بازسازی صحنه‌های تعقیب و گریز خودرویی سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ توسط یک عکاس

بازسازی صحنه‌های تعقیب و گریز خودرویی سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ توسط یک عکاس

متیو پورتر در کتاب جدید خود با عنوان «The Heights» مجموعه ای از ۲۵ عکس مربوط به صحنه های تعقیب و گریز با خودرو در سال های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی را گنجانده است که در واقع بازسازی پرواز این خودروها در آسمان هستند. هر یک از عکس ها با دقت تمام بازسازی شده و پورتر برای این کار از خودروهای اسباب بازی که به نخ وصل شده اند و همچنین نماهایی مناسب از خیابان های شهرهای سانفرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک استفاده کرده است.

عکاسی

نتیجه این تکنیک تصاویری خیره کننده از پرواز خودروهای کلاسیک است. پورتر درباره مجموعه اثر جدید خود چنین گفته است: «آن ها خودروهای مدل هستند، مدل های قالبی و به طور خاص اسباب بازی های متعلق به کلکسیونرهای بالغ. آن ها سنگین و با جزییات فراوان بوده و بین ۸ تا ۱۰ اینچ طول دارند». پورتر در مورد علت علاقه خود به این سبک عکاسی می گوید: «به عنوان کودکی که در دهه ۸۰ بزرگ شده، تعقیب و گریزهای خودرویی چیزی است که تجربه سینمایی بسیاری از ما را تعریق می کند. بسیار مردانه است، چیزی مردمحور، سکانسی پر از هیجان و زیبایی بصری. فکر کردم جالب خواهد بود اگر آن لحظات را به صورت ایزوله خلق کرده و با منابعی که در دسترسم بود این کار را انجام دهم».

عکاسی

وی در ادامه افزود: «نمی خواهم کاری کنم که شبیه تجلیل از خودروهای مسابقه ای آمریکایی باشد. این یک پروژه هنری است. می خواهم در مورد عکاسی و ایجاد تصویر باشد». پورتر می گوید: «در ابتدا به عکاسی از خودروهای متعلق به دهه ۱۹۶۰و ۱۹۷۰ علاقمند بودم و سپس شرایط سیاسی در ایالات متحده به شدت تغییر کرد. نمی توانم بگویم که این روزها گذراندن وقت زیاد در نمایشگاه های خودرو جذاب است. در ابتدا تنها به ساخت یکی فکر میکردم. سپس در اواسط دهه ۲۰۰۰ موجی از بازسازی های فیلم های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در سینماها اکران شد، به ویژه فیلم های متمرکز بر خودرو».

در ادامه شما را به تماشای تعدادی از این بازسازی های نوستالژیک دعوت می کنیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی صحنه‌های فیلم‌های مشهور در لوکیشن‌های واقعی توسط زوج خلاق آلمانی

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود