«پلیمر آریا ساسول»: عرضه اولیه سودآور ۷ خرداد ۹۹

«پلیمر آریا ساسول»: عرضه اولیه سودآور ۷ خرداد ۹۹

عرضه اولیه آریا ساسول (با نماد آریا) اولین عرضه اولیه خرداد سال ۱۳۹۹ است و در بازار دوم فرابورس ایران صورت می گیرد. زمان عرضه اولیه آریا ساسول ، قیمت عرضه آریا ساسول و نقدینگی مورد نیاز شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول در ادامه متن ارائه شده است. با این عرضه احتمالا خاطره خوش عرضه اولیه پتروشیمی پارس در سال ۱۳۹۷ تکرار شود.

آریا از ۱۰  خرداد ۹۹ با ۵ درصد افزایش قیمت همراه می شود و تا چند روز پی در پی در صف خرید میلیونی قفل شود. حجم مبنا اگر مشکلی برای آریا نباشد، امکان ۳۰درصد سود در نیمه دوم  خرداد ۹۹ برایش قابل پیش بینی خواهد بود. عرضه اولیه آریا ساسول بعد از عرضه اولیه شستا (غول تامین اجتماعی) با ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم صورت می گیرد و رکورد شرکت کننده شکسته خواهد شد.

معاون بازار فرابورس ایران روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹ گفته بود که به دلیل ابهاماتی در این شرکت، هنوز یکی از بندهای هیات پذیرش درباره آریا ساسول نهایی شده است و احتمال عرضه اولیه آریا را به نیمه اول خرداد ۹۹ موکول کرد.

عرضه اولیه پلیمر آریا ساسول هم ۷ خرداد ماه همزمان با عرضه اولیه غزر است. نقدینگی مورد نیاز برای عرضه اولیه آریا ساسول نیز برای هر کد، حداکثر ۴۵۰ هزار تومان است. در این عرضه نیز شرکت کرده و سهم ۶۵۰۰ تومنی را تا ۱۰ هزار تومان سهامداری کنید. فقط ۵ درصد کل سهام آریا عرضه اولیه می شود.

پس از عرضه موفقیت آمیز صبا تامین (صبا) که ۱ میلیون و ۹۴۴ هزار سهامدار در آن شرکت کردند، انتظار می رود که بیش از ۳.۵ میلیون سهامدار در عرضه اولیه پلیمر آریا ساسول شرکت کنند. قیمت عرضه اولیه آریا ساسول۶۵۰۱ تا ۶۵۱۱ تومان خواهد بود.

عرضه اولیه آریا ساسول ساعت ۱۰ صبح روز ۷ خرداد ۹۹ آغاز و امکان سفارش گیری از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری های سراسر کشور را دارد. زمان پایان عرضه اولیه آریا ساسول ساعت ۱۳ روز ۷ خرداد ماه ۹۹ است.

به سهامداران گرامی توصیه می کنیم، ۲۴ ساعت پیش از عرضه اولیه آریا ، نسبت به شارژ موجودی حساب خود نزد کارگزاری اقدام کنند تا در روز عرضه اولیه آریا ساسول مثل تجارب قبلی، با هنگی سیستم و مشکلات در واریز وجه به حساب کارگزاری از طریق سامانه شاپرک مواجه نشوید.

به هر کد سهامداری حقیقی و حقوقی، سهمیه مشخصی اختصاص پیدا می کند. برای شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول، نیازمند تامین نقدینگی هستید که مبلغ مورد نیاز برای عرضه اولیه آریا ساسول در اطلاعیه فرابورس ایران در ۳۱اردیبهشت ۹۹ اعلام شد.

انتظار می رود که کم تر از نیم  میلیون تومان برای شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول نیاز داشته باشیم. شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول را به کلیه سهامداران گرامی توصیه می کنیم. احتمالا تا هفته چهارم خرداد ماه، این سهم شاهد روزهای سبز متوالی به منظور کسب سود ۲۰ تا ۳۰ درصدی ظرف یک ماه باشد.

شرکت پلمیر آریا ساسول در واقع طراحی، توسعه، تامین و نگهداری واحدهای تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه را بر عهده دارد. مقدار EPS در نظر گرفته شده برای پلیمر آریا ساسول ۸۷۸۰ و میزان P/E نیز حدود ۱۱ درصد درصد است. آخرین گزارش مالی سهم آریا، ۱۱ فروردین ۹۹ روی کدال منتشر شد که برای گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ بود.

با توجه به این که شاخص کل بورس ایران از هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری، به روند صعودی خود در کانال بلند مدتی ادامه دارد و در کانال ۶۰۰ هزار واحدی تثبیت خواهد شد، لذا احتمال عرضه صف خرید میلیونی پلیمر آریا ساسول، چند روز پس از عرضه اولیه، بعید است و این خبر خوبی برای شرکت کنندگان در دومین عرضه اولیه شیرین سال طلایی بورس ایران است.

با توجه به اینکه در هر ماه سال جهش تولید، شاهد حداقل ۲ عرضه اولیه هستیم، توصیه می کنیم برای اعضاء خانواده، کد بورس دریافت کنید و در سامانه سجام ثبت نام کنید. همانطور که می دانید، کف خرید سهام در بازار بورس ایران که قبلا ۱ میلیون ریال بود، از هفته دوم فروردین ۹۹ به ۵ میلیون ریال افزایش یافته و کلیه عرضه اولیه ها از این قاعده مستثنی هستند.

لذا اگر نقدینگی شما برای شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول کم تر از نیم میلیون ریال هم هست، قادر به ثبت سفارش در ساعت معاملاتی پس از اعلام سفارش گیری توسط فرابورس ایران خواهید بود و محدودیتی نخواهید داشت.

سعی کنید در سال ۹۹، حداقل چند میلیون تومان نقدینگی آزاد برای شرکت در عرضه اولیه های شیرین و پر سود سال ۹۹ در حساب شما نزد کارگزاری های سراسر کشور موجود باشد تا نیاز به فروش سهام پرتفو چه در صف خرید و چه فروش، نباشید.

سهم عرضه اولیه آریا ساسول را زمانی که صف خرید میلیونی در هفته چهارم خرداد ۹۹ عرضه شد، فروخته یا همچنان با توجه به ارزندگی سهم، به دید فاکتور سودآتی، نگهداری کنید و از فروش، پرهیز کنید.

چرا آریاساسول خوب است؟

عرضه اولیه آریا ساسول
جدول پیش بینی فروش سال ۱۳۹۸ شرکت پلیمر آریا ساسول در مقایسه با فروش سال های قبل

طبق جدولی که در بالا مشاهده می کنید، پلیمر آریا ساسول با فروش ۸۹۸۴ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸، توانسته ۴۶۰۰ میلیون تومان سود محقق کند و تقریبا به ازای هر سهم، ۱۰۰۰ تومان می توان در این سهم، سود شناسایی کرد که نشان از ارزشمند بودن کسب و کار این سهم در سال های اخیر دارد.

طبق گزارش ۶ ماهه ۹۸ آریا، شاهد افزایش ۷۹ درصدی درآمدهای عملیاتی شش ماهه ۱۳۹۸در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۲۳,۸۸۵,۲۳۰ میلیون ریال به مبلغ ۴۲,۷۶۰,۸۶۰ میلیون ریال رسیده است) هستیم. افزایش ۶۱ درصدی سود ناخالص شش ماهه ۱۳۹۸ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۱۲,۲۶۵,۷۷۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۹,۷۶۰,۶۱۰ میلیون ریال رسیده است) صورت گرفته است. یعنی همه چیز عالی.

درباره نماد آریا ساسول

نماد آریا مربوط به شرکت پلیمر آریا ساسول است و دومین مهمان جدید سال جهش تولید بازار فرابورس محسوب می شود. این نماد در گروه محصولات شیمیایی قرار داشته و هم گروهی های قدرتمندی چون: شیران، پاکشو، شکلر، شلعاب، فارس، شپاکسا و نوری دارد.

عرضه اولیه آریا ساسول
تابلو نماد پلیمر آریا ساسول در گروه محصولات شیمیایی بازار دوم فرابورس ایران پیش از زمان عرضه اولیه

پتروشیمی نوری، یکی از بهترین عرضه اولیه های سال ۹۸ بود که سود خوبی را نصیب سهامداران صبور کرد. عرضه اولیه نوری نشان داد که باید قدر سهام خوب را دانست و آن ها را صرفا بخاطر نوسان ۲۰ درصدی، تحویل سهامداران گرگ و نوسان گیرهای حرفه ای نداد. قیمت نوری بزودی به سمت ۸۰۰۰ تومان خواهد رفت.

از تجربه عرضه اولیه نوری و پارس درس بگیرید و گول ۲۰ درصد سود کوتاه مدت عرضه اولیه آریا ساسول را نخورید و آن را تا پایان تابستان حداقل نگهداری کنید. فرهنگ سهامداری را باید یاد بگیریم تا از سودهای شیرین بازار در بلند مدت، محروم نشویم.

پلیمر آریا ساسول، ۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون سهم است. بین ۴ تا ۷ درصد سهم، احتمالا عرضه اولیه شود. یعنی کم تر از ۴۵۰ میلیون سهم.  شما نهایت به ۴میلیون ریال نقدینگی برای شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول نیاز دارید.

قیمت عرضه اولیه آریا

در نظر برخی از کارشناسان، بیش تر از قیمت واقعی شرکت محاسبه شده و این یکی از ایرادات وارده به رویه عرضه اولیه ها در بازار بورس ایران است. به هر حال، چون عرضه اولیه ها در فاصله کم تر از ۳ هفته، بیش از ۲۰ درصد رشد قیمتی را تجربه می کند، حتی اگر عرضه اولیه آریا با ۲ برابر ارزش واقعی همراه شود، باز نقدینگی عظیم موجود در بورس، آمادگی خرید این سهم و شناسایی سود در کوتاه مدت را دارد.

حتما طبق تجربه عرضه اولیه پتروشیمی پارس در چند سال پیش، افرادی که آریا را برای بلند مدت نگهداری می کنند، با بیش از ۲۰۰ درصد سود همراه خواهند شد. پیش بینی می شود که هر سهم آریا تا پایان سال ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمتی همراه شود.

اگر شما به گزارش های آریا در کدال مراجعه و آن را با تورم روز افزون سال ۹۹ و ۱۴۰۰ محاسبه کنید، شاهد سودآوری در فروش محصولات و شناسایی سودهای قابل ملاحظه خواهید شد که در افزایش قیمت سهام آریا موثر است.

سهم آریا را تا چه زمانی نگهداری کنیم؟

این سوالی است که مشارکت کنندگان در دومین عرضه اولیه سال جهش تولید مطرح می کنند که از ۱۰ خرداد ۹۹ که آریا صف خرید میلیونی می شود، تا چه زمانی، سهامدار این سهم باشند.

همه چیز بستگی به عرضه صف توسط سهامداران عمده یا دیگر سهامداران حقوقی یا حقیقی دارد. چون حجم مبنا، مصیبتی جدید برای عرضه اولیه ها محسوب می شود، لذا نمی شود انتظار ۲۰ درصد سود ظرف ۴ روز داشت. آریا می تواند در صورت دادن حجم مبنا، هر روز ۵ درصد بخورد. اما تجربه عرضه اولیه صبا نشان داد که عرضه اولیه ها، قادر به پر کردن حجم مبنا نیستند. به عکس زیر نگاه کنید.

تجربه روز نخست عرضه اولیه صبا که نخستین عرضه اولیه سال ۹۹ بود. سهم در روز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ نتوانست حجم مبنا ۶ میلیونی را پر کند و بیش از ۸۰ میلیون سهم صف خرید بود

روز نخست پس از عرضه اولیه صبا است. حجم مبنا سهم ۶ میلیون و مقدار سهم معامله شده حدود ۱ میلیون و اندی. لذا پایانی سهم، ۱.۲ درصد مثبت شد. اگر این روند برای عرضه اولیه آریا ساسول هم ادامه یابد، بایستی حداقل ۱۴ روز کاری سهامدار باشید تا ۲۰ درصد سود بگیرید. البته گفتیم که این سهم خوب تامین اجتماعی است و ارزش سهامدارای تا پس از برگزاری مجمع سالانه نیز دارد.

پس آریا را تا زمانی که صف خرید میلیونی سست نشده و سهامداران حقیقی کم تحمل، سهم خود را به ثمن ناچیز عرضه نکردند و فرار نکردند، «قرار» را بر «فرار» ترجیح دهید و به سود اندک راضی نباشید. ارزش جایگزین غولی به نام آریا ساسول بسیار است.

تکنیکال آریا

به دلیل این که این سهم تازه عرضه اولیه شده، داده ای از روند قیمتی وجود ندارد و احتمالا از اواخر تابستان ۹۹ بتوان درباره تکنیکال آریا نظر داد. اگر سهامدار پارس هستید تا پایان سال ۱۳۹۹ به سهامداری ادامه دهید. هم چنین اگر سهامدار صبا هستید، حداقل تا پاییز ۹۹، به سهامداری ادامه دهید. این میزان صبوری را برای نگهداری سهم عرضه اولیه آریا ساسول هم توصیه داریم.

سهامداران عمده آریا ساسول

شرکت پارس تامین مجد (سهامی خاص)، ۴۹ درصد سهام پلیمر آریا ساسول را در اختیار دارد. سهامدار عمده دیگر پلیمر آریا ساسول ، شرکت پتروشیمی پارس است که ۴۹ درصد سهام در اختیار اوست.

آدرس سایت و تلفن شرکت پلمیر آریا ساسول

سایت سهم عرضه اولیه آریا ساسول در نشانی: aryasasol.com قرار دارد و پس از خرید سهام عرضه اولیه آریا ساسول ، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۵۹۲۰۰۰ با امور سهام در تهران در ارتباط باشید.

بعد از آریاساسول منتظر این ها باشید

پس از عرضه اولیه صبا تامین (صبا) و آریاساسول (آریا) در هفته اول  خرداد۹۹، منتظر عرضه اولیه سهام زیر در بهار و تابستان سال جاری باشید. ۲۶ شرکت در صف عرضه اولیه سال ۹۹ هستند که شماری به شرح زیر  است. نام نمادها را در سامانه tsetmc.com سرچ کنید:

  • سرمایه گذاری تامین اجتماعی #شستا
  • رایان هم افزا #رافزا
  • شیر پاستوریزه پگاه گیلان #غگیلا
  • لیزینگ پارسیان #ولپارس
  • توسعه مسیر برق گیلان #بگیلان
  • ایمن خودرو شرق #خیمن
  • پتروشیمی بوعلی سینا #بوعلی
  • تولید نیروی جنوب غرب صبا #بصبا
  • ترانسفورماتور توزیع زنگان #برانسفو
  • پتروشیمی ایلام #شایلام
  • پتروشیمی مروارید #شمروارید
  • پالایش نفت جی #شجی
  • راه آهن حمل و نقل #حرآهن
  • صنایع چوب خزر کاسپین #چخزر

در عرضه اولیه آریا ساسول به حجم مبنا توجه کنید. به دلیل اینکه عرضه اولیه ها از سال ۹۹ مشمول حجم مبنا هستند، آریا با کندی به روند صعودی همراه خواهد شد و لذا برای گین خوب از عرضه اولیه آریاساسول بایستی بیش از ۲ ماه صبوری کنید.

سال ۹۹ سال طلایی بورس ایران است. سهامداری در بسیاری از نمادها را توصیه می کنیم. نگهداری سهام عرضه اولیه به دید بلند مدت، کاری ارزشمند است. پلیمر آریا ساسول یکی از بهترین شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است که سود دهی خوبی در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت. در سالی که شاخص کل بورس، کانال ۱ میلیون واحد را فتح خواهد کرد، از نوسان گیری و فروش های احساسی، پرهیز کنید.

لینک این گفتار را از طریق کانال های بورسی که در نرم افزارهای پیام رسان ایرانی و خارجی عضو هستید به اطلاع دوستان خود برسانید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴۷ نظر

ورود

  • مهدی فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

    با سلام
    خیلی از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که خیلی از نمادهای بورس و خود شاخص بورس وارد حباب شده. اگه عرضه های اولیه را در نظر نگیریم ، خرید سهام چه توجیهی دارد؟
    با تشکر

    • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

      خیلی از کارشناسان اقتصادی که این حرف را به جنابعالی زدند، معلوم نیست چه کسی آن ها را کارشناس اقتصادی کرده است! رسانه ها یا کانال های تلگرامی و اینستاگرامی؟
      درباره اقتصاد در بورس، کلی نمیشه نظر داد. ششصد و اندی شرکت است. بورس در ایران، محصول تورم است. یعنی تورم محور است. چرا پراید ۷۰ میلیونی و سکه ۷ میلیونی و خانه ۱۰۰ برابر شده ظرف ۱۰ سال اخیر، حباب نیست و شاخص کل بورس حباب است فقط؟!؟! برای اینکه ذهن شما را به سمت حباب نبودن بسیاری از سهام در بورس هدایت کنم، به موضوع ارزش جایگزینی فکر کنید. الان اگر شما بخواهی شرکتی مثل دکتر عبیدی، زامیاد، ایران خودرو، پتروشیمی نوری و امثالهم تاسیس کنی، چقدر باید هزینه کنی؟ این طور میشه فهمید که خرید سهام، چه توجیهی دارد.
      خلاصه این فکر ها را رها کنید وسهامداری را یاد بگیرید. اگر کد اولی هستید، فعلا از عرضه اولیه شروع کنید.

      • رضا فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

        رپورتژ آگهی در قالب مقاله تخصصی ! ممنون آقای زمانی . بیشتر ملت رو گمراه میکنید با پست های بورسی

        • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

          یعنی شما هنوز فرق تحلیل یک سهم سهامی عام با ۲ میلیون سهامدار را با خبر ۳ پاراگرافی درباره یه شرکت با ۲۰ تا کارمند متوجه نیستین؟ 🙂 آفرین

          • Khorkhe23 فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

            از طرز پاسختون بیشتر تا ب تخصصتون پی ببریم به فرهنگتون پی میبریم استاد!
            از روزیاتو و دیجیاتو بعیده…

          • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

            پاسخ منطقی به بیانیه احساسی بود. ربطی به دیجیاتو نداشت. بیشتر مطالعه کنید.

        • smalvision فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

          عرضه اولیه ست ها. همیشه سوده
          تبلیغ کجا بود؟ اقای زمانی ماه بعد هم عرضه اولیه داریم. لطفا اون خبر هم پوشش بدید تا رفع اتهام بشه سایتتون

          • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

            ممنون از نظر شما
            اون بنده خدا فکر کرده بود ما یه سایت اینترنتی را تبلیغ کردیم و اطلاعاتی درباره عرضه اولیه غول تامین اجتماعی نداشت.
            بله، در سال ۹۸، شاهد ۲۶ عرضه اولیه دیگر هستیم. تحلیل همه به مرور زمان ارائه خواهد شد.

      • مهدی فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

        ممنون از پاسخ شما.
        منظور من این بود که وقتی دلار ۳ تا ۴ برابر شده ولی سهام یک شرکت ۲۰ برابر میشه ، چطور میشه گفت حبابی وجود نداره؟

        • علی زمانی فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

          چون بورس در ایران، بر اساس تورم پیش می رود و ما ۲ گونه تورم داریم: یکی تورم انتظاری و دیگری تورم واقعی. افزایش قیمت سهام در بورس، نشان از بزرگ شدن شرکت ها نیست، نشان از بزرگ شدن اقتصاد، افزایش نقدینگی و عمق بازار و سفته بازی و مسائلی دیگر است. بورس ایران حبابی ندارد وبسیاری از شرکت ها، بسیار کم تر از ارزش واقعی آن درحال معامله هستند که صنایع دریایی ایران و مس سرچشمه، مشت نمونه خروار است رفیق. منتظر شاخص کل ۲ میلیون واحدی هستیم. وقتی خانه ظرف ۲۰ سال ۱۰۰ برابر شد در حالی که دلار ۱۰ برابر شده بود، کسی از حباب نگفت (صرفا جهت اطلاع)

          • حمید اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

            بله منتظریم داداش.توضیحالت کامل

          • علی زمانی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

            ممنونم
            اومد بخیرید و تا ۲ سال یک برگش هم نفروشید. تمام

      • بهروز فروردین ۲۶, ۱۳۹۹

        یه سوال. ایا شما مجوزی چیزی دارین برا اینهمه تبلیغ بورسی؟ اصلا نیاز به مجوز دارین؟
        چون خودم ساکن هلندم و میشناسم ادمی رو سر خیلیا رو کلاه گذاشت. طرف مثل شما بود. خیلی بورس بورس میکرد. تو هلند فروش و خرید بورس انلاین هستش و طرف برا قربانیا تو این سایت اکانت باز میکرد و شماره حساب متصل میکرد نفری دویست سیصد یورو میگرفت. بعدم هر یکی دو ماه هرکدوم میخواستن سهام بخرن باید میرفتن پیش این کلاهبرداره و پنجاه یورویی کارمزد میدادن. در حالی که کل این کارا مجانیه. ولی اکثرا چون مسن بودن یا سواد درست حسابی نداشتن بهش اعتماد کرده بودن. این شخص هیچی از خرید سهام نمیدونست. یعنی تنها کاری که بلد بود همون اکانت ساختن و خریدش بود. برا سی چهل تا ادم یه سری سهامی خریدش هر روز قرمز میشدن.
        اتفاقا خودم موافق خرید سهامم چون توش پوله ولی ایا شما ادم درستش هستین؟ خیلیا رو دیدم دو شبه شدن استوک بروکر و گرگ وال استریت

        • علی زمانی فروردین ۲۶, ۱۳۹۹

          ما تبلیغ سهمی نداریم. تبلیغ بورس هم نمیکنیم و اصلا بورس هم نیازی به تبلیغ ما ندارد. ما مجوز سیگنال دهی نداریم و صرفا تحلیل های به روزی ارائه میکنیم ککه بازتاب های خوبی داشته و باعث آگاهی و افزایش اطلاعات برخی از هموطنان شده است. اینکه در هلند یا جاهای دیگر دنیا چطوری قمار میکنند، خیلی به ایران ارتباطی نداره. اینجا در فرآیند قانونی، سهام خرید و فروش میشه و افراد صبور، معمولا گین عالی دارن.
          اینکه من آدم درست هستم یا نیستم، نه ربطی به روند معاملاتی بورس داره نه ارتباطی به خریدار سهامی که «تحلیل» های مستند و مستدل ما را مطالعه می‌کند و آن را با ده ها گفتار و تحلیل دیگر مقایسه و تطبیق می کند.
          موفق باشید

      • rakhshan خرداد ۶, ۱۳۹۹

        پاراگراف اول را جالب پاسخ دادید

  • محمد999 فروردین ۲۳, ۱۳۹۹

    اقای زمانی عزیز،ممنون از راهنماییهای ارزندتون.بنده تازه وارد بورس شدم و البته انقدر دارایی ندارم که ریسک کنم.حدود پنج تومن اختصاص دادم و بعد از خرید یک تومان سهام یکی از بانکها ،دومین خریدم سهام عرضه اولیه صبا بود،بنظر شما سهام عرضه اولیه اریا رو هم اقدام به خرید کنم؟اگه ممکنه براتون برای ابنکه زودتر بجوابم برسم توی ایمیل بزرگی بفرمایید و ارسال کنید ممنونم

    • علی زمانی فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

      بله
      کد اولی ها، صرفا بهتره در عرضه اولیه ها شرکت کنند

    • پرتو فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

      سلام جناب زمانی متن بسیار دلسوزانه بود و مشخص هست و معلوم هست که نویسنده این متن پر از علم است.
      راستب من یه کد اولی هستم که انشاءلله سهم اریا را در چهارشنبه خریداری میکنم.
      اگر متن شما نبود من انقدر مطمئن نمیشدم خریداری کنم،ممنونم!?

  • حسین فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

    چه کسی قیمت گذاری سهام را در زمان عرضه اولیه انجام می دهد از کجا معلوم که گرانفروشی نمی کنند

    • علی زمانی فروردین ۲۴, ۱۳۹۹

      سازمان بورس انجام میده و نظر شما درباره گران فروشی، کاملا صحیح است. امیدواریم با حضور رئیس جدید سازمان بورس، این موضوع کشف قیمت عرضه اولیه، به صورت بهتری صورت بگیرد

      • مهدی اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹

        با تشگر از اقای زمانی که مشاوره رایگان می دهد و شفاف سازی می کنه بهتر ما از تجربه ایشان استفاده و البته سایر تحلیل ها را نیز در نظر بگیریم

  • وحید خرداد ۱, ۱۳۹۹

    جناب زمانی یه توصیه برادرانه میکنم هر کسی ارزش قانع کردن نداره بایس اونقدر شکست بخوره تا تجربه بشه و یاد بگیره اریا یک شرکت تولیدی هست و جذاب برا خرید دوباره و سهامداری کسی که حباب میکنه نیاد بورس دستشو بشخصه میبوسم

  • علی خرداد ۱, ۱۳۹۹

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    شما فکر میکنید عرضه های اولیه ی بزرگ مثل شستا یا کمتر دیگه هم میاد ؟؟؟؟ یا تاریخ عرضه شون تقریبا چه زمانی است ؟

    • علی زمانی خرداد ۲, ۱۳۹۹

      مطالب سایت رو مرور کنید
      تا اخر سال، هر ماه عرضه اولیه است روزهای ۴ شنبه

  • ابراهیم سلمانی خرداد ۳, ۱۳۹۹

    با سلام خدمت دوستان و آقای زمانی
    آقای زمانی دیدگاه شما نسبت به شلرد چگونه است؟ آیا تا آخر سال ۹۹با توجه به روند پتروشیمی شاهده بالا رفتن هر سهم از قیمت کنونی هستم ؟ چون شخصی باتجربه تر هستید گفتم از راهنمایی شما استفاده ببرم .ممنون

  • علی خرداد ۴, ۱۳۹۹

    سلام
    من کارمند پتروشیمی هستم با بیست سال سابقه، تمام شرکتهای پتروشیمی رو بنا به موقعیت شغلی و تخصصی که دارم رفتم ( در غالب مدرس دوره های تخصصی مختلف) سه شرکت در میان شرکتهای پتروشیمی حاضر در بورس از بقیه سرآمد تر هستن، نوری، مارون، و البته آریا ساسول که بهترین هست و قطعا سهام اون سهامدارانش رو به سود خواهد رسوند، بدنبال کسب اطلاعات بیشتر گوگل کردم و به مطلب شما برخورد کردم، بسیار سپاسگذارم، جامع و کامل و مستند بود. ایام بکام

  • درسا خرداد ۶, ۱۳۹۹

    سلام
    ببخشید ی سوال دارم
    برای عرضه اولیه ها ی فردا میگن ۷۰۰ حساب شارژ بشه کافیه.
    اما وقتی کارگزاری خودش خرید میزنه و تا نهایی شدن قیمت ، پول بلوکه میشه آیا این امکان پذیر هست که هر دو عرضه رو با همین مبلغ گرفت؟یا که باید به اندازه ۱،۲۰۰حساب رو شارژ کرد؟!

    • علی زمانی خرداد ۶, ۱۳۹۹

      عرضه اولیه زر ماکارون بخاطر افشای اطلاعات با اهمیت لغو شد و به زمان دیگری موکول شد

      • مریم خرداد ۷, ۱۳۹۹

        سلام. چرا الان میتونم عرضه اولیه آریا رو بخرم؟ مگه نگفتن ساعت ۷ و نیم تا ۱۰ و نیم؟ الان که متوقفه!!!

  • جانان خرداد ۷, ۱۳۹۹

    جامع و کامل
    ممنون از زحمات شما

  • ناشناس خرداد ۷, ۱۳۹۹

    سلام.من چندروز پیشبصورت افلاین خرید زدم عرضه اولیه اریا ۵۷سهم بهم رسیده ولی مابقیه پولم برگشت ندادن کسی میدونه چرا

  • محمد آریان خرداد ۹, ۱۳۹۹

    سلام جناب زمانی عزیز. سهام آریا رو چه زمانی باید فروخت؟ با این فرض که من نیاز به نقدینگی در ماه های آتی دارم

  • علی خرداد ۹, ۱۳۹۹

    سلام جناب. کانال تلگرامی برای تحلیل بازار بورس و فرابورس اگر سراغ دارید بفرستید ممنون میشم.

  • مهناز خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    سلام جناب زمانی من سهم آریا رو خرید زدم و پول از حساب کاربری من کم شد ولی ساعت ۳ بود کل پول به حسابم برگشت
    دلیلش چی میتونه باشه؟

    • علی زمانی خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      احتمالا در سقف قیمت خرید نزدید و خرید انجام نشده برای شما
      اولویت با خریداران در سقف قیمت است. اگر سقف قیمت زدید و خرید نشده با کارگزاری رایزنی کنید

  • مریم نصرتی تیر ۱۵, ۱۳۹۹

    سلام وقت بخیر من تازه وارد بورس شدم چطور سود مجمع آریا که برام در نظر گرفته رو دریافت کنم؟ ممنونم از وقتی که میذارید

  • يوسف مرداد ۱۱, ۱۳۹۹

    سلام علیکم
    چرا یود سهم آریا به حسابم نیامده؟؟؟

  • علیزاده مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    سلام امیدوارم انتقاد کننده از آقای زمانی خودش نباشه هم پیشنهاد بده هم در قالب شخص دیگه ای از خودش انتقاد کنه، تو این دوره زمونه هر چیزی ممکنه مثل شبکه های ماهواره ای که تبلیغ کالا میکنند یا شبکه های سیاسی که آدم خودشون تو همون استودیو از آقای کارشناس سوال تمرین شده رو میپرسه و جوابش از قبل معلومه؟??‍♀️??

    • علی زمانی مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

      والا ما وقت این کارها را نداریم جناب علیزاده.