می کند.

۵- عسل

بسیاری اعتقاد دارند عسل به دلیل داشتن خواص مرطوب کنندگی و ضدباکتریایی می تواند ظاهری جوان به صورت دهد. عسل و پاپایای له شده را به نسبت های مساوی باهم مخلوط کنید و این ترکیب را به شکل ماسک روی گونه های خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید.

مصرف روزانه ی عسل هم برای پر کردن صورت توصیه شده، چون علاوه بر دیگر مواد مغذی، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای پوست مفید هستند.

۶- شیر

به اعتقاد برخی، آب، چربی ها و پروتئین های درون شیر می توانند پوست را تمیز و مرطوب کنند.

علاوه بر مالیدن شیر به پوست، خوردن آن هم به خاطر برخورداری از مواد مغذی مفید برای پوست توصیه شده از جمله اسیدهای آمینه، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، پروتئین و ویتامین های A و D.

۷- روغن های طبیعی

بسیاری مدعی هستند با مالیدن برخی روغن های طبیعی به گونه ها می توان آن ها را مرطوب و تغذیه کرد و در نتیجه باعث پر شدن صورت شد.

روغن های پیشنهادی عبارتند از:

  • روغن بادام که با نرم و سفت کردن پوست، باعث بهبود وضعیت پوست می شود.
  • روغن آووکادو که برای پوست قاچ خورده بسیار مفید است.
  • روغن نارگیل که از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید یعنی عمده دلیل پیری پوست، محافظت می کند.
  • روغن زیتون

 ۸- آجیل

مغزها و دانه های خوراکی حاوی چربی های مفیدی هستند که به حفظ جوانی پوست کمک می کنند. پس مصرف آجیل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۹- استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب را حتی در هوای ابری فراموش نکنید. پرتوهای فرابنفش خورشید به پوست صدمه می زنند و باعث پیری آن می شوند اما کرم ضدآفتاب می تواند از پوست شما در برابر این پرتوهای مضر محافظت کند.

۱۰- پاک کردن آرایش

در آرایش کردن زیاده روی نکنید و هر از گاهی اجازه دهید پوست تان نفس کشد و استراحت کند. این کار به حفظ جوانی پوست کمک می کند. به علاوه هرگز نباید با آرایش بخوابید. پاک کردن کامل آرایش و شستشوی مناسب صورت قبل از خواب امری ضروری است.

۱۱- ترک سیگار و الکل

مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید. این عادت های ناسالم باعث می شوند پوست شما خاصیت کشسانی خود را از دست دهد و در نتیجه پیرتر به نظر برسد.

۱۲- نوشیدن آب

حفظ آب بدن به حفظ جوانی پوست هم کمک می کند.

منبع: healthline
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود