جو بایدن: همه چیز در مورد نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده

جو بایدن: همه چیز در مورد نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده

جو بایدن ، معاون سابق ریاست جمهوری ایالات متحده در ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ و بیش از دو سال بعد از اینکه کاخ سفید را ترک نمود، اعلام کرد که به دیگر دموکرات هایی خواهد پیوست که می خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ رقابت کنند. علیرغم اینکه وی یکی از آخرین نامزدهای دموکرات بود که وارد رقابت درون حزبی می شد و در نظرسنجی ها و انتخابات اولیه حزب دموکرات عملکرد چندان خوبی نداشت اما به یکباره از دیگران پیشی گرفته و اکنون از او به عنوان رقیب اصلی دونالد ترامپ برای ریاست بر کاخ سفید یاد می شود.

جو بایدن

نام کامل: جوزف روبینت بایدن جونیور

حزب: دموکرات

تاریخ تولد: ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲

سن: ۷۷ سال

زادگاه: اسکرانتون، پنسیلوانیا

جو بایدن
جو بایدن در کنار اشلی (دختر) و جیل (همسر دومش)

خانواده: جو بایدن با جیل بایدن ازدواج کرده و چهار فرزند (دو پسر و دو دختر) به نام های هانتر، جوزف رابینت جونیور (با لقب «بیو» که سال ۲۰۱۵ و پس از سال ها مبارزه با سرطان مغز درگذشت)، اشلی و نائومی. علاوه بر پسرش بیو، اولین همسر بایدن با نام نیلیا نیز همراه با دخترشان نائومی در یک تصادف رانندگی درگذشته است.

جو بایدن
جو بایدن و همسر اولش، نیلیا، در حال جشن گرفتن تولید سی سالگی بایدن

تحصیلات: او از دانشگاه دلاور و دانشکده حقوق سیراکیوز فارغ التحصیل شده است.

سابقه: جو بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ در سمت معاون رئیس جمهور باراک اوباما فعالیت می کرد. از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹، بایدن در سنای ایالات متحده حضور داشته و در یکی از دو کمیته اصلی و مهم سنا به عنوان عضو و رئیس حضور داشته است: کمیته روابط خارجی سنا و کمیته قضایی سنا. وی همچنین پس از اتمام تحصیلات در رشته حقوق در شورای نیوکاسل کانتی نیز سابقه حضور دارد.

جو بایدن
جو بایدن و همسر دومش جیل بایدن

لحظات کلیدی در زندگی شخصی و کاری: بعد از اعلام عمومی حمایت از ازدواج همجنسگرایان در سال ۲۰۱۲ و پیش از رئیسش، گفته می شود که بایدن بابت این موضوع از باراک اوباما عذرخواهی کرد. اوباما در مصاحبه ای با رابین رابرتز در این مورد چنین گفت: «به نظر من جو یک انسان مهربان بخشنده بسیار دوست داشتنی است و فکر می کنم واکنش او از لحاظ احساس درونی که داشت صادقانه بود».

جو بایدن مدافع قانون حفاظت از زنان در برابر تمام انواع خشونت بوده و پیشنهاد قانونی را داد که در دوران بیل کلینتون در مورد دفاع از زنان در برابر خشونت به قانون تبدیل شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۷ در مشارکت با لیدی گاگا از کمپین It’s on Us در مقابله با خشونت جنسی علیه زنان مشارکت داشت. یکی از جنجالی ترین لحظات دوران معاونت جو بایدن زمانی بود که باراک اوباما او را با مدال ریاست جمهوری آزادی غافلگیر کرد. در سال ۲۰۰۲ جو بایدن موافقت خود با حمله به عراق را اعلام کرد، تصمیمی که بعدها آن را اشتباه دانست.

جو بایدن

دیدگاه ها در مورد موضوعات مهم: جو بایدن اعلام کرده که رویکرد کاملاً متفاوتی از دونالد ترامپ در نحوه تعامل با رهبران جهان مانند ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون در پی خواهد گرفت و رئیس جمهور را برای کاستن از جایگاه و قدرت ایالات متحده در عرصه جهانی مورد انتقاد قرار داده است. وی گفته که او به جدایی خانواده های مهاجران در مرزهای جنوبی پایان داده و ممنوعیت سفر اجرایی توسط ترامپ در مورد کشورهای مسلمان را لغو خواهد نمود. وی همچنین گفته که به جنگ های بی پایان این کشور در افغانستان و خاورمیانه پایان داده و دیگر از جنگ عربستان سعودی در یمن حمایت نخواهد کرد.

جزییاتی در مورد جو بایدن: در دوران کودکی و نوجوانی، جو بایدن از لکنت زبان رنج می برد اما در جوانی و از طریق سخنرانی در انظار عمومی این مشکل را برطرف کرد. در دوران حضورش در دانشگاه دلاور، بایدن فوتبال بازی می کرد. بایدن اولین بار در سال ۱۹۷۲ و زمانی که از جانب مردم ایالت دلاور  و در سن ۲۹ سالگی به عنوان سناتور این ایالت انتخاب شد به واشنگتن دی سی آمد. او یکی از جوان ترین اشخاصی است که توانسته به مجلس سنای ایالات متحده راه یابد.

جو بایدن

در هفته های پس از انتخاب شدن به عنوان سناتور ایالت دلاور در سال ۱۹۷۲، تراژدی به سراغ خانواده او آمده و همسر و دختر ۱ ساله بایدن در یک تصادف رانندگی جانشان را از دست دادند. در جریان این حادثه دو فرزند پسر بایدن نیز به سختی زخمی شده بودند اما زنده ماندند. بایدن در سال ۱۹۷۷ با جیل بایدن ازدواج کرد. بعد از این که بیو، پسر ۴۶ ساله بایدن در سال ۲۰۱۵ در مقابل سرطان تسلیم شد، اوباما در جریان مراسم تدفین وی که دادستان کل ایالات دلاور بود سخنرانی کرد. خانواده بایدن از طریق سیستم مجازی کاخ سفید ۷۲,۰۰۰ پیام تسلیت دریافت کرد که از همه ایالت ها بود.

بیشتر بخوانید: از راکفلر تا دونالد ترامپ؛ ثروتمندترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

منبع: abcnews
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود