نابودی کلکسیون کمیاب خودروهای کلاسیک در ریزش تونل قطار در بندر لیورپول

نابودی کلکسیون کمیاب خودروهای کلاسیک در ریزش تونل قطار در بندر لیورپول

در انتهای تونل نوری وجود دارد اما شوربختانه نه برای خودروهای کلاسیکی که روزگاری خوش می درخشیدند. در تصاویری که اخیراً منتشر شده، دستکم ۱۰ خودرو کلاسیک کمیاب در تونلی در بریتانیا که متعلق به دوره ویکتوریاست به حال خود رها شده اند. سرنوشت این خودروها در سال ۲۰۱۲ رقم خورد، زمانی که یک تونل قطار بلااستفاده متعلق به دوران ملکه ویکتوریا که از آن به عنوان گاراژ چندین دستگاه خودرو کلاسیک کمیاب استفاده می شد ریزش کرد. زمانی که این فاجعه رخ داد، نایجل ویلس-براون که صاحب این کلکسیون بود در نیم مایلی آن سوی تونل نظاره گر بود.

خودرو کلاسیک

تونل Dingle در سال ۱۸۹۶ ساخته شده و دارای ایستگاهی در خط ترن هوایی لیورپول بود که کارگران بارانداز شهر برای رفت و آمد به این شهر بندری از آن استفاده می کردند. این خط قطار در دهه ۱۹۵۰ تعطیل شد. نایجل ۷۴ ساله که اهل بیرکنهد است در این باره می گوید: «نشسته بودم و داشتم یک بیسکویت دایجستیو با چای می خوردم که سقف آن طرف تونل پایین آمده و یک فورد ترنزیت را له کرد. این پایان این گاراژ بود اما من هرگز از آن به بعد کاری با ماشین هایی که آن پایین هستند نکردم». در کمال ناباوری تاکنون هیچ یک از این خودروها توسط مالکانشان از آنجا منتقل نشده و نایجل بر این باور است که صاحبان این خودروهای کلاسیک آن ها را به حال خود رها کرده و از بین رفته فرضشان می کنند.

خودرو کلاسیک
ترن هوایی لیورپول اولین خط راه آهن هوایی برقی در جهان بود.

در میان این خودروهای کلاسیک یک Fiat 130 Coupe متعلق به دهه ۷۰ است که روزگاری یک خودرو بسیار لوکس به شمار می آمد و در صورتی که شرایط خوبی داشته باشد تا ۴۲,۰۰۰ پوند قیمت دارد. همچنین یک خودرو Mk 1 VW Golf که از سال ۱۹۹۸ وارد جاده نشده، یک Lotus Elite زرد رنگ متعلق به سال ۱۹۷۹ که از سال ۱۹۹۷ تکان نخورده و یک Ford Capri 1.6 Laser متعلق به سال ۱۹۸۷ نیز در میان این کلکسیون زنگ زده به چشم می خورد. خودرو اخیر در صورتی که شرایط خوبی داشته باشد حدود ۴۰,۰۰۰ پوند قیمت دارد. در ادامه تصاویری از این خودروهای کلاسیک، خاطره انگیز و نادر را آورده ایم.

خودرو کلاسیک
AMC Pacer
خودرو کلاسیک
Fiat 130 Coupe
خودرو کلاسیک
Humber
خودرو کلاسیک
Lotus Elite
خودرو کلاسیک
Morris Minor
خودرو کلاسیک
Rover P5B

بیشتر بخوانید: تمام خودروهای گرانقیمت کریستیانو رونالدو و کادو تولد جدید همسرش به او

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود