پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰

پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰

میشِل دو نوسترِدام، ملقب به نوستراداموس، یکی از نویسندگان و منجمان قرن شانزدهم فرانسه بود که گمان می‌رود مهمترین پیشگویی است که دنیا تا به حال به خود دیده. پیروان نوستراداموس و طرفداران تئوری توطئه اعتبار او را به پیشگویی آینده و اتفاقات جهانی می‌دانند، پیشگویی‌هایی که او آن‌ها را در رباعیاتی رمزنگاری‌شده نوشته است. گفته می‌شود که نوستراداموس ظهور آدولف هیتلر در سال ۱۹۳۳ و همچنین آتش‌سوزی بزرگ لندن در سال ۱۶۶۶ را نیز پیشگویی کرده بود. کریگ همیلتون، پیشگوی بریتانیایی، رخدادهایی را از سال ۲۰۲۰ پیشگویی کرده بود که شباهت‌های عجیبی با پیشگویی‌های نوستراداموس دارد. در این مطلب سعی بر این بوده که تعدادی از پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰ را برایتان بازگو کنیم و شباهت‌هایش با پیشگویی‌های هملیتون را نیز بررسی خواهیم کرد.

جنگ، استیضاح ترامپ و افزایش مخاطره‌آمیز سطح آب دریاها

پیشگویی‌های نوستراداموس از سال 2020

یکی از تشابهات پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰ و پیشگویی‌های همیلتون مرگ دونالد ترامپ است. همیلتون در سال ۲۰۱۸ گفته بود ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ترور می‌شود. فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ بود که ترامپ مورد تروری نافرجام قرار گرفت. بنا به پیش‌بینی هملیتون: «ترامپ از سمت خود برکنار نمی‌شود اما یکی از نزدیکانش به او خیانت می‌کند. استیضاح ترامپ موجب افزایش قدرت وی خواهد شد.» او همچنین اشاره کرده رسوایی ترامپ او را بی‌اعتبار می‌کند و اینکه «ترامپ دوباره به سمت رئیس‌جمهوری می‌رسد و فلوریدا از جمله ایالت‌هایی است که ناباورانه به او رأی می‌دهند.» نوستراداموس همچنین در مورد محاکمه‌ی فردی مهم نوشته است. از سویی دیگر هملیتون نیز هم از احتمال وقوع جنگی بزرگ سخن گفته بود و هم استیضاح ترامپ. همیلتون همچنین اشاره کرده بود: «پوتین و ترامپ صلح می‌کنند.»

 

آیا نوستراداموس وقوع جنگ در سال ۲۰۲۰ را پیشگویی کرده بود؟

پیشگویی‌های نوستراداموس از سال 2020

یکی از پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰ به وقوع جنگی جهانی اشاره دارد. بسیاری بر این باورند که نوستراداموس وقوع جنگ جهانی سوم را پیش‌بینی کرده و برخی نیز گمان می‌کنند این اتفاق در سال ۲۰۲۰ رخ خواهد داد. ناآرامی‌های غرب و شرق دنیا را تا مرز بحران پیش‌برده است. نوستراداموس در این مورد نوشته: «شرق، غرب را تضعیف می‌کند.»

پیش‌بینی‌های نوستراداموس در مورد تغییرات آب و هوایی

پیشگویی‌های نوستراداموس از سال 2020

یکی دیگر از تفسیرهای جنجال‌برانگیزی که از پیشگویی‌های نوستراداموس از سال ۲۰۲۰ شده تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۲۰ است که به افزایش مخاطره‌آمیز سطح آب دریاها اشاره دارد. بنا به پیشگویی‌هایی همیلتون نیز بلایای طبیعی در سال ۲۰۲۰ زمین را فرامی‌گیرند. او نوشته: «در سال ۲۰۲۰ زلزله‌های متعددی رخ می‌دهد، خصوصاً در ژاپن و هند که برگزاری المپیک تابستانی را با مشکل مواجه می‌کند. در آمریکا نیز زلزله‌هایی رخ خواهد داد.» او همچنین مدعی شده: «فلوریدا طوفانی مخرب خواهد داشت» و گفته در جزیره‌ای کوچک که به نامش اشاره نکرده آتشفشان فوران می‌کند.

آیا می‌توان پیشگویی‌های نوستراداموس را معتبر دانست؟

پیشگویی‌های نوستراداموس از سال 2020

نوستراداموس در تمام دنیا طرفدارانی دارد اما منتقدان این پیشگوی قرن شانزدهم باور ندارد که وی قدرت پیشگویی داشته. برایان دانینگ که پادکست‌هایی با عنوان اِسکِپتوید منتشر می‌کند می‌گوید: «به پیشگویی‌های نوستراداموس ایرادات بسیاری وارد است. ترجمه‌های اشتباه و مبهم، تفسیرهای دلخواهانه، نوشتار مبهم و نامشخص او، رمزگشایی‌های واهی در رباعیات او همگی فریب است و افراد بسیاری گفته‌های او را به شکلی غلوآمیز بازگو کرده‌اند.» او در ادامه می‌گوید: «نوستراداموس قطعاً یکی از افراد معتبر زمان خود بوده و خلق داستان‌های واهی از گفته‌هایش بی‌حرمتی بزرگی به شخصیت حقیقی او محسوب می‌شود. باید برای نقشی که او در توسعه‌ی داروسازی و ادبیات رونسانس داشته ارزش قائل شویم و همچنین نباید کارهای مؤثر او را با برچسب قدرت‌های جادویی او بی‌ارزش جلوه دهیم.»

دیگر مطالب خواندنی:

همه چیز در مورد فال تاروت ؛ از تاریخچه تا معنی کارت‌های تاروت

محاسبات تقویم مایاها اشتباه بود؛ دنیا هفته دیگر به پایان می رسد!

۱۰ پیش‌بینی جالب در مورد پیشرفت‌ ها و پسرفت‌ های بشر در یک دهه آینده

طالع بینی چینی ۲۰۲۰؛ سال موش برای متولدین برج های فلکی مختلف چه خواهد داشت؟

منبع: express.co
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • آنتی رضا ستوده خرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    نوستراداموس چیه…ناصر بیناموس.

  • محمد خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    نوستراداموس که پیش بینی کرده بود ۲۰۱۲ دنیا تموم میشه
    بعد چجور باز برای ۲۰۲۰ هم پیشگویی کرده؟؟؟