غزل حکیمی فرد هم رفت؛ ملی پوش شطرنج تابعیت سوییس را پذیرفت

غزل حکیمی فرد هم رفت؛ ملی پوش شطرنج تابعیت سوییس را پذیرفت

غزل حکیمی فرد ، شطرنج باز ملی پوش و قهرمان سابق شطرنج زنان کشور به تبعیت سوییس درآمده و از این پس به جای ایران ، با نام این کشور در مسابقات شطرنج حضور خواهد یافت. بر اساس گزارش ها، حکیمی فرد نیز به دیگر شطرنج بازان برجسته کشور پیوسته که در سال های اخیر ایران را ترک و تابعیت کشورهای دیگر را اخذ کرده اند. این شطرنج باز ملی پوش مدتی است که در زوریخ، سوییس مشغول تحصیل بوده و تصمیم گرفته از این پس برای کشور سوییس مسابقه بدهد.

غزل حکیمی فرد

ملی پوش سابق دارای درجه استاد بزرگی شطرنج بوده و در حالی که تنها ۱۵ سال سن داشت توانست عنوان قهرمانی زنان کشور را بدست آورد. وی که اکنون ۲۶ سال سن دارد، چندین سال سابقه حضور در تیم ملی را داشته و در مسابقات مختلف بین المللی به عنوان نماینده ایران را رقبای خود مسابقه داده بود. فدراسیون جهان شطرنج، فیده نیز به طور رسمی جدایی غزل حکیمی فرد از ایران و حضور او از این پس با پرچم سوییس را تایید کرده است به طوری که می توان در سایت فیده اکنون نام و پرچم سوییس را در کنار نام این ملی پوش سابق ایرانی دید.

غزل حکیمی فرد

سال گذشته نیز علیرضا فیروزجا که از نابغه های شطرنج کشور و جهان به شمار می آمد از زیر پرچم ایران خارج شده و بعد از اقامت در فرانسه با پرچم فدراسیون جهانی مسابقه می دهد. غزل حکیمی فرد متولد ۲۵ فروردین ۱۳۷۳ تهران بوده و در حال حاضر ریتینگ ۲۲۱۹ جهانی را دارد. او در سال ۲۰۰۷ درجه استاد فیده زنان را دریافت و در سال ۲۰۱۰ توانسته بود مقام هفتم مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۱۶ سال دختران جهان در یونان را کسب کند.

غزل حکیمی فرد

وی یک خواهر بزرگ تر به نام رعنا حکیمی فرد نیز دارد که از چهره های شناخته شده شطرنج زنان کشور است. در سال های اخیر بسیاری از ورزشکاران مطرح و ملی پوش ایرانی در رشته های شطرنج، تکواندو،جودو، کشتی و برخی دیگر رشته ها به تابعیت کشورهای دیگر درآمده و این موضوع به یک معضل بزرگ برای ورزش ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: شوک به تکواندوی ایران: «کیمیا علیزاده» به هلند رفت

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • سالار خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    اگه جای مسئولین بودم جلوی خارج شدن تک تک دانشجوها بالاخص دانشجویان رشته های پزشکی دندانپزشکی سلامت و درمان رو میگرفتم.
    به هیچ وجه به دانشجویان دانشگاه شریف امیرکبیر تهران علم و صنعت خواجه نصیر صنعتی شیراز صنعتی اصفهان که خودم توش تحصیل کردم نوشیروانی شهید بهشتی تربیت مدرس و تمام دانشگاه های علوم پزشکی نه پاسپورت میدادم نه مدرک تحصیلی تو بازه زمانی ۲۰ سال اول بعد فارغ التحصیلی. حتی شده سفته های میلیاردی میگرفتم.

    بابا چه خبرتونه؟ چرا هی میرین؟ درس خوندین مگه پول باباتون بوده؟ از جیب تک تک مردم رفته تا درس بخونین مملکتو بسازین. فرت و فرت میرین چرا؟
    کافیه چندسال جلو رفتن گرفته بشه قول میدم تو همه چی پیشرفت میکنیم. متالوژوی دستگاه های انالیز لیزری گازی. سی ان سی های محوره بنرامه نویسی حتی قول میدم تو تولید پردازنده به پای امریکا میرسیم.
    چون این افراد وقتی ببینن خارج رفتن ممکن نیست مجبور میشن همینجا دست به پژوهش وتحقیق بزنن و بسازن. باید یه نسل به هر حال بمونه تا بسازه برای نسل بعد. شوربختانه مثل هند نیستیم دانشجوهامون وقتی رفتن و متخصص شدن برگردن. همه موندگار میشن. به نظرتون کی بسازه مملکتو؟ یه ادم از ته چاه؟ یا امریکا بیاد بسازه برامون تا بعدش منت بدیم و بمونیم یا برگردیم؟ شوربختانه وضع طوری شده اونیکه حتی پیام نور اصغرباد سفلی درس خونده منت میزاره.

    • بماند... خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

      بهت، قول می‌دم؛ در بدترینِ شرایط مالی، روانی، جسمی! در بدترینِ بدترین، شرایط‌‌های ممکن، تحتِ هیچ‌، هیچ، هیچ، و هیچ‌شرایطی، ذره‌ای از، دانش، و تخصصم‌رو، در اختیارِ شیطانی مثلِ تو و دیوهای اطرافت، قرار نداده؛ و نمی‌دم. البته؛ حالا که این‌قدر التماس می‌کنی؛ اگر، کفشام‌رو، لیس بزنی؛ شاید، یه‌چیزایی نشونت دادم. #زنده‌باد‌آزادی…

    • rooz خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

      شما دوغت ر بنوش
      حرص نخور جوش میزنی

    • Yasin خرداد ۲۵, ۱۳۹۹

      یکم کافیه که عقلتو به کار بندازی. تا وقتی که وضع مملکت اینه اون طرف برا چی باید بمونه نه واقعا برا چی باید بمونه, همین که اینقدر تحمل کرده هم خودش خیلیه. اگه تو فقط بری همین مقاله بالای این مقاله رو بخونی می بینی که گفته ۲۳ درصد آمار خودکشی بیشتر شده. اون بنده خدا باید به کی بگه که نمی خواد خودکشی کنه؟ وقتی که تمام مسئولا اختلاص می کنند و به جاش به مردم فقر هدیه می دن اون وقت توقع دارن که مردم هم ایمان داشته باشن. احتمالا اون سخن امام علی(ع) رو شنیدی که می گویند: اگه فقر وارد خانه بشود ایمان از آنجا خارج می شود. جایی مثل سوئیس که کشور ثروتمندی است ایمان هم بیشتر است.

  • نامجو خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    به این خانم تبریک میگم

  • ادریس خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    حالا تو که موندی خواهشن لیست مقالات علمی و اختراعاتی که ثبت کردی بنویس تا بدونیم با کی طرفیم… ماستمونو کیسه کنیم یا آب دوغ خیارش کنیم واسه ظهر