پست اینستاگرامی توهین آمیز برایان آدامز ، خواننده کانادایی در مورد منشأ ویروس کرونا

پست اینستاگرامی توهین آمیز برایان آدامز ، خواننده کانادایی در مورد منشأ ویروس کرونا

برایان آدامز ، خواننده و ترانه سرای کانادایی بعد از صحبت های تندش در اینستاگرام که در آن به «حرامزاده های حریص خفاش خور، فروشنده حیوانات زنده در بازار، ویروس ساز» در چین به عنوان منبع شیوع ویروس کرونا حمله کرده بود، بابت این موضوع عذرخواهی کرد. این خواننده سرشناس ۶۰ ساله یک پست پر از ناسزا را در اینستاگرام خود منتشر کرده و در آن از عقب افتادن اجراهای برنام ریزی شده اش در لندن به خاطر بحران کرونا گله کرده بود.

برایان آدامز

وی در این پیام اینستاگرامی چنین نوشت: «امشب قرار بود آغاز اجراها در رویال آلبرت هال باشد اما به لطف یک عده حرامزاده حریص خفاش خور، فروشنده حیوانات زنده در بازار، ویروس ساز لعنتی، همه جهان اکنون در حالت توقف است، و هزاران نفر نیز از این ویروس رنج برده یا جان خود را از دست داده اند». او در ادامه پست اینستاگرامی اش چنین می گوید :«پیام من به آن ها به غیر از اینکه بسیار ممنونم [با لحن و مضمونی تمسخرآمیز] این است که گیاهخوار شوید». در حالی که این پیام همچنان در اکانت اینستاگرامی برایان آدامز وجود دارد وی پست جدیدی را در این رابطه منتشر کرده که در آن از تمام کسانی که ممکن است از بابت این پست به آن ها توهین شده باشد عذرخواهی کرده و ادعا کرده که هدف او از این پست تبلیغ گیاهخواری بوده است.

برایان آدامز

متن عذرخواهی نصفه نیمه برایان آدامز بعد از آن پست توهین آمیز و جنجالی چنین است: «از هر کسی و همه کسانی که از پست روز گذشته من احساس توهین کردند عذرخواهی می کنم. بهانه نمی آورم اما تنها می خواستم در مورد بیرحمی هولناک نسبت به حیوانات در این بازارهای فروش حیوانات زنده که منبع ویروس بوده اند هشدار داده و گیاهخواری را تبلیغ کنم. من به تمام مردم عشق می ورزم و افکارم با تمام کسانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری در سراسر جهان هستند در یک راستا قرار دارد».

برایان آدامز

وی این پست را همراه با اجرایی از آهنگ Into the Fire منتشر کرده است. صحبت های قبلی او با یک سری نظریه همساز بود که در آن ها به منشأ ویروس کرونا اشاره می شد، به طور ویژه اینکه این ویروس از گوشت های فروخته شده در بازار خرید و فروش حیوانات زنده در ووهان نشأت گرفته، همچنین اینکه این ویروس توسط انسان و در یک آزمایشگاه در ووهان ساخته شده است. این سخنان او با واکنش گسترده در فضای مجازی همراه بوده و در توئیتر ترند شد. در میان مخالفان این صحبت های برایان آدامز باید به سیندی چو، بازیگر و نویسنده آمریکایی اشاره کرد که او را یک شخص « بسیار بسیار نژادپرست» توصیف کرده بود. همچنین بسیاری از کاربران که با دیدگاه های او در زمینه نشأت گرفتن ویروس کرونا از چین موافق بودند به تمجید از او پرداختند.

منبع: theguardian
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود