دختر ترامپ هم به جمع معترضان آمریکایی پیوست

دختر ترامپ هم به جمع معترضان آمریکایی پیوست

تیفانی ترامپ ۲۶ ساله در صفحه‌ی اینستاگرامش با هشتگ سه‌شنبه‌ی سیاه به دفاع از حقوق سیاه‌پوستان و نفی نژادپرستی پرداخت. سه‌شنبه‌ی سیاه فراخوانی اجتماعی به بهانه‌ی بزرگداشت جورج فلوید است، سیاه‌پوستی که زیر زانوی پلیس به قتل رسید. مردم آمریکا با این فراخوان قصد ایجاد تغییراتی اساسی در رابطه با این موضوع دارند.

تیفانی ترامپ

تیفانی ترامپ ، دختر ارشد دونالد ترامپ، با نقل قولی از هِلِن کِلِر، نویسنده‌ی نابینا و ناشنوا و فعال سیاسی آمریکا، نوشت: «تنهایی دستاوردهای ناچیزی خواهیم داشت؛ همراه هم به هرچه خواهیم می‌رسیم. #سه‌شنبه‌ی‌سیاه  #عدالت‌برای‌جورج‌فلوید».

تیفانی ترامپ

اما طولی نکشید که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان آمریکایی او را سرزنش کردند. این پست اینستاگرامی تیفانی ترامپ ، که اتفاقاً دانش‌آموخته‌ی حقوق از دانشگاه جورج‌تاون است، درحالی منتشر شد که از حمله‌ی پلیس با گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان واشنگتن دی‌سی چند ساعتی بیشتر نمی‌گذشت، آن هم صرفاً به این دلیل که پدرش می‌خواسته در کلیسای سنت جان عکس بگیرد.

تیفانی ترامپ

یکی از فالوئرهای تیفانی در همین مورد نوشته: «عجیبه! دیدی پدرت با تظاهرکنندگان دی‌سی چه کرد؟ اونم فقط چون می‌خواست با انجیلی عکس بندازه که حتی لاش‌و هم باز نکرده.» دیگری نوشته: «نظرت چیه که جلوی کلیسا به سمت تظاهرات مسالمت‌آمیز گاز اشک‌آور می‌زنن؟؟؟ خوبه حقوق‌دانی، نظرت چیه که پدرت ماده‌ی ۱۸۰۷ قانون اساسی‌و اجرا کرده؟»

 

تیفانی ترامپ

منتقدان دونالد ترامپ پست تیفانی را ریاکارانه تعبیر کردند و از او خواستند اگر می‌خواهد چیزی را تغییر دهد بهتر است با پدرش در مورد این رفتار با تظاهرکنندگان صحبت کند. ترامپ در توییت‌های تحریک‌آمیزی تظاهرکنندگان را «اغتشاش‌گر» نامید وآن‌ها راچندین بار به اعمال خشونت علیه‌شان تهدید کرده بود.

تیفانی ترامپ

اما از سویی دیگر نیز تعداد بسیار زیادی از محافظه‌کاران به او حمله کردند و او را «دهن‌بین» نامیدند و تهدیدش کردند که صفحه‌اش را آنفالو می‌کنند و بسیاری‌شان نوشته‌اند «زندگی همه ارزشمند است.» در این میان یکی از افرادی که زیر پست تیفانی پیاه گذاشته، نوشته بود: «شاید بتونی اینارو به پدرت توضیح بدی» و فرد دیگری نیز نوشته: «لطفاً به پدرت زنگ بزن تا بفهمه قضیه چیه…اون بارها مردم‌و تهدید به خشونت کرده اما تا حالا نشده پلیس‌و به عدالت تهدید کنه.» به دلیل رفتارهای دونالد ترامپ و اعمال خشونت او علیه تظاهرکنندگان بسیاری از مخاطبان تیفانی این پست او را ریاکارانه نامیده‌اند.

تیفانی ترامپ

به رغم تمام انتقادهایی که از تیفانی ترامپ شده، تعداد بسیاری نیز او را به خاطر شجاعتش ستوده‌اند و برایش نوشته‌اند با اینکه می‌دانسته از دو سمت مورد نکوهش قرار می‌گیرد باز هم چنین پستی در صفحه‌ی ایسنتاگرام خود منتشر کرده. یکی از همین کاربران نوشته: «چه عجب! ظاهراً یکی از ترامپ‌ها واقعاً جون مردم براش مهمه. ممنون که همچین حرفی زدی. به شجاعتت احترام می‌ذارم.»

تیفانی ترامپ

تیفانی ترامپ

در پی مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله‌ای که هنگام بازداشت پلیس در روز ۲۵ ماه می به قتل رسید، بسیاری از مردم آمریکا بیش از هفت روز است که دست به تظاهرات زده‌اند. پلیس او را به اتهام استفاده از یک ۲۰ دلاری تقلبی در یک اغذیه فروشی بازداشت کرد و درِک چاوین، یکی از افسران پلیس حدود ۹ دقیقه زانویش را روی گردن او گذاشته بود. جورج فلوید طی همین مدت از هوش می‌رود و سپس در بیمارستان خبر فوت او منتشر می‌شود. افسر چاوین از همان زمان به بعد در بازداشت پلیس به سر می‌برد و به جرم قتل درجه سه (قتل غیرعمد) متهم شده. خانواده‌ی جورج فلوید در پی انجام کالبدشکافی مستقل که مشخص کرد جورج به دلیل خفگی فوت کرده درخواست کرده‌اند افسر پلیس به اتهام قتل درجه یک (قتل عمد) محاکمه شود.

دیگر مطالب خواندنی:

انتقال دونالد ترامپ به پناهگاه زیرزمینی در جریان اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

نگاهی به شغل اول چهره های مشهور و موفق دنیا؛ از ترامپ قوطی جمع کن تا پاپ دربان!

صحبت های جنجالی «دونالد ترامپ» در مورد قد کوچکترین پسرش و نابغه بودن او

انتقاد تند رابرت دنیرو از ترامپ؛ یک دیوانه آمریکا را مدیریت می کند

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مجتبی خرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    خودشم یکم سیاهه
    فکر کنم برا همین رفته دنبال این چیزا. جالبه ما ایرانیا خیلیامون سفیدیم فکر کنم باید ساکن به جا اروپاییا و امریکاییا اونجاها زندگی کنیم