عجیب اما واقعی: برگزاری دادگاه در نمازخانه دادگستری شهر ری!

عجیب اما واقعی: برگزاری دادگاه در نمازخانه دادگستری شهر ری!

دادگاه رسیدگی به پرونده آفتاب ری که مربوط به تخلف و کلاهبرداری در فروش آپارتمان های وعده داده شده به چند تن از هموطنان بود، در نمازخانه دادگستری شهرستان ری برگزار شد که بازتاب های خبری پیدا کرد.

در تصاویری که از این دادگاه منتشر شده، متهمان با لباس آبی و همچنین شاکیان که تعداد زیادی هم هستند، در نمازخانه دادگستری شهر ری در کنار هم نشسته اند و فاصله گذاری اجتماعی در دوران کرونا طبق پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت نشده است.

این که چرا دادگستری شهر ری، با وجود شیوع بیماری کرونا در استان تهران و افزایش آن در هفته های اخیر، نسبت به برگزاری دادگاه آفتاب ری در نمازخانه بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کرده، سوالی است که باید منتظر پاسخ روابط عمومی دادگستری شهرستان ری باشیم.

امروز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه ۹۹ برگزاری دادگاه آفتاب ری در نمازخانه دادگستری شهر ری، یکی از موضوعات جذاب برای شبکه های اجتماعی ایرانیان بود.

آفتاب ری
تصاویری از برگزاری دادگاه آفتاب ری در نمازخانه دادگستری ری در صبح دوشنبه ۱۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۹

متهمان پرونده آفتاب ری 

متهم ردیف اول محمد اکبر هاشم آبادی متهم به جعل و کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع و سو استفاده از برخی امتیازات است.

 نامبرده متولد ۱۳۵۸ بازداشت به دلیل عجز از وثیقه از اول آبان ٩٨ تاکنون، که متهم به ٣۵۵ فقره کلاهبرداری است؛ وی بدون مجوز اقدام به انتقال واحد‌های آپارتمانی نموده و از شکات وجه اخذ کرده است.

متهم ردیف دوم متواری بوده که به ٨٨ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت اکبرهاشم آبادی اقدام کرده است؛ نامبرده حتی اشخاص را ترغیب کرده که در صورت مهیا کردن مشتری، پورسانت میلیونی پرداخت می‌کند.

متهم ردیف سوم با قرار قبولی وثیقه، متهم به ٢٠ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت با اکبر هاشم آبادی است که شکات را ترغیب به پیش خرید آپارتمان کرده است. نامبرده از مشاوران املاک بوده و اقدام به مبایعه نامه معارض کرده است و اقرار داشته که مهر خود را در اختیار اکبر هاشم آبادی قرار داده است.

 متهم ردیف چهارم با قرار وثیقه، متهم به ١٩ فقره معاونت در کلاهبرداری به مباشرت با آقای هاشم آبادی از طریق ترغیب شکات بوده وی نیز از مشاوران املاک است.

اظهارات نماینده شاکیان

متهم با انجام مانور متقلبانه از جمله جعل سند رسمی اقدام به کلاهبرداری کرده است و همچنین با هولوگرام‌های تقلبی فعالیت‌های متقلبانه انجام داده است، لذا بحث بزه کلاهبرداری محرز شده و آقای هاشم آبادی هر واحد را به چند نفر فروخته است.

 متهم ردیف دوم، هر واحد را به چند نفر فروخته است و این چیزی جز کلاهبرداری نیست. نامبرده علاوه بر تطمیع افراد، بخشی از ثمن معامله نیز در حساب وی می‌رفته و اگر گردش حساب وی را استعلام کنید متوجه خواهید شد لذا باید اتهام او مشارکت باشد نه معاونت.

متهم هاشم آبادی در دادگاه گفت که همه اتهامات وارده را قبول ندارم و از بین ٣۵۵ نفر، رضایت ١٢٠ نفر را اخذ کردم. قاضی از متهم پرسید پول‌هایی که به دست آوردید چه کار کردید؟ متهم پاسخ داد: بخش اعظمی از پول در سه پروژه هزینه شد؛ زمانی که در پروژه آستانه مشکلاتی را احساس کردیم بنای پروژه استخر را چیدیم.

جزییات بیشتر از این پرونده در هفته آینده رسانه ای می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود