جزییات ۳ عرضه اولیه خرداد ماه ۹۹ و توضیحاتی درباره سهام عدالت

غزر، وپویا و آریا در راه است

جزییات ۳ عرضه اولیه خرداد ماه ۹۹ و توضیحاتی درباره سهام عدالت

سال ۹۹ سال عرضه اولیه است. آشنایی با معاملات دو طرفه (استقراضی) در سال ۹۹ رونق خواهد گرفت و ساز و کار آن را برای یاد گرفت. برای اولین بار در تاریخ بورس کشورمان، هر ماه شاهد عرضه اولیه هستیم و این اتفاق مبارک را باید به فال نیک گرفت. چه درصدی از سهام شرکت های خصوصی به مردم واگذار شود، چه درصدی از سهام شرکت های دولتی به مردم واگذار شود چه دولت تلاش کند تا بخشی از کسری بودجه عجیب سال ۹۹ خود را با این عرضه ها جبران کند.

برای من و شمای سهامدار، خیلی توفیر ندارد چه فرجامی این عرضه ها دارد. چرا؟ چون شما سهامدار شرکت ها و مجموعه هایی می شوید که قبل از عرضه اولیه، ۱۰۰ درصد خصوصی یا ۱۰۰ درصد دولتی بود. مثل شستا یا پتروشیمی نوری و امثالهم. پس با این عرضه اولیه، بخشی از سهام، فعلا از تملک دولت یا بخش خصوصی (انحصار چند نفر در شرکت سهامی خاص)، خارج، و مردم نیز می توانند به فهرست سهامداران اضافه شوند.

برای شروع، اتفاق خوبی است. تغییر باید از جایی شروع شود و چه بهتر که در روزگار کرونا، این تغییر حاصل گردد. شرکت در کلیه عرضه اولیه های سال ۱۳۹۹ را به خوانندگان گرامی توصیه میکنیم. با گرفتن کد بورس برای کلیه اعضا خانواده و دوستان و آشنایان، تعداد سهمیه بیشتری را دریافت کنید و از سودهای تضمینی چند هفته ای ناشی از افزایش قیمت سهام عرضه اولیه، بهره مند شوید.

بسیاری از سهام عرضه اولیه، تا بهار سال ۱۴۰۰ شمسی، فروشی نیست. چرا؟ به دلیل اینکه بورس ایران ، تورم محور است و معیار تورم نیز دلار و طلا است و هر ۲ صعودی است. از طرفی، طبق فاند، بورس ایران، محکوم به صعود است و تا اسفند ۹۹، شاخص کل به سمت فتح کانال ۳ میلیون واحد حرکت خواهد کرد.

پس امسال هر عرضه اولیه شرکت کردید، بدون توجه به ریختن صف های میلیونی یا عرضه های شدید و بالا پایین شدن شاخص کل، در سهام خود، سهامداری کنید تا فرهنگ سهامداری را یاد بگیرید و از سودهای شیرین سهام داری در سال های آینده، استفاده کنید. پول، در سهامداری است. یادمان نرود که هر سهم سیمان تهران ظرف ۳۰ سال اخیر، ۱۲۰ هزار برابر شده است. آری! ۱۲۰ هزار برابر. مگر دلار و ارز و خانه و خودرو چند برابر در این ۳۰ سال افزایش یافته است؟ حتی ۲۰۰۰ برابر هم نشده است. چه برسد به ۱۰ هزار برابر… . .

بنابراین در سال ۱۳۹۹، هیج سهم عرضه اولیه ای، فروشی نیست. در سال ۱۳۹۹ با آزاد سازی سهام عدالت، شاهد بورس باز شدن زوری بیش از ۴۹ میلیون هموطن هستیم. افرادی که فرق بین سهم خریدن و بورس خریدن را نمی دانستند و بعضا الان هم با دریافت کد بورس، نمی دانند. اما حداقل گوششان به بورس و بورس بازی و سهام و سهامداری و این چیزها، بالاخره آشنا شد.

سامانه اطلاع از پرتفو سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی قرار دارد

این سیگنال تغییر است. ۵ درصد این جمعیت ۴۹ میلیونی هم بورس را در سال جهش تولید متوجه شود، اتفاق بزرگی در کشور رخ داده است که به فال نیک میگیریم. اگر سهام عدالت دارید، بدانید که سهم نیست و پرتفویی است از ۳۶ شرکت بورسی. پرتفو سهام عدالت در حال رشد است. چون بورس در حال رشد است.

تا ۶ ماه آینده فقط ۲۰ درصد آن را می توانید بفروشید. پس در فروش، عجله نکنید. چون سال آینده همین موقع، ارزش پرتفو سهام عدالت شما بیش از ۱۶ میلیون و خورده ای بهار ۹۹ خواهد بود. در خرداد ماه ۹۹ که شاهد مجلس جدید هستیم، ۳ عرضه اولیه داریم. عرضه اولیه زر ماکارون با نماد غزر، عرضه اولیه آریا ساسول یا نماد آریا و عرضه اولیه سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا. در هر ۳ عرضه اولیه شرکت کنید. حتی اگر سهم کمی اختصاص یابد. با دریافت کد بورس عزیزانتان، سهمیه بیشتری بگیرید.

بزودی گزارش جامعی در روزیاتو درباره نماد غزر و وپویا ارائه می شود تا بدانید در این ۲ شرکت صنایع غذایی و سرمایه گذاری چه خبر است و چرا اصرار بر سهامداری روی این ۲ سهم عرضه اولیه و مهمان جدید فرابورس ایران داریم. یادتان باشد، سهم فرابورس، فروشی نیست.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سجاد اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

    سلام
    شنیده ها حاکی از اونه که قراره سیستم معاملات اصلی بورس دچار اصلاحات و تغییراتی بشه . به وسیله دانشگاه تهران و کشور های سازنده طراحی کننده سیستم هسته معاملاتی ! در حال حاضر این سیستم بر اساس سیستم معاملاتی فرانسه است (؟) ! این کمک خوبی می تونه بکنه چون کد ها زیاد شدند و سرمایه گزاری ها به این سمت پیش می رود .

    به نظرم خیلی کارها میتوان کرد که بازار منطقی شود و کمتر هیجانی بشود . و افراد کمتر متضرر شوند .

    + اینکه دامنه نوسان کمتر بشه و برای همه سهم ها . (تا حدی خلاصی از نوسان گیر ها)
    + کارمزد و مالیات برای ارسال پیش سفارش از ۸.۳۰ تا ۹ اضافه شود . (خلاصی از شر صف های فروش و خرید هیجانی / صف های ساختگی)
    + ساعت معاملات تغییر کند و اضافه شود .
    + عرضه اولیه ها فقط به مردم تعلق یابد نه حقوقی ها .
    و ….. هزاران مورد دیگه که میتونی بهترین هسته معاملاتی رو ایجاد کند که به نفع همه باشد .