رژه ارتش روسیه به مناسبت ۷۵امین سال شکست آلمان نازی با وجود بحران کرونا

رژه ارتش روسیه به مناسبت ۷۵امین سال شکست آلمان نازی با وجود بحران کرونا

در حالی که این مطلب را می خوانید رژه ارتش روسیه به مناسبت روز پیروزی در مسکو در حال برگزاری است؛ این رویداد به مناسبت ۷۵ امین سالگرد شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در مسکو پایتخت روسیه برگزار می شود.

بزرگداشت این روز همزمان فرصتی را برای کرملین فراهم می کند تا طیف وسیعی از تجهیزات نظامی جدید خود را در معرض دید جهانیان قرار دهد. رژه امسال روز پیروزی مصادف شد با بحران شیوع کرونا در جهان و در نتیجه تاریخ برگزاری آن از ۹ می به ۲۴ ژوئن یعنی چهارم تیرماه موکول شد.

وزارت دفاع روسیه تایید کرده که ۱۳ هزار نیروی نظامی این کشور در رژه امروز حضور داشتند و بالغ بر ۲۱۶ واحد از تجهیزات ارتش روسیه (از انواع تانک گرفته تا خودروهای زرهی و پرتاب کننده راکت) در جریان این رویداد به نمایش گذاشته شد. همچنین ۷۵ هواپیمای جنگنده و هلیکوپتر نیز به انجام حرکات نمایشی در آسمان مسکو پرداختند.

رژه روز پیروزی

آنتون بارباشین تحلیلگر سیاسی در مصاحبه ای که با شبکه CNBC داشته در باب علل اهمیت روز پیروزی برای روسیه چنین گفت:

پیروزی بر آلمان نازی بزرگ ترین و مهم ترین رویداد در تاریخ معاصر روسیه محسوب می شود. برای کرملین برگزاری این رژه موثرترین راه به منظور متحدسازی مردم در سراسر خاکش به شمار می رود و از آن برای مشروعیت بخشیدن به سیاست خارجی خود و تلاش برای حفظ برتری نظامی خود استفاده می کند.

گفتنی است هفته آینده قرار است که یک همه پرسی در مورد اصلاح قانون اساسی در روسیه برگزار شود و در صورتی که اکثریت مردم با این تغییرات موافقت نمایند ولادیمیر پوتین میتواند تا سال ۲۰۳۶ در کاخ ریاست جمهوری این کشور باقی بماند. دوره ریاست پوتین در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و چنانچه مردم با این تغییرات مخالفت کنند رژه امروز به آخرین رژه پیروزی او بدل می شود.

رژه روز پیروزی

همزمان با رژه پیروزی در مسکو سرگی سوبیانین شهردار این کشور از مردم درخواست کرد که در خانه های خود بمانند و به برای پیشگیری از شیوع کرونا این رویداد را از تلویزیون تماشا کنند. مسکو پایتخت روسیه به کانون شیوع کووید ۱۹ بدل شده است و تعداد مبتلایان در این شهر همچنان بالاست.

گفتنی است از کلیه مدعوین به این رژه تست کرونا گرفته شده و قوانین سختگیرانه ای هم برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده است، هرچند همانطور که از تصاویر پیداست بسیاری در این رژه بدون پوشیدن ماسک در فاصله نزدیک از یکدیگر ایستاده اند.

نیروهای نظامی شرکت کننده در این رویداد از چندین هفته قبل در قرنطینه به سر می بردند تا از تماس آنها با افراد آلوده به کووید ۱۹ جلوگیری شود.

میهمانان این مراسم نیز عموما از جمهوری هایی دعوت شده بودند که پیشتر از اعضای جماهیر شوروی بودند. همچنین نمایندگانی از چین، مغولستان و صربستان نیز در این مراسم حضور داشتند. این مراسم علاوه بر مسکو در دیگر شهرهای مسکو که صحنه رویارویی نیروهای شوروی با آلمان نازی بودند نیز برگزار شد.

منبع: washingtonpost
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حامد تیر ۶, ۱۳۹۹

    فاطی کماندو ها ما هیچی کم ندارن از اینا!

  • hi تیر ۶, ۱۳۹۹

    مشخصه چرا اینقدر برای روسیه پسن میزارید

  • علیرضا کریمی تیر ۷, ۱۳۹۹

    از ایران ، متحد ارزشمند روسیه! برای حضور در این مراسم دعوت نشده بود؟!!