بازیگران خردسال هالیوودی که هنوز در هالیوود سروری می‌کنند

بازیگران خردسال هالیوودی که هنوز در هالیوود سروری می‌کنند

بازیگران خردسال هالیوودی گاهی پس از مدتی از بازیگری خداحافظی می‌کنند و دور از هیاهوی شهرت به زندگی‌شان ادامه می‌دهند. اما این ده بازیگر که در ادامه درباره‌شان خواهید خواند در بزرگسالی هم به هنرنمایی‌هایشان ادامه دادند و جایزه‌های معتبری گرفتند و همچنان در صدر اخبار باکس‌آفیس مانده‌اند.

درو بریمور

 

بازیگران خردسال هالیوودی
درو بریمور در برنامه‌ی «شوی امشب» در کنار جانی کارسون

 

 

درو بریمور فقط ۶ سالش بود که در فیلم سینمایی ای‌.تی موجود فرازمینی بازی کرد. سال ۱۹۸۲ که این فیلم اکران شد او ۷ سال بیشتر نداشت. البته پدر و مادرش هم بازیگر بودند. بریمور در فیلم‌های خاطره‌انگیزی چون «خواننده‌ی عروسی»، «فرشته‌های چارلی» و «پنجاه قرار اول» هنرنمایی کرده.

بازیگران خردسال هالیوودی

درو برمور هم‌اکنون در سریال «رژیم غذایی سانتا کلاریتا» محصول شبکه‌ی نتفلیکس ایفای نقش می‌کند و البته مدیریت تولید این سریال نیز بر عهده‌ی اوست.

ماییم بیالیک

بازیگران خردسال هالیوودی

ماییم بیالیک از دیگر بازیگران خردسال هالیوودی است که پس از بازی در سریال به «بلاسام» به شهرت رسید. او در این سریال که دهه‌ی ۱۹۹۰ پخش می‌شد نقش «بلاسام روسو» را برعهده داشت. بیالیک هم‌اکنون از بازیگران موفق هالیوود است که چهار بار نامزد دریافت جایزه‌ی امی شده و جایزه‌ی منتخب منتقدین را نیز برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌های از آن خود کرده.

بازیگران خردسال هالیوودی
ماییم بیالیک در مراسم اِمی

ماییم بیالیک ۹ فصل در سریال طنز و دیدنی «تئوری بیگ‌بنگ» نقش «اِیمی» را بازی کرد، سریالی موفق و پربیننده که در ۱۶ می ۲۰۱۹ آخرین قسمتش پخش شد. او همچنین در صفحه‌ی اینستاگرامش به آموزش مطالبی در مورد تربیت فرزندان و فشارهای روانی تازه‌مادرها می‌پردازد.

داکوتا فانینگ

بازیگران خردسال هالیوودی
داکوتا فانینگ در مراسم فرش قرمز

داکوتا فانینگ یکی بازیگران خردسال هالیوودی بود که از قضا جوان‌ترین نامزد دریافت جایزه از سوی اتحادیه‌ی بازیگران آمریکا محسوب می‌شود، جایزه‌ای که او در هشت‌سالگی نامزد دریافتش شد. او با بازی در فیلم «من سَم هستم» محصول سال ۲۰۰۱ توجه همگان را به سوی خود جلب کرد. فانینگ نیز از دیگر بازیگرانی است که حرفه‌ی خود را ادامه داد و تازگی‌ها در جدیدترین فیلم تارانتینو، «روزی روزگاری در هالیوود» به ایفای نقش پرداخت.

بازیگران خردسال هالیوودی
داکوتا فانینگ در فستیوال کن ۲۰۱۹

ناتالی پرتمن

بازیگران خردسال هالیوودی
ناتالی پورتمن در صحنه فیلم‌برداری فیلم لئون

ناتالی پورتمن، از دیگر بازیگران خردسال هالیوودی ، نخستین‌بار در فیلم «لئون: حرفه‌ای» جلوی دوربین رفت اما با بازی در نقش «پادِم آمیدالا» در «جنگ ستارگان» به شهرت جهانی رسید. او جایزه‌ی اسکار و گلدن گلوب را برای بازی در فیلم «قوی سیاه» از آن خود کرد و در فیلم‌های دیگری همچون «نابودی»، «وکس لوکس» و «مرگ و زندگی جان اِف. دونوان» به ایفای نقش پرداخته. او همچنین دارای مدرک لیسانس روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد است و می‌توان او را یکی از فرهیختگان هالیوود به حساب آورد.

بازیگران خردسال هالیوودی

جودی فاستر

بازیگران خردسال هالیوودی
جودی فاستر در فیلم «راننده تاکسی»

جودی فاستر نیز یکی دیگر از بازیگران خردسال هالیوودی است و ۱۲ سال بیشتر نداشت که در فیلم «راننده تاکسی» جلوی دوربین رفت و با رابرت دنیرو هم‌بازی شد. فاستر پیش از ایفای نقش در این فیلم حرفه‌ی بازیگری را با سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و بازی در سریال‌هایی چون «عاشقانه‌های پدرِ اِدی» و «شوی دوریس دِی» را در کارنامه‌ی خود دارد.

بازیگران خردسال هالیوودی

جودی فاستر در جایزه‌ی اسکار ۴ بار نامزد شده که ۲ بار برای بازی در فیلم «متهم» و «سکوت بره‌ها» جایزه‌ی بهترین بازیگر را از آن خود کرد و هم‌اکنون نیز تمرکز خود را به کارگردانی معطوف کرده.

 

کریستین استوارت

بازیگران خردسال هالیوودی
کریستین استوارت در فیلم «اتاق پناهگاه» در سال ۲۰۰۲

از دیگر بازیگران خردسال هالیوودی می‌توان به کریستین استوارت اشاره کرد که در فیلم «اتاق پناهگاه» هم‌بازی جودی فاستر بود و بازی دیدنی‌اش در این فیلم او را برنده‌ی جایزه‌ی هنرمند جوان کرد. استوارت که شهرتش را مرهون نقش «بِلا سوان» در سری فیلم‌های «گرگ‌و‌میش» است.

بازیگران خردسال هالیوودی

مجله‌ی فوربز کریستین استوارت را در سال ۲۰۱۲ گران‌ترین بازیگر سال شناخت. او در فیلم «پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه» محصول سال ۲۰۱۶ و فیلم «لیزی» محصل سال ۲۰۱۸ بازی کرد. در سال ۲۰۱۹ نیز از بازیگران فیلم «فرشته‌های چارلی» بود.

 

دنیل ردکلیف

بازیگران خردسال هالیوودی
دنیل ردکلیف در نقش «هری پاتر» در فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»

دنیل ردکلیف در سن ۱۱ سالگی و با بازی در فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» وارد دنیای بازیگری شد. او که از دیگر بازیگران خردسال هالیوودی محسوب می‌شود پس از نقش‌آفرینی در سری فیلم‌های «هری پاتر» به ایفای نقش در فیلم‌های متفاوتی پرداخت.

بازیگران خردسال هالیوودی

ردکلیف همچنین در برای آثاری همچون «چطور نابرده رنج، گنج را میسر کنیم»، «اینیشمان چلاق» و «طول عمر حقیقت» روی صحنه‌ی تئاتر رفته است.

روپِرت گرینت

بازیگران خردسال هالیوودی
روپرت گرینت در نقش ران ویزلی.

روپرت گرینت در فیلم «هری پاتر» نقش دوست صمیمی «هری پاتر» به اسم «ران ویزلی» را بازی می‌کرد. او نیز در آن زمان ۱۱ سال بیشتر نداشت. پس از سری فیلم‌های هری پاتر پای گرینت به سریال‌های تلویزیونی باز شد و در چندین سریال از جمله «حال و هوای بیماری»، «دزدی» و «خدمتکار» بازی کرد.

بازیگران خردسال هالیوودی
روپرت گرین در مراسم اکران سریال «دزدی» – سال ۲۰۱۷

روپرت گرین همچنین بازی در دو تئاتر «همه‌ش بازیه» و «طلسم» را نیز در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده.

 

اما واتسون

بازیگران خردسال هالیوودی
اما واتسون – سال ۲۰۰۰

اما واتسون در تمام سری‌های فیلم سینمایی «هری پاتر» نقش «هرمیون گرنگر» را بر عهده داشت. او پیش از آنکه وارد دنیای بازیگری شود فقط در تئاترهای مدرسه هنرنمایی می‌کرد. واتسون در آثار بسیاری ایفای نقش کرده که از میان جدیدترین آثارش می‌توان به فیلم سینمایی «دیو و دلبر» محصول سال ۲۰۱۷ و نقش کاراکتر «مِگ» در فیلم سینمایی «زنان کوچک» محصول سال ۲۰۱۹ اشاره کرد.

بازیگران خردسال هالیوودی
اما واتسون در مراسم فرش قرمز فیلم «دیو و دلبر»

او را همچنین می‌توان هرمیون زندگی واقعی دانست و کتابی با درون‌مایه‌ی فمنیستی به نام «کلوپ» نگاشته و با همکاری سازمان ملل نیز طرح ترویج برابری زن و مرد را با عنوان «مرد برای زن» راه اندازی کرده.

جوزف گوردون لِویت

بازیگران خردسال هالیوودی
جوزف گوردون لِویت – سال ۱۹۹۴

دوران بازیگری جوزف گوردون لویت با آثاری همچون «پیوندهای خانوادگی» و «خیز کوانتومی» آغاز شد اما با بازی در فیلم «۱۰ چیز درباره‌ی تو که ازشان متنفرم» به شهرت رسید.

بازیگران خردسال هالیوودی

او به دلیل ادامه تحصیل در دانشگاه کلمبیا مدتی از دنیای بازیگری فاصله گرفت اما پس از آن دوباره حرفه‌اش را ادامه داد. لویت سال ۲۰۱۶ در فیلم سینمایی «اسنودِن» نقش «اوارد اسنودن» را برعهده داشت. او همچنین سال ۲۰۱۳ نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در فیلم سینمایی «دون ژوان» را برعهده داشت و در فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جِدای» نقش مهمی را ایفا کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به مدریت شرکت تولیدی هیت‌رکورد اشاره کرد.

دیگر مطالب خواندنی:

قالی کرمان هالیوودی: بازیگران هالیوودی مشهور که در گذر زمان جذاب‌تر شدند

۱۰ ستاره مشهور هالیوودی که سابقه فعالیت در عرصه هنرهای رزمی ترکیبی را دارند

داستان سوفیا لورن؛ حوری دریایی هالیوود که ۵۰ سال تنها یک نفر را دوست داشت

سایه تبعیض جنسی بر هالیوود؛ نمونه هایی بارز از اختلاف دستمزد ستاره های زن و مرد هالیوودی

منبع: insider
بدون نظر

ورود