از سرگیری پروازهای بین المللی ترکیه از ۲۱ خرداد ۹۹

از سرگیری پروازهای بین المللی ترکیه از ۲۱ خرداد ۹۹

ترکیه قصد دارد پروازهای بین المللی خود به ۴۰ کشور دنیا را از ۱۰ ژوئن، چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹ به تدریج از سرگیرد. این خبر را وزارت ترابری و زیرساخت ترکیه روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته رسماً اعلام کرد.

اولین دور از پروازهای بین المللی ترکیه به قبرس شمالی، بحرین، بلغارستان، قطر و یونان خواهد بود.

به گفته ی وزیر ترابری ترکیه، این کشور برای از سرگیری پروازهای بین المللی خود با ۹۲ کشور دنیا پیش قدم شده: «ما با کشورهای قبرس شمالی، اتریش، لیتوانی، صربستان، قزاقستان، آلبانی، بلاروس، امارات متحده عربی، مولداوی، ازبکستان، اوکراین، مراکش، اردن، سودان و ایتالیا به توافق رسیده ایم.»

ترکیه به دنبال محدودیت های مسافرتی مربوط به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، تمامی پروازهای بین المللی خود را از ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) به تعلیق درآورده بود.

از سرگیری پروازهای بین المللی ترکیه

با کاهش محدودیت های کرونایی و بازگشایی کشور، شرکت هواپیمایی ترکیه با افزایش شدید تقاضا  رو به رو شده اند

چند روز قبل نیز به دنبال کاهش محدودیت های مسافرتی ناشی از ویروس کرونا در ترکیه، پروازهای داخلی این کشور از سرگرفته شدند که این مسأله شرکت های هواپیمایی داخلی ترکیه را با افزایش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی رو به رو ساخته.

پگاسوس و سان اکسپرس، شرکت های هواپیمایی ترکیه ، از اول ژوئن (۱۲ خرداد ۹۹) پروازهای تجاری خود را از سر گرفتند.

این در حالی بود که شرکت های هواپیمایی ترکیه نگران بودند مردم از سفرهای هوایی خودداری کنند اما این اتفاق رخ نداد و برعکس، تقاضا برای سفرهای هوایی در این کشور به قدری زیاد است که شرکت های هواپیمایی ترکیه را غافلگیر ساخته.

در سه روز اول از سرگیری پروازهای داخلی، شرکت های هواپیمایی ترکیه از یک ضریب بار بیشتر از ۶۲ درصدی برای ۹،۴۰۰ صندلی موجود برای مسافرین خبر دادند.

شرکت های هواپیمایی ترکیه نه تنها رقم ضریب بار، بلکه میزان رزرو صورت گرفته برای پروازهای آینده ی خود را بسیار «رضایت بخش» اعلام کردند.

شرکت های هواپیمایی ترکیه از این هفته تعداد پروازهای داخلی خود را افزایش می دهند.

به گفته ی مقامات ترکیه، تا حدود ۹۰ درصد مسافران پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و تمامی مسافرین در پرواز ماسک به صورت داشتند.

شرکت های هواپیمایی ترکیه طبق برنامه از ۴ ژوئن (۱۵ خرداد ۹۹) پروازهای خود از استانبول را به ۳۴ شهر دیگر این کشور آغاز کردند. قرار است از این هفته از آنکارا هم به ۱۵ شهر دیگر ترکیه پرواز صورت گیرد.

طبق اعلام شرکت های هواپیمایی ترکیه، آن ها شروع خوبی داشته اند و ضریب بار برای پروازهای طولانی تر داخلی بیشتر بوده.

منبع: hurriyetdailynews
دیجیاتو
بدون نظر

ورود