ممنوع الخروجی زن بریتانیایی در امارات به خاطر دعوای واتساپی با همخانه‌اش

ممنوع الخروجی زن بریتانیایی در امارات به خاطر دعوای واتساپی با همخانه‌اش

زن بریتانیایی که به خاطر فرستادن یک پیام واتساپی با مضمون «لعنت به تو» برای همخانه ای خود در دبی به دو سال زندان محکوم شده بود، اجازه یافت به بریتانیا بازگردد. این مدیر منابع انسانی ۳۱ ساله که نخواسته نامش فاش شود، اکنون به خانه والدینش در گلوچستر بازگشته و به دوستانش گفته که این شکنجه سخت را پشت سر گذاشته است. این زن در تاریخ ۳۰ ژانویه و در زمانی که قصد ترک دبی را داشت، در فرودگاه دستگیر شد. این اتفاق پس از آن افتاد که همخانه ای اوکراینی این زن بریتانیایی، بدنبال یک دعوای واتساپی، بر اساس قوانین سایبری امارات از او شکایت کرده بود. این دو بر سر استفاده از میز ناهارخوری خانه مشترکشان برای کار در منزل در دوران شیوع کرونا، با هم درگیر شده بودند.

زنی بریتانیایی به خاطر فرستادن یک پیام واتساپی با مضمون «لعنت به تو» برای همخانه ایش در امارات به دو سال زندان محکوم شد بود.

علیرغم اینکه که زن بریتانیایی اکنون اجازه یافته به بریتانیا بازگردد اما همخانه ای اوکراینی او همچنان بر شکایت خود اصرار دارد. این زن بریتانیایی پس از پا درمیانی کارکنان سفارت بریتانیا در امارات، توانست با پرداخت جریمه ۶۰۰ پوندی، اجازه خروج از این کشور را دریافت کند. کارفرمای اماراتی این زن بریتانیایی می گوید که پوشش رسانه ای و فشار دیپلماتیک باعث شده این زن بتواند به کشورش بازگردد. رضا استرلینگ در این باره گفته است: «او بعد از یک تجربه بسیار دردناک و اینکه می دانست ممکن است به زندان برود، از اینکه توانسته خود را به خانه برساند بسیار خوشحال است. هیچ کسی نباید این شرایط را تجربه کند».

زنی بریتانیایی به خاطر فرستادن یک پیام واتساپی با مضمون «لعنت به تو» برای همخانه ایش در امارات به دو سال زندان محکوم شد بود.

اوایل ماه فوریه بود که این زن ۳۱ ساله در مصاحبه با روزنامه سان گفت: «نمی توانم کاری که همخانه ایم کرده را باور کنم. او بسیار کینه توزی کرده است. از او خواستم که شکایتش را پس بگیرد اما او گفت که این ماجرا یک پرونده جنایی است. هرگز در چنین شرایطی نبوده ام. شوکه شده ام که به خاطر یک دعوای شخصی علیهم پرونده تشکیل داده اند». این زن مدعی شده که پیام متنی او که حاوی عبارت «لعنت به تو» بوده را ماه ها پیش برای همخانه ای خود فرستاده اما هنگامی که قصد خروج از امارات را داشته، مقامات مانع از خروج او شده اند.

وی گفته است: «هرگز انتظار نداشتم که یک اروپایی از قوانین سختگیرانه امارات سوء استفاده کند. ما در یک آپارتمان زندگی کرده و با هم خیلی راحت بودیم. هیچوقت در زندگی ام در دردسر نیفتاده بودم و شوکه شده ام که به خاطر یک گفتگوی خصوصی واتساپی با کسی که با او زندگی می کردم، دادگاهی شده ام. بدتر از آن اینکه این پیام ها مربوط به ماه ها قبل بوده و اکنون که تمامی وسایلم را به خارج از کشور منتقف کرده، بلیط پرواز گرفته ام و ویزایم در حال اتمام است از این شکایت مطلع می شوم. سعی کردم او را قانع کنم شکایتش را پس بگیرد اما ظاهراً او اهمیتی به عواقب این موضوع نداشت».

زنی بریتانیایی به خاطر فرستادن یک پیام واتساپی با مضمون «لعنت به تو» برای همخانه ایش در امارات به دو سال زندان محکوم شد بود.

در سال ۲۰۱۹ نیز زنی ۵۵ ساله لاله شه روش به خاطر اینکه همسر جدید شوهر سابقش را در فیسبوک «اسب» خطاب قرار داده بود، در دبی زندانی شد. مقامات پلیس امارات، این زن ایرانی الاصل را به خاطر پستی که سه سال پیش از ورود به امارات منتشر کرده بود دستگیر کردند. لاله که اهل لندن بود در نهایت با پرداخت جریمه ۶۲۴ پوندی توانست از امارات خارج شود.

بیشتر بخوانید: مجاز شدن مشروبات الکلی و زندگی بدون ازدواج + جرم انگاری قتل‌های ناموسی در امارات

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود