کره شمالی تمامی راه های ارتباطی خود با «دشمن» جنوبی را قطع کرد

کره شمالی تمامی راه های ارتباطی خود با «دشمن» جنوبی را قطع کرد

کره شمالی می گوید که خطوط ارتباطی اضطراری با کره جنوبی را به عنوان اولین گام برای بستن تمامی راه های ارتباطی با سئول قطع خواهد کرد. در روزهای اخیر، کره شمالی با وارد کردن اتهام هایی نسبت به همسایه جنوبی خود، تهدید کرده بود  در صورتی که کره جنوبی مانع از فرستادن بالون های حاوی اعلامیه های تبلیغاتی و دیگر اقلام ضد پیونگ یانگ توسط فعالان و فراریان اهل کره شمالی مستقر در همسایه جنوبی  به داخل خاک این کشور نشود، دفتر مشترک بین کره ای و دیگر پروژه های مشترک بین دو کشور را خواهد بست.

قطع رابطه کره شمالی با کره جنوبی

رسانه های کره شمالی اعلام کرده بودند که چنین کاری باعث «رنج کشیدن» دولت کره جنوبی خواهد شد.  به گزارش شبکه خبری دولتی KCNA ، مقامات ارشد سیاسی در پیونگ یانگ، از جمله کیم یو جونگ ، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، و کیم یونگ چول، معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر «تصمیم گرفته اند که عکس العمل نسبت به جنوب باید به طور کامل به عکس العمل نیست به یک دشمن تغییر پیدا کند». به عنوان اولین گام در این سیاست، کره شمالی ظهر سه شنبه «به طور کامل خط ارتباطی مشترک بین مقامات شمال و جنوب را قطع و برخواهد چید، خطی که در دفتر روابط مشترک  شمال-جنوب برقرار بوده است» و همچنین دیگر خطوط ارتباطی نیز به این سرنوشت دچار خواهند شد.

قطع رابطه کره شمالی با کره جنوبی

به گفته آژانس خبری رسمی دولت پیونگ یانگ این خطوط ارتباطی شامل «خطوط ارتباطی دریاهای شرقی و غربی» بین  ارتش های دو کشور، یک «خط ارتباطی آزمایشی» بین کره ای، و یک خط اضطراری بین کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی خوهد بود. این اعلامیه رسمی ظاهراً عقب گردی مهم در زمینه کاهش تنش و گرم شدن روابط بین دو همسایه در دو سال اخیر باشد. کیم جونگ اون و مون جائه این (به ترتیب رهبر کره شمالی و رییس جمهور کره جنوبی) در سال ۲۰۱۸ در سه نشست مشترک شرکت کردند که جهانیان این اتفاقات را نشانه ای از بهبود روابط بین دو کشور می دانستند.

قطع رابطه کره شمالی با کره جنوبی

اما بدنبال شکست مذاکرات بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در سال گذشته در هانوی، پیونگ یانگ بخش زیادی از ارتباطات خود با کره جنوبی را قطع کرده و مذاکرات در مورد فعالیت های هسته ای خود را رها کرد. دو کره از زمان پایان جنگ کره که از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ ادامه داشت و با آتش بس و نه معاهده صلح به پایان رسید، رسماً در حالت جنگ با یکدیگر به سر می برند. شبکه KCNA تصریح کرده که مردم کره شمالی از «رفتار خائنانه و حیله گرانه مقامات کره جنوبی که هنوز مشکلات زیادی با آن ها داریم خشمگین هستند».

قطع رابطه کره شمالی با کره جنوبی

این گزارش مقامات کره جنوبی را متهم می سازد که بدون مسئولیت پذیری به فراریان از کشور اجازه می دهند به جایگاه و مقام رهبری کره شمالی آسیب وارد کنند. شبکه خبری رسمی دولت کره شمالی در پایان تصریح کرده است: «این کار نشان دشمنی با تمام مردم ماست. ما به این نتیجه رسیده ایم که نیازی به نشست رو در رو با مقامات کره جنوبی نیست و هیچ موضوعی برای بحث با آن ها وجود ندارد زیرا آن ها تنها باعث ترس ما شده اند».

قطع رابطه کره شمالی با کره جنوبی

در روزهای اخیر تصاویری از تظاهرات خودجوش دانشجویان کره شمالی در پایتخت این کشور نسبت به سیاست های همسایه جنوبی و همچنین فراریانی که اعلامیه های توهین آمیز به داخل این کشور می فرستادند منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: واکنش کره شمالی به شایعه مرگ کیم جونگ اون و قدرت او برای سفر در زمان و مکان

منبع: theguardian
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود