مقایسه سرعت آلفونسو دیویس با سریع ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان

مقایسه سرعت آلفونسو دیویس با سریع ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان

بازیکن تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل بورسیا دورتموند در اواخر ماه میلادی گذشته، به خاطر سرعت خارق العاده اش چشم ها را متوجه خود کرد. این بازیکن جوان کانادایی توانایی های فراوانی داشته و در اولین حضور خود در بوندس لیگا در پست دفاع سمت چپ برای تیمش به میدان رفته است. اما چیزی که توجه کارشناسان و طرفداران فوتبال را در مورد این بازیکن به خود جلب کرده سرعت باورنکردنی و قدرت بدنی این بازیکن است.

سرعت آلفونسو دیویس

اما برای کسانی که در طول فصل جاری بازی های تیم بایرن مونیخ را تماشا کرده اند این موضوع اصلاً تازگی ندارد. بدنبال ورود به تیم اول در سال گذشته، آلفونسو دیویس با اعتماد به نفسی باورنکردنی که برای سن پایین او خیره کننده است توانسته جایگاه خود را در سمت چپ خط دفاع تیمش تضمین نماید. سرعت این بازیکن ۱۹ ساله به حدی است که حتی تماشاگران نیز نمی توانند روی او و حرکاتش تمرکز کافی داشته باشند.

همچنین وی بسیاری از سریع ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان را نیز از نظر سرعت کنار زده است. در بازی با دورتموند و در یکی از صحنه ها، ارلینگ هالند، مهاجم تیم حریف در آستانه گلزنی قرار داشت که دیویس به یکباره ظاهر شده و با ربودن توپ، خطر را از دروازه خودی دور کرد. سرعت او در این صحنه ۳۵.۳ کیلومتر بر ساعت برآورد شد که نام او را در میان سریع ترین بازیکنان تاریخ بوندس لیگا قرار می دهد، در حالی که فاصله چندانی با سریع ترین بازیکن ندارد.

سرعت آلفونسو دیویس

بر اساس فهرستی از سریع ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان که آوریل گذشته توسط روزنامه فرانسوی فیگارو منتشر شد، پیر امریک اوبامیانگ مهاجم تیم آرسنال (۳۵.۵ کیلومتر بر ساعت)، ایناکی ویلیامز بازیکن تیم اتلتیکو مادرید (۳۵.۷ کیلومتر بر ساعت) و کیلیان امباپه ستاره پاری سن ژرمن (۳۶ کیلومتر بر ساعت) معدود بازیکنانی هستند که سرعتی بیش از آلفونسو دیویس ۱۹ ساله دارند.

با این وجود هیچ کدام از این بازیکنان نتوانسته اند به سرعت اشرف حکیمی، دیگر بازیکن تیم بورسیا دورتموند برسند که سرعت ۳۶.۲ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است، بازیکنی که در فصل جاری و به صورت قرضی از رئال مادرید به دورتموند منتقل شده است.

سرعت آلفونسو دیویس

با این وجود آلفونسو دیویس سریع تر از بسیاری از بازیکنان سرشناسی است که به خاطر سرعتشان شناخته می شوند؛ از جمله کایل واکر (۳۵.۲۱ کیلومتر بر ساعت) و لروی سانه (۳۵.۰۴ کیلومتر بر ساعت) دو بازیکن تیم منچسترسیتی و همچنین محمد صلاح و کینگزلی کومان که سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده اند. آلوارو اودریوزولا دیگر بازیکن خط دفاعی بایرن مونیخ که او هم به شکل قرضی از رئال مادرید آمده نیز سرعت ۳۴.۹۹ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده که نشان از برتری دیویس دارد.

سرعت آلفونسو دیویس

بر اساس فهرست روزنامه فیگارو، نزدیک ترین بازیکنان بوندس لیگا به آلفونسو دیویس از لحاظ سرعت، کریم بلعربی با ۳۵.۲۷ کیلومتر بر ساعت و رابی ماتوندا بازیکن سریع تیم شالکه با سرعت ۳۵.۲۷ کیلومتر بر ساعت هستند. بدین ترتیب اگر چه آلفونسو دیویس سریع ترین بازیکن حال حاضر دنیای فوتبال نیست اما بازیکنی است که شانه به شانه سریع ترین بازیکنان جهان پیش می رود، به ویژه در میان بازیکنان خط دفاعی.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکنان ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا تاکنون در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود